Chat

Kirjoittaja Aihe: Nuoret pilkkijät katoavat...  (Luettu 106443 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tonnimiäs

• Profiili
    • Tarvaisen vaappu ja vehje
    • Sähköposti
Vs: Nuoret pilkkijät katoavat...
« Vastaus #150 : Lokakuu 28, 2008, 16:22:15 »
Niin kyllähän minäkin ajelen, ei siinä mitään. Mutta kun niillä tavallaan niksahti päässä ja ne rupes luulemaan sitä mopoa jotenkin miehisyyden mittariksi, ja sitten siinä samassa alkoi olemaan kalastus turhaa. Kaljoittelu ja muu sellainen "aikuismainen" meni edelle. :x

Mutta...omapahan on asiansa. Siihen en voi minä vaikuttaa. :-)

HuntaKilla

• MSN Messenger  - Verijuoppo--@hotmail.com
    • Profiili
    • www.noaa.gov
    • Sähköposti
« Vastaus #151 : Lokakuu 28, 2008, 18:09:58 »

joo, tällane teinistyminen on pahinta mitä voi tapahtua. porukka saa mopot, joten ruvetaa lesottaa ja ollaa nii aikusia et käyää polttamas ja juomas sit ei riitä aika tai ei jaksa tai ei viitti enää kalastaa. turhia maailmankuluttajia nuo mopot! kaikki joilt oon kysyny (n. 10) meinaa hankkii mopon, toisaalta ne ei kalasta aktiivisesti...

Samaa mieltä. Tunnen muutaman pojan, jotka ovat ennen oikein aktiivisesti kalastaneet. Nykyään niillä on mopo, joka on johtanut tähän "miehistymiseen" ja kalastus korvattiin hengaamalla kaveriporukoissa ja ryypiskellen.  Ennen aktiivisesti kalastaneiden poikien mielestä kalastus on nykyään NOLOA, "homojen hommaa" sekä turhaa, kun on nyt mopo millä päristellä...
Sen se teinistyminen näköjään teettää. -__- 
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

mika922

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #152 : Lokakuu 28, 2008, 19:08:12 »

joo, tällane teinistyminen on pahinta mitä voi tapahtua. porukka saa mopot, joten ruvetaa lesottaa ja ollaa nii aikusia et käyää polttamas ja juomas sit ei riitä aika tai ei jaksa tai ei viitti enää kalastaa. turhia maailmankuluttajia nuo mopot! kaikki joilt oon kysyny (n. 10) meinaa hankkii mopon, toisaalta ne ei kalasta aktiivisesti...

Samaa mieltä. Tunnen muutaman pojan, jotka ovat ennen oikein aktiivisesti kalastaneet. Nykyään niillä on mopo, joka on johtanut tähän "miehistymiseen" ja kalastus korvattiin hengaamalla kaveriporukoissa ja ryypiskellen.  Ennen aktiivisesti kalastaneiden poikien mielestä kalastus on nykyään NOLOA, "homojen hommaa" sekä turhaa, kun on nyt mopo millä päristellä...

Sama täällä, omatkin kaverit kalasteli enen ihan kohtuu paljon, mutta menneenä kesänä ja syksynä alkoi aivan samalainen ilmiö eli "kalastus on perseestä" tai "kuka nyt kalastaa jaksais".  :|
"Tulin, näin ja kalastin", sanoin Juliuis Caesar...vai miten se meni?

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger  - kala.keitto@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #153 : Lokakuu 29, 2008, 11:35:08 »

Sama täällä, omatkin kaverit kalasteli enen ihan kohtuu paljon, mutta menneenä kesänä ja syksynä alkoi aivan samalainen ilmiö eli "kalastus on perseestä" tai "kuka nyt kalastaa jaksais".  :|

Muutama vuosi sitten kävin yhden kaverin kanssa paljon kalassa, mutta yhtäkkiä se loppu. Opetin muitakin kavereita kalastamaan ja ne hommasi virvelit itselleen. Kävimme vähän joka puolella tässä lähistöllä aina satunnaisesti, talvella jopa 10 hengen porukalla pilkillä, mutta kaikki luovuttivat. Nykyään jos lähden jonkun kaverin kanssa kalaan niin ne vain pelleilevät siellä jos eivät 10min sisään saa kalaa ylös asti.
Yhdellä kaverilla on vene tuossa vähän matkan päässä ja kysyykin minua joskus mukaan, mutta eipä paljon huvita lähteä veneeseen pelleilemään.

