Chat

Kirjoittaja Aihe: Kukkia-järvi- kokemuksia?  (Luettu 32688 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger  - jami_terasahde@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Kukkia-järvi- kokemuksia?
« : Helmikuu 21, 2007, 19:28:23 »

Onko joku käynnyt edellä mainitulla järvellä kalassa? Kesällä tai talvella? Järvihän sijaitsee tuolla pälkäne, luopioinen suunnassa. Ens viikolla olisi tarkotus mennä pariksi päiväksi metsästämään niitä kuuluisia jättiläis ahvenia. Eli jos jollain on jotain sanottavaa; ottipaikkoja, apajia, niin ei muuta kuin salat julki.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

kalle

• Profiili
Vs: Kukkia-järvi- kokemuksia?
« Vastaus #1 : Helmikuu 22, 2007, 11:28:36 »
 Terve, Aatami. Kyseessähän on melko iso järvi, joka nousi "kuuluisuuteen" vähänaikaa sitten. Itse olen sielä käynyt pilkillä jo paljon ennen noiden hirmu ahvenien nousua, ja kalaisa paikka on. Meinaatko olla ihan yötä vai tehdä päivän reissuja? Tod.näk. itsellänikin ensiviikko vapaata.. Itse olen käynyt suht.pienellä alueella, mutta kyllähän sieltä kookasta ahventa nousee. Mihin päin olet ajatellut mennä?

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Helmikuu 22, 2007, 11:38:35 »
Tere!

Paikkaa en tiedä vielä tässä vaiheessa. Täytyy nyt kattoa kun toi appiukko on ottanu selvää noista paikoista mihin pystyy auton jättämään. Reissun idea on että me lähetään mökiltä luopioisista siin aamusella ja pilkitään niin kauan kun jaksetaan ja mennään yöks takas mökille. Varmaan jostain sieltä kirkonkylältä päin etsitään joku paikka mistä lähteä, ellei joltain irtoo jotain ottipaikkavinkkii...

kalle

• Profiili
« Vastaus #3 : Helmikuu 22, 2007, 11:40:29 »
Laitoin sulle viestiä tuleen Kukkiasta, tulkohan perille?

ara_1

• Profiili
« Vastaus #4 : Helmikuu 22, 2007, 11:58:08 »
tuli muuten nähtyä tuo ennätysahvenien saaja viime viikonloppuna,kun olimme pilkillä naantalissa,turun saaristossa :wink:juteltiin siinä vähän aikaa ja sittenhän se lähti muaalle pilkille.Painoahan tuolla ennätysahvenella oli 2475 g.
Hauestaja ;)

Eetu_

• Profiili
« Vastaus #5 : Helmikuu 22, 2007, 12:59:37 »
Olen käynyt Kukkialla 3 kertaa.

Eka kerta: Ainoastaan Isän kanssa veneilemässä.

Toka kerta: Pari tuntia kalastusta. Ei mitään.

Kolmas kerta: Muutama tunti kalastusta. 2 pientä ahventa. Punaista lippaa seurasi joka heitolla ahven..
Kaveri veti 2 kg hauen 3 koon lipalla.

tappara14

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Maaliskuu 09, 2007, 12:48:29 »
onko otti paikoista tietoo pitäs mennä kaverin kanssa huomenna kattoon mitä talvella tulee.kesällä täky onginnalla tulee ainakin kukkian haltian puoleisesta järvestä isoo aina 1 korville ahvenia. mut tota talvella minkälasita syöttiä. onko jolu puna sävyne tasuri ja sini harmaa selkäset tasurit kovia. taimenet kkuulemma talvella tosi oikullisia kesäällä ottaa pintä kuviin ja rakseihin syvänteiden päältä

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger  - yuzzi_91@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Maaliskuu 17, 2007, 15:31:49 »
pari kirjotus virhettä  :-D
Onhan kirjotusvirhekin yhdyssana..  :roll:

2005 saatiin 2100g ja 1900g ahvenet samalla reissulla. Murskavoitto Erä-lehteen. Tänä talvena ei ainakaan ole juuri mitään tullut.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

NiXsa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Heinäkuu 19, 2008, 00:16:14 »
Pannaan tänne sama minkä jolaitoin saman aiheen ketjuun Etelä-Suomen aluettaiskeskutelussa sijaitsevaan ketjuun, mutta järvihän sijaitsee täpärästi Länsi-Suomen läänin joten nyt tulee oikeaan osoitteeseenkin :D

