Chat

Kirjoittaja Aihe: Tampereen Pyhäjärvi  (Luettu 109293 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tumppi98

• Vammalan urheilukalastajat
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Tampereen Pyhäjärvi
« Vastaus #150 : Toukokuu 31, 2012, 19:27:35 »
Pitäis ittekkin joskus kun tuonne tampereelle tulee lähdettyä niin käydä tuolla pyhäjärvellä, mutta mahtaako siellä olla hyviä rannaltakalastus paikkoja joissa olis hyvin kuhaa ja ahventa.
Mennöön eikä meinata!

Catch_A_Fish

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #151 : Kesäkuu 16, 2012, 14:00:39 »
Yöllä tuli käytyä Luodonsaaren kaivannossa kun rauhoitus loppui klo 00.00, kahteen mieheen 12 kuhaa, 9/12 mitallisia eli kerrankin aika hyvällä prosentilla. 54cm isoin, tämän lisäksi 2-3 ylittivät 50cm rajan. Veneitä oli n. 15-20 meidän lisäksi, eli porukkaa riitti mutta niin myös kuhaakin, vaikka omien tarkkailujen perusteella taidettiin napsia eniten ylös kuhaa  :roll:. Jonkun näin ja kuulin kun sai 1,5kg kirrenkin siinä heti puolenyön jälkeen. Kyllä niihinkin näkyy olevan pieni mahdollisuus, ei ole meinaan ensimmäinen kerta kun sieltä kirbeli nousee! Tänään ehkä uusiksi...

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger  - atte89@luukku.com
    • Profiili
    • kilpapilkintäblogi
« Vastaus #152 : Kesäkuu 19, 2012, 01:43:40 »
Kävin toisella puolella Luotoa kuin missä Kaivanto on ja saaliiksi 31 ahventa/4,8kg, isoin 516g. Kuhista ei havaintoja mutta yksi yli kilon hauki. Jigejä jäi pohjaan ihan riittävästi myöskin. Ehkä jossain vaiheessa Kaivannon puolelle jigaamaan. Muita kalastajia ei näkynyt kuin hetkellisesti.  :-)

Catch_A_Fish

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #153 : Elokuu 06, 2012, 15:41:52 »
Onkos täältä porukka käynyt paljon tsiinä Luodonsaaren kaivannossa kuhaa narrailemassa tänä kesänä? Itse palttiarallaa 3 reissua ja omana saaliina n. 5 mitallista ja 15 alamittasta. Viä täytyy yrittää elokuun aikana käydä kerran jos toisenkin. Missäs syvyyksillä ne on viime aikoina uiskennelleet? Vieläkö napsuu pinnasta vai onko jigi vieläkin paras vaihtoehto tällä hetkellä?

Himopilkkijälle: missä päin kävit ahvenia napsimassa toisella puolen luodonsaarta? Jos viitsit tarkemmin paikan kertoa olen kiitollinen, mutta ymmärrän toki jos et myöskään halua paikkaa paljastaa.

Himopilkkijä89

• Profiili
    • kilpapilkintäblogi
« Vastaus #154 : Elokuu 06, 2012, 16:08:23 »
Ihan toisessa päässä eli Sotkanvirralla. Pari kolme kertaa tullut käytyä tuon jälkeenkin mutta saaliit olleet tosi vaisuja, maksimissaan 6 ahventa/kerta. Parhaat ajat kyllä pitäisi olla elokuulla ja nyt ei ole tullut käytyä 3 viikkoon. Toki elokuu on muuallakin hyvää aikaa ahvenelle.  :-D

Virtauksista hyvin paljon kiinni miten tuolta kalaa tulee, eli syönnit vaihtelee tosi paljon...

Catch_A_Fish

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #155 : Kesäkuu 17, 2013, 14:56:37 »
Joko on porukka kerennyt Luodonsaaren kaivannossa pyörähtään rauhoituksen loppumisen jälkeen? Itse en kerennyt vielä kiellon päättymisyöhön mutta eilen kerkesi käymään, 1 mitallinen, pari karkuutusta veneen vierestä kun olin nostamassa ylös ja muutama ahven. Vaisumpi reissu verrattuna viime kesän avaukseen= 8 kuhaa....

Himopilkkijä89

• Profiili
    • kilpapilkintäblogi
« Vastaus #156 : Kesäkuu 20, 2013, 13:26:44 »
Kyllähän tuolla Kaivannossa kuulemma porukkaa ollu kiitettävästi ja jotkut saaneet kalaakin ihan hyvin. Itse käväisin eilen Sotkanvirralla pari tuntia ja ainoastaan yksi 300g ahven ja 700g kuha + alamittainen ja yhden mittakuhan karkuutus. Taidan kokeilla ensi kerralla sitä Kaivantoa.

Virtaus oli aivan olematon ainakin eilen, mutta joskus tuosta tulee hyvin vaikka ei virtaisikaan. Vesi on ehkä vielä turhan viileää jotain 16-17 astetta, veikkaan että lähipäivinä saaliit paranee kun vedetkin taas lämpenee.