Pyörillä käytiin myös kauempana pilkkimään laiturilta ja jäältä. Viimevuonna liikuntapäivänä sai valita menikö sisälle pelaamaan sählyä tai korista, jäikö ulos pelaan jalkapalloa ja pesistä, lähteekö kävelemään vai tuleeko pilkille. Silloin oli joku helmikuu ja järvessä oli jäätä n.20cm, mutta silti (ihme ja kumma) menimme koulun kanssa pilkille. Siellä oli n. 20 seiskaluokkalaista joista melkein 10 minä sain mukaan  :wink: ja muutama kasi tai ysiluokkalainen. Ihan onnistunut reissu vaikka kestikin vain 3h, oli vain 2 valvojaa joten pilkkialueet oli varsin pienet ja kalatkin olivat aika pieniä.

Palkinnot saimme myös nuotiopaikalla ja minä voitin eniten kaloja (11kpl) palkinnon joka oli 2 isoa karkkipussia, ja suurimman kalan palkinnon (yliviivaus tusseja 4kpl) 44g särjellä. Pienimmän kalan palkinnon sai kaverini, joka sai 13g kalan  :-D Hauskinta oli se kun minun isoin kala painoi enemmän kun toiseksi tulleen koko pussi! Annoin toisen karkkipusseista kavereille kun jaksoivat lähteä mukaan.

Toivottavasti tänävuonnakin tulee samanlainen päivä niin yksi kavereistani on jo aika varmasti mukana!

Nykyään käyn 95% kalareissuista yksin, iskän, papan tai pikkuveljen kanssa.
Olen kalastelijapoika!

HuntaKilla

• Profiili
    • www.noaa.gov
    • Sähköposti
« Vastaus #154 : Lokakuu 29, 2008, 20:51:34 »

Muutama vuosi sitten kävin yhden kaverin kanssa paljon kalassa, mutta yhtäkkiä se loppu. Opetin muitakin kavereita kalastamaan ja ne hommasi virvelit itselleen. Kävimme vähän joka puolella tässä lähistöllä aina satunnaisesti, talvella jopa 10 hengen porukalla pilkillä, mutta kaikki luovuttivat. Nykyään jos lähden jonkun kaverin kanssa kalaan niin ne vain pelleilevät siellä jos eivät 10min sisään saa kalaa ylös asti.
Yhdellä kaverilla on vene tuossa vähän matkan päässä ja kysyykin minua joskus mukaan, mutta eipä paljon huvita lähteä veneeseen pelleilemään.

Pyörillä käytiin myös kauempana pilkkimään laiturilta ja jäältä. Viimevuonna liikuntapäivänä sai valita menikö sisälle pelaamaan sählyä tai korista, jäikö ulos pelaan jalkapalloa ja pesistä, lähteekö kävelemään vai tuleeko pilkille. Silloin oli joku helmikuu ja järvessä oli jäätä n.20cm, mutta silti (ihme ja kumma) menimme koulun kanssa pilkille. Siellä oli n. 20 seiskaluokkalaista joista melkein 10 minä sain mukaan  wink ja muutama kasi tai ysiluokkalainen. Ihan onnistunut reissu vaikka kestikin vain 3h, oli vain 2 valvojaa joten pilkkialueet oli varsin pienet ja kalatkin olivat aika pieniä.

Palkinnot saimme myös nuotiopaikalla ja minä voitin eniten kaloja (11kpl) palkinnon joka oli 2 isoa karkkipussia, ja suurimman kalan palkinnon (yliviivaus tusseja 4kpl) 44g särjellä. Pienimmän kalan palkinnon sai kaverini, joka sai 13g kalan  grin Hauskinta oli se kun minun isoin kala painoi enemmän kun toiseksi tulleen koko pussi! Annoin toisen karkkipusseista kavereille kun jaksoivat lähteä mukaan.

