Chat

Kirjoittaja Aihe: Normaali onki?  (Luettu 2895 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nisuu

• Profiili
    • Sähköposti
Normaali onki?
« : Kesäkuu 06, 2006, 20:11:50 »
Terve kaikille!

Kyselisin minkälaista onkea tulisi käyttää, jos onkii joesta, josta voi tulla kaiken kokoisia kaloja. 

Olen monta kertaa ostanut joitain 5m onkia, jotka ovat sitten loppujen lopuksi katkenneet ison tullessa, eli ennen kun olen mitään kerinnyt tekemään. Mikä on vikana, oma onginta taito vai onki?

Sir.Milo

• thx Pete
    • MSN Messenger  - Trabucc0@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Normaali onki?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 07, 2006, 08:10:02 »
Ai oot saanut lasikuitu ongen katkee? Aikamoinen saavutus sekin sinäänsä  :wink:. Ite oon onkinut koko ikäni, enkä ole tähänpäivään mennessä saanut vielä yhtään hiilikuituakaan katkeamaan.

Jos haluut ostaa vain yhden lasikuituvavan nii 5 on aika passelin mittainen (riippuu toki kuinka leveällä joella kalastat).
Jos ostat 2 onkee, niin sit 4m ja 6m onget.
Jos taas panostat jo enemmän onkiin niin sitten 4m. 6m. 8.5m ja 10m. joista (ainakin) kaks viimesintä hiilikuituja.
Noilla pitäis päästä alkun.
+ Jos sul on tapana repiä hirmun isoja kaloja niin osta toki kunnon haavi (ei mitään sellaista 1m mittäista alumiini kävelykeppiä, vaan kunnon teleskooppihaavi)

Ja sunnuntaionkijan kannattaa käyttää aika vahvoja siimoja >4kg , kun kerran on tapana saada hirmuja vonkaleita  :-D

Lippapää

• Profiili
« Vastaus #2 : Kesäkuu 07, 2006, 08:43:05 »
minä käytän vain 3m:tä ja sekestää hyvin jos sinulla katkee vavat älä nosta vapaa pystyyn vaan vedä kala rantaan!Mutta, kannattaa ostaa haavi :wink:
Siunaa jeesus ruokamme ole aina luonamme ahven

Nisuu

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Kesäkuu 07, 2006, 11:37:33 »
Joo, kunnon haavin omistan 3.5m pitkä.

Kiitoksia avuista molemmille!  :-)

haukka-1

• Profiili
« Vastaus #4 : Kesäkuu 08, 2006, 19:25:44 »
nois erikois liikkeistä löytyy myös sellasii hiilikuituvapai jotka on tosi kestävii ja tosi jäykköi mut vähän kalliimpii taitaa Trabucolta löytyy joku sellanenkin vapa :-) yhel kaveril on sellanen ja hirmu kokosii koppipakoi se on silla vetänyt

Sir.Milo

• thx Pete
    • MSN Messenger  - Trabucc0@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Kesäkuu 11, 2006, 19:35:05 »
nois erikois liikkeistä löytyy myös sellasii hiilikuituvapai jotka on tosi kestävii ja tosi jäykköi mut vähän kalliimpii taitaa Trabucolta löytyy joku sellanenkin vapa :-) yhel kaveril on sellanen ja hirmu kokosii koppipakoi se on silla vetänyt

Erikois liikkeissä on joo hiilikuituvapoja, mutta ne on keveempiä ja jäykempiä kuin lasikuidut, ei niitä kestävemmiksi voi kyllä kehua. Ja ne on tosi paljon kalliimpii, kuin lasikuidut. "Trabuccolta löytyy joku sellanenkin vapa" niin, Trabucco on johtavia hiilareiden valmistajia.

Mitä ovat "koppipakot"  :?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2006, 19:41:55 kirjoittanut Sir.Milo »

haukka-1

• Profiili
« Vastaus #6 : Kesäkuu 11, 2006, 19:50:08 »
Mun oli tarkoitus kirjoittaa kyl koppikaloja, siis noita isoja kaloja jotka sattuu tulemaan ihan sattumalta (joskus myös ihan taidolla) johtuu varmaan noi mun kirjoitus virheet siitä et on sama pää kesät talvet :wink:
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2006, 19:53:42 kirjoittanut haukka-1 »

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>