Chat

Kirjoittaja Aihe: Perhostajien himotuin kala?  (Luettu 50109 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

neitoperho

• Vieras
Perhostajien himotuin kala?
« : Heinäkuu 13, 2005, 13:26:42 »
Kerro mielipiteesi  :)

Koskikara

• Vieras
« Vastaus #1 : Heinäkuu 14, 2005, 01:06:35 »
Olen ehkä liian monta kertaa vieraillut suurilla virroilla joissa alamitta niin harrille kuin taimenellekin on semmonen 30-35 senttiä.Niitä olen saanut mielestäni vähän liian harvoin.Oma viehätys siinä silti on mutta kyllä kirjolohi tuntuu tällä hetkellä mielekkäimmältä.Niitten keskikoko on semmonen 1.3 kiloa.Ne pistää jo kovasti hanttiin.

Kirjolohi se on.

kalastaja86

• Catch&Release
    • MSN Messenger  - janlahti86@luukku.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Heinäkuu 18, 2005, 15:24:09 »
Lohikaloista varmaankin harjus tai taimen. muuten turpa on aika mielenkiintoinen kohde.
Just a Fishing Man....

Qkkeli

• Global Moderator
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Heinäkuu 18, 2005, 15:51:55 »
Jos haastelisin kala pitäisi valita niin siika.
Sitä ei ihan joka jammu saakkaan tosta noin vaan niinkuin harjuksia ja taimenia saa(joskus  :wink: ).

Mie1

• Vieras
« Vastaus #4 : Heinäkuu 18, 2005, 23:10:57 »
Kyllä mulla se harjus on himoituin!
Vaikka usein tuntuu,että kirjolohi on himotumpi,mutta se johtuu varmaan siitä että en oo kirjoa niin paljoo saanut kuin taimenta ja harjusta.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #5 : Heinäkuu 19, 2005, 07:51:22 »
Mitä vähänkään seuraa keskustelufoorumeita, niin kyllä se on "LUONTAISESTI lisääntynyt taimen". Vaikuttaa siltä, että toisille mikään muu ei merkkaa mitään ja jopa aivan käsittämätön tunnistuskykykin on olemassa sille, missä lajin edustaja on syntynyt.

Omalla kohdallani mitään ihmeempiä priorisointeja ei ole tapahtunut. Sanotaan nyt, että vaikkapa sellanen reilu kilonen harri tuntuisi mukavalta saada.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Mac.Reilu

• Profiili
« Vastaus #6 : Heinäkuu 19, 2005, 14:40:27 »
Taimen.
Se on paremman makuinen kuin harjus..
Ainakin savukalana.. ja ainakin minun mielestäni.
Jos edes joskus sais reissullansa..

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #7 : Elokuu 15, 2005, 19:48:19 »
Lainaus käyttäjältä: Häiskä
Hmmm.... Jännä juttu ettei kukaan oo vielä ees maininnu lohta!!! :D

Johtuisikohan siitä, että täällä pyörii vain sellaista porukkaa jolla ei ole lohivälineitä. Eipä sitä paljon Loop Adventurella tai Vision Introlla, jotka ovat luokkaa 6 lohia kalastella. Sitten, kun osataan kalastaa lohta osataan myös siirtyä toisille foorumeille.

Jussi_h

• Profiili
    • http://www.ottiperhot.com
« Vastaus #8 : Elokuu 15, 2005, 22:26:14 »
Lainaus käyttäjältä: Anonymous
Johtuisikohan siitä, että täällä pyörii vain sellaista porukkaa jolla ei ole lohivälineitä. Eipä sitä paljon Loop Adventurella tai Vision Introlla, jotka ovat luokkaa 6 lohia kalastella. Sitten, kun osataan kalastaa lohta osataan myös siirtyä toisille foorumeille.

Siinä tuli kylmää faktaa pöytään  :wink:

Rautu on se kala mitä tavoittelen mieluiten, taimenet tulee tokana.

mikko78

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : Elokuu 16, 2005, 21:38:58 »
Kyllähän se taitaa olla aito luonnon taimen ja tietysti lohi... harmi vaan et suomes ei ole kun kaks oikeen lohi lohi jokee Teno ja Näätämö.... ja nekin niin kaukana.... :(
KALASTUKSEEN käytettyä aikaa EI vähennetä miehen elinajasta

Ebi

• Profiili
« Vastaus #10 : Elokuu 17, 2005, 07:16:24 »
Rautu on loistava taistelija, mutta yksi mielenkiintoisimmista kaloista etenkin pintaperholla kalastaen on mielestäni siika. Isojen siikojen tekemiä tuikkeja on mukavaa jahdata esim öisellä järvellä tai joella...

