Chat

Kirjoittaja Aihe: Ahvensetti itselleni  (Luettu 5542 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
Ahvensetti itselleni
« : Kesäkuu 08, 2006, 00:13:34 »

Olen katsellut itselleni setin ja kaikki varmaan sanoo, että "älä osta! Se on ihan pasha..Mun serkku sano..."tai jotn.

Se on seuraavanlainen:

-Vapana toimii Shakespearin erittäin kevyt UL vapa, mittaa on 175cm (vissiin) 19,90€, mutta ei ollut kuitenkaan mikään makaroni vapa.
-Kelana Bilteman "Virvelikela 800" 11.90€.
-Siimana Dyneema-Kuitusiima Biltemasta  6.90€.

Elikkä tällainen setti olisi harkinnassa, ja itse asiassa melko varma.. Mutta siksipäs haluankin kuulla mielipiteeni ko. laitteista...

Kuva Kelasta

Eli ei ole häävi, mutta ei ole kalliskaan.. Kokeilumielessä haluan ostaa tuon, kuten myös siiman.
Kela on etujarrullinen ja siinä on vuoden takuu.

Vapa oli erittäin hyvä kädessä, ja sen oikean ja tarkan tuntuman löysin heti. Siksi olen vahvasti ostamassa sen.

Toisin sanoen ostan ahvenelle UL luokan kamppeet, ja tahallaan "halppis" tuotteita kokeilumielessä.

Tuokaa asialliset/varteenotettavat mielipiteet esille! PERUSTELUINEEN
                                                          http://www.biltema.fi/
PS: Ompa hyvä, että kelassa on sääpettävä jarrujärjestelmä. :-D
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2006, 00:18:05 kirjoittanut Juho_2000ss »
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

Calico Cat

• joo-o
    • Profiili
Vs: Ahvensetti itselleni
« Vastaus #1 : Kesäkuu 08, 2006, 23:15:00 »
Itselläni on Shimanon kela mutta minulla ei ole lainkaan kokemusta bilteman keloista. Kyllä sillä alkuun pääsee, mutta parempia varmasti on. Sitten kun olet kunnolla päässyt alkuun, kannattaa varmasti ostaa varmempi ja kalliimpi setti. :-)
-parempi pasuri pivossa kuin pari pyhäjärvessä-

lohen pyytäjä

• Mikä tuo oikee on?
    • AOL Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • Yahoo Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • Profiili
    • -
« Vastaus #2 : Kesäkuu 09, 2006, 11:13:48 »
on tuo kela sunnuntai kalastajille ihan OK!
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

kaivo

• Vieras
« Vastaus #3 : Kesäkuu 09, 2006, 14:34:30 »
Bilteman punottu siima on muodoltaan litteää ja olemukseltaan sen verran "rentoa" siimaa, että saattaa aiheuttaa sotkuongelmia avokelan kanssa, nimimerkillä "kokemuksia tällaisesta siimasta on". Avokelalla toimii paremmin ryhdikäs, tiukkapunoksinen ja muodoltaan pyöreämpi kuitusiima, esim. Fire Line tai Power Pro.

Jussi_

• Vieras
« Vastaus #4 : Kesäkuu 09, 2006, 15:02:54 »
Kalliiksi tuo ei tadellakaan tule eli kannatan tämän ostoa..
Aina kannattaa kokeilla myös näitä "Halppiksia" nehän voivat olla jopa hyviä :wink:
Luulisin että tuo setti sopisi hyvin ahvenen ja muiden pienien kalojen narraamiseen.

Sen näkee sitten...

Kalajalle

• Luupää
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Kesäkuu 09, 2006, 18:50:43 »
alä missään nimessä osta bilteman kuitusiimaa ainakaan tuohon kelaan!!!
serkkupoika osti tuon kelan ja piltema dyneemat siihen, koko ajan siimasotkuja, rispaantuu todella nopeasti! osta ennemmin mofiilisiimaa kun pilteman dyneemaa!!!
jepjep

Email

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Kesäkuu 19, 2006, 11:34:17 »
Minä olen mieltynyt ahvenen ongintaan tälläisellä vehkeellä umpikela abu matic vapa on shimanon haspeli vapa. Tavallinen koho jossa on muovi kepin tilalla rauta naula heitto painona ja kolme koukkua sopivan matkan välein. Huono puoli särjetkin ja lahnat ovat kiinostuneet madoista. Siima ihan tavallista monofiili siimaa 0,25.
Eikun uutta matoa koukkuun.xD

rusakko

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Kesäkuu 19, 2006, 14:27:52 »
Sellaset lapsille tarkotetut "mikkihiiri"/"Looney tunes" setit missä on umppari ja lyhyt vapa, on hauskoja jos hakee mah. halpaa ja mukavaa settiä affenien ja pienen hauen kalastukseen. Ja ei ne laadultaan ihan täyttä sontaa ole. Paremmin mulla toiminu ku halvat Abumaticit.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 19, 2006, 14:29:35 kirjoittanut rusakko »

Rokkis

• Profiili
« Vastaus #8 : Kesäkuu 27, 2006, 19:23:34 »
Vaikuttaa ihan asialliselta, Shakespeare on, ainakin ennen oli, melko luotettava merkki. Vieläkin löytyy tallesta isopapan käyttämä shakespearen avokela, joka on käyttökunnossa. Ei se kylläkään ole käytössä, koska sillä alkaa ikää ja tunnearvoa olemaan sen verta.

Bilteman kelaan on paha sanoa mitään, käsiin se pitäisi saada. Itse kyllä suosittelen halpiksissa ottamaan jotain tunnettua merkkiä.

Esimerkiks iostin itse shimanon setin, eli vapa XFX-AX ja avokela IX 2000R. Vavalle on Shimanon takuu 3v ja ensimmäinen rikkoontuminen korvataan, vaikka kauppiaan edessä polkaisisit vavan tuhannen päreiksi. Kelalle takuu 3v, mutta niistä ehdoista en tiedä tarkemmin.
Tyttökaveri hukkasi kuitin n. 10min ostamisen jälkeen, joten toivottavasti tuo nyt kestää, muuten alkaa harmittamaan.

Sanottakoon vielä, että ostin setin prismasta 17e hintaan alennuksesta. Alkuperäinen hinta oli n. 30e ja Halpa-Hallissa oli sama setti 45e, eli kannattaa katsella halvankin hintoja.

Varmaan kannattaa kuitenkin halpistavaroita syynätä hieman käytön jälkeen. Hiusmurtumat tarkastaa vavasta, jos saalista on tullut, sekä pitää kelan rasvauksista ja liikkuvista osista huoli, sillä jostain halvassa tingitään AINA. (Shimanon kela on sitten lähinnä muovia, joka väsyy ja kuluu.)

En oikein kannata.

JuhaS14

• Profiili
    • Kalastus
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : Kesäkuu 28, 2006, 11:20:49 »
Bilteman punottu siima on muodoltaan litteää ja olemukseltaan sen verran "rentoa" siimaa, että saattaa aiheuttaa sotkuongelmia avokelan kanssa, nimimerkillä "kokemuksia tällaisesta siimasta on". Avokelalla toimii paremmin ryhdikäs, tiukkapunoksinen ja muodoltaan pyöreämpi kuitusiima, esim. Fire Line tai Power Pro.

Bilteman kuitusiima on uudistunut. Itse ostin juuri rullallisen tuota, mutta kokemuksia ei vielä ole.

JuhaS14

• Profiili
    • Kalastus
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Kesäkuu 28, 2006, 11:21:42 »
alä missään nimessä osta bilteman kuitusiimaa ainakaan tuohon kelaan!!!
serkkupoika osti tuon kelan ja piltema dyneemat siihen, koko ajan siimasotkuja, rispaantuu todella nopeasti! osta ennemmin mofiilisiimaa kun pilteman dyneemaa!!!

Monofiilisiima ei vaan oo kauheen kätevää esim. ahvenia jiggaillessa tuntuman vuoksi.

Monni

• Parasta A-luokkaa.
    • MSN Messenger  - juha_moisio7@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : Kesäkuu 28, 2006, 14:24:53 »
Itse ainakin UL settiin törsäsin aika hyvin...  :-) En kyl biltemasta kalastus vehkeitä ostaisi. Luulempa että noitten kanssa tulee ennen pitkään monta kirosanaa. Ainakin itse parempien vehkeitten myötä olen viihtynyt paljon pidempään kalassa kuin ennen, lienee pientä väline kalastajan vikaa. Hehehe...  :-D Kuitenkin tällä hetkellä käytössä Shimano Sidestab 1000 ja Shimanolta myös Beast Masters vapa 180cm. Melko löysä vapa... Menee kumminkin alle 10gramman jigipäillä ihan hyvin.
Poltinkoski

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #12 : Kesäkuu 28, 2006, 18:16:39 »
Joo, löysin paremman UL setin.. Kirpputorilta 200 Shimanon ja siihen ostaa toinen D.A.M vapa..Tuollainen D.A.M vapa on jo minulla 2000 muassa, mutta mietin ostaa samanlaisen vavan (kuitenkin kohtuu lötkö) niin tuo kelan kanssa..

Kellään kokemuksia 200 Shimanoista, viime vuosikymmenenpuolelta? Veikkaan tuon kelan iäksi -99 tai -00.. Mutta oli kuitenkin erittäin hyvässä rasvassa, ja herkän oloinen peli.. Varmasti parempi kuin tuo bilteman räpsy..

Kommentoikaapa tuota..
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

ilque

• Profiili
« Vastaus #13 : Kesäkuu 29, 2006, 00:02:06 »
Kannaatan ostoa ku on kerran niin halpa setti mutta siitä siimasta en menis sanomaan mitään koska se saattaa olla semmosta joka menee koko ajan sökkyrälle.. :wink:
hauki se tiellä pitää.

Vilppeli

• Kala juttuja kala juttuja...
    • Profiili
« Vastaus #14 : Kesäkuu 29, 2006, 06:57:50 »
no jos kerran kokeilu mielessä vaan ostat niin tuo on ihan hyvä alkuun... hieman myöhemmin jo kannattaa panostaa vehkaisiin enemmän jotta säästytään pikku vioilta sekä pystytään käyttämään vehkeitä jopa monta vuotta putkeen. Tuota siimaa en suosittele kenellekkään, itselläni oli jotain vastaavaa biltema siimaa ja aina oli sotkussa yms. kestävyyskin on aivan muuta mitä pakkauksessa luvataan. Osta mielummin kunnon siimaa, jos sattuu tuleen vaikkapa suurempi kala  :wink: eikä se niin paljoo kalliimpaa ole etteikö kannattaisi siihen muutamia euroja uhrata..  :-)
Kalamies on eri mies!

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger  - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : Heinäkuu 04, 2006, 15:09:07 »
Osta fireline 0,12 tai 0,10mm siimaa eläkä vahingossakaan osta tota bilteman kuitua se on sitten joka heitolla sekaisin. Vielä kun satut pari heittoa lipalla heittämään ni siima menee vielä enemmän sekaisin.
itellä kelana Abu Garcia cardinal 300u ollut tähän mennessä ihan kelpo kela(viime syksynä ostin) siimana siinä fir linen 0,12mm siima, jota menee se 100m kelaan. Varakelana on sitten abun 101 kela. Löytyy tuolta komerosta vielä yks shimanon 500 ul kela ja shakespearin vapa 165cm mutta se on niin löysä että en sillä osaa enää kalastaa.
Vapana on Shimano nexave-ax 1,40m UL 1-5g.
Tuolla setillä kalastetaan hauet, ahvenet, kirjolohet, taimenet ym... eli kalastan tuolla oikeastaan ihan kaikkia kaloja.
tuossa vavassa on kyllä suositus että 1-5g vieheita mutta kyllä minä sillä olen mm. suspending jigiä ja isoja lippoja heittänyt ja nehän painaa jo yli 20g!
  :-)

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #16 : Heinäkuu 04, 2006, 15:22:35 »
Joo, en ole ostamassa tuota Bilteman Dýneema siimáá.. Ostin kirpputorilta D.A.M in Spezilineä ja ihan ok siimaa on ollut.. (maksoin 300m 2€ :-D)
Ei ole tullut vielä ainuttakaan sylttyä.. Ja tosiaan mulla on nyt tuo 5€ 200UL Shimano...Lentää uistimet paljon pitemmälle, kuin mun uuemmalla 2000 shimanolla. :lol:

tammerkoski

• MSN Messenger  - haba_zotzot@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #17 : Heinäkuu 10, 2006, 00:46:38 »
on tuo kela sunnuntai kalastajille ihan OK!
Mihin tarkoitukseen? Aktiiviiseen ahvenen kalastukseen vai tähän "sunnuntai kalastukseen"? Jos aktiiviin niin, sanon että osta kerralla hyvä niin ei tarvi vähään aikaan uusia.
''Kalastus suomalaista elämää''

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #18 : Heinäkuu 10, 2006, 02:39:24 »
Joo ihan aktiivi käytössä on nyt tuo UL, minkä omistan... Paremman ostan kun rahaa kertyy kasaan..... :-P
Pitäisikö muuten aihe laittaa lukkoon? Koska on vanhentunut? Meinasin laittaa, mutten laittanut koska tässä aiheessa voi joku muukin kysellä jotain... :-P

sami.mies

• MSN Messenger  - raittinen_5@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : Heinäkuu 15, 2006, 14:49:51 »
kaivo eks sää osaa kirjottaa?? se kirjotetaan Fireline eikä Fire Line
kalamies on aivan erimies!!!

kaivo

• Vieras
« Vastaus #20 : Heinäkuu 15, 2006, 15:56:25 »
On tarkkaa, on... Itse asiassa se kirjoitetaan FireLine :)

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>