Chat

Kirjoittaja Aihe: Vieheitä matalaan veteen?  (Luettu 6229 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

galamies

• Profiili
Vieheitä matalaan veteen?
« : Heinäkuu 11, 2006, 21:26:08 »
Sekä heittelyyn että uisteluun. Todellinen suurhaukiviehekin olisi hakusessa. Järven keskisyvyys puolitoista metriä, ehkä korkeimmillaan jtn. 3m, harvoin sitäkään. Eli vajaassa parissa metrissä uivia(vetämälläkin) haukiuistimia haetaan. Jo toimivaksi todettu: Abu Tormentor 12cm(vai 13cm?), on muuten hyvä haukiuistin se :)

Pete

• Global Moderator
    • Profiili
    • http://www.stcroixrods.com/
Vs: Vieheitä matalaan veteen?
« Vastaus #1 : Heinäkuu 11, 2006, 21:31:29 »
Pikku-Zam, Iso-Zam ja Zalt niiden isojen pyyntiin. Kaikkia saa suspeina, kelluvina ja uppoavina. Ja koukkujen vaihdolla ja pienellä virityksellä saa Nilsuistakin samanoloisia suspeja ym.

kalasa

• MSN Messenger  - tunturi9@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #2 : Heinäkuu 12, 2006, 00:48:12 »
Älä sinne mene ei siellä kalaa oo.. eihän noissa syvyyksissä mahdu yli kilone uimaan  :-D.

No ei itse olen käynyt keväällä kalassa läheisessa samanoloisessa  lammessa ja isoin joku +4kg. Kesällä sinne ei jaksa mennä kun se on  kasvia täynnä. En jaksas vetää noin matalassa ollenkaan vaan laittasin räsäsen siimanpäähän ja pommittaisin heitoilla.

Ja jos haluaa vetää nii Rapalan Deep tail danceria jälkeen nii saa pohjan kalastettua :wink: :wink:
enhä minä..

galamies

• Profiili
« Vastaus #3 : Heinäkuu 12, 2006, 06:06:39 »
Älä sinne mene ei siellä kalaa oo.. eihän noissa syvyyksissä mahdu yli kilone uimaan  :-D.

No ei itse olen käynyt keväällä kalassa läheisessa samanoloisessa  lammessa ja isoin joku +4kg. Kesällä sinne ei jaksa mennä kun se on  kasvia täynnä. En jaksas vetää noin matalassa ollenkaan vaan laittasin räsäsen siimanpäähän ja pommittaisin heitoilla.

Ja jos haluaa vetää nii Rapalan Deep tail danceria jälkeen nii saa pohjan kalastettua :wink: :wink:
Kyllä siellä vaan isoja kaloja löytyy... Karkuutettu on yli metrinen :)  Järvi muuten on melko iso, kaukana lammesta. Isoin ylös saatu kala on nelikiloinen.

JuhaS14

• Profiili
    • Kalastus
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Heinäkuu 12, 2006, 08:54:02 »
Varmaan saalisvarmin haukiuistin matalaan veteen on Stormin Subwart. Sen saatavuus vaan on nykyään huono.

Akseli

• Vieras
« Vastaus #5 : Heinäkuu 12, 2006, 14:41:10 »
Rapala original 9-11cm

[t-k]

• Profiili
« Vastaus #6 : Heinäkuu 12, 2006, 15:44:09 »
Minnow Spoon on varmasti hyvä ja X-rap

Lurppa

• Profiili
« Vastaus #7 : Heinäkuu 12, 2006, 17:22:20 »
kyllä matalassa vedessäki kaloja on!
Äitin äiti joskus sai verkoilla semmotteesta metrin syvysest vedestä 10kg hauen ;)
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!

haukka-1

• Profiili
« Vastaus #8 : Heinäkuu 12, 2006, 18:20:59 »
kannattaa kokeilla keväällä heti jäiden lähdön jälkeen ja muinakin aikoina poppereita niil on kiva kalastaa kun ne näyttää et pinnassa räpikois joku loukannut kala ja kun hauki iskeen niin se tulee läiskeellä ja lätinällä :-D

kalasa

• MSN Messenger  - tunturi9@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #9 : Heinäkuu 13, 2006, 00:31:50 »
Oikeestikko matalassa on kalaa??? :-o en oo tienny, oon aina luullu että alle 2m veessä ei oo kalaa...

