Chat

Kirjoittaja Aihe: Kyrönjoki  (Luettu 194447 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kalavaasa

• Profiili
    • Sähköposti
Vs: Kyrönjoki??
« Vastaus #30 : Elokuu 08, 2006, 15:39:26 »
en oo vielä menny, pitää oottaa et tulis vähä sateita ja viileempää.

JoDa

• Vieras
« Vastaus #31 : Elokuu 08, 2006, 15:50:03 »
Joo odota rauhassa ainaki 3 viikoa sanon sit onko tullu mitään!!

JoDa

• Vieras
« Vastaus #32 : Elokuu 08, 2006, 15:55:34 »
Onko kukaan muuten saanu sieltä mitään muuta ihmeellisempää kalaa ku se normaalinkokonen kirre?? Esim. Joku isompi kirre, taimen, siika tai jopa merilohi???

kalavaasa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #33 : Elokuu 08, 2006, 16:14:20 »
tiedä ny sit onko tää ihmeellistä mut pari kaveria on saanu kuhaa voitilan koskesta, eli vähä kolkista alaspäin, taitaa olla viimenen koski ennen merta!

l0hetus

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #34 : Elokuu 09, 2006, 10:32:11 »
Sieltä saadaan joka vuosi nousu lohta verkoilla eli varmasti myös virvelillä ,mahdollista. Myös siika nousee sinne..

JoDa

• Vieras
« Vastaus #35 : Elokuu 09, 2006, 11:01:29 »
Eilen tuli oltua koskella klo. 21.30- 23.30 ja ylös asti tuli vaan yks hauki!! mulla oli kyllä joku muuki kirre tai hauki 2 kertaa päällä mutta ne karkasi. Kaveri sainoi että se oli kirre koska se näki sen!! mutta en kuitenkaan ole ihan varma. Lisäksi kosken niskalta tuli muutama kirre alas ja näki vaan kun ne hyppi!!

JoDa

• Vieras
« Vastaus #36 : Elokuu 09, 2006, 17:36:34 »
kuinka isoja ne lohet on ollu???

l0hetus

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #37 : Elokuu 10, 2006, 07:30:51 »
Alemman kosken niskallako näki kirren hyppyjä? Ja varmasti kirren? Täytyy tänään käydä hakemassa kotia kirre siitä kahden kiven kolosta  :-)

JoDa

• Vieras
« Vastaus #38 : Elokuu 10, 2006, 12:47:13 »
ei niskalla vaan sen jälkeen kun on se keski kohta niin siinä mutta niskaltahan ne tuli!! Ei ne ihan varmoja ollut mut kyllä ne aika varmasti kirrejä oli!!  :lol: ookko ennen saanu siitä kahen kiven välistä kirreä?? mulla on ollu muutama siinä päällä! mutta ne karkasi!  :cry:

l0hetus

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #39 : Elokuu 10, 2006, 14:37:40 »
Tarkoitatko sitä niskan jälkeistä osuutta, missä on kovat kuohut vai sitä kohtaa jossa virtaa jo vähän rauhallisemmin?

JoDa

• Vieras
« Vastaus #40 : Elokuu 11, 2006, 10:58:54 »
siinä missä virtaa jo vähän rauhallisemmin!! ja pari hyppyä näky lloppuliu´un alku puolella!

l0hetus

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #41 : Elokuu 11, 2006, 12:31:21 »
No tuntuu, että ei kirret siellä koskaan näin lämpimällä pompi/pinno mutta varmaan sunnuntaina on sekin asia sitten varmistunut :D:D

JoDa

• Vieras
« Vastaus #42 : Elokuu 11, 2006, 21:30:05 »
jaa.. laitappa sitte viestiä tännepäin ku oot ollu!!

Jigimies

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #43 : Elokuu 12, 2006, 12:29:42 »
Kyllä on näillä keleillä vaikea saada kirreä, vesiki on niin matalalla et kolkin sillalta näkyy ne kivet, siitä ku tullaa vaasasta kolkkiin kun katsoo vasemalle. Käy niinku viimevuonna et kalat tulee mahapystys koskea alas kun vesi oli niin emäksistä. Itse olen kalastanut kirreä kolkissa/annallasa noin 4v, mutta nytten en oo jaksanu käydä, viime vuoden todella huonon kalantulon takia. Syyskuussa aikasintaa alotan, riipuu tietenkin säästä paljolti. Mutta kyllä sen veden lämpötila sais olla mielummiten jotain 15 astetta, niin on todellakin paremmat mahollisuudet saada silloin kirreä kuin nyt tällä hetkellä. Toisaalta vaan syyskuussa vaa pakkaa hauet pelottaa jonkun verra kirrejä pois, varsinkin siitä yläjuoksulta oon monet hauet saanut syyskuussa vesien kylmettyä. Ala juoksulta suurin saatu hauki ollu jotain 5kg, kuulin tämän jutun yheltä vanhemmalta kalastajalta, kyllähän tommonen 5kg hauki 1kg kirren vetää nassuun tosta noin vaan, ainakin näin olettaisin, voin tietenkin olla väärässä. Muistan silloin kun istuttivat taimenta, olisko ollu joku 2 vuotta sitten, silloin isoin taimen mitä itse sain, painoi noin 2.2kg Lotollahan toi tuli. Jees pitää kattoa jos syyskuussa vaivautuis muutaman kirren käydä hakemassa.

