Chat

Kirjoittaja Aihe: ihmeellisin tapahtuma kalassa?  (Luettu 60986 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Eräjormat

• Profiili
Vs: ihmeellisin tapahtuma kalassa?
« Vastaus #30 : Kesäkuu 04, 2006, 23:25:48 »
kaveri kerto että ku kala kävi uistimeen niin se vei kelan mukanaan en kyllä tiiä miten se on mahdollista :?
SaaMamiES!!! :wink:

käy reenistä ku vetää kalaa sen minkä jaksaa...

Rapalapa

• Profiili
« Vastaus #31 : Kesäkuu 05, 2006, 14:05:54 »
Mä olin yks päivä heittelemässä virveliä.. yhtä äkkiä tuli siimaa koukun mukana. Aloin tietysti vetää sitä ylös Sieltä tuli huippu Rapalan Ruohouistin Sitten vedin sitä lisää ja sieltä tuli virveli... olin iloinen että sain toisen virveli... Seuraavana aamuna heräsin klo 5.30 ja lähdin suoraan kalaan uudella löytämälläni virvelillä. Sitten olin rannassa. Laitoin ruohouistimen virveliin ja kun heitin siima tökkäsi jotenkin ja virveli lenti takas järveen :-(.. Ihan turha reissu :-D :-D
Miten voit heittää silleen että koko vieveli lentää??

Calico Cat

• joo-o
    • Profiili
« Vastaus #32 : Kesäkuu 05, 2006, 15:17:07 »
Meiän ukko heittää aina virvelillä sellai että se uistin lentää metrin päähän ja pulahtaa :-)
-parempi pasuri pivossa kuin pari pyhäjärvessä-

KalastusCom

• Kyllähä Se Hauki Kaiken Voittaa
    • MSN Messenger  - raktorikuski@hotmail.com
    • Profiili
    • Kalastus Com käy katsomassa
    • Sähköposti
« Vastaus #33 : Kesäkuu 05, 2006, 16:48:46 »
Mä olin yks päivä heittelemässä virveliä.. yhtä äkkiä tuli siimaa koukun mukana. Aloin tietysti vetää sitä ylös Sieltä tuli huippu Rapalan Ruohouistin Sitten vedin sitä lisää ja sieltä tuli virveli... olin iloinen että sain toisen virveli... Seuraavana aamuna heräsin klo 5.30 ja lähdin suoraan kalaan uudella löytämälläni virvelillä. Sitten olin rannassa. Laitoin ruohouistimen virveliin ja kun heitin siima tökkäsi jotenkin ja virveli lenti takas järveen :-(.. Ihan turha reissu :-D :-D
Miten voit heittää silleen että koko vieveli lentää??
SE Siima jumas jotenkin ja sit se lipes käsistä!!!

Jussi_

• Vieras
« Vastaus #34 : Kesäkuu 06, 2006, 15:56:18 »
Miks virveliä heittelit?
Eikö se menny rikki?

Email

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #35 : Kesäkuu 21, 2006, 15:34:48 »
Olen saanut hauven pari kertaa niin että se on siiman kietonut ympärilleen niin ettei koukut ole edes ollut kalassa kiinni ja uistelin kerran ja luulin että joku pikku kuha on kiinni mutta kelasin vieheen ylös nii ensiksi tuli siima ja sitten joku rapalan kuha uistin.
Eikun uutta matoa koukkuun.xD

Hemulisoturi

• Profiili
« Vastaus #36 : Kesäkuu 21, 2006, 19:37:17 »
Olen saanut hauven pari kertaa niin että se on siiman kietonut ympärilleen niin ettei koukut ole edes ollut kalassa kiinni 
Äsken käväsin mato-ongella ja sain n. 300grammasen hauen joka ei ollut koukussa kiinni vaan puri kohon lyttyyn ja piti siitä niin lujasti kiinni.

Ja kerran luin M&K- lehdestä että olivat saaneet uistelemalla n. 500g hauen ja kun olivat kelanneet sen veneen vierelle oli siihen haukeen topannu 3kg hauki ja vain purenut pienempää haukea jolla oli ollut uistin suussa.

Plague

• Profiili
« Vastaus #37 : Kesäkuu 21, 2006, 22:43:54 »
en nyt tiä onko niin ihmeellinen mutta kumminkin, heittelin rauhallisesti pientä ahven jigiä kun yht äkkia siima meni todella tiukalle, luulin että olisi ollut pohjassa ja tuonut mukanaan kasan kaisloja. kelasin sen rauhallisesti ylös ja ihmettelin kun oli 2,5kg hauki selästä kiinni  :-D
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 24, 2006, 22:18:41 kirjoittanut Plague »

Rapalapa

• Profiili
« Vastaus #38 : Kesäkuu 23, 2006, 19:59:19 »
Olen saanut hauven pari kertaa niin että se on siiman kietonut ympärilleen niin ettei koukut ole edes ollut kalassa kiinni 
Äsken käväsin mato-ongella ja sain n. 300grammasen hauen joka ei ollut koukussa kiinni vaan puri kohon lyttyyn ja piti siitä niin lujasti kiinni.

Ja kerran luin M&K- lehdestä että olivat saaneet uistelemalla n. 500g hauen ja kun olivat kelanneet sen veneen vierelle oli siihen haukeen topannu 3kg hauki ja vain purenut pienempää haukea jolla oli ollut uistin suussa.
Mahto olla kalamiehillä mukavaa katseltavaa ku isoveli syö pikkuveljen

ilque

• Profiili
« Vastaus #39 : Kesäkuu 29, 2006, 00:09:45 »
kerran kun  olin heittelemässä niin uistin jäi johonki veden alle kiinni sain sen loppujen lopuksi ylös sieltä ja tatsoin koukkuja niin yksi koukun väkänen oli katkennu.. :-o
hauki se tiellä pitää.

ozkari

• Vieras
« Vastaus #40 : Kesäkuu 29, 2006, 00:35:46 »
olin ensimmäistä kertaa pienenä kunnolla virvelillä kalassa. heittelin kylän ainoasta kaupasta ostettua mustavalkoista lippaa. vesi oli hirveän korkealla joten ajattelin että tuskin sieltä kalaa tulisi. yhtä äkkiä kelaaminen alkoi tuntua raskaalta. ihmettelin isälle miksi tämä on niin raskas. kun yhtä äkkiä isä huomasi ,että siellä olikin hauki. emme meinanneet saada sitä ylös koska virveli oli pelkkä harjoituskappale. vapa oli ihan mutkilla mutta tarpeeksi väsyteltyä saimme hauen kelattua rantaan. soitimme veljelleni että toisi jotain jolla kalan vois tainnuttaa, mutta veli ei uskonut että me olisimme jotain saaneet. kala oli yhä vedessä koska virta oli niin kova ettei kalan nostaminen onnistunut. mutta minun onnekseni rannalla oli kaksi rautaista tankoa jolla saimme hauen painettua kahden kiven väliin. soitimme veljelleni vielä kerran jotta hän uskoisi asian ja tulisi rantaan. kala oli tosi heikosti kiinni sillä koukku oli tarttunut silmästä ja kala oli muutenkin heikossa paikassa. mutta veljeni tuli onneksi rantaan ja saimme tainnutettua kalan kunnolla. oli siinä hymy herkässä  :-D. hauen paino 2.5kg. kala ei ollut suuri mutta eipä ollut suuri kalastajakaan.  :lol:         

Lehtori Pyylä

• Profiili
« Vastaus #41 : Kesäkuu 29, 2006, 09:04:53 »
Olin ikuisuus sitten (eli 10-vuotiaana) kaverini kanssa kaupungin järjestämällä kalastusleirillä kaukana Turun ulkosaaristossa, Iniössä muistaakseni. Lapsilauma hajaantui ekalle saarelle heittelemään. Kaverillani oli ihka uusi virveli ja päässä joku perusmallin haukilusikka. Kolmannella heitolla siima ponkaisi kireälle ja jarru alkoi parkua. Kaverilla oli todella vähän kalastuskokemusta ja huusi paniikissa minua apuun.

Aloin kelata niin rauhallisesti kuin osasin kaverini kiljuessa korvanjuuressa. Tunsin, että nyt oli päässä aikamoinen saalis. Siima pakeni vain ulapalle, ja pian jo näimme kuinka iso pyrstö pärski vettä kaukana rannasta. Jatkoin kelausta ranne hellänä ja vatsa kuralla. Pikkuhiljaa lasti tuli lähemmäs rantaa, mutta vikuroi ihan helkutisti. Kaveri haki samalla apuun leirin ohjaajan haaveineen.

Sain kuin sainkin kalan rantaan ja haaviin. Se oli komea merilohi, ja vaaka näytti 4,5 kiloa. Koukku oli kiinni rasvaevässä. Ohjaaja ei ollut uskoa silmiään, eikä oikein kukaan muukaan. Leiri kesti neljä päivää, ja tuo lohi oli ainoa kala jonka 20-päinen kalastajasakki sai, verkot mukaanlukien  :-D     

^_janne_^

• MSN Messenger  - janne_2003@jippii.fi
    • Profiili
« Vastaus #42 : Kesäkuu 29, 2006, 12:01:56 »
on ollu pojilla tuuria matkassa

Akseli

• Vieras
« Vastaus #43 : Kesäkuu 29, 2006, 12:21:57 »
Kerran olin uistelemassa. Ni vähä säikähin ku majava tulee siihe n.3m päähä ja läpäyttää pyrstöl :D

Lehtori Pyylä

• Profiili
« Vastaus #44 : Kesäkuu 30, 2006, 10:16:07 »
on ollu pojilla tuuria matkassa

Sitä oli juu. Tuosta on jo about 20 vuotta aikaa, eikä mitään lähellekään vastaavaa ole mulle kalareissuillani tapahtunut. Mainittakoon vielä sekin, että kellonaika oli puolessa päivässä, ja sää aurinkoinen. Kyseessä oli siis aika satumainen onni.

Siikapossu

• Rapanaama Pro Guido
    • Profiili
« Vastaus #45 : Kesäkuu 30, 2006, 18:56:26 »
kaveri kerto että ku kala kävi uistimeen niin se vei kelan mukanaan en kyllä tiiä miten se on mahdollista :?

Aika mahdotonta. Kela tuskin mahtuu vavan renkaista :-D

-Pyytäjä-

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #46 : Kesäkuu 30, 2006, 19:42:37 »
Oltiin pari vuotta sitten kaverin kans kivijärvellä vetouistelemas sit pimeyden saavuttua ruvettiin kelaamaan uistimet ylös nii jopas jopas mun 5cm nils masterin vaapun perä koukus oli kiinni pienet vaaleat kokonaiset kidukset :-o.. ei tuu kyllä yhtään kalaa mieleen jolla olis vaaleat kidukset.. oli vissiin tarttunu heti alus ja vaalennu sit siinä reissun aikana (6h ku uisteltiin). aika uskomatonta mut uskokaa pois

agent_93

• MSN Messenger  - toni935@msn.com
    • Profiili
    • swat-team
    • Sähköposti
« Vastaus #47 : Heinäkuu 06, 2006, 19:01:39 »
Kerran olin uistelemassa. Ni vähä säikähin ku majava tulee siihe n.3m päähä ja läpäyttää pyrstöl :D

Niiin että  mulla ja mun kaverilla kävi myös silleen että   mut niitä oli kaksi ja ne piiritti meijät.  Sitten säik'ähdettiin
ja kaveri sano souda souda souda pois meijät.