Himopilkkijä89

• Profiili
    • kilpapilkintäblogi
« Vastaus #157 : Kesäkuu 26, 2013, 01:29:02 »
Nyt nousi jo 20 ahventa Sotkanvirrasta, mutta koko oli ihmeen vaisua. Vain yksi yli 200g ja keskipainokin vain 90g. Virtaus oli turhan pientä jälleen, mutta ihan ok siihen nähden nousi kalaa.  :roll:

Onko tuo Kaivanto kuinka hyvää paikkaa ahvenelle? Itse olen sieltä vain kuhaa koittanut ja pariin vuoteen en sitäkään.  :roll:

Himopilkkijä89

• Profiili
    • kilpapilkintäblogi
« Vastaus #158 : Kesäkuu 27, 2013, 01:27:08 »
Nyt tuli oltua pari tuntia kaverin kanssa Sotkanvirralla ja kymmenkunta ahventa ylös. Yksi yli 300g, muuten turhan pientä 50-100g melkein kaikki.

Alamittaisia kuhia tuli pari kappaletta juuri ennen pois lähtöä, aikaisemmin oli kiinni n. 700g mutta eipä pysynyt.

Virtausta kun vähän saisi niin varmaan kalaakin nousisi, vesi melkein paikallaan "virrassa".

Feltti

• Profiili
« Vastaus #159 : Tammikuu 14, 2014, 09:40:22 »
No niin, nyt on Tampereen seudullekkin saatu monta päivää putkeen kireitä pakkasia. Onko joku seurannut Pyhäjärven jäätilannetta, onko jo sellaisessa jäässä että uskaltaisi ahvenpilkille lähteä? Ainakin isoimmat selät taitaa olla vielä auki? En ole aikaisemmin Pyhäjärvessä pilkkinyt joten vinkkejä otetaan vastaan, minne kannattaisi suunnata? Millaiset pilkit toimii? Mitä paikkoja kannattaa varoa? Ilmeisesti ainakaan rajasalmen siltojen tampereen puolelle ei ole hirveästi jäälle menemistä?

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger  - kala.keitto@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #160 : Tammikuu 14, 2014, 20:06:26 »
Tänään pilkillä käyty Pyhäjärvellä pienehköllä lahdella, jäätä 4,5-8cm. Isommilla selillä jo huomenna varmaan se 8-10cm jäätä, ainakin kaikki selät näyttävät olevan jään peitossa. Vinkkejä en hirveesti osaa sanoo, mutta tasapainoista toimii harmaat ja siniset. Kalojen keskikoko suurimmaksi osaksi pientä, isompia pitää etsiä yleensä seliltä, penkoista ja pakoilta. Useimmiten myös välivedestä. Joka puolella Pyhäjärveä on hyviä paikkoja, itse perehtynyt enimmäkseen Sorvanselällä kalasteluun ja siitä kohti Lempäälää. Myös Tampereen puolella jokunen reissu vuodessa tulee tehtyä. Usein vaikea pilkkiä, jos isompia ahvenia haluaa!
Olen kalastelijapoika!

Matzq

• Joki-dyykkari
    • Profiili
« Vastaus #161 : Kesäkuu 21, 2014, 15:44:19 »
Onkos kukaan foorumilaisista käyny nyt tällä viikolla kokeileen Kaivannon ympäristöstä/Hahkalasta...? Kiinnostas vähän kuulla saalista, itsellä oli tarkoitus lähteä Kaivantoon sillon maanantai-aamuna, mutta eipä tullu lähdettyä :/ Kuinkahan siellä se juoksutus on, vissiin arkipäivisin vaan virtaa?

Itse oon yrittäny Tampereen päästä kuhaa sekä jigaillen että vähän uistellen. Silppuahan täältä vaan tulee, suurin kuha 47cm tänä vuonna :)

Catch_A_Fish

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #162 : Kesäkuu 26, 2014, 20:56:52 »
Onkos kukaan foorumilaisista käyny nyt tällä viikolla kokeileen Kaivannon ympäristöstä/Hahkalasta...? Kiinnostas vähän kuulla saalista, itsellä oli tarkoitus lähteä Kaivantoon sillon maanantai-aamuna, mutta eipä tullu lähdettyä :/ Kuinkahan siellä se juoksutus on, vissiin arkipäivisin vaan virtaa?

Itse oon yrittäny Tampereen päästä kuhaa sekä jigaillen että vähän uistellen. Silppuahan täältä vaan tulee, suurin kuha 47cm tänä vuonna :)
Viime viikon alussa oli tarkoitus jo mennä, mutta kova tuuli ja muuten surkea sää ei oikein jaksanut innostaa. Eilen tuli sitten käytyä, nipinnapin mitallinen kuha (c&r) ja parisataa grammanen ahven. Onko muut saaneet vielä mitään ihmeellistä saalista? Kai sitä vois viikonloppuna/ens viikolla mennä taas käväseen jos ois hiukan parempi kalaonni...

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>