Chat

Author Topic: ihmeellisin tapahtuma kalassa?  (Read 69536 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tornio_River

• Kalapussikaljoittelija
    • View Profile
    • Email
Vs: ihmeellisin tapahtuma kalassa?
« Reply #210 on: July 31, 2009, 10:52:22 »
No kerran sattu sellanen että olin  kalastamassa haukea isännän kanssa melko tuulisella säällä. Sitte mulle tarttu semmonen 4kg hauki ja väsytin sen ja nostettiin haavilla veneeseen. Veneessä hauki katkaisi siiman ja me aateltiin et ei ruveta ottamaan uistinta kalan suusta vasta kun ollaan rannalla ku tuuli niin helkutin kovasti. No me ajettiin rantaan ja ruvettiin katsomaan mihin asti kala oli sen hotkaissut. Sitä ei näkynyt ja niin me katsottiin vene. Ei ollut. Isäntä sano et kyllä se löytyy joskus sitte ja alettiin perkkaamaan kalaa. No Meppsin 3 koon lippa löytyi kalan peräsuolesta.  :? Onko muille sattunut tällästä?  :-D

No kyllä on aika horo hauki ollu jos on kerralla saanu mepsin peräsuoleen asti,tätä nyt ei usko kukaan

Rockajimbo

• View Profile
« Reply #211 on: August 05, 2009, 07:08:06 »
Toissapäivänäpä se tuntui olevan kalareissu ihmetystä täynnä kun jokea naarattiin minkä kerettiin ennen kuin pimeä koittaa. Popperin menetys limatuubin suuhun, sitten 30min popperin tarkkailua sen seilatessa ees ja taas parin aarin joenpätkää, ja vajaan tunnin päästä haavi täynnä krokotiilia. Pikkasen vajaata viittä kiloa huiteli ja mittaa 83cm. Perkatessa mahalaukusta löytyi luonnonvastine popperille eli täysin sulamaton rotta, mittaa häntineen 27cm ja toki leuasta löytyi myös se epäonnen popperikin. Loppuilta se sitten oli sitä ihmettelyä kun kalantulo tyssäs 23 jälkeen ja 23-00 välisen ajan saalis 9 salakkaa ja ahven - uistimena lotto. Hyvä ja pikkasen erilainen reisu tällä kertaa, piristää kummasti. Tuo rotta yllätti, useinkin sorsanpoikia löytänyt näitten semi-isomusten mahalaukusta mutta ensimmäinen rotta meikäläisen kalastushistoriassa ja vielä hyvänkokoinen, olis vaikka paistiks pistänyt. Ei tämä varmasti monen mielestä ihmeellinen tapahtuma ole, mutta jotain antia aina kuitenkin.

Kalloo

• View Profile
« Reply #212 on: August 05, 2009, 23:06:25 »
Olin kalastamassa yhellä järvellä,yks lippa jäi pohjaan, kun olin nykinyt sitä sieltä
tarpaaksi pois ja päätin katkaista siiman niin ahven otti siihen kiinni!
Juu ittellä kans sammalla lailla, menin kahlaamaan lippaa pois  sieltä(vettä n.napaan asti) sain lipan vetämällä irti ennen kiveä jossa oli kiinni ja heti nappas 600g ahven. Samalla reisulla näin myös isoimman särjen mitä olen koskaan nähnyt(~400g) n. metrin päässä itsestäni.
No olihan sekin aika ihmeellinen asia kun sain ekan haukeni pohjaongella n.6 vuotiaana, niin se painoi 3.5kg.

