Chat

Kirjoittaja Aihe: Kuhastuksen vinkkejä  (Luettu 74730 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toniski

• Profiili
Vs: Kuhastuksen vinkkejä
« Vastaus #60 : Kesäkuu 01, 2007, 21:43:21 »
kyllähän 12cm saa jo varmaan ihan hyvän kokosia jos vaan sattuu nenän eteen uistin tulemaan.
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

antza861

• MSN Messenger  - antza861@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #61 : Kesäkuu 02, 2007, 11:13:25 »
Eilen illalla oltiin kuhaa uistelemassa Saarijärven summasjärvellä mutta en saanut kun yhden juuri ja juuri mitallisen (alamitta täällä 45cm).

Kuhahan ottaa uistimeen erittäin äkäisesti sillon kun se vahtii mätiään. Kuhan reviirille kun tulee tuommonen syvänne vaappu niin varmasti kuha siihen nakkaa, kun koittaa häätää tunkeilijat reviiriltään.
Monesti näihin aikoihin on kuhaa noussut kutupaikkojen ympäristöstä oikein kunnolla. Tänäiltana olisi tarkoitus lähteä uudestaan koittamaan. Näihin aikoihin ei kannata käyttää mitään räikeän värisiä vaappuja vaan aika tummat värit on toimivia, ja itselläni ainakin toimii alkukesästä parhaiten rauhallisesti uivat vaaput.
Meinaatko äijä saada kalaa?

Toniski

• Profiili
« Vastaus #62 : Kesäkuu 05, 2007, 15:42:48 »
joo varsinkin alkukesästä oon saanu kanssa paremmin tummemmilla vieheillä kuhia.

sasha82

• etelän 24v. kalapoikanen
    • MSN Messenger  - sasha82@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #63 : Kesäkuu 07, 2007, 19:53:09 »
Nils master invisible 9cm on hyvä jos oranssia/keltaista itellä molempia ja kuhaa on tullut.
myös bilteman joku 7cm pitkä(?) vaappu on tuonu muutaman kuhan :D sen värit on harmaa/punainen/keltainen. sillä tullut myös eniten haukea  :-o ja hinta biltemassa n. 3€

eiköhän kuhaa tule suht hyvin kelta/oranssi/punainen väreillä jos nätisti uiva uistin..

ja eiku kireitä siimoja           :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2007, 22:32:54 kirjoittanut Pete »

jeeboo

• Profiili
« Vastaus #64 : Kesäkuu 09, 2007, 22:05:16 »
saako kesäkuussa näin alkupuolella lahdista uistelemalla kuhaa :? :? :?

taildancer

• Vieras
« Vastaus #65 : Kesäkuu 10, 2007, 21:19:42 »
pistän listan ja kuha vaaput parhaus järjestyksessä kymppiin asti.
1.merimetso
2.sepentuuri
3.lappia vaappu.
4.bomber "lapinkulta" värissä.ja bomberit yleensäkkin.
5.grosari.
6.12cm jesse kelta/valko.
7.rapala husky jerk.
8.12cm nilsmasters invicible.
9.welhot.
10.emma vaaput.

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger  - yuzzi_91@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #66 : Kesäkuu 11, 2007, 09:22:06 »
Nyt on kuha arvaamattomissa paikoissa. Ruohikkoisesta lahdesta tuli ahvenen uistelun yhteydessä eilen kuha! Otti BHO-väriseen 5cm DR Shad Rappiin.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Toniski

• Profiili
« Vastaus #67 : Kesäkuu 11, 2007, 20:20:47 »
Nyt on kuha arvaamattomissa paikoissa. Ruohikkoisesta lahdesta tuli ahvenen uistelun yhteydessä eilen kuha! Otti BHO-väriseen 5cm DR Shad Rappiin.
Oliko paljon vettä siinä paikassa? on kyllä oikeasti melko omituista saada jostain ruohikon reunoista kuha. ite sain kuhia paikasta jossa on 15 metriä vettä niiin välivedestä ja sitten taas oli verkot ahvenelle siinä aika lähellä ruohikkoa matalassa lahdessa (1,5-3m) niin kaksi kuhaa siinä. :-o

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger  - yuzzi_91@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #68 : Kesäkuu 11, 2007, 20:26:02 »
Siinä oli ehkä metri. Ja tuli siis keskellä päivää.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

pillari

• Profiili
« Vastaus #69 : Kesäkuu 14, 2007, 20:48:53 »
Eilen kesän eka kuha 50cm suur-saimaalta n. klo 22:15!