Mikko78... iso osa lohijokien viehätystä onkin just se että ne ei virtaa mun eikä sun takapihalta.... ja matkaa on yli 1k km...

Suunnittele ensi kesänä meneväsi esim Börselvalle ja Utsjoen kohdalla päätät että en mä menekkään. Tuntuu Teno olevan paljon lähempänä... :roll:
ei sen väliä saanko tai olen saamatta...  MITÄH!

Jussi_h

• Profiili
    • http://www.ottiperhot.com
« Vastaus #11 : Elokuu 17, 2005, 11:26:11 »
Lainaus käyttäjältä: Ebi
mutta yksi mielenkiintoisimmista kaloista etenkin pintaperholla kalastaen on mielestäni siika.

Jep, samaa mieltä. Usein tulee tunturireissuilla keskityttyä juuri tuohon lajiin, varsinkin paluumatkalla. Nimittäin sen lisäksi että siika on mukava pintaperhokala, ja varsin taitava irtaantumaan perhosta, se on todella hyvän makuista! Savustettuna tai graavina... hieman sipulia ja ruisleipää...mm..   Rauduista kun yleensä ei ole paljoa kotiinvietäväksi  :wink:

Ebi

• Profiili
« Vastaus #12 : Elokuu 17, 2005, 11:56:56 »
Se on kyllä erikoista että raudusta ei ole kyllä oikein pakastettavaksi. Oletteko muut huomanneet moista. Jos esim vertaa harjukseen tai loheen niin rautu menettää jotenkin enemmän makuaan pakkasessa... vai vertaanko vaan siihen tikun nokassa järven rannalla paistettuun.. :roll:
ei sen väliä saanko tai olen saamatta...  MITÄH!

fishfreak

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : Elokuu 22, 2005, 00:03:58 »
Riippuu vähän missäpäin kalastaa.suomen vesillä pidän kyllä taimenta aika haasteellisena kalana,varsinkin luontaista.Siika sekä harjus kuuluu kyllä myös tähän a1 luokan tavoiteltavimpiin kaloihin.Lohi kyllä saa suun messingille.  :lol:

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #14 : Syyskuu 17, 2005, 18:29:33 »
tietenkin rautu toiseksi taimen :twisted:

köppekki

• Vieras
jaahas
« Vastaus #15 : Syyskuu 17, 2005, 23:14:01 »
joku taisi sanoa että taimenia saa ihan liikaa.jos näin on niin kalastuksen intohan on sinulla mennyt täysin... :D vai kuinka.. koskaan ei saa liikaa jos kalastuksen osaa rajoitaa. :roll:

köppekki

• Vieras
taimen
« Vastaus #16 : Syyskuu 17, 2005, 23:15:37 »
taimen ja harjushan ne tasaisen varmasti ovat minun kohdalle ne himotuimmat.. :D rautu kutittelee mutta sen pyyntiin ei ole vielä mahdollisuutta avautunut.. ;)

kape

• Vieras
« Vastaus #17 : Lokakuu 08, 2005, 19:58:12 »
lohi..taimen..harri..vaikea paikka..kaikki omalla tavalla mukavia pyytää

monikalastaja_91

• Vieras
vai paras kala...???
« Vastaus #18 : Lokakuu 11, 2005, 17:51:43 »
no, mun mielestä paras kala mitä perholla voi saada on taimen(ensimmäinen perholla saamani arvokala  :lol: ). harjuskin on mukava väsyteltävä, varsinkin kun sitä on narrannut pari tuntia ja kun onnistuu saaman sen vielä ylöskin...:mrgreen:

peltzi

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : Marraskuu 13, 2005, 19:34:06 »
kyllähän se ois toi 5 kilon meritaimen mereltä ja kun johonki kolmipiikkijäljitelmäöän haksahtais niin AVOT!!!!
tänään oli jo ihan kivankokoinen kala perässä... löy 3 kertaa koukusta ohi ja repi kalajäljitelmän keskiruumis pysrsö osan aivan riekaleiksi...
ei muuta kun seuraavaks ylös saakka....
toinen kala vois kyl olla toi 15 kilon merilohi, vaikka jostain merikarvialta... pieni joki ja lisää haastetta... rämmi siinä ison lohen perässä jossain perkeleen pusikossa välillä... ( palolaitossuora esimerkiksi )

Seitan

• Profiili
« Vastaus #20 : Joulukuu 27, 2005, 21:35:36 »
Luonnollisesti lisääntynyt taimen ehdottomasti. Mutta suurin haave olisi saada +2kg harjus perhovälinein.