Miskala

• View Profile
« Reply #213 on: August 06, 2009, 12:32:29 »
Aika hauska juttu tapahtui pari viikkoa sitten: Lusikka oli järven pinnassa ja veneessä tuli jotain sählättyä. Vene heilui ja lusikka pomppi siinä pinnalla, kun ahven ottaa siihen kiinni.  :-D Joku 50 grammainen ahven nappasi lusikan veden pinnasta 20cm päässä veneestä.

jompsu

• Perhokalastelija
    • View Profile
« Reply #214 on: August 07, 2009, 00:36:03 »
Mä olin yks päivä heittelemässä virveliä.. yhtä äkkiä tuli siimaa koukun mukana. Aloin tietysti vetää sitä ylös Sieltä tuli huippu Rapalan Ruohouistin Sitten vedin sitä lisää ja sieltä tuli virveli... olin iloinen että sain toisen virveli... Seuraavana aamuna heräsin klo 5.30 ja lähdin suoraan kalaan uudella löytämälläni virvelillä. Sitten olin rannassa. Laitoin ruohouistimen virveliin ja kun heitin siima tökkäsi jotenkin ja virveli lenti takas järveen :-(.. Ihan turha reissu :-D :-D

Joopa joo :roll: jos rannalta heittelit niin ei se virveli niin kauaksi lennä kädestä etteikö sitä kahlaamalla saa haettua takaisin.

pari päivää sitten sattui hauska tapahtuma järvellä kun oltiin kaverin kanssa kalassa. Oltiin siellä keskellä järveä ja yhtäkkiä vedessä tuli vastaan mies joka seisoi.
Äijällä oli oli jaloissa jonkinlaiset sukset ja niiden päällä se siinä oli. Käsissään hänellä oli mela ja sillä meni eteenpäin. Yllättävän liukkaasti se siinä veteli menemään, mutta oli kyllä uskaltautunut kaus rannasta. Ei paljo varaa tuuleskella kun tuommosella liikkeellä :-D
Kuvakin oilisi siitä jos vaan tuo minun kännykän kaapeli toimisi.
tä...?

Miskala

• View Profile
« Reply #215 on: August 07, 2009, 00:43:53 »
Mä olin yks päivä heittelemässä virveliä.. yhtä äkkiä tuli siimaa koukun mukana. Aloin tietysti vetää sitä ylös Sieltä tuli huippu Rapalan Ruohouistin Sitten vedin sitä lisää ja sieltä tuli virveli... olin iloinen että sain toisen virveli... Seuraavana aamuna heräsin klo 5.30 ja lähdin suoraan kalaan uudella löytämälläni virvelillä. Sitten olin rannassa. Laitoin ruohouistimen virveliin ja kun heitin siima tökkäsi jotenkin ja virveli lenti takas järveen :-(.. Ihan turha reissu :-D :-D

Joopa joo :roll: jos rannalta heittelit niin ei se virveli niin kauaksi lennä kädestä etteikö sitä kahlaamalla saa haettua takaisin.

pari päivää sitten sattui hauska tapahtuma järvellä kun oltiin kaverin kanssa kalassa. Oltiin siellä keskellä järveä ja yhtäkkiä vedessä tuli vastaan mies joka seisoi.
Äijällä oli oli jaloissa jonkinlaiset sukset ja niiden päällä se siinä oli. Käsissään hänellä oli mela ja sillä meni eteenpäin. Yllättävän liukkaasti se siinä veteli menemään, mutta oli kyllä uskaltautunut kaus rannasta. Ei paljo varaa tuuleskella kun tuommosella liikkeellä :-D

Hehe..  :-D "Mä olin yks päivä heittelemässä virveliä"

Taitoa löytyy, kun virveli lentää järveen, vain koska heitettäessä ei lähtenyt siimaa.  :-D

suupää

• View Profile
« Reply #216 on: August 08, 2009, 01:29:31 »
Ihmeellisin on kyllä se kun olin serkun kanssa ongella joella ja nostin ongen pois vedestä ja siirsin sitä ja koukku kävi veden alla vain sekunnin ajan ja kun nostin nii koukussa killui salakka  :-o
Koskaan ei niin moni ole kiittänyt niin harvaa niin paljosta.

