Chat

Kirjoittaja Aihe: Kalan Tarina  (Luettu 8674 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
Kalan Tarina
« : Heinäkuu 04, 2006, 01:52:34 »
Lähdin kalaan lähes tasan klo 22.00 tänään eli 3.7.2006.. (varmaan 21.57 :roll:)
Saavuin Olkijoen koulun lähelle ja menin siltojen alle.. Laskin repun ja otin uistimen vaparenkaasta..
Paikoillaan oli Shakespearin kultainen lippa kokoa 2. Heittelin pari heittoa myötävirtaan ja sitten menin eteenpäin..(vasta virtaan)
Katselin vastavirtaan päin, kun siinä samassa hauki hyppäsi vedestä n.3 kertaa ilmaan asti 10m päässä minusta (arvioin silloin sen n.3kg)..Sen takana oli iso risukko...
No minähän innostuin ja heitin lipalla sinne.. Mutta totesin sen turhaksi koska se ei kerennyt rueta pyörimään, kun piti heittää lähelle risukkoa ja lippahan ei ala heti pyörimään.. No otin muutavan hiippailevan juoksu askeleen repulle ja vaihdoin nopeasti luotto vieheen.. Stormin Subwart.. Nopeasti takaisin samalla lailla, ja stormi veteen.. pieni odotus.. vavalla nykäisy.. odotus ja nykäisyn jonka jälkeen aloitin kelaamisen.. välillä lyhyitä pausseja.. ei mitään..
No toinen heitto tuotti tulosta..samallalailla tein ja viimeisen nykäsyn jälkeen kun aloin kelata siima lähti menemään sivulle.. Eli kala kiinni.. kävi pinnalla ja päästi uistimen pois.. Noh uusi yritys.. Ei mitään.. Seuraavalla yrityksellän, n.30cm syvyydessä subwart tuli ja näin kun kelauksen lopussa hauki
seurasi sitä..silloin huomasin sen olevan hieman pienempi..
No taas kiinni ja samantien pääsi karkuun.. Nyt tympäännyin.. Pakille ja sieltä Mikolta tilaamani Procyon lures siiman nokkaan..
Muutama heitto, mutta jouduin toteamaan sen uivan liian syvällä ja siksi sitä piti uitta tosi hitaasti... Joka taasen ei käynyt päinsä lämpimissä vesissä..

Kokeilin kaiken laisia vieheitä.. Countdownia, jesseä, more-sildaa, räsästä.. Mutta mihinkään ei tarttunut..
No ajattelin tehdä kuten hauki haluaa eli antaa aikaa... No otin Päivällä sitomani päikkärin esille ja kokeilin sen uintia... jeps hyvin toimii.. ja perho takaisin pakkiin.

Näin vastarannalla 2ankanpoikasta, jotka yrittivät nousta maalle mutteivät onnistuneet kun oli niin korkeat ranta penkereet..
Menin toiselle puolelle jokea, ja nostin ankanpoikaset maalle ja nämä lähtivät menemään pelloilleppäin.. :-)

Nyt oli kulunut n. 15min kalan viime kiinni olosta.. Ajattelin etten sitä enää saa, ja lähden katsomaan katiskan kauemmas joelle..
No ajattelin heittää viime heitot ennen kuin lähden.. Kun tuo kellokin alkoi naksuttaa jo 23.00..
Toisella heitolla tärppäsi ja nyt ajattelin etten saa tätä menettää.. Enkä menettänytkään.. Kovan taistelun jälkeen sain kuin sainkin hauen ylös..
Väsytys kesti minun 2000 lla melko hurjan kauan.. Itse asiassa käsikin kerkesi väsyä..
Veikkaisin väsytyksen kestäneen n.1.40min.

Kun hauki oli ylhäällä, jouduin toteamaan ettei haukea voi palauttaa enää elämään.. Subwart oli niin syvällä kiduksissa ettei ollut mitään mahdollisuuksia vapauttaa sitä.. Noh eli kalan päähän napakka kopautuskivellä..
Aikani väkslättyäni pihdeillä, otin perukkeesta kiinni ja vedin täysillä.. Peuke katkesi..(tästä opin ettei kannata ikinä ostaa OPM än perukkeita..)
No subwart oli tiukasti takakoukuista kiinni vieläkin.. Pihdeillä kiinni ja täysillä vetää sitä pois.. Käsi lipsahti ja oikean käden peukalo meni heuen suuhun..
Vetäisin sormen nopeasti pois.. Tuntui kuin tylsällä puukolla olisi painettu ja sitten repäisty.. Sormeeni tuli parin sentin mittainen ja muutaman millin syvä haava.. Ja verta valui erittäin paljon.. Ajattelin että "mitäs turhia murehtimaan" ja jatkoin hommaa... Sitten tuntui sormi äytyvän ja katsoin siihen.. Koko käsi oli ihan veren peitossa..
Noh nopeasti veden rajaan sillan päältä ja käsi veteen.. Käsi pois vedestä ja kuivatus jonka jälkeen suuhun..
Muutaman minuutin taivasteltua sormi suussa siinnä sillalla, hain puukon ja tein vasemmalla kädellä pajusta "nosto koukun", jolla kuljetin hauen kotia..
oikea käsi olalla (eli sydämmen yläpuolella, ettei se vuoda) ja vasemmassa 2.3kg hauki.. :-)

Loppujen lopuksi ihan hyvä reissu, vaikkakin siinä tuli vastaan muutamia pikku vastoinkäymisiä.. Noh nehän vain kasvattavat luonnetta.. :-D'

Sitten ne kuvat..(jotka jouduin kuvaamaan vasemmalla kädellä :-D)

Joo eli kuvien laatu on mahtava, ja tuossa yllä on se syy..  :roll:

Tuolla takana näkyy se risukko ja tuolla oikeassa laidassa se ekaksi pomppi, ja jahdin päätyttyä sieltä sen myös sain..
Tässä oikea käsi kuvaa ja vasemmassa on hauki.. (kamerakin oli aika veressä tämän jälkeen. :-P)

Tämä on edes vähän parempi kuva.. :-D Tämä kuva otettu vasemmalla kädellä ja oikea oli olalla..

Kummassakin kuvassa on Subwart suussa kiinni.. Vasta perkkuu pöydässä sain sen pään pois otettuani..
Ja tosiaan tuo keppi menee toisen puolen kidukseen, jossa on se "koukku" kohta..

Onkos kellää vainonnut vastaavanlainen epäonni? Tai onko jollakulla yhtä naurettavia kala tarinoita?? Kertokaahan ja kommentoikaa.. :-)

PS: Anteeksi kirjoitus virheeni..
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 04, 2006, 02:03:43 kirjoittanut Juho_2000ss »
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

Calico Cat

• joo-o
    • Profiili
Vs: Kalan Tarina
« Vastaus #1 : Heinäkuu 04, 2006, 09:00:07 »
Ei satu nyt tulemaan tarinaa mieleen, mutta oli kiva lukea tätä nyt aamulla.
Ai niin, hienot on kuvat :-)
-parempi pasuri pivossa kuin pari pyhäjärvessä-

markus91

• Profiili
« Vastaus #2 : Heinäkuu 04, 2006, 11:12:21 »
Hyvä tarina oli... no oliko siellä katiskassa mitään?  :-D

Hiirivaari

• Profiili
« Vastaus #3 : Heinäkuu 04, 2006, 11:22:48 »
Mukavaa lueskeltavaa oli. Näitä vaan lisää tänne  :-)

puolisukeltaja6

• MSN Messenger  - nokkaposti@hotmail.com
    • Profiili
    • HeQ:n kalastussivu
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Heinäkuu 04, 2006, 12:28:08 »
Lainaus käyttäjältä: Juho_2000ss
Veikkaisin väsytyksen kestäneen n.1.40min.

1 tunti 40 minuuttia vai 1 minuutti 40 sekuntia?

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #5 : Heinäkuu 04, 2006, 13:24:30 »
Ei tosiaan voinut lähtä katiskoja katteleen, ku tuo sormi oli aika kipiä..(ja verta tuli.. :evil:)
Nyt kun tässä heräilen, ni katiskoja kokemaan.. :-)

Ja tosiaan tuo väsytys kesti 1min ja 40sek.. (Arviolta..)
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #6 : Heinäkuu 05, 2006, 02:32:06 »
Joo ja epäonni vainoaa edelleen.. Tänään kävin päivällä kalassa ja sain 3 haukea, löytämästäni uudesta kalastuspaikasta..
No se oli eittämättä hyvä reissu.. ja olipas vielä useita karkuutuksia..Itse asiassa kalojen päälle 10..

Mutta tästäkin illasta olisin voinut kirjoittaa samanlaisen jutun, mutta minulla on nyt 1 kirjoitussormi vähemmän, niin se on hankalaa..
Mutta jos haluatte niin voi tähän aiheesen kirjoittaa uudenkin jutun...

Tänään meni sormeen koukku.. Joka itse asiassa kävi luun tuntumassa kääntymässä..
Silloin kun tuo koukku meni sormeen tuntui kaikki hidastetulta.. :-P Aivan ihime olo..

Se tapahtui seuraavanlaisesti..

Mulla oli iso hauki (mulle siis.. arviolta 2-3kiloa)kiinni mutta se pääsi karkuun..(Kuten 9 muuta, samana päivänä). No en lannistunu ja seuraavalla se seuras..
Lähin hakeen offia kaverin repusta n.100m päästä, ku oli niitä hyttysiä sielä ihan mukavasti.. :|

Ku tulin ni kaverilla oli siiman nokassa kilonen hauki..
Jouduin nostamaan sen melko pengermän päältä ja vieläpä vasemmalla käellä, kun tuossa oikeassa on tuo tuppo siitä hauen hampaasta..jne..
kun se oli ilmassa sanoin jotain kaverilleni ja otehölleni, niin kala säpsähti ja tippui kädestä.. Oikea käsi lähti refleksinomaisesti ottaan haukea kiinni muttei onnistunu, vaan käsi lipui nokkaa pitkin ja nimettömään uppos koukku.. Vähän aikaa shokissa sitä katselin ja ajattelin ettei MULLE voi näin käydä.. Se kilonen hauki roikkui varmaan 2sek, mun sormen varassa, kunnes tajusin tukea sitä vasemmalla.. Kaikki tuntui ihan hölömöltä, tän jälkeen puristin haukea kunnolla ettei se sätkisi ja käskin kalakaverin ottaa koukun hauesta poies.. Kun näin oli tapahtunut viskasin hauen veteen ja katkaisin nopeasti siiman.. Sekunnin mietittyä suuntasin marssini kohti lähintä taloa.. Se matka tuntui tuskallisen pitkältä.. Koputus ja oven avaus.. Selitin asiani ja mies (jonka kanssa olen keskustellut kalapaikallani monesti) huomasi vian ja ahdinkoni.. Käski istua porstuaalle ja odottaa.. Se tuli pihteineen sieltä ja katkaisi väkäsen.
Sitten ujutettiin se rauta pois sormesta, ja ette arvaa mimmoinen tunne sitte oli.. :-P
Sitte se laittoi jotain omatekemää Koivun uute rasvaa/litkua joka auttoi kipuun erittäin hyvin.. Itse asiassa kipu lähti kokonaan..
Laastari päälle, kiitoksen sanat ja takaisin kalaan... :-D

Sitten ennen kalareissun loppua olin menettää luotto uistimeni, (Stormin Subwartin, jolla nää kaikki tän ja eilisen päivän kalat oon saanu) kun heitin uistimen veden yläpuolella olevan oksan yli.. No sehän on ihan normia, muttei se että hauki tarttuu ilmassa roikkuvaan vaappuun.. Kaveri voi todistaa..
Luulun että vihdoin sain kunnon kalan, mutta mitäs vielä.. Pelkkä siima tuli..
No aikani paskaa huudettuani, vein virvelini pakille(sinne 100m päähän..) ja aloin miettimään...
Miten se voi katketa.. No siksi kun ei ollut pitkää peruketta..Kun se eilinen mörönpoikanen sen hajoitti.. Joka oli viimeinen...
Siltä päivemmän kalareissun kalakaveriltani saatu lyhyt "peruke" oli tietenkin liian lyhyt..
Eli hetken tuumin ja sitten hoksasin että olin ennenkin hukannut samalla tavalla vieheen.. Mutta saanut takaisin..Miten??hmm..
No ne on ollut kelluviavaappuja ja jos se on hauen suusta irronnut niin se on noussut pintaan.. Takaisin 100m ja etsimään vedestä uistintani.. Sieltähän se löytyi.. Ei muuta kuin kahlomalla hakemaan.. :-D ja sitte kotia nukkuun...

No tämäkin nopea juttu "vähän" leves.. :-D Tuskimpas se ketään haittaa.. :roll:

Nyt nukkumaan..  Ja anteeksi taas kirjoitus virheeni, mutta ymmärtäkää toki että minulla on 1kirjoitussormivähemmän...

EDIT: ja pari kuvaa tämän päivän toisesta hauesta..

Heittokalastus infon kautta...

Imageshackin kautta sitten tämä..

Ei oo iso ei, mutta pitäähän sitä nyt pikkusen loppulämmityksiäkin olla.. :-D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2006, 03:10:36 kirjoittanut Juho_2000ss »

Lurppa

• Profiili
« Vastaus #7 : Heinäkuu 05, 2006, 10:00:01 »
iihan hyviä ovat molemmat, mutta sormilles tapahtuu onnettomuuksia aika lailla :)
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!

Hiirivaari

• Profiili
« Vastaus #8 : Heinäkuu 05, 2006, 10:05:07 »
Hyvää juttua ja hyviä kuvia  8-)

ozkari

• Vieras
« Vastaus #9 : Heinäkuu 06, 2006, 14:50:26 »
olin kalassa temmes-joella jonkun aikaan heiteltyäni hauki kävi kiinni ja sitten pääsi mutta en luovuttanut heittelin samalla uistimella yhä kun yhtä äkkiä siimaa vei joku eli hauki sain kuin sainkin väsyteltyä kalan rantaan ja kaverini otti haavin haavi oli tosin heikko koska ei ollut tämmöiseen tarkoitukseen joten se melkein katkesi mutta hyvällä tuurilla saimme sen revittyä pois joesta

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #10 : Heinäkuu 06, 2006, 15:05:11 »
olin kalassa temmes-joella jonkun aikaan heiteltyäni hauki kävi kiinni ja sitten pääsi mutta en luovuttanut heittelin samalla uistimella yhä kun yhtä äkkiä siimaa vei joku eli hauki sain kuin sainkin väsyteltyä kalan rantaan ja kaverini otti haavin haavi oli tosin heikko koska ei ollut tämmöiseen tarkoitukseen joten se melkein katkesi mutta hyvällä tuurilla saimme sen revittyä pois joesta
Pilkut, pisteet ja isot alkukirjaimet parantavat viestin sisältöä huomattavasti ja saa tekstistä helpommin luettavan..
Itse asiassa en saanut tekstistäsi mitään selvää.. :| Kannattaa panostaa kirjoituksen sisältöön, ja tarkistaa viesti ennen lähettämistä..

EDIT: Itse asiassa tästä asiasta on puhutta vastakin.. Linkki siihen  aiheeseen tulee tässä..
        http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=9239.0
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 06, 2006, 15:08:06 kirjoittanut Juho_2000ss »

Hiirivaari

• Profiili
« Vastaus #11 : Heinäkuu 06, 2006, 17:36:12 »
"Olin kalassa Temmes-joessa. Jonkun aikaan heiteltyäni hauki kävi kiinni ja sitten pääsi, mutta en luovuttanut. Heittelin samalla uisimella yhä, kun yhtäkkiä siimaa vie joku, eli hauki. Sain kuin sainki väsyteltyä kalan rantaan ja kaverini otti haavin. Haavi oli tosin heikko, koska ei ollut tämmöiseen tarkoitukseen, joten se melkein katkesi, mutta hyvällä tuurilla saimme sen(hauen?) revittyä pois joesta."

Tossaki on varmaan vielä jotain virheitä, mutta kait siitä nyt jo jotain selvää saa...

ara_1

• Profiili
« Vastaus #12 : Heinäkuu 07, 2006, 14:06:17 »
ei meinannu millään luunokka jäädä kiinni koukkuun... :-D
Hauestaja ;)

kumho

• Profiili
« Vastaus #13 : Heinäkuu 07, 2006, 22:01:09 »
Komeen hauen oot saanut. Itsellä ei vielä hauki saaliita tälle kesälle ole, mutta eipä ole ehtinyt paljoa käydä kokeileenkaan.  :-)
Ai siis häh?

ilque

• Profiili
« Vastaus #14 : Heinäkuu 14, 2006, 15:10:31 »
Aika hyvä tarina ja komeen hauen kötkäleen oot saanut..

Minulla itellä ei ole kovinkaan hyviä kala tarinoita kerrottavana.. Mutta onhan noita toisten tarinoita kiva aina ilalla lueskella, varsinkin jos on kuvia kaloista mitä on saanut.. Tämmösiä lisää vaan tänne ja kuvien kans :wink:
hauki se tiellä pitää.

appe

• MSN Messenger  - ahonen993@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : Heinäkuu 23, 2006, 12:17:01 »
hyviä juttuja nuo. mulla kävi tänä kesänä kaverin kans aika tuuri: Mentiin yhelle joelle kalaa ja mentiin ekaan lempareeseen. siinä jonkin aikaa heiteltyäni otti pikku hauki blue foxin puna mustaan lippaaan ja nakattiin se pellon reunaan ketuille nii pikkunen se oli ja meni kituset rikki . kaveri sitte lähti seuraavaan lampareeseen kalaan ja minä jatkoin joen vartta samaa lempea kohti jonkin ajan kuluttua kuului puskan takaa jotain kiukusta älinää en siitä saanut selvää kaveri juoksi minua kohti ja huusi "saiskos sun nilssua lainaan? tuola iha mukavan kokonen hauki vei mun!" annoin ottaa sen ja kaveri katos puskan taakse ja minä seurasin. taas siiman päässä oli hauki jarru narahti ja kaveri rupesi kiroamaan " se p**keleen hauki katkas siimat .sitte jonki ajan kulttua kaveri sano että taas on joku roska kiinni koukussa. kun uistin läheni ruvettiin ihmetteleen mikä juttu siinä on kiinni? sehä oli mun nilsu . kaverin isä sitte keräs sieltä ne hauet jollai rapalalla ne oli 2 kilosia .

^_janne_^

• MSN Messenger  - janne_2003@jippii.fi
    • Profiili
« Vastaus #16 : Heinäkuu 23, 2006, 13:31:17 »
No mullakin oli tässä jokunen vuos takaperin aika epäonninen reissu.Saatiin kaverin kanssa kuulla yhdestä uudesta kalapaikasta ja menimme sinne sitten pieni lampi joka lähes täynne lummetta ja haukea melkein joka heitolla no ei sitten muistettu ottaa pappia mukaan ja olin kerran kalassa erään tutun isän kanssa ja tämä sitte näytti miten ns karate iskulla tainnutetaan hauki no tuollakun ei ollut pappia niin minäkin ajattelin hieman kokeilla karate taitojani niin enkö menny lyömään liian lähelle sitä mistä se nokka alkaa luisumaan alas päin käsi luiskahti siitä mukavasti ja kaikkia haen sivu hampaita pitkin viiltäen, no siinä sitten pikku tovin pyöriskelin ja kirosin kun sattu niin hemmetisti lopulta kun uskalsin katsoa sitä niin siinä oli kolme sellaista lähes sentin syvää haavaa josta hieman raottamalla paistoi harmaa liha (oli muuten aika iljetävän näköistä) no onneksi pakissa on jotain riepuja joita olen äitiltä saanut sellanen käden ympärille noin 50m suotamista rantaa ja sitten polkupyörällä 5km polkemaan kotia kohti kolmen noin kiloisen haen kanssa, kotia päästyäni riepu aivan veressä ja verta tulee edelleen saman verran kuin tapahtuma hetkellä, siinä sitten vain riepua ja kaikkea mahollista siihen päälle että veren tulo lakkaisi.Vielä tänäkin päivänä 3 mukavaa valkoista viivaa siinä kädessä näkyy.

Pahoittelen kirjoitus virheitä ja tuskaa minkä ne aiheuttavat teille lukemisessa.

Rapalapa

• Profiili
« Vastaus #17 : Heinäkuu 25, 2006, 19:00:52 »
väsytit minuutti neljäkymmentä sekunttia :mrgreen:

Lippapää

• Profiili
« Vastaus #18 : Heinäkuu 29, 2006, 13:45:23 »
minkälainen uistin on strom subwart kerro ja minkä värine olisko näyttää kuvaa
Siunaa jeesus ruokamme ole aina luonamme ahven

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #19 : Heinäkuu 29, 2006, 16:21:18 »
minkälainen uistin on strom subwart kerro ja minkä värine olisko näyttää kuvaa

Nyyh, nyt tulee surullinen tarina.. Tänään oli viimeinen reissuni uskollisen ja aina kalaa antavan Stormin Subwartin kanssa.. Nokkalippa poikki..

Mutta kyllä viimeinen reissukin oli mahtava.. Alle tunnissa 3haukea.. Mikä on minusta hyvin, Olkijoesta.. (vieläpäs keskellä päivää..)

Kuvia..

http://img139.imageshack.us/img139/2637/subwartjatoisiksiviimeinensaalisop2.jpg
Reissun eka.. 1.4kg.

Reissun toka.. 1.2kg.

Reissun fiba ja se kaikista paskin, jonka kirosin suohon ja otin kotiin syötäväksi..

Ja kun kyselit tuota Subwartin ulkomuotoa, laitan sinulle siitä kuvan..

Minulla on tuo 260 väritys, tosin valkoiset osat ovat minulla ruskeita..

Näin lopuksi totean, En ole eläessäni parempaa hauki viehe ttä/ellä nähnyt/kalastanut!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2006, 23:09:59 kirjoittanut Juho_ »

Lippapää

• Profiili
« Vastaus #20 : Heinäkuu 29, 2006, 16:35:59 »
mitä maksaa
Siunaa jeesus ruokamme ole aina luonamme ahven

RONI

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : Heinäkuu 29, 2006, 18:14:06 »

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #22 : Heinäkuu 29, 2006, 23:12:24 »
mitä maksaa
Anteeksi unohdin kertoa..  Mallin tekeminen on lopetettu muutamia vuosia sitten.. Täksi se onkin huono asia että uistin hajosi..

Kun ostin tuon monta monituista vuotta sitten, taisin maksaa siittä 8 €gee...

Jonttu

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : Heinäkuu 30, 2006, 00:13:02 »
mitä maksaa
Anteeksi unohdin kertoa..  Mallin tekeminen on lopetettu muutamia vuosia sitten.. Täksi se onkin huono asia että uistin hajosi..

Kun ostin tuon monta monituista vuotta sitten, taisin maksaa siittä 8 €gee...
Liikaa maksoit,noita (ja muita Stormin malleja) kun löytyy Hong Kongeista ja Motonetista roppakaupalla hintaan about 4,50€/kpl.

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #24 : Heinäkuu 30, 2006, 00:36:09 »
Tosi kuin vesi? Onko Honkkarissa oikeastikkin SUBWARTTEJA?? En kyllä tätä ihan hevillä usko.. Ehkä Wiggl Wartteja, muttei Subeja.
Ja tuo hinta oli silloin se.. Ei se silloin kun ostin ollut kallis..
Kuvat kummistakin vaapuista.

Tuo on siis Subwart. 4cm, 5g.

Ja tää sen "isoveli" Wiggle Wart 5cm, 12g.

Kerro kerro.. Jos siellä on niitä, tilaan niitä ainakin 5! :-o

Jonttu

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #25 : Heinäkuu 30, 2006, 11:03:32 »
Jep,nimenomaan Subwartteihin olen törmännyt ihan hiljattain Vantaan Motonetissa ja Nummelan Honkkarissa.Saattaa olla ettei juuri sinua lähinnä olevasta Honkkarista näitä löydy,mutta kuka tietää,mene katsomaan!

Mun pakissakin tälläinen on ollut,Motonetista ostettu.Antoi ihan hyvin kalaa.

JuutuanYö

• Kalasta vaan!
    • Profiili
« Vastaus #26 : Heinäkuu 31, 2006, 01:47:38 »
kylläkin täällä inarissa subwartteja myydään myös. :-o
Kalasta!

Jussi_

• Vieras
« Vastaus #27 : Heinäkuu 31, 2006, 11:48:20 »
Paljon tuo viimeinen painoi? Näyttää aika isolta.

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #28 : Heinäkuu 31, 2006, 12:55:23 »
Viimeiset kolme haukea painoi saantijärjestyksessä: 1. 1.4kg   2. 1.2kg    3. 1.0kg

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #29 : Syyskuu 05, 2006, 21:50:55 »
Tänään tällästä!

"No nyt on kyllä sekavat tunteet.. ::)

Lähdin ihan normaalisti kalaan, haukea jahtaamaan.. Ajattelin nakella paikanpäällä liitsillä.. Näin teinkin, ja 3 tärppiä & 1hauki tuli saaliiksi..

Hieman aikaa siinä palloiltuani, tuli kumma ajatus mieleeni.. Lähtäkkös katsomaan alajuoksulleppäin matalasta vedestä kaloja? Ilmanmuuta!!

No meniin "PIIP" (salainenpaikka :-D ) ja aloitin tutkimisen.. n.40min katseltuani näin taimenen.. n.30cm.. Tätä yritin usuttaa lippaani, muttenonnistunut tässä vähän veden vuoksi..
Sitten näin pikkuruisen taimenen leppuuttelevan eviään vähäisessä virrassa.. Ret taki sinne ja johan nappas.. Koukku pois ja vapauteen..

Taas katselua.. Nyt kävi ahnaasti pintomassa iso harjus. Tälle tarjoilin perhoani, mutta ei ottanut.. Pari kertaa sain sen sen suuhun, mutta sai aina sylkäistyä sen pois ennen vastanykäisyä.. Lopulta n.45minuuttia tahkottuani, ja pienen paussin pidettyäni sain sen siiman päähän..
Ei tykännyt saaliiksi joutumisesta ja sen huomasi selvästi.. Riuhtoi siimaa miten sattuu.. Mittaa kalalla oli n.50cm.. Järkyttävä mötkö minulle.. :)
Ylös asti sitä en sitten kuitenkaan saanut.   :-(
Pari minuuttia siinä rimpuiltua, se sai kuin saikin koukun irti huulesta.. Noh, jos se sen pois sai, niin kaippa se vapautensa ansaitsi! :)

Ihan tuossa yhdeksänmaissa näin ison tanen, hyppäävänn ilmaan asti.. Mittaa lähelle saman verran kuin tuolla kiinni olleella harrilla.. Ehkäpäs piirunverran vähemmän.. Mutta paksuutta tanelilla oli tuskin ollenkaan. ;)
Yritin päästä sellaisen kammottavan puskan läpi sen viereen. Kalan näin kokoajan, niinkuin tuon aiemmankin tanelin.. Noh, kun perhon kädestäni vapautin (pudottamalla), piti perhon tarttua tietenkin oksaan. Ja LUJASTI! Kaikilla mahdollisilla "ei huomiota herättävillä" tavoilla, yritin perhoa irroittaa..
Lopulta kärähti heemot, ja nykäsin siimasta niin että oksasta varisi lehtiä veden pinnalle ja taneli lipesi salaan nopeasti karkuun..
Voitte kuvitella tunteeni, siellä kataja/leppä pusikossa, mitä kummallisemmassa asennossa.  :-D

Eli on hyvätkin fiivikset ja toisaalta takaraivon pohjukassa tuntuu ällöttävä ajatus menetetyistä kaloista.. Hienoista kaloista..  :|"

PS: Kopioitu Heittokalastus.infon puolelta..

EDIT: Ja tosiaan tuo Red Tag, oli ihan omatekemä... :-)

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>