Chat

Kirjoittaja Aihe: ihmeellisin tapahtuma kalassa?  (Luettu 61087 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tomekki

• Vieras
ihmeellisin tapahtuma kalassa?
« : Kesäkuu 12, 2005, 11:02:12 »
mulla oli kerran, ku olin heittelemässä veneellä ja airot oli järvessä ni niihin airoihin törmäs vissiin hauki :D

Järväri

• MSN Messenger  - jarimononen89@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #1 : Kesäkuu 12, 2005, 12:27:56 »
Viime vuonna hyökkäs saukko tms. pikkuplaanarin kimppuun ja kerran norppa tuli 2 metrin päähän veneestä ja pyöri siinä jonkin aikaa uistellessa  :D

JuP3

• Heikki Vihinen ULIULI
  • Rajaseudun Rambo
    • MSN Messenger  - jupe89@luukku.com
    • Profiili
« Vastaus #2 : Kesäkuu 12, 2005, 13:52:07 »
No kerran, kun heittelin lipalla Pielisjoella niin majava takertui lippaan ja riehui siinä jonkin aikaa katkoen lumpeita, kunnes koukku oikeni ja se pääsi karkuun :lol:
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

jättihaukimanniskan

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Kesäkuu 12, 2005, 15:17:40 »
eilen olin pikkulammel kaverin kans kalastamas ahvenia ja liitin mato ongen virveliin ja heitin madon kaislikon lähel.Kun ei nyppiny yhtään niin kelasin sitä ku katoin vähäks aikaa rannalle huomasin kohon olevan pinnan alla ja luulin et nyt olis iso ahven mut kun kelasin niin sielt tuli noin 450grammainen hauki :) viimeks samal  lammel oli sammakoita kutemas ja ne jahtas koko ajan jigejä :lol:
Hauki o kala,keso o raejuusto

marabou

• Vieras
« Vastaus #4 : Kesäkuu 12, 2005, 15:44:43 »
Kerran uistelemassa meidän moottorivirrassa ui norppa joka seuras meitä pitkään.
Kun olin kaverin kanssa uimassa näime hauen syömässä vedessä olevaa sientä.

Bister

• MSN Messenger  - apina_86@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.teamkalamiehet.net
« Vastaus #5 : Kesäkuu 12, 2005, 21:18:36 »
Oltiin kavereiden kanssa veneellä kalastelemassa haukea, ku yhtäkkiä kaverilla tärppäs oikei kunnolla! Ensiksi kaikki luuli että uistin olis pohjassa, ku yhtäkkia siimaa lähti oikein suhinalla suunnilleen 10-20 metriä. Pitkän taistelun jälkeen saatiin kala veneen viereen ja huomattiin, että ainaki 7 kilonen hauki siinä pärskytteli. Otettiin haavi. Just ku saatiin hauki haaviin, hauki lähti hirveellä kiireellä pois haavista niin että uistin vaa jäi haaviin kiinni. Kala pärsäytti nii kovaa, että kaveri säikähti ja tippu veneestä ja samalla tiputti haavin veteen  :lol:  :lol:.
Siitä riitti nauramista koko vuodeksi :D

Walde

• Iankaikkinen!
    • MSN Messenger  - v.ryoso@gmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Kesäkuu 12, 2005, 22:03:40 »
Oltiin levillä just rautua kalastamassa.
Syönti oli mitä loistavin.
Yksi rautu iski siimaaan ja roikku vähän aikaa siinä.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger  - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Kesäkuu 13, 2005, 13:56:24 »
no tänä kesänä kun olin soutuveneellä kalassa yhellä järvellä ja soutelin siiinä ranaasta ehkä 100m ja huomasin veneen vieressä hauen kun se kävi pinnassa kun "delffiini" selkä evä vaan näkyi ja pyrstö no minä sitten heitin uistimeni sinne ja heti tärppäs--15 min kuluttua veneen pohjalla oli 4,5kg hauki joka jatkoi kasvuaan!

noh kyseisellä paikalla viimekesänä tuli soudettua hauen päälle airot vaan kopsahti hauen päähän ja hyvin siinä vesi lenti ku se huki sitä airoa säikähti(kieltämättä kalamieskin säikähti) mut kalaa ei tällä kertaa ylös saatu!
 :wink:
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

virveliveikko

• Vieras
« Vastaus #8 : Kesäkuu 16, 2005, 08:31:15 »
kerran kun kalastelin mökin laiturilla ja nostin kuvan pois vedestä niin alle kilon hauki hyppäs sen perässä siihen laiturille :) sais sen vielä niskasta kiinnikin :)