ara_1

• Profiili
« Vastaus #48 : Heinäkuu 07, 2006, 19:51:58 »
toi lohijuttu oli kyllä niin onnee että,mutta miks ei mahdollista kun luulis sen lohenkin joskus satunnaisesti ottavan tavallisen heittokalastuksen yhteydessä... :-) :wink:
Hauestaja ;)

kaivo

• Vieras
« Vastaus #49 : Heinäkuu 09, 2006, 15:27:20 »
Oltiin pari vuotta sitten kaverin kans kivijärvellä vetouistelemas sit pimeyden saavuttua ruvettiin kelaamaan uistimet ylös nii jopas jopas mun 5cm nils masterin vaapun perä koukus oli kiinni pienet vaaleat kokonaiset kidukset :-o.. ei tuu kyllä yhtään kalaa mieleen jolla olis vaaleat kidukset.. oli vissiin tarttunu heti alus ja vaalennu sit siinä reissun aikana (6h ku uisteltiin). aika uskomatonta mut uskokaa pois
Hmm... Joku perannut kalaa veneessä ja heittänyt kidukset järveen?

Tornio_River

• Kalapussikaljoittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #50 : Heinäkuu 09, 2006, 17:06:00 »
itse sain parivuotta takaperin "kalastettua" ahvenene värisen räminä rapalan uistimeeni,vähän piti silmiä siristellä etttä olenko laittanut kaksi uistinta siimaan kiinni.

tammerkoski

• MSN Messenger  - haba_zotzot@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #51 : Heinäkuu 10, 2006, 00:14:46 »
Tässä kyllä tulee sellanen juttu että kerran elämässä se tapahtuu: Olin kalassa. Sain pikkuhauen joka veti älyttömästi. Ihmettelin sitä miksi se noin äkäne on, sitten huomasin että pikkuhauen pyrstössä oli toinen noin 2kg painava saman lajin edustaja. Oli siinä pojilla ihmettelemistä kun minä vedin kaks kerralla  :-D
''Kalastus suomalaista elämää''

Miksu The Kalastaja

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #52 : Marraskuu 22, 2006, 19:28:16 »
1.olin kaverin kanssa heittelemässä ja nähtiin kaukana ylävirralla suppilo pilvestä alas horisonttiin. seuraavana päivänä koulussa puhuttiin pyörremyrskystä, joka oli lennättäny pari kattoa ilmaan
2.Pikku poikana, kun isä kävi matkoilla ja osteli mulle uistimia, yks niistä uistimista oli kerran käytössä ja tärppäs,mutta pääsi irti lähellä venettä, kun nostin vieheen vedestä hyppäs hauki venee vierestä, heitin uudelleen sitä viehettä pari metriä nii sama hauki otti kiinni :-o
3.Heittelin sellasta assu lippaa takana oli jo n.10 assua vielä kerran nappas assu, veti vähän aikaa hiljaa ,mutta yhtäkkiä kunnon kiskasu :-o kelailin samaa assua, kun näin sen revittynä :cry: ja sitä seuras pitkä hauki se yritti vielä rannassa ottaa sitä assua kiinni, mutta kun se näki mut ni irrotti ja lähti syvempiin vesiin.Assu kuoli saamiinsa vammoihin :cry:
(lisää seuravalla kerralla)
Parhain terveisin Miksu

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger  - redwoodriver@windowslive.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #53 : Marraskuu 22, 2006, 20:24:42 »
Kakski kertaa on napannu ensin lippaan ja sit jigiin pieni ahven just ku olin nostamas ylös ni hauki tuli repäsee sen ahvenen irti enkä saanu kumpaakaan,en haukea ja en ahventa
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger  - redwoodriver@windowslive.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #54 : Marraskuu 22, 2006, 20:32:10 »
Serkulla jäi vaappu uistellessa johonkin pohjaan kiinni.Sitä aikansa sielt nyittiin irti joka suunasta kunnes siima katkesi...no ei se mitään, uutta uistinta vaan pelii ja just ku oli kiinnittäny toisen uistimen ni se vanha pulpahti yht'äkkiä siihen veneen vierelle pintaa...kyllä se vhän nauratti
 :-D
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

[Vision]

• Profiili
« Vastaus #55 : Marraskuu 22, 2006, 21:08:14 »
Oltiin pamilon koskella kalassa niin hirven vasa ui noin 5 metrin päästä joen yli.