Labo

• View Profile
« Reply #217 on: August 08, 2009, 17:01:19 »
ihmeellisin tapahtuma lienee se kun olin pari vuotta sitten heittelemässä lähi rannassa, (joka olikin jo osintain aivan heinän peitossa :x)
siinä jonkin ajan heittelyn jälkeen katselin pitemmälle rannasta ja näin kun joku 300 g hauki hyppäsi umpeen kasvaneen heinäkasan yli noin 2-3 m matkan siinä oli kyllä ihmettelemistä. :-o

Jake-zxc

• View Profile
« Reply #218 on: August 16, 2009, 19:20:00 »
Ihmeelisintä on ollut mielestäni se kun sain proffalla hauen ja yritettiin kaverin kanssa sitä haavita niin uistin sotkeutui haaviin. Sitten siima katkesi ja kala meni pois näkyvistäni ja parin sekunnin päästä kaveri vetäs hauen ylös niskasta jossa oli proffa ja haavi kiinni. Kala painoi 1,77kg.  :lol:

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • View Profile
    • Email
« Reply #219 on: August 16, 2009, 19:49:09 »

Ei näitä vanhoja kannata kommentoida... Tämäkin 3 vuoden takaa.   Kirjoittaja ollut paikalla viimeksi syyskuussa 2006

Koittakaa kattella, kun kommentoitte, että
-kuinka vanha aiheen viesti, jota kommentoitte, on
- onko sen kirjoittaja enää jäsen (käyttäjähaku) / koska ollut viimeksi aktiivinen (käyttäjäprofiili)

Turha täyttää sivuja kommaamalla ikivanhoja juttuja jollekin, joka ei enää kommentteja lue...

Itse aiheeseen: Viikko takaperin olin mato-ongella tossa viinikanojan suulla. Ei ehkä elmäni ihmeellisin tapahtuma kalassa, mutta lähelle sitä oli se, että saamani noin 500g lahna sylkäisi rannalle heitettäessä suustaan kaksi noin 3cm särjen poikasta. Elivät, joten herää kymysys onko lahnoista tullut petokaloja?  :-o
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
    • View Profile
    • Email
« Reply #220 on: August 16, 2009, 20:59:46 »
En ole koskaan törmännyt lahnojen masussa kalaan, siksi ihmettelin. En vaan jotenkin voi kuvitella lahnaa jahtaamassa pikkukalaa.
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

täkykala

• isompaa odotellessa... :-)<--<
    • View Profile
    • Email
« Reply #221 on: November 19, 2009, 12:51:57 »
viime kesänä mä olin lauttasaaren laiturilla virvelöimäs silakkaa silakkalitkalla nii yhtäkkii muuttu lasti tosi painavaks nii siel oliki 2 TAIMENTA. OLin ihan äimän käkenä ne paino ehkä kilon yhteensä. Muut kalastajat ei ollu koskaa enne saanu taimenta sieltä päästettiin ne pois (oli ali mittasii).
perho kamoista haaveillen ja kaloja narraillen

Suurkalastaja1

• Katiska-pehtori
  • Kaikki muu paitsi kalastus on turhaa.
    • View Profile
    • Email
« Reply #222 on: December 08, 2009, 17:16:17 »
Muutama kesä sitten sain Kuopion keskustan Valkeisesta Mepps Aglia 3-lipalla kaksi ahventa kerralla. Suurempi, n. 150-grammainen oli suustaan kiinni lipassa ja pienempi n. 50g kyljestään kiinni yhessä koukun haarassa. Aluksi luulin pienen hauen olevan kiinni, sen verran paketti pisti vastaan. Yllätys olikin melkoinen kun rannalle nousi tollanen setti. Kaverikin oli ihmeissään ja tosta on kyllä juttua riittäny. Harmi ku ei ollut kameraa mukana :|
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
    • View Profile
    • Email
« Reply #223 on: December 08, 2009, 17:44:25 »
Tuosta muistui mieleen oma kokemus Pyhäjärveltä.