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #9 : Kesäkuu 16, 2005, 19:16:43 »
Oltiin kaverin kanssa semmosella pikkujoella heittelemässä. Vesi oli ihan kirkasta ja näki hyvin, mitä veden alla tapahtu. Heitin lipan semmoiseen kasvustoon ja aloin kelaamaan. Lippaan tarttui ahven ja sen ahvenen kimppuun hyökkäsi hauki. Sitten se hauki päästi ihan rannan lähellä irti ja mulle jäi puolikas ahven uistimeen.

lohen pyytäjä

• Mikä tuo oikee on?
    • AOL Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • Yahoo Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • Profiili
    • -
Vs: ihmeellisin tapahtuma kalassa?
« Vastaus #10 : Toukokuu 14, 2006, 10:22:52 »
Olin kalastamassa yhellä järvellä,yks lippa jäi pohjaan, kun olin nykinyt sitä sieltä
tarpaaksi pois ja päätin katkaista siiman niin ahven otti siihen kiinni!
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

^_janne_^

• MSN Messenger  - janne_2003@jippii.fi
    • Profiili
« Vastaus #11 : Toukokuu 15, 2006, 17:47:46 »
olin ongella, yhtäkkiä huomasin että koho painuu pohjaa kohti nostin siiman ylös ja siellä oli SÄRKI!!!
kyllä siinä riitti nauramista. ajatelkaa nyt mato-ongella särki!!!
ja mitähä ihmeellistä tossa sit oli  :|

Eci

• kikkelis kokkelis mitäs läksit
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : Toukokuu 15, 2006, 18:04:39 »
Onhan näitä paljonkin.....

1. Kerran ihan hiljaa makailin soutuveneessä onkivapa kädessä niin hirvi kahlas veneen vierestä
2. Mökkilaiturilla heittely oli mahdotonta koska kaksi nälkäistä silkkiuikkua syöksyili koko ajan vieheiden perässä
3. Hauki iski lipassa kiinni olleeseen ahveneen eikä edes tarttunut koukkuun mutta piti ahvenesta kiinni niin tiukasti että sain haaviin asti :)
4. Hauki tarttui onkeen ja siima napsahti poikki vavan kärjestä...no seuraavana aamuna katselin kun ongen koho seilailee järvellä ja kävin nostamassa hauen talteen!
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 15, 2006, 18:06:57 kirjoittanut Eci »
Ehkä otin, ehkä en!

JpL

• Profiili
« Vastaus #13 : Toukokuu 15, 2006, 18:30:51 »
No kerran tuli heitettyä niemen kärjessä olevan kaislikon eteen isoa tobya, nii lähti rantakäärke seuraamaan pää pinnalla perässä.  Seuraili siinä niin kunnes huomasi veneen.  Sama käärme nähtiin monta kertaa ylittämässä n.300 metrin levyistä lahtea, aina meni sinne samaan kaislikkoon piiloon.

lohen pyytäjä

• Mikä tuo oikee on?
    • AOL Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • Yahoo Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • Profiili
    • -
« Vastaus #14 : Toukokuu 25, 2006, 13:39:48 »
olin ongella, yhtäkkiä huomasin että koho painuu pohjaa kohti nostin siiman ylös ja siellä oli SÄRKI!!!

Mitä nauramista tuossa on aivan tavallinen tapahtuma? :|
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

kaivo

• Vieras
« Vastaus #15 : Toukokuu 25, 2006, 13:43:49 »
Huumorimiehiä... Sarkasmi kukkii :)

saarinen

• Vieras
« Vastaus #16 : Toukokuu 25, 2006, 18:51:44 »
kerran olin aamulla yksin joella heittelemässä, kiinni otti arviolta 1,5 kg kirjolohi, jota rupesin väsyttelemään ja hiljalleen kelaamaan. Juuri kun kala oli lähellä aloin kurottaa haavia selkäni takaa olevalta kiveltä.
melkein mulasin ja kala irtosi. kun nousin katsomaan, mitä ihmettä kävi näin jalkojeni alla kivien välistä kirren pyrstön sojottavan ylöspäin. yritin kopata haavilla kiini mutta eipä onnistunut. jalat tärisi minuutin sen jälkeen.

rollo

• Profiili
« Vastaus #17 : Toukokuu 26, 2006, 19:46:33 »
astuin pienen lammen laiturille ja hauki hyppäsi laiturille jalan viereen
sen verran pieni oli et viskasin takaisin lampeen

Sir.Milo

• thx Pete
    • MSN Messenger  - Trabucc0@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #18 : Toukokuu 26, 2006, 22:49:26 »
  • Kerran onkiessa sillan alla niin pulu jäi siimaan kiini  :| siihen honon kohdalle, jonkun aikaa se lenteli ennen kun pääs irki, kyl siin tuli vaik millasii kommenttei kannsakilpailijoilt.  :-D
  • Kerran onkiessani joella, jossa on korkeat kaislat rannoilla niin noin 10 m. päästä meni hirvi ja 2 vasaa yli joesta  :-o , eivät vissiin ollet huomanneet mua niiden kortteiden takii.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 26, 2006, 22:51:05 kirjoittanut Sir.Milo »

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger  - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : Toukokuu 27, 2006, 00:38:14 »
en nyt tiedä onko tää nyt ihmeellistä mutta, veljeni sai kaverinsa kanssa uistelemalla siimaa kauhean mytyn. Siima mytty tuntui jotenkin painavalta, no mytyssä oli uistin, "Eihän uistin noin paljoa paina" sitten kun he saivat mytyn veneeseen huomasivat että siimaa tulee vielä veneen perässä joka painoi aika paljon ja potki samalla, kala!...noh veljeni kelasi käsin siimaa ja siiman päässä oli n.1kg hauki pyrstoöstä kiinni pelkkään siimaan. Eli hauki oli sotkenut itsensä jonkun siimaan joka oli jäänyt joltain pohjaan ja kiertänyt siiman tiukasti pyrstöönsä!
Aika outoa vai mitä? Ja tuo on kaiken lisäksi vielä totta. En itsekkään ihan heti uskonut mutta hauessa oli pyrstön tyvellä kyllä painauma jäljet.
 :-o :-D
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Litq

• Profiili
« Vastaus #20 : Toukokuu 27, 2006, 22:10:11 »
oltiin kaverin kanssa pikku lammella ongella, yhtäkkiä iskee mukavankokoinen kirre kiinni. no siinähän sitä sitten paniikissa tuli nykäistyä heikko siima poikki, ja sinne meni. Seuraavana päivänä tulin veljen kanssa virvelit mukana takaisin lammelle. Muutaman heiton jälkeen koho putkahtaa pintaan vajaan 10 metrin päässä! veli nakkeli vaappua yrittäen tartuttaa sen kohoon, ja onnistuikin siinä. Säntäsin hakemaan haavin, mutta siitä oli katkennut varsi ja kun yritin saada haavintyngällä kalaa kiinni, se sotkeutui haaviin ja pääsi pakoon  :-(

[email protected]

• En ole mikään Einstein, mutta...
    • Profiili
« Vastaus #21 : Toukokuu 27, 2006, 22:36:42 »
Tiedä nyt sitten onko tämä niin ihmeellinen, mutta ainakin hauska tapahtuma. Olin kerran ongella joskus vuonna keppi ja keihäs, niin havahduin, kun huomasin vedessä ajalehtivan jonkun mustan putken pystyasennossa. Putki tuli lähemmäksi minua ja kun se oli noin metrin päässä minusta, niin se upposi veden alle ja yhtäkki joku mies sukelluspuvussa nousee nopeasti vedestä ylös ja kysyy, että "tulleeko kalaa?" Eli se putki olikin snorkkeli ja säikähdin ihan pirusti silloin ja olin hetken hiljaa ja sanoin vaan, että ei ole tullut mitään. Siinä sitten rupateltiin jonkin aikaa, kunnes sukeltaja sitten lähti matkoihinsa.

Eräjormat

• Profiili
« Vastaus #22 : Toukokuu 28, 2006, 19:53:31 »
kun olin kerran kalassa ja uistin jäi pohjaan kiinni eikä lähteny millään irti sitten päätin antaa siiman katketa ja vedin täysillä siimasta kun se katkesi kuului älytön pamaus ihan kuin kiväärin ääni sitä siinä vähän aikaa ihmettelin ja sitten vaan uus uistin kehiin. onko kellekkään käyny samalla tavalla?
SaaMamiES!!! :wink:

käy reenistä ku vetää kalaa sen minkä jaksaa...

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #23 : Toukokuu 28, 2006, 21:44:59 »
kun olin kerran kalassa ja uistin jäi pohjaan kiinni eikä lähteny millään irti sitten päätin antaa siiman katketa ja vedin täysillä siimasta kun se katkesi kuului älytön pamaus ihan kuin kiväärin ääni sitä siinä vähän aikaa ihmettelin ja sitten vaan uus uistin kehiin. onko kellekkään käyny samalla tavalla?
Ja heti monta kertaa..

Mutta tänään sattui kummia..

Lähdin kalaan n.4 aikaan päivällä, laitoin procyon luresin siima päähän ja heitteleen.
Noh noin.4 heitolla uistin tuli raskaammaksi ja loppua kohden rupesi pyörimään. No tästäkös kummastuin ja kelasin hitaasti rannan tuntumassa.
Kun näin uistimen sen vieressä oli saman kokoinen kiiski, joka tökki uistinta ja sai sen näin pyörähtämään. :-D
Laitoin vavan maahan ja roppelsin taskuja, kameraa etsien. No juurikuin sain kameran esille se lähti hitaasti, mutta varmasti posi päin enkä saanutkaan siitä kuvaa..

No nyt illalla kävin uudelleen kalassa (19.00-21.00) ja uistelin taas samalla uistimella koko reissun, ja ihan loppu reissusta taas se tapahtui.
Heitin uistimen ja heti kävi kala kiinni vähän aikaa pommppi pinnalla, mutta, se pääsi tietenkin karkuun.. Kelasin loppuun pyörivän uistimen ja kun uistin näkyi rupesinäkymään tuli esiin myös ahven parvi.
Nyt oli jo pakko nauraa. Vaikka jätti uistimen paikoilleen ne tökkivät ja pyöräyttelivät sitä..
 Oli kyllä hymy herkässä.. (myös tämän takia.. http://www.heittokalastus.info/index.php?group=SAALIIT&id=11&uid=38)

Koskaan tapahtunut vastaavaa??
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

Zer0

• MSN Messenger  - eveningstar_89@hotmail.com
    • Profiili
    • Kotisivuni
    • Sähköposti
« Vastaus #24 : Toukokuu 29, 2006, 13:33:01 »
Kerran eräässä järvessä, josta ei saa juuri mitään muuta kun alle kilon haukia (siis oikee rapakko), astetta isompi hauki yritti syödä täysikasvuisen sorsan. Eipä onnistunut kuitenkaan, vaan sorsa lensi kivelle ja jäi siihen huutelemaan hermostuneena. Joskus aikaisemmin saman järven rannalta on hauki vienyt koiranpennunkin :-(

^_janne_^

• MSN Messenger  - janne_2003@jippii.fi
    • Profiili
« Vastaus #25 : Toukokuu 29, 2006, 14:19:55 »
joka paikassahan on aina se ''ISO''  :-D

tammerkoski

• MSN Messenger  - haba_zotzot@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #26 : Toukokuu 29, 2006, 20:25:46 »
ihmeellisin kaikista on ollut se kun olin kerran kalassa niin joku oli kaaauan sitten sitonut siiman kantoon kiinni ja siima meni veteen. Päätinpähän mennä katsomaan huvikseni miksi se siinä roikkuu.Siima oli kireänä. Mietin jo tuossa vaiheessa että ei siellä kyllä mikää kala ole siellä siiman päässä. Aloin kiskoa siimaa lammesta niin oho! Siellähän tulee siiman mukana kuusamon muovikala-lippa  :-)
''Kalastus suomalaista elämää''

suiza

• Profiili
« Vastaus #27 : Kesäkuu 04, 2006, 19:56:08 »
ja mitähä ihmeellistä tossa sit oli  :|

lol... ei taida olla kalamies.
kalastus pidentää ikää

Juggis

• Profiili
    • http://taivaankansi.get.to
« Vastaus #28 : Kesäkuu 04, 2006, 20:14:18 »
ihmeellisin kaikista on ollut se kun olin kerran kalassa niin joku oli kaaauan sitten sitonut siiman kantoon kiinni ja siima meni veteen. Päätinpähän mennä katsomaan huvikseni miksi se siinä roikkuu.Siima oli kireänä. Mietin jo tuossa vaiheessa että ei siellä kyllä mikää kala ole siellä siiman päässä. Aloin kiskoa siimaa lammesta niin oho! Siellähän tulee siiman mukana kuusamon muovikala-lippa  :-)

Itse olen samanlailla saanut 2 uistinta. Joltain on jäänyt uistin pohjaan ja sitonut sitten rannalle puuhun tms. kiinni toivoen, että jos koukut ruostuisivat irti ja uistin olisi vielä silloin täällä. Kummallakin kerralla kiskoin vain kaikin voimin ja molemmat irtosivat pohjasta :-D Toinen oli joku lippa ja toinen vaappu. Tästä on jo aikaa.
Paras syötti on se siellä siiman päässä...

KalastusCom

• Kyllähä Se Hauki Kaiken Voittaa
    • MSN Messenger  - raktorikuski@hotmail.com
    • Profiili
    • Kalastus Com käy katsomassa
    • Sähköposti
« Vastaus #29 : Kesäkuu 04, 2006, 20:30:14 »
Mä olin yks päivä heittelemässä virveliä.. yhtä äkkiä tuli siimaa koukun mukana. Aloin tietysti vetää sitä ylös Sieltä tuli huippu Rapalan Ruohouistin Sitten vedin sitä lisää ja sieltä tuli virveli... olin iloinen että sain toisen virveli... Seuraavana aamuna heräsin klo 5.30 ja lähdin suoraan kalaan uudella löytämälläni virvelillä. Sitten olin rannassa. Laitoin ruohouistimen virveliin ja kun heitin siima tökkäsi jotenkin ja virveli lenti takas järveen :-(.. Ihan turha reissu :-D :-D

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>