Hooded

• Vieras
« Vastaus #21 : Joulukuu 28, 2005, 12:24:25 »
Särki on haasteellisin kalastaa ja paras ruokala.. :wink:

Ei vain. Vuosia mulla oli taimen, harjus ja lohi ne ykköset.
Nyt on ääni kellossa muuttunut. Eli siian perhokalastus on nro.1!!

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #22 : Tammikuu 10, 2006, 00:05:08 »
Luonnollisesti lisääntynyt ja kutemaan nouseva järvitaimen ehdottomasti. Minkään muun yhtä helposti petettävän kalan saamista ei kukaan arvosta..
Mielenkiintoisin on siika eikun lohi eikun siika, lohi äh se on pintaperholla pyydetty tunturipuron rautu. Pieni mutta mielenkiintoinen.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #23 : Tammikuu 17, 2006, 12:23:47 »
Rautu ja lohi ku Pohjoosissa ollaa, Etelämpänä kirbeli ku tanei ja harrei saa liika heleposti  8) !

Hemulisoturi

• Profiili
« Vastaus #24 : Tammikuu 29, 2006, 20:53:55 »
Pohjosen kalat , rautu , harri , siika , lohet ja muut .. Niitä on kiva pyytää kaikilla varusteilla perhosta lähtien .. :wink:

Kala_Jökke

• Kalastusta jo vuodesta 1992
    • MSN Messenger  - StaaLou@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Perhostajien himotuin kala?
« Vastaus #25 : Kesäkuu 27, 2006, 23:37:30 »
Eiks kukaa oo keskittyny turvan perhokalastukseen?

Minä olen!!!

Ei oikein oo ikinä tullut käytyä kunnolla missään "kunnon" perhokalastuspaikoilla, jossa on sitä kirjoa, taimenta ja esim harria. Mutta onneksi on punkalaitumenjoki kauniine koskineen tuossa aivan vieressä! Saaliskalat ovat oikeastaan perholla turpa, ahven, särki, salakka ja hauki. Turpaa joessa on paljon ja ne ovat ihan hyvän kokoisiakin! Kaikenlaisilla perhoilla niitä on tullut narrailtua ja muutamalta sillalta niitä oon ruokkinut kissanruualla ja leivällä. Alkaa meinaan semmonen näytös kun kissanruokaa lentää veteen :-) Pisin koski on muuten varmaan tässä lähistöllä hurulankoski ja siinä koskessa piisaa turpaa joka lähtöön, tosin ei se turpa oo mikään helppo perhosaalis. Koski on melkein kilometrin pitkä ja siinä riittää kalastettavaa!

Sori meni "vähän" offtopic :-)

Niin ja vielä aiheeseen. Minä ainakin haluaisin saada perholla 4kg turvan! :-D Olis siinä väsyttelemistä :-D
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

TheBlackMetaltartzan

• Räyhääjäpoika
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #26 : Kesäkuu 29, 2006, 14:18:18 »
Täällä Keski-Suomessa hauki ja taimen, Pohjoosessa lohi ja harjus.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger  - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #27 : Kesäkuu 29, 2006, 15:47:53 »
Oishan tuo mukava joskus saada harjus, eipä oo vielä kohdalle sattunut.
Toinen ihan mukava kalastetava on säyne, sitten tuleekin tavalliset taimen ja kirjolohi.
 :-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Lurppa

• Profiili
« Vastaus #28 : Kesäkuu 29, 2006, 21:30:33 »
Pohjoisessa kun perhostelen ni tietenki se taimen [:)] ku pistää paljon vastaan. Harjus ja Lohi myös todella hyviä kalastettavia.
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!

Fishman

• Profiili
« Vastaus #29 : Heinäkuu 29, 2006, 19:01:36 »
Taimen nro. 1. Harjus ja Rautu hyvinä kakkosina.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>