Chat

Kirjoittaja Aihe: Virvelin kanssa onginta  (Luettu 12590 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nixu-

• MSN Messenger  - nisuomi@gmail.com
    • Profiili
Virvelin kanssa onginta
« : Heinäkuu 04, 2005, 22:50:36 »
En nyt tiedä tuliko tämä aivan oikeaan paikkaan, kysehän kumminkin on enemmänkin onginnasta jossa vain käytetään apuvälineenä virveliä..

Joten onko jotain ovelaa keinoa jolla voisi tehdä normaalin ongen virveliin? Ajattelin itse tehdä, mutta huomasin että eihä se koho kumminkaan niiden "rinkuloiden" läpi mene... Joten pitäisi varmaan tehdä jokin pohjaongen tyyppinen enimmäkseen jolla sitten voi heitellä jonnekkin korpeen ja odottaa kalaa, siihenhän saisi sitten paremmin laitettua jonkun täkykalankin, joita en kyllä itse ole koskaan käyttänyt.. Ja jos nappaa hauki niin "normaalia" uistin taistelua sen kanssa vain käymään. Mutta jos on joku virittäny ihan normaalia onkea virveliin niin olisi kiva jos jakaisit tietosi tyhmemmän kanssa, kiitoshh~!
Always Think Like a Fish, No Matter How Weird It Gets

king#

• Profiili
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #1 : Heinäkuu 04, 2005, 23:46:55 »
No helppoahan tuo on laittaa virveliin tavallinen onki.
Ihan vaan laitat eka kohon siimaan sitten painon ja perään vielä koukun.
Itse olen käyttänyt ihan perus kohoa, mutta isompaa.
Ongelmahan on se, että ei voi onkia kovin syvältä, tai ainakaan vavan mittaa
syvemmältä nimittäin itselläni ainakin siitä tulee "linnunpesä" jos heittää yli vavan mittaista onki systeemiä. Tähän ongelmaan jotkut käyttävät liuku kohoa, jossa stoppari laitetaan siimaan niin pitkälle koukusta kelaan päin, kuinka syvältä halutaan onkia ja kun systeemi on heitetty, niin koho liukuu siimassa vapaana stoppariin ja pysähtyy siihen.

(jos on jotain lisättävää, niin lisäilkää)
Kumpi ui paremmin vai krokotiili? mitä vihreämpi, sitä ui.

Koskikara

• Vieras
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #2 : Heinäkuu 12, 2005, 10:34:27 »
Itse kalastelin takavuosina neljän metrin teleskooppivavalla haspelin kelalla varustettuna.Kyllä onkivavalla heittäminenkin käy vallan mainiosti,kun vain on sopiva jäykkyys ja pituus.Sillähän voi hyvin kalastaa muutaman metrin syvyydestä vaikka koho on ulkopuolellakin.Paino ja koho vaan sopivan suuruisiksi.Merellä yleensä käytin rannalta kalastaessa.Kalat voi haravoida melko kaukaakin kun kalliolta huitasee syötin veteen.Pohjaonki on tietysti toinen mahdollisuus.

kaivo

• Vieras
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #3 : Heinäkuu 12, 2005, 11:57:54 »
Muistetaanhan myös se, että mikäli käytetään heittokelaa, onginta muuttuu kalastuslain mukaan heittokalastukseksi ja vaatii asianmukaiset luvatkin.

hahaha

• Vieras
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #4 : Heinäkuu 19, 2005, 23:44:52 »
joo joo älä kaivo nipota

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #5 : Heinäkuu 20, 2005, 08:05:28 »
Lainaus
joo joo älä kaivo nipota

Kas kun et tällä kertaa pohtinut moderaattoreiden sukupuolisia suuntauksia! Jätetäänpäs ip tänne jemmaan vastaisuuden varalta.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Anonymous

• Vieras
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #6 : Elokuu 28, 2005, 17:48:41 »
Itse ainakin ongin hyvin usein että laitan normaalin ongen siiman päähän. Saa heitettyä onkilaitteen kauas ja sinne missä kalaparven näkee puikkelehtivan.

Monni

• Parasta A-luokkaa.
    • MSN Messenger  - juha_moisio7@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #7 : Elokuu 28, 2005, 17:54:19 »
Lainaus käyttäjältä: Anonymous
Itse ainakin ongin hyvin usein että laitan normaalin ongen siiman päähän. Saa heitettyä onkilaitteen kauas ja sinne missä kalaparven näkee puikkelehtivan.

Log log...
Poltinkoski

Nahkiainen

• Profiili
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #8 : Elokuu 28, 2005, 19:00:37 »
Lainaus
ongelmaan jotkut käyttävät liuku kohoa, jossa stoppari laitetaan siimaan niin pitkälle koukusta kelaan päin, kuinka syvältä halutaan onkia ja kun systeemi on heitetty, niin koho liukuu siimassa vapaana stoppariin ja pysähtyy siihen.