Silloin vielä hyvin toimineeseen Rapalan siniseen 5cm tasuriin tripla-tärppi. Eli ahven ylös etu-, ala- ja takakoukussa :)

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
    • View Profile
    • Email
« Reply #224 on: December 08, 2009, 17:54:27 »
Njooh... alakoukussa oli suusta kiinnni about 50g ahven, samoin peräkoukussa. Etukoukun varaaja oli ilmeisesti peruuttanut siihen kiinni :)

KALIKKA

• Foliohattu
    • View Profile
    • Email
« Reply #225 on: December 08, 2009, 18:49:28 »
heh.aika tuuri ollu.tuplia olen kyllä saanu useamman kerran,mutta tripla....tuossa oiskii tavotetta ja kuvan paikka
jos kohalle sattus :lol:
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
    • View Profile
    • Email
« Reply #226 on: December 08, 2009, 18:57:33 »
Jep. Valitettavasti tuolloin vielä kännykät oli muistaakseni olematon keksintö eikä ollut kyllä rikikameroitakaan. Onneksi on kuitenkin omat muistikuvat otettu :)

täkykala

• isompaa odotellessa... :-)<--<
    • View Profile
    • Email
« Reply #227 on: December 08, 2009, 18:59:49 »
Salakan oon kyljetä saanu mutta tuplia ja triploja en koskaan :-o.
perho kamoista haaveillen ja kaloja narraillen

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger - kala.keitto@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #228 on: December 08, 2009, 23:13:57 »
Tuplat yleisiä, myös juuri samalta Pyhäjärveltä 4 tai 5cm rapalan sinisellä tasurilla viimevuonna parit tuplatärpit ja yhdesti merellä tasuriin osunut triplatärppi. Myös kolmihaarakoukkuisessa pystypilkissä on tullut tuplatärppi jäälle asti. Ei nu nyt niin harvinaisia sattumia ole, mutta ei ihan jokapäiväisiäkään  :-)
Olen kalastelijapoika!

johndoe

• View Profile
« Reply #229 on: December 11, 2009, 17:33:45 »
Mystinen kalalöytö Nokialla: Kuolleita merikaloja virran rannalla - Katso kuvat!

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/164220.shtml

Ufot asialla. :?

Rydy

• MSN Messenger - ton1ry@jippii.fi
    • View Profile
« Reply #230 on: December 12, 2009, 18:35:20 »
En nyt het' hätään löytäny mitään haaveri-triidiä niin laitan tämän tänne... Sattui eilen illalla kun pimeellä kävin kairaamasa koereikiä joen jäällä aamun pilkkimistä silmälläpitäen. Sieltä mökille kävellessä kairan terä osu pohkeeseen ja tunsin kyllä sen, mutten ajatellu että mitään sattu ku ei kipua tuntunu. Rauhassa kävelin mökille ja sisällä hetken oltuani nostin lahetta että tulikohan mitään, nii pärkkele hirvee vekki! Piti sitte ajella päivystykseen ensin tunti mökiltä ja himmailla päivystyksessä vajaa 4h ja 4 tikkiä paikalleen, ja sen jälkee takas mökille  :-D
Monneja siellä ja monneja täällä!

_kiiskenkalastaja_

• Masai-mies
    • View Profile
    • Email
« Reply #231 on: December 14, 2009, 19:21:12 »
Ei tää ny mikää ihme ole mutta oltiin kesällä yhdellä soisella metsälammella kalassa ja heittelin jollain bluefoxin lipalla ja kun olin kelannut uistimen ja olin nostamassa sitä vedestä niin parinkymmenen sentin päästä rannasta iski suomättään alta n.parikiloinen hauki ja säikähdin niin että melkein tipuin veteen :-D hauki saatiin vielä ylöskin :-)

Sitten myös kesällä kun olin virvelillä onkimassa särkiä rapumertoihin syötiksi niin heitin ongen veteen ja heti hyppää särki oikein kunnolla ilmaan ja lähtee hirmuista vauhtia rantaan päin :-), heitinkö kohon ja koukun suoraan sen niskaan :? 

center>