Toivottavasti tänävuonnakin tulee samanlainen päivä niin yksi kavereistani on jo aika varmasti mukana!

Sama homma. Kaverilla on melko lyhyt pinna tämän kalastuksen suhteen, heti pitäis olla jo hirveetä kalan järkälettä kiskomassa ylös. :-D Monesti olen koittanut selittää hänelle, että "kärsivällisyyttäkin tarvitaan, eihän kalaa läheskään joka reissulla välttämättä tule." Elikkä suurimman osan käyn yksin kalassa, koska kavereilla ei pokka pidä ja asuvat muutenkin kauempana kuin ennen. :roll: (muutettiin Ouluun n. kaksi kuukatta sitten.)

Itsekkin kävin viime talvena pilkkikisoissa kahdestaan kaverin kanssa ja tulin kolmanneksi neljällä pienellä ahvenella nuorisosarjassa. :-D
Oli mukava katsella kun aikuiset tuli täysien muovipussien kera punnitukseen. :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 29, 2008, 20:53:12 kirjoittanut HuntaKilla »

pyhämaanpoek

• Profiili
« Vastaus #155 : Lokakuu 29, 2008, 21:00:28 »
Tämä on nuorille.(miksei myös aikuisille) Kannattaa olla rohkeita menkää pyytämään se kala kaveri mulla on aika usein kala kaveri. Pyydän jotain ihan tuntemattomakiakin .Tuskin kukaan suomalainen aikuinen mies on niin epäkohtelias että, haistattelis ainakaa jos menee kysymään ei siitä mitään menetä. Sama tyttöjen kanssa.

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger  - kala.keitto@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #156 : Lokakuu 29, 2008, 21:08:57 »
Niin, olen minä pari kertaa istunut tyttöjenkin kanssa ihan vaan hupipilkillä tuossa järven jäällä  :roll:

Jos minä vaikka olen pilkillä ja joku tyttö sattuu kysymään että missä olen niin pyydän nekin ihan mieluusti myös kalastamaan. Kyllä ne sielä jonkun aikaa jaksaa ihan hyvissä mielin istuskella ja katsella vieressä, tai jopa kokeilla jos tulisi kala. Sillon kun mukana on tyttöjä niin ei tarvi keskittyä niin paljon pilkkimiseen  :wink:

Eikä kukaan minua vielä ole ruvennut haukkumaan sen takia että kalastan.. Taidan olla sen verran kova jätkä!
Olen kalastelijapoika!

Pataakkeli

• Profiili
« Vastaus #157 : Lokakuu 31, 2008, 20:13:11 »

Pyörillä käytiin myös kauempana pilkkimään laiturilta ja jäältä. Viimevuonna liikuntapäivänä sai valita menikö sisälle pelaamaan sählyä tai korista, jäikö ulos pelaan jalkapalloa ja pesistä, lähteekö kävelemään vai tuleeko pilkille. Silloin oli joku helmikuu ja järvessä oli jäätä n.20cm, mutta silti (ihme ja kumma) menimme koulun kanssa pilkille. Siellä oli n. 20 seiskaluokkalaista joista melkein 10 minä sain mukaan  wink ja muutama kasi tai ysiluokkalainen. Ihan onnistunut reissu vaikka kestikin vain 3h, oli vain 2 valvojaa joten pilkkialueet oli varsin pienet ja kalatkin olivat aika pieniä.

Palkinnot saimme myös nuotiopaikalla ja minä voitin eniten kaloja (11kpl) palkinnon joka oli 2 isoa karkkipussia, ja suurimman kalan palkinnon (yliviivaus tusseja 4kpl) 44g särjellä. Pienimmän kalan palkinnon sai kaverini, joka sai 13g kalan  grin Hauskinta oli se kun minun isoin kala painoi enemmän kun toiseksi tulleen koko pussi! Annoin toisen karkkipusseista kavereille kun jaksoivat lähteä mukaan.

Sama homma. Kaverilla on melko lyhyt pinna tämän kalastuksen suhteen, heti pitäis olla jo hirveetä kalan järkälettä kiskomassa ylös. :-D Monesti olen koittanut selittää hänelle, että "kärsivällisyyttäkin tarvitaan, eihän kalaa läheskään joka reissulla välttämättä tule." Elikkä suurimman osan käyn yksin kalassa, koska kavereilla ei pokka pidä ja asuvat muutenkin kauempana kuin ennen. :roll: (muutettiin Ouluun n. kaksi kuukatta sitten.)

Itsekkin kävin viime talvena pilkkikisoissa kahdestaan kaverin kanssa ja tulin kolmanneksi neljällä pienellä ahvenella nuorisosarjassa. :-D
Oli mukava katsella kun aikuiset tuli täysien muovipussien kera punnitukseen. :)
niinpä, ku ei jaksa oottaa, ku on katellu ohjelmia mis ne "vetää heti toisensa perään". totuus on et ne on siel 10 tuntii ja sit leikkaa tyhjät pois.
tosin tääkin on vaan yks syy eikä ees ehkä kovin iso syy kalastajien häviöön.
meidän koulussa on tyttöjä jotka ei koske ees kalaa koska pelkää sitä limasuutta, tosin kyl ne onkii kesäl mut pilkkiessä ei jaksa odottaa sitä kalaa. on ymmärrettävää, sillä ne ei oo tottunu siihe ja meikitki on ehkä sellasta tyyppiä et menee huonoks kylmässä, who knows....
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

perho96

• Profiili
« Vastaus #158 : Marraskuu 07, 2008, 17:25:30 »
on harmi kun eiloydy nuoria kalastajia jos löytyy nii ne on pelkkiä ruikuttajia :-( on han näitä rapalan pleikkari pelejä innostuttamaan meitä nuoria kalastamaan mutta ei ole kiinnos tusta lähtekää edes kokeilemaan vaikka kunnon porukalla ja pitämään hauskaa  :-)

HuntaKilla

• Profiili
    • www.noaa.gov
    • Sähköposti
« Vastaus #159 : Marraskuu 07, 2008, 22:34:14 »

meidän koulussa on tyttöjä jotka ei koske ees kalaa koska pelkää sitä limasuutta, tosin kyl ne onkii kesäl mut pilkkiessä ei jaksa odottaa sitä kalaa. on ymmärrettävää, sillä ne ei oo tottunu siihe ja meikitki on ehkä sellasta tyyppiä et menee huonoks kylmässä, who knows....

Meidän luokassa kaikki muut tytöt minua lukuunottamatta pyörtyvät pelkästä kalan näkemisestä. Biologian tunnilla piti aukaista kala ja tunnistaa niiden sisäelimiä. Minunhan ne kaikki piti aukaista, koska tytöt eivät uskaltaneet niihin koskea. Eikä muutama poikakaan.
Mikä noihin meikkeihin tulee, miksi pitää tälläytyä pilkkireissullekkin? :roll:

j.a.m

• Profiili
« Vastaus #160 : Marraskuu 08, 2008, 11:03:28 »
Ei ne nuoret mihinkään katoa ne on jo kuolleet sukupuuttoon eli kadonneet jo . heti joku nostaa kätensä ja heristää että täällähän ollaan mutta tosi asia on se että kun seuraa vaikka omaa pilkkikisauraa joka alkoi joskus kultaisella -80 luvulla niin kisoissa oli jopa 100 henkiä joista nuoria parhaillaan 20-30 .
nyt kun olen saavuttanut vajaan 30 rajapyykin näihin samoihin kisoihin tulee nippanappa 30 henkiä kisaamaan joista nuoria keskiotannalla 0 , eli kadonneet ovat. Tottahan toki nuoria on kaalstuksen parissa mutta niiden määrä ei paljoa huimaa , perjantai-iltana  löytää useamman makaamassa rannalta umpikännissä kuin 100km  säteellä ketään kalastamasta .

tonko__

• Vieras
« Vastaus #161 : Marraskuu 08, 2008, 11:17:54 »
perjantai-iltana  löytää useamman makaamassa rannalta umpikännissä kuin 100km  säteellä ketään kalastamasta .

niimpä! mahtaa ne muuten tollasilla suosituilla kalapaikoilla aikuiset ihmetellä jos tällänen nuori näkyy kalastamassa kesällä perjantai-iltana!  :wink:
kyllä ne ihmetteli kesäloman yhtenä torstainaki ku kävi kalalla Oulun Sanginjoella..  :roll: sanovat että ku ei kyllä monesti oo nuoria näkyny kalalla siellä..
tässä kyllä nyt puhuttiin kesäkalastukesta mutta eikait se maha haitata..
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 08, 2008, 11:27:16 kirjoittanut tonko__ »

kalasa

• MSN Messenger  - tunturi9@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #162 : Marraskuu 08, 2008, 11:51:22 »
Pysytään kaverit tosiasioissa, ei pilkkimällä naista saa  :cry:
enhä minä..

Tonnimiäs

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #163 : Marraskuu 09, 2008, 12:22:27 »
Mistäpä sitä tietää vaikka saisikin. Oikeen hyvän pilkin valitset niin saattaa tullakin.  :-)

Eikä sitä kovin nuorena (eikös tässä nyt nuorista olekin kysymys?) tarvi naista vielä saadakaan, vai miten on?

Pataakkeli

• Profiili
« Vastaus #164 : Marraskuu 10, 2008, 18:10:50 »
Mistäpä sitä tietää vaikka saisikin. Oikeen hyvän pilkin valitset niin saattaa tullakin.  :-)

Eikä sitä kovin nuorena (eikös tässä nyt nuorista olekin kysymys?) tarvi naista vielä saadakaan, vai miten on?

totta puhutte molemmat, naista ei saaha kalastamalla nykyään eikä 13 vuotiaan tarvii olla keränny valtavaa määrää suhteita tai ollenkaa..
sulle perho96, ne pelit vääristää jonku verra käsitystä kalastuksest. ne saa luulee et saa kalaa ain ku on ja sit se on joku iso. sitä paitsi ne on amerikan rapalan tekemiä eli niis on etulistal hauki, bassi ja valkosilmäkuha
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

härskipilkkiarska

• mikä on kuu? no kuu tietenki.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #165 : Marraskuu 10, 2008, 18:32:07 »
oon kymmenen eikä pilkkimisen lopettaminen tulisi mieleenkään.
härskiä pilkintää

Tonnimiäs

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #166 : Marraskuu 10, 2008, 18:55:23 »
sen kyllä huomaa viestien laadun perusteella :-D

Kumman?
Lainaus
oon kymmenen

Lainaus
eikä pilkkimisen lopettaminen tulisi mieleenkään.

jompsu

• Perhokalastelija
    • Profiili
« Vastaus #167 : Marraskuu 10, 2008, 18:57:47 »
Että,ikä on kymmenen vuotta!
tä...?

härskipilkkiarska

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #168 : Marraskuu 11, 2008, 16:40:43 »
Tuntui, että olin ainut nuori aikuisten seassa. D:

sama täällä.
härskiä pilkintää

pyhämaanpoek

• Profiili
« Vastaus #169 : Marraskuu 11, 2008, 16:48:33 »
Onko tää Laitila ainut paikka missä nuoria kalastajia piisaa (ainakin juttujen perusteella :wink:) No ei vaiskaa www.runescape.com sinne ne nuoret pilkkiät menneet on  :cry:

härskipilkkiarska

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #170 : Marraskuu 11, 2008, 17:14:55 »
mä en tykkää runescapesta. :x
härskiä pilkintää

tonko__

• Vieras
« Vastaus #171 : Marraskuu 11, 2008, 17:16:22 »
Onko tää Laitila ainut paikka missä nuoria kalastajia piisaa (ainakin juttujen perusteella :wink:) No ei vaiskaa www.runescape.com sinne ne nuoret pilkkiät menneet on  :cry:

jep ja WOW mukaan lukien..  :roll:

-Juippi-

• Amispoppia
    • Profiili
« Vastaus #172 : Marraskuu 11, 2008, 17:34:23 »
Tälläpäin on havaittavissa pientä päinvastaisuutta tuon mopo-jutun kanssa. Mitä menemmän porukka saa mopo/traktori kortteja, sitä aktiivisemmin he ovat kalalla ruvenneet käymään. Esim talvella kelkoilla pääsee ja kesällä mopolla. Minun kaveriporukassani kenenkään vanhemmat eivät ole himokalastajia, joten kavereiden kanssa siellä enimmäkseen aikaa vietetään.
Sen minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa.

Dymaster

• Profiili
« Vastaus #173 : Marraskuu 11, 2008, 21:37:21 »
Palkintojen arvo on todellakin huimasti pudonnut! Olen itse kulkenut aktiivisesti  kilpailutoiminnassa ympäri Pohjois-Suomea yli 10 vuoden ajan ja taantuma on ollut nähtävissä jo pitkään ja tilanne pahenee entisestään. Seurojen tulisi pyrkiä tekemään sopimuksia paikallisten yritysten kanssa, jotta saataisiin palkintoihin lisäarvoa alentuneiden ostohintojen kautta ja porukkaa aktivoitua. Oheistoiminta on myös tärkeä osa kilpailua. Nuoria on koitettu aktivoida erilaisten tapahtumien muodossa, mutta tuloksia ei ole saatu aikaan halutulla tavalla. Uusia keinoja tarvitaan, jotta tämän hienon lajin kilpailutoimintaa voitaisiin jatkaa myös tulevaisuudessa. Ehdotuksia?
-Liike on lääke

kalastaja123

• Vieras
« Vastaus #174 : Maaliskuu 02, 2009, 18:24:40 »
minä oon ainut aktiivisesti kalastaja minä pilkin,ongin,virvelöin(tavallisesti) aloitan ehkä kesällä perhokalastuksen ja veto uistelun.
ja kaikki tietysti pilkkaa mua ku ainut luokan kalastaja.
vedän kohta lättyyn :-D

kala-ale

• Profiili
« Vastaus #175 : Maaliskuu 02, 2009, 19:13:42 »
No joo tää on kyllä totta. iskä kertonut monta kertaa miten paljon nuoria kalastajia oli hänen nuoruudessaa.Aina vaan papiska käyntiin ja menoksi. Ja muissakin harrstuksissa, kuten esim jalkapallo... Itseäni kiinnostaisi pelata sitä mut kun ei ole porukkaa kenen kanssa pelata..  :|  :|

Sori vähän ohi aiheen  :roll:  :roll:

Mä verkot vetehen vain lasken laulellen ja luodolle käyn onkimaan...

<><                         <º(((((< 

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #176 : Maaliskuu 02, 2009, 19:33:17 »
Nuoret istuu netissä/nintendon parissa. Siinä ei tule kylmä eikä hiki.Voi sitä riemua.  Kadonneet ne on perinteisistä pihaleikeistäkin.

Oltiin sunnuntaina Säkylän reissussa ja tosi iloinen yllätys oli, että mukana oli kaksi 9-10 vuotiasta INNOKASTA pilkkipoikaa. Istuivat sitkeesti jäällä vaikka viima kävi ja kalaa ei tosiaan tullut.  Toivottavasti lisääkin alkaa näkymään.

Ei muuta kuin kalastavat vanhemmat lapsi mukaan reissuihin ja pari reissua "pomminvarmoille" järville, että into ja hurmos syttyy...
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

kalastaja123

• Vieras
« Vastaus #177 : Maaliskuu 02, 2009, 19:35:29 »
minähän käyn melkein 1 kerta pilkillä viikossa ja oon 12 :-D elikkä minulla kalastus on paras harrastus :-D .

kalastaja123

• Vieras
« Vastaus #178 : Maaliskuu 03, 2009, 21:02:23 »
kyllähän mä koneella oon aika paljon viikolla mutta.. viikonluppuna oon max 5tuntii(molemmat päivät yhteen)
elikkä kesällä mua voi nähdä joka päivä rannalla ennen oli hyvä ku oli joku 500m rantaan nyt on väh 2km rantaan :x

XxFilthxX

• Vieras
« Vastaus #179 : Maaliskuu 03, 2009, 21:42:25 »
Niin no kunhan se koneella istuminen ei mene liiallisuuksiin ettei muuta enää ehdikkään. Pitäähän sitä aina käydä kattomassa Kalassa.netin uusimmat