Chat

Kirjoittaja Aihe: Eka hyrrä Abu Ambassadeur 6000,Shimano Corsair 400,Shimano Corvulas 400  (Luettu 5895 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nyyppä

• Profiili
Olen ostamassa ensimmäistä hyrrääni vetouisteluun ja heittokalastukseen.Onko kokemuksia kyseisistä keloista tai onko muita hyviä ehdotuksia?Itse olen kallistumassa Abu kuustonniseen koska voisin ostaa sen kotipaikkakunnaltani, mutta en ole varma soveltuuko se myös heittokalastukseen(rialinnassa se oli pistetty vetouistelu että heittohyrräksi)?

KYMPPIKERHO

• Profiili
Suosittelen Abua. 6000 Vetokelana hyvä ja heittokelanakin kohtuullinen. Jos haluat hyrrän mikä on vähintäänkin hyvä vedossa sekä heitossa niin osta Ambassadeur 6500 c3. Vedossa ei mitään eroa perus 6000:een, mutta heiteltäessä eroa on selvästi 6500 c3 eduksi. 6500c3 on mm. kuulalaakeroitu ja siinä on myös takaliikkeetön kampi = pidemmät heitot ja parempi kalan tartuttavuus.
On matalan ja alhaisen mielen merkki kun tahtoo olla samaa mieltä massojen tai enemmistön kanssa vain siksi, että enemmistö on enemmistö. Totuus ei muutu sen perusteella, uskooko ihmisten enemmistö siihen vai ei.

Nyyppä

• Profiili
Kiitos Kymppikerho hyvästä vastauksesta!

JuhaS14

• Profiili
    • Kalastus
    • Sähköposti
6000 ei oo kovin hyvin heittokelana.

Osta vaikka Okuman edullinen mittarllinen ja toimiva vetokela Rialinnasta ja sitten heittokalastukseen eri kela. Esim. Pflueger President.

raigi

• Profiili
Paljonko tuo 6tonninen maksaa suurinpiirtein. Oon itsekin kiinnostunut samasta. Ja mikä on hintaero 6500 c3?

KYMPPIKERHO

• Profiili
6000 ambassadeur 59€
6500 c3 ambassadeur 99-129€

Hong Kongin hinnat

Ps. Ambassadeur Electric Blue on 100% sama kuin "oikea" Ambassadeur 6000
On matalan ja alhaisen mielen merkki kun tahtoo olla samaa mieltä massojen tai enemmistön kanssa vain siksi, että enemmistö on enemmistö. Totuus ei muutu sen perusteella, uskooko ihmisten enemmistö siihen vai ei.

stento-z

• Vika saalis
    • Profiili
6000,dööri siinä on myös räikkä joka on pois kytkettävissä ja uistellessa antaa merkin kun kala iskee :wink:

Silver F

• Profiili
 :-)Kuinkas sattuikaan, 6000 dööri oli myös minun ensimmäinen hyrräkelani. Siintä on jo aikaa tuollaiset 15 vuotta kun sellaisen raaskin, vaimoni harmiksi ostaa. Vedin sillä sitten tuolla Saimaan vesistössä, vaimon soutaessa ja eikös vaan lohi tarttui kiinni(en muista mikä uistin oli) kelasin sitä lähemmäksi ja pyysin vaimoa antamaan haavia. Lohi hyppäsi ilmaan, noin 15m metrin päässä ja teki ihan kuten sen pitikin tehdä. Se ravisteli päätään ja pääsi irti. Vaimo oli iloinen, kun muka tuolla voi lohiakin saada. Minä sanoin, lopeta ilottelu, kun itku meinaa päästä, oli se niin vaikea paikka. Myöhemmin olen hänelle monta taimenta, lohta ja nieriää vienyt, tosin onpa niitä döörejäkin nyt useita. Ai itse asiaan...En pidä hyrräkeloja hyvinä heittelyyn, paitsi joella, kun lohta kalastetaan. Vetoon hyrrä, heittelyyn haspeli, mutta merkki sinänsä on pitkäikäinen ja luotettava. Minun eka döörini, tosin lepää, kunniallisesti, meren pohjassa, jonne se huonon vapatelineen(Bilteman) vuoksi joutui.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>