Itse on Kukkialla tullut mökkeiltyä ja kalastettua vuodesta 92 asti. Järvessä on erinomainen hauki ja ahvenkanta..tänäkin kesänä  järvestä noussut monia kymmeniä yli 5 kg haukia joista suurin 11,8 kg...Itse olen hauille tarjonnut räikeän värisiä 11-14 cm vaappuja syvänteiden reunoilla ja saarin ympärillä. Punainen ja keltainen ovat olleet hyviä värejä. heittovehkeinä Räsäsen helmilusikat ja Professorit ovat rautaa.
Ahvenia saa parhaiten vetämällä pieniä uistimia tai lippoja rantojen läheisyydessä ja syvänteiden reunoilla. Jigittäminen toimii myös karikkojen ja luotojen läheisyydessä, hyvänä esimerkkinä karvoluoto josta nousi pari vuotta sitten 2,4 kg ahven.
Kuhaa järvessä riittää myös ja sitä istutetaan vuosittain ympäri järveä. Tänä kesänä suurin saatu on ollut 5 kilon körmy. Kuhalle parhaita vieheitä ovat sinertävät 8-11 cm vaaput, myös papukaija ja punakeltainen väri toimivat. Kuhaa kannattaa vetää syvänteiden päältä painojen kera sillä useasti ne ovat herkuttelemassa välivedessä muikku tai kuoreparvilla. Myös syvänteiden reunat, luotojen reunat ja saarten edustat kannattaa koluta läpi. Jigittäminen 5-6 metrin penkoista ja pakkojen läheisyydessä on myös kannattavaa.
Järvessä on myös jonkinlainen Järvitaimen ja Järvilohi kanta jota pyritään parantamaan vuosittaisilla istutuksilla. Jalokalojen saantia rajoittaa se, että ne lähes poikkeuksetta pyrkivät Vihajärveen laskevaan Kukkianvirtaan ja siitä Iso-Roineeseen laskevaan Vihavuodenkoskeen. Kannattaa kuitenkin kokeilla pieniä vaappuja syvänteiden edustalla (esim. Haltianselkä, Mämminselkä, Uritunselkä, Kukkianselkä, Lehtisaarenselkä, Leppänä). Todellakin kalaisa järvi!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2008, 11:06:54 kirjoittanut NiXsa »

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : Heinäkuu 19, 2008, 00:56:18 »
Onko tuosta ahvenesta jotain todisteita olemassa vai onko se vain niin, että on uskottava miestä? Kävin pilkillä talvella tuon luodon luona ja se oli kyllä täynnä sellaista sormen mittasta ahventa.

Kuva olisi kiva nähdä tuollaisesta jöllistä.

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Heinäkuu 19, 2008, 02:17:51 »
Jou määns...

Itse olen ollut paikalla kukkialla, kun ex-appiukkoehdokas verkotti 3 ahventa, yhteispaino 3.9kg, ja isoin 1.8kg. Eli ko järvessä on todellakin isoa ahventa. en siksi epäilis yhtään tuota 2.4kg vaikkakin olen kuullut että olis viereisestä järvestä (pienempi) saatu ja vain paikkasalaisuuden vuoksi sanottu Kukkialta tulleen.
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : Heinäkuu 19, 2008, 10:55:50 »
Nythän kyseessä ei ole Pena se ennätysahven, jonka tämä kerhon mies sai vaan lähes yhtä suuresta kalasta, jonka on saannut 19-vuotias mies, jolla on mökki Kukkialla.

NiXsa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : Heinäkuu 19, 2008, 11:15:07 »
täytyy sen verran oikaista sekavaa tekstiäni, että nämä suurimmat kalat joista puhuin, eivät ole minun saamia vaan puhuin ihan yleisesti mitä kyseisestä lätäköstä tänä vuonna on kalastajien toimesta noussut. Tämän 2,4 kilon ahvenenkin voi jokunen paikallinen ja mökkiläinen todistaa saaduksi pari vuotta sitten.

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : Heinäkuu 19, 2008, 11:36:04 »
Jaa no nyt ymmärsin. Ajattelin jo, että miten voi olla mahdollista, että mies on saannut liki ennätysahvenen ja ei ilmoita siitä minnekkään. Tuolla ahvenella tarkoitat siis juuri tätä Suomen ennätystä, jonka sai Kyynäröjärven kalastajat ry:n kaveri. Sehän selittää kaiken. Kiitos selvennyksestä.

Haukia on vieläkin suurempia mitä ilmoitit. Eräs kaveri sai tuolta 12,6 kiloisen hauen.

NiXsa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : Heinäkuu 20, 2008, 22:11:06 »
Juu..ei siinä mitään. Tuntuu olevan taas hyvä suurhaukivuosi menossa.

tappara14

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : Helmikuu 24, 2009, 17:31:41 »
onko minkäänlaista  syvyys karttaa tiedossa

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : Helmikuu 24, 2009, 17:33:57 »
Kyllä sellaista olen silmäillyt. Niitä kaiketi saa jostain päin Luopioisten "keskustaa".

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : Helmikuu 24, 2009, 20:06:10 »
onkohan kukaan käynyt, kirkolta jäälle mennyt? onko autoilujäät/lumet?
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

AJTSS

• Profiili
« Vastaus #18 : Heinäkuu 22, 2016, 17:22:18 »
Nostellaas Kukkiajärveä.

Tipsejä kuunneltais, uistelemalla ei ole saatu oikein mitään, heittelemällä pientä. Verkkoja ainakin järvellä on ihan vidusti, eikai ole verottanut kalakantaa, vai uistelenko liian matalalla?

pena t

• Vieras
« Vastaus #19 : Kesäkuu 03, 2017, 01:27:30 »
kyynäröjärvestähän se on. olen siellä kohta 22 vuotta kalassa käyny. isoa ahventa nousee. myllärinlahentien päästä löytyy yleinen uimaranta mistä pääsee järvelle ja padanlahdentien varresta pääsee lähemmäksi parhaita ottipaikkoja.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>