Chat

Kirjoittaja Aihe: Taimenen kalastus hakusessa.  (Luettu 2391 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Chaxi_91

• Vieras
Taimenen kalastus hakusessa.
« : Syyskuu 19, 2006, 17:38:58 »
Olen kalastellut jo muutaman vuoden järvessä, josta löytyy kuhaa, ahventa, haukea, särkikaloja ja taimenta.
Mutta ikinä ei ole taimen koukkuun tarttunut. Mistä taimenia kannattaisi etsiä, ja minkälaisia uistimia sille kannattaisi kokeille? Minkälaisissa paikoissa taimenet kutee ja mihin aikaan? Nuo tiedot voisi auttaa saamaan edes tärpin taimenesta :)

Turilas

• Profiili
    • Sähköposti
Vs: Taimenen kalastus hakusessa.
« Vastaus #1 : Syyskuu 19, 2006, 18:35:16 »
Oletko varm, että siitä järvestä saa taimenta?

Chaxi_91

• Vieras
« Vastaus #2 : Syyskuu 19, 2006, 19:12:27 »
No jos lehtiin luottamista niin kyllä olen varma.

jaska74

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Syyskuu 19, 2006, 20:02:37 »
tuossa nyt muutamakymmenen vaihtoehtoa..
http://www.wobbleri.fi/wobbleri/taimen/evtrutta_1.html

[email protected]

• En ole mikään Einstein, mutta...
    • Profiili
« Vastaus #4 : Syyskuu 19, 2006, 20:46:13 »
Olen kalastellut jo muutaman vuoden järvessä, josta löytyy kuhaa, ahventa, haukea, särkikaloja ja taimenta.
Mutta ikinä ei ole taimen koukkuun tarttunut. Mistä taimenia kannattaisi etsiä, ja minkälaisia uistimia sille kannattaisi kokeille? Minkälaisissa paikoissa taimenet kutee ja mihin aikaan? Nuo tiedot voisi auttaa saamaan edes tärpin taimenesta :)

Uistelemalla on mahdollisuus saada taimen siimanpäähän. Tosin edellyttäen, että siihen on mahdollisuus ja tarvittavat välineet. Miten hyvin tunnet järven ja onko paikan syvimmät kohdat tiedossa? Paikat, josta taimenet löytää ovat mm. salmet, niemien kärjet, karikoiden ympäristöt sekä hyvin nopeasti syvenevät rannat. Taimen kutee syksyllä, muttei järvessä, vaan ne nousevat koskiin kutemaan. Erillaisia vaappuja kannattaa hankkia paljon ja kokeilla sitten, että mikä toimii missäkin tilanteessa...

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>