Luupää

• SM 2009-2010
    • MSN Messenger  - juippi13@hotmail.com
    • Profiili
    • Team JaloKala
    • Sähköposti
« Vastaus #70 : Kesäkuu 15, 2007, 09:44:27 »
Eilen kesän eka kuha 50cm suur-saimaalta n. klo 22:15!

Mistä päin saimaalta?

maakka123

• Profiili
« Vastaus #71 : Kesäkuu 15, 2007, 14:57:18 »
äääh. ite oon saanu tänä kesänä vasta yhen kuhan (42cm) ja muista ei ole ollu tietookaan. ärsyttää kun ne tuntuu kiertävän kaukaa mun jesset.. :) kaiken huipuksi naapuri sai 7kg kuhan verkosta!  :|

pillari

• Profiili
« Vastaus #72 : Kesäkuu 15, 2007, 21:38:45 »
no eiköhän ne parhaat kuha illat oo viä eessä päin!

antza861

• MSN Messenger  - antza861@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #73 : Kesäkuu 16, 2007, 01:55:51 »
Tänäiltana tuli oltua Saarijärven Summasjärvellä uistelemassa. Isoveli sai 7 kuhaa ja kolme ahventa ja itse sain vain yhden kuhan. 3 oli mitan täyttävää, +45cm. Vaihtelin uistinta vähän väliä kun ei tuntunut ottavan ja isoveli veti kaikki samalla vaapulla, oli muuten minun tekemä vaappu 8-)

Ihan hyvin siis tuntui kuha olevan syönnillä, vedettiin vain kahdella vavalla. Koko ilta uisteltiin syvänteen reunaa.
Meinaatko äijä saada kalaa?

Toniski

• Profiili
« Vastaus #74 : Kesäkuu 16, 2007, 18:48:20 »
eilen oli hyvä syönti keiteleellä! 8 haukea, 3 ahventa ja 1 kuha (800g) 1,5 tunnissa... kuha, 2 ahventa ja 5 haukea omatekoisilla  :-) tuli ihan hyvä mieli kun nappas niin hyvin 8-)

Miquel

• Profiili
« Vastaus #75 : Kesäkuu 26, 2007, 15:37:27 »
Mitä luulette tulisko kuhaa hyvin Jessen väreillä 9 ja 10. Tuossa värikartta http://www.opm.fi/showpage.asp?id=2576.
Taimenta väsyttämään!

jaska74

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #76 : Kesäkuu 26, 2007, 16:11:31 »
no ysillä tule varmasti ainakin merellä

krisu-

• Profiili
« Vastaus #77 : Kesäkuu 26, 2007, 18:28:59 »
itse olen saanut kuhia oikeastaan vain jesse vaapuilla.......... :mrgreen:kuhaa on tullut myös yhden paikallisen tyypin tekemillä uistimilla..........tämän kesän suurin kuha on ollut 1,1kg.kuhaa kannattaa vetää noin kolmesta metristä.ja sen 1,1kg kuhankin sain jesse vaapulla musta jesse vaappu toiminut aina!!!!

tabbe

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #78 : Kesäkuu 26, 2007, 18:32:03 »
Mitä luulette tulisko kuhaa hyvin Jessen väreillä 9 ja 10. Tuossa värikartta http://www.opm.fi/showpage.asp?id=2576.

Tulee jos kohilleen osuu,noista me saatu ainakin 5,6,9,15,20,22,25 noita uitettu ja saatu kuhia järvestä.

Miquel

• Profiili
« Vastaus #79 : Kesäkuu 26, 2007, 18:45:45 »
itse olen saanut kuhia oikeastaan vain jesse vaapuilla.......... :mrgreen:kuhaa on tullut myös yhden paikallisen tyypin tekemillä uistimilla..........tämän kesän suurin kuha on ollut 1,1kg.kuhaa kannattaa vetää noin kolmesta metristä.ja sen 1,1kg kuhankin sain jesse vaapulla musta jesse vaappu toiminut aina!!!!
Mitä Jesse värinumeroa tarkoitat tuolla mustalla Jessellä?
Taimenta väsyttämään!

tabbe

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #80 : Kesäkuu 27, 2007, 08:11:59 »

Varmaan 1 ja 15 niissä tuo selkäpuoli on musta , mulla on 1 ja en ole sillä kuhaa saanut.

Miquel

• Profiili
« Vastaus #81 : Kesäkuu 27, 2007, 10:50:12 »

Varmaan 1 ja 15 niissä tuo selkäpuoli on musta , mulla on 1 ja en ole sillä kuhaa saanut.
On tossa 10 musta selkä.
Taimenta väsyttämään!

Pilkkijä90

• Vieras
« Vastaus #82 : Kesäkuu 27, 2007, 12:55:47 »
Merimetso tai Jesse on aina hyvä valinta, joskus ihan näillä "suurempien" valmistajien markettivaapuillakin nappaa, esim. Stormeilla ja Rapaloilla. Kaikkea kannattaa yrittää, sillä tavallahan ne hyvät vaaput löytää? Väri on sitten toinen juttu, johon vaikuttaa muut tekijät.

Ekku73

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #83 : Kesäkuu 30, 2007, 09:57:19 »
Kyllä velhot on parhaita kuhan uistelussa ainakin tääl savossa.. :-D n.30 kuhaa saanut velholla ja suurimmat on 3.5kg/73cm, 3.6kg/71cm, 1.7kg/58cm..! :-o No muita uistimia ei sit ole tullut uitettua koska velholla saa hyvin. Olen uistellut virtaavassa vedessä sekä selkävesillä. :-P

Toniski

• Profiili
« Vastaus #84 : Kesäkuu 30, 2007, 10:31:07 »
jos kuha on syvällä niin sillon shad rap 9cm on toiminu aika hyvin. toki voi laittaa normi vaappuihin painojakin jos haluu syvälle ettei pakko ole syvänne vaappuja tunkea  :-D

tappara14

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #85 : Heinäkuu 01, 2007, 18:07:40 »
joo tos on mun suosikit kuhan vetouisteluu :

Vaappujen /lusikoiden         (koko ja väritys riippuu): ilmasta veden väristä ja kuukaudesta ja veden lämpötilasta.)

-- merimetso
-- velho
-- lohilax (sivutuotteena komeita taimenia)
-- rapala hysky jerk
-- jesse
-- kuusamo räsänen (hyvin tullu myös taimenia ja ahvenia)
-- plussataan viä loppuun plaanarien ja painokuvien käyttö 8-)

stento-z

• Vika saalis
    • Profiili
« Vastaus #86 : Heinäkuu 05, 2007, 11:00:32 »
Mulla se kävi hyvä tuuri kun uistelu kisoissa sain yli 4g kuhan super shad rappiin otti ,ahven kuvio.Jotenkin tuntuu että sillä saa millä vetää,tätäkin saittia kun lukee niin melkein kaikki vieheet on esittelyssä paitsi lusikat eikä nekään varmasti ole huonoja  :-D

Toniski

• Profiili
« Vastaus #87 : Heinäkuu 08, 2007, 20:26:36 »
niin ja tuo ahven shad rap on kyllä oli miten oli niin kova kuha peli  :-)

Rapsutiini

• Profiili
« Vastaus #88 : Heinäkuu 08, 2007, 21:43:26 »

toimiva vinkki mm kuhan pilkkimiseen:

Ota yksi kipale proffessori uistinta..pituus noin 10 cm, siirrä koukku yläpäästä sinne alapäähän ja saat toimivan ja tehokkaan kuhapilkin kesäksi käyttöösi.
Juuri samanlaista viehettä nimeltä Kuhan on lätkä valmistaa nurmeksessa asuva veneenveistäjä Aki Ruotsalainen, kalastaja kova itsekkin.

Toimii etupäässä syvänteissä. sain omallani viikko sitten 6 metrin syvänteestä 4 kuhaa,  noin 300-450 cramman hujakoilla oli niiden painot.

Gouhia

• Profiili
« Vastaus #89 : Heinäkuu 12, 2007, 00:06:17 »
Jos jonkun värisiä kuhavaappuja käyttäisin pelkästään niin väri olisi tuo 9.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>