Chat

Kirjoittaja Aihe: Perhovavan rakentaminen bambusta  (Luettu 4400 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Flyster

• Profiili
    • Sähköposti
Perhovavan rakentaminen bambusta
« : Lokakuu 16, 2002, 22:08:46 »
Onko kukaan rakentanut perhovapaa kokonaan bambusta?Oon vaan lukenut pikkujuttui kyseisestä tavasta ja en tiiä siitä rakennuksesta yhtään mitään!!!En oo kyl rakentanut itse perhovapaa aihiosta ja silleen mutta siitä tiiän sentään jotain!Tietääkö kukaan mitään nettisivuu jossa neuvottas vaihevaiheelta kuinka rakennetaan perhovapa bambusta??Ja jos joku on rakentanut tommosen/tommosia niin voisiko joku neuvoa mua ? Tommosen rakentaminen tulis aika halvaks ja on tosi kivaa rakennella kaikkee ja olen aika näppärä sormistani!Tässä talvi-iltoina kun ei lähe matikka-pilkille niin vois rakennella vapaa jos vain tietäs kuinka???Jos vaan tiiätte asiasta mitään niin voitteko neuvoa mua tai jos tiiätte nettisivui jossa neuvotaan niin sanokaa osote! Kiitos !
I just can't stop thinking what i'm thinking - fly fishing

Hota

• Profiili
    • Sähköposti
Re: Perhovavan rakentaminen bambusta
« Vastaus #1 : Lokakuu 21, 2002, 08:07:25 »
Kirjalista tietoa löytyy vaikka kuinka paljon ja vaatii englanninkilen taitoa.
Googlella netistä myös löytyy.

Ensi tavitsee olla hyvät tilat missä tehdä tuota ja taitoa tai kaverit jotka osaavat tehdä tarvittavia työkaluja.
Esim. uuni missä karkaisee Bambuja. Höyläysmuotit joutunee myös itse valmistamaan ym.
Hyvä laatuisen Bambun saaminen onkin sitten hiukan vaikeampaa koska tarjonta on sen verran vähäistä.
Kannattaakin tehdä ensimmäiset versiot Greenhardista joka on halvempaa.

Hyvän Bambun rakentaminen ei välttämättä tule halvemaksi kuin jos ostaisi uuden :)
Jauhesammuttimen kokoisena vaari vei -60 luvulla Päijänteelle Ahven-ongelle ja siitä asti on kalakärpänen vaivannut :)
Aloittanut aktiivi perhokalastuksen -83 ja homma jatkuu.

PatilZ

• Profiili
« Vastaus #2 : Marraskuu 13, 2002, 08:17:37 »
Tällaiselta sivulta saisi tietoa:
http://www.peukalo.pp.fi/

Ja mikäli haluat seurata yhden hullunrohkean rojektia niin tässäpä siihen osoite:
http://www.perhokalastajat.net/cane/jigi1.php

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #3 : Marraskuu 14, 2002, 21:49:48 »
Splitcanen rakentaminen ei todellakaan ole mitään halpaa hommaa kun rupeat ostelemaan o.oo1 milliin meneviä mittoja ja sitten lakat ja bambut tilaat saksasta ja rakennat jigin and so on... :) ;) ;)

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #4 : Tammikuu 13, 2003, 18:12:51 »
Perehdyttyäni (viikkoja) netistä saatavaan materiaaliin, tilasin Amazon.comista kaksi kirjaa ( W. Cattanachin kirjan ja The Lovely Reed: An Enthusiast´s guide to building bamboo fly rods. Ne eivät vielä ole saapuneet.
Minä rakennan bambuvavan. Arvioitu kirjallisuuteen perehtyminen 3- 6 kk eli aloitan käytännön työt kesällä 2003. Kuten kaikissa projekteissa, myös tässä pätee vanha sääntö: kerro aika kahdella ja menot kolmella. Mikäli joku on niin ystävällinen, että haluaa kertoa vinkejä/ neuvoja bambuvavan rakennuksen suhteen, olen tavoitettavissa osoitteessa [email protected]. Olen vähän laiska tarkistamaan maileja mutta vastaan kyllä kaikille aikanaan.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>