Stormin vaaput ovat loistavia haukipelejä ja niitä kannattas noissa syvyyksissä kokeilla

enhä minä..

tomir

• Profiili
« Vastaus #10 : Heinäkuu 13, 2006, 14:42:54 »
¨jos on semmonen pyörea tyroksinen halkasia 10 cm katiskan merkki niin sen laitat kiini siimaan ja sit laitat siimaa niin paljon kuinka syvässä haluat sen mennä niin se katiska merkki huolehtii että uistin ei mene pohjaan vaikka olis syvässä uija jos merkki uppuaa niin isompaa merkkiä vaan kannattaaa kokeilla
kala mies on aina kalamies

jarppa90

• Profiili
« Vastaus #11 : Heinäkuu 13, 2006, 14:59:31 »
hauelle kannattaa tarjoilla räminä vaappuja, koska hauki kiinnostuu siitä äänestä.. itse sain tänään aamulla siinä 01:56 aikaan 13,89kg hauen  oranssilla rapalan tail dancerilla(räminä vaappu). vaapussa on uinti kohdallaan.. uinti syv. joku 1-3m..

lape89

• Profiili
« Vastaus #12 : Heinäkuu 13, 2006, 15:04:29 »
Kuusamon Professor.

Hemulisoturi

• Profiili
« Vastaus #13 : Heinäkuu 13, 2006, 15:07:47 »
Kuusamo Professor toimii vetämällä ja heittämällä, kummallakin tavalla on haukia tullut .

Haspeli

• Profiili
« Vastaus #14 : Heinäkuu 14, 2006, 22:03:50 »
Kyllähän ne Rapalan Originalit toimii vedessä kuin vedessä. Kuusamon Räsänen olisi myös "helmi" mutta matalissa vesissä pohja on vaarana. Ja Räsänen käy mainiosti myös vetouistelussa.

kalamiees

• Profiili
« Vastaus #15 : Heinäkuu 16, 2006, 16:59:12 »
itelläni on toiminu 3-5 koon lipat ja sitte 15-24g lusikat

suiza

• Profiili
« Vastaus #16 : Heinäkuu 16, 2006, 21:25:17 »

mun vieressä olevassa joessa on 50cm-2m syvyyttä ja oon saanu sieltä komeita haukia  :mrgreen: ... hauet mä matalista vesistä nappaan räsäsella, halppislipolla,  ruohikkouistimilla ja minnow spoonilla
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2008, 11:55:33 kirjoittanut suiza »
kalastus pidentää ikää

Vilppeli

• Kala juttuja kala juttuja...
    • Profiili
« Vastaus #17 : Heinäkuu 19, 2006, 22:32:02 »
Kuusamo Professor toimii vetämällä ja heittämällä, kummallakin tavalla on haukia tullut .

Professor menee aikas syvälle vetämällä, toki riippuu veto vauhdistakin. Ja professori on myös siitä huono, että kun sillä  vetää kauan siima menee kauheelle kierteelle ja sen jälkeen tulee todella siima sotkuja..  :-)
Kalamies on eri mies!

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger  - atte89@luukku.com
    • Profiili
    • kilpapilkintäblogi
« Vastaus #18 : Heinäkuu 19, 2006, 22:39:56 »
Matalauintinen melko painava kelluva vaappu on hyvä. Ja lipat myös.

JuP3

• Heikki Vihinen ULIULI
  • Rajaseudun Rambo
    • MSN Messenger  - jupe89@luukku.com
    • Profiili
« Vastaus #19 : Heinäkuu 20, 2006, 00:57:33 »
Jos pohjassa ei ole paljoa törkyä, niin kannattaa laittaa ainakin uisteluun 10cm kalajigi. Kaveri vetää n.50cm vedeltä about 10 haukea per reissu. :-o Heittelyssä sitten Minnow Spoon, kevyet lipat ja pintamallin Fat Rap, jos jostakin semmoisen löytää. :wink:
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2006, 01:23:17 kirjoittanut JuP€ »
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

ara_1

• Profiili
« Vastaus #20 : Heinäkuu 25, 2006, 16:16:03 »
rapalan poppereillakin vois yrittää :roll:
Hauestaja ;)

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>