Minkälaista stopparia käytät? Jotain solmua vai? Itse olen kokeillut ohuita putken pätkiä, lyijypainoja ym, mutta niillä ei voinut heittää, jos stopparin oli kelannut vaparenkaiden läpi. Tätä on tullut ihmeteltyä pitemmän aikaa...

king#

• Profiili
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #9 : Syyskuu 07, 2005, 17:37:34 »
Joo siis oon ite käyttänyt sellasta soikeata silikoni-stopparia joka menee kelalle siiman  
mukana, ja tulee sieltä kyllä poiskin hyvin, mutta on siinä välillä kyllä minullakin ongelmia,
kun se jääkin vaparenkaisiin kiinni heiton aikana, ja tekee ikävän "nykäyksen",
mutta se on mielestäni toimiva tapa kalastaa syvältä kohon kanssa (virvelillä) .
Tietysti minkä kokoinen on kohon "reikä" vaikuttaa stopparin kokoon.
Eli jos käyttää pieni "reikäisempää" kohoa, voi käyttää pienempää stopparia,
 ja näin stoppari tuntuu heitoissa mahdollisimman vähän.
Kumpi ui paremmin vai krokotiili? mitä vihreämpi, sitä ui.

Zounatan

• Profiili
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #10 : Syyskuu 09, 2005, 12:04:59 »
Hyvä stoppari on ohut muoviletkun pätkä jonka läpi siima pujotetaan kahdesti. Pysyy hyvin paikoillaan ja helppo liu'uttaa oikeaan kohtaan. :D

jcuster

• Vieras
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #11 : Syyskuu 16, 2005, 11:45:49 »
pikakikkana olen käyttänyt koukkua viehelukossa, josta n.20senttiä ylöspäin lenkillä jigipää painona. raahailee sitä pohjaa pitkin, aina jotain tulee.

Anonymous

• Vieras
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #12 : Lokakuu 02, 2005, 15:08:04 »
Onginta virvelin kanssa toimii helposti, kun käyttää "tikkukohoa" (ei heittokohoa", jossa on isot reijät siimalle ja tekee siihen stopparin polkupyörän venttiilikumista. Biltema myy venttiilikumia muistaakseni 50 cm tai metrin pätkässä halvalla. Leikataan kumista ohut pala, kiepautetaan siima siitä kahdesti läpi, vedetään siima tiukalle ja kohostoppari on valmis. Stopparin voi kelata kelalle ja heittää. Usean metrin syvyydet toimii helposti. Ei jää kiinni vavan siimasilmukoihin
-tmm-

esku

• Profiili
virvelin kanssa onginta
« Vastaus #13 : Marraskuu 07, 2005, 15:11:17 »
Mieleen tulee ensiksi siian pohja-onginta. Siinähän virveli on ehdoton.Sillä saa heitettyä syötin kauemmaksi toisin kuin tavallisella onkivavalla. Tietysti virveli vaatii vieheluvan .

marabou

• Vieras
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #14 : Marraskuu 07, 2005, 15:55:56 »
Paino siiman päähän ja välille koukkuja syötteineen, siima pidetään kireällä niin ettei syötit mne pohjaan.

tomir

• Profiili
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #15 : Marraskuu 23, 2005, 13:50:40 »
se on ihan helppoa minä olen tehny sillein että otat isomman kohon ja sit siihen aika isot painot että se lentää.eli otat virvelistäs siimaaa laitat siimaan kohon painot ja koukun ja ei muuta kun heittelemällä onkimaan helppoa se on
kala mies on aina kalamies

sape_the_kalamies

• Profiili
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #16 : Marraskuu 27, 2005, 23:03:52 »
se on hauskempaa tavallisella ongella mutta joskus oon tuotaki tehny ku viikon aikana neljä onkee hajos ni sit piti käyttää virveliä  :x

Bluery

• Profiili
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #17 : Joulukuu 03, 2005, 13:15:33 »
Kyllähän se onnistuu, kun pari painoa laitat siimaan ja syötin. Ja sitä ennen Kohon. :)
"Kuivan maan kalastaja"  8)

kalajulle

• Vieras
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #18 : Joulukuu 03, 2005, 17:18:59 »
Ei ne kalastuksenvalvojat ihan perättömiä puhu kun kertovat, että siika-aikana "parhaina" päivinä tulee juttuja useita kymmeniä luvattomasta kalastuksesta.
Vesselit kun "onkii" virvelillä ilman lupia.
Voi aikoja-voi tapoja.

puolisukeltaja6

• MSN Messenger  - nokkaposti@hotmail.com
    • Profiili
    • HeQ:n kalastussivu
    • Sähköposti
Re: Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #19 : Joulukuu 22, 2005, 22:22:43 »
Lainaus käyttäjältä: nixu-

... huomasin että eihä se koho kumminkaan niiden "rinkuloiden" läpi mene...

Siis tarkoitat vavan vaparenkaita? Ei niistä tarvitsekkaan mennä läpi. Siis vedät ensin siiman kelasta vavan päähän asti ja ylikin ja pujotat renkaiden läpi. sitten vasta aseta koukku, koho ja paino.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger  - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
Virvelin kanssa onginta
« Vastaus #20 : Joulukuu 23, 2005, 01:05:04 »
Lainaus käyttäjältä: marabou
Paino siiman päähän ja välille koukkuja syötteineen, siima pidetään kireällä niin ettei syötit mne pohjaan.

tuolla tavalla saa ainakin hyvin särkiä!...no aika hyvin isoa ahventakin kun vain tietää paikat, myös siika tykkää ottaa tuollasen viritykseen.
 :)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>