No tää ei ole ihmeellinen mutta aika nolo:olin kerran uistelemassa ja sain noin parin kilon hauen.Päästin sen kasvamaan mutta sitten ajattelin että siitähän olis saatu tämän illan ruuan.No sitten näin että se hauki kellu siinä vähän matkan päässä ja soudin hiljaa sen luoksi että nostaisin sen koukulla ylös.No äkkiä löin haukea mutta se olikin toinen vedossa ollut uistin jonka olin unohtanut kelata ulos väsytyksen ajaksi......Emma vaappu sai reijän kylkeen :-D
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

krwe

• Profiili
« Vastaus #56 : Marraskuu 24, 2006, 17:27:24 »
no kerran kun olin ongella niin tuli vimpa ja hyppäs vapaan kiinni. siitä vavasta sitten kiinni pitäen kauhusta kankeana katsellen kun merisääksi syöksyy vimpaa kohden. vähän meinasin pelästyä. no, sääksi napaa vimpan nokkaansa ja lähtee karkuun kun tulee merikotka ja yrittää minua eräksi. hulluna vavalla heilutellen saan kotkan häädettyä ja kas, putoan veteen jossa väijyy julma, ainakin.. ainakin tota kakskyt kiloinen hauki suu ammollaan. mieletöntä!! no, nokkelasti asetan katkenneen vapani hauen leukojen väliin ja estän petoa puraisemasta. no, hitsin vitsi, uskomatonta mutta totta; hauen siinä pyristellessä sain vedettyä sen fileiksi suoraan veteen. refleksit oli näköjään kalalla tallessa kun fileet hyppäsi suoraan kuumalle grillille joka siinä rannassa ihan sattumalta nökötti. siinä sitten loppupäivä nautittiin maukkaista haukifileistä.   

JazzSinatra

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #57 : Marraskuu 24, 2006, 18:05:39 »
olin ongella, yhtäkkiä huomasin että koho painuu pohjaa kohti nostin siiman ylös ja siellä oli SÄRKI!!!
kyllä siinä riitti nauramista. ajatelkaa nyt mato-ongella särki!!!
Huumorimiehiä... Sarkasmi kukkii :)
särki on kohtalaisen yleinen kala mato-ongella :|

Tosimies

• Vieras
« Vastaus #58 : Marraskuu 24, 2006, 18:07:03 »
eilen olin pikkulammel kaverin kans kalastamas ahvenia ja liitin mato ongen virveliin ja heitin madon kaislikon lähel.Kun ei nyppiny yhtään niin kelasin sitä ku katoin vähäks aikaa rannalle huomasin kohon olevan pinnan alla ja luulin et nyt olis iso ahven mut kun kelasin niin sielt tuli noin 450grammainen hauki :) viimeks samal  lammel oli sammakoita kutemas ja ne jahtas koko ajan jigejä :lol:

Samajuttu  :-D mullaki yhessä lammessa sammakot jahtas jigjä ja pyri niitä pyrstöstä.
ja toinen o ku olin ongella ni ahvenia ei mato kiinnostanu pätkänvertaa vaan kohoa ne ryökäleet tökki ja ajo takaa  :-D .

Kuf7g

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #59 : Huhtikuu 30, 2007, 16:10:42 »
Koukuilla tuli kerran lokki. Koukussa oli syöttinä pieni ahven.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>