Chat

Kirjoittaja Aihe: Jerkkaus!  (Luettu 2062 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lippapää

• Profiili
Jerkkaus!
« : Heinäkuu 31, 2006, 09:22:58 »
Olisiko jossain sivulla jerkkauksen taidot ku haluaisin tietää mite jerkataa :?
Siunaa jeesus ruokamme ole aina luonamme ahven

Vilppeli

• Kala juttuja kala juttuja...
    • Profiili
Vs: Jerkkaus!
« Vastaus #1 : Elokuu 01, 2006, 05:05:13 »
Jerkkauksen idea on siinä, että kalastaja itse tekee uistimen liikkeet/uninnin. Jerkkauksessa käytetään uistimia, joissa ei ole leukalevyä ollenkaan eli tavallaan vain vaapun runko. Elikkäs siis sinä itse laitat uistimen uimaan. Uistin heitetään normaaliin vanhaan tapaan ja kun se on järvessä nyit koko ajan, jotta jerkki uisi vedessä. Nykäsyjen pituuksia voi vaihdella ja aina löysät siimat kelataan pois. Jerkkauksessa olisi hyvä olla lyhyt ja jäykkä vapa, että nykäisyt välittyvät uistimeen paremmin. Kuitusiima on myös kätevä, koska se ei veny. Omia jerkkejä pystyy tekemään itse esim. vanha vaappu, josta on leukalevy rikki. Uistinta voi painottaa vaihtamalla eripainoisia koukkuje, näin myös uistimen uintiliike muuttuu. Tässä kaikki mitä itse tiedän jerkkauksesta. Korjatkaa, jos jotain on väärin. Ja eikun jerkkaamaan!!  :-)
Kalamies on eri mies!

kaivo

• Vieras
« Vastaus #2 : Elokuu 01, 2006, 13:54:15 »
Jerkkauksesta löytyy pari hyvää artikkelia täältä: http://www.suomenhaukiseura.com/  -> HAUENKALASTUS  -> Kalastustavat

Vaappuset

• Profiili
« Vastaus #3 : Elokuu 04, 2006, 16:14:03 »
Sivuilla meidanmokki.fi on video jerkkauksesta. Sieltä kalastusvideot ja jerkkaus.
"mä vaan kattelen" -MÄ

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>