JoDa

• Vieras
« Vastaus #44 : Elokuu 14, 2006, 10:16:51 »
Kävin taaas eilen illalla 2 kaverin kanssa kolkilla vaan ahvenia tuli ja yks aika varma kirre karkuutus! miks ne aina karkaa!!??

l0hetus

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #45 : Elokuu 14, 2006, 14:19:12 »
Mitä tarkoittaa nämä melko varmat kirren karkuutukset? Näitkö kalan? Lähes kaikki karkuuttamani kirret olen nähnyt. Tiedäthän, että alueella on todella paljon haukia.. Mistä kala otti?

JoDa

• Vieras
« Vastaus #46 : Elokuu 14, 2006, 15:49:20 »
se oli 5 metrin päässä mutta ku se hyppäs niin vettä roiskui niin en nähnyt sitä kunnolla! se "nappasi" kosken niskalta kun heittelin siltä keskeltä eli niitte kahen kiven päältä  niin se otti kiinni kahen kiven läheltä! sinne kahen kiven päälle oli vain aika "pelottava" matka mentiin sinne nimittäin kaverin kanssa kiviä pitkin pelkillä kumisaappailla!!

Off- topic. ootko muuten ollu sielä sällillä??

sambuli

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #47 : Elokuu 14, 2006, 16:10:55 »
oon ollut síellä pari kertaa mutta en oo saanu paljo mitää :evil: Miten saisin kirreä virvelillä??

sambuli

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #48 : Elokuu 14, 2006, 19:15:28 »
mikä on teidän suurin kala jonka ootte saanu kyrönjoesta ja mistä sieltä...ja oliko se kirre vai jokin muuu :-D

kalastaja90

• Profiili
« Vastaus #49 : Elokuu 15, 2006, 00:14:41 »
OLIN NOIN PARIVUOTTA SITTE SIELÄ VIRVELÖIMÄS JA OTTI MUN NILSUUN KIINNI TOLLANEN 12 KG VONKALE JOTA SAI JO JONKIN AIKAA VÄSYTTÄÄKKIN

kaivo

• Vieras
« Vastaus #50 : Elokuu 15, 2006, 00:58:46 »
OLIN NOIN PARIVUOTTA SITTE SIELÄ VIRVELÖIMÄS JA OTTI MUN NILSUUN KIINNI TOLLANEN 12 KG VONKALE JOTA SAI JO JONKIN AIKAA VÄSYTTÄÄKKIN
Onnittelut komeasta kalasta, mutta asian olisi voinut toki kertoa ilman Caps Lockiakin...

Kalajumalat tuntuvat olleen puolellasi noihin aikoihin, kun toisessa keskustelussa kerroit saaneesi myös 15,5 -kiloisen hauen pari vuotta sitten. http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=10427.msg103566#new
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2006, 01:05:59 kirjoittanut Kaivo »

l0hetus

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #51 : Elokuu 15, 2006, 08:01:31 »
Komea oli vonkale vai kenties pikkuveli? No kyllä se mahtoi kirre olla, jos niskalla oli kiinni.

Eilen olin molemmilla koskilla kääntymässä ja yks kala otti eräästä montusta mutta irtosi.. Lajimääritys jäi epäselväksi..
Täytynee mennä joku päivä taas pimeän tultua..

JoDa

• Vieras
« Vastaus #52 : Elokuu 15, 2006, 15:07:31 »
Kummalla koskella oli kala kiinni? ja missä päin koskea??

l0hetus

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #53 : Elokuu 15, 2006, 18:06:29 »
Alemman kosken eräässä montulla.. Onhan niitä syviä kohtia pitkin koskea siinä.

JoDa

• Vieras
« Vastaus #54 : Elokuu 16, 2006, 13:28:01 »
Vaikuttiko eilinen sade ja vähän viileämpi ilma veden lämpötilaan tai korkeuteen?? Kannattaisko sinne pian mennä kalastamaan?

Ps: kertokaa jos on tietoa istutuksista, sillä kaikki tiedot tulee tarpeeseen!!

kalavaasa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #55 : Elokuu 16, 2006, 15:02:28 »
ajattelin kans mennä joko perjantaina tai sunnuntaina. kannattaa varmaan soittaa siltagrillille ennekö lähtee ettei oo just rauhotus päällä.. luulis että tommonen sade vähä viilentää ja lisää vettä.

JoDa

• Vieras
« Vastaus #56 : Elokuu 16, 2006, 15:09:15 »
Joo mee vaan kokeilemaan! kummalle koskelle meinaat mennä?? Ite en pääse ku lähen Jyväskylään Neste Oil Ralliin!

kalavaasa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #57 : Elokuu 16, 2006, 15:29:52 »
varmaan annalankoskeen, en oo sielä käyny ennen. kolkilla oon muutaman kerran ollu.

JoDa

• Vieras
« Vastaus #58 : Elokuu 16, 2006, 16:47:51 »
No ookko saanu kolkista  mitään??

kalavaasa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #59 : Elokuu 17, 2006, 15:16:18 »
ahvenia ja haukia noin 5vuotta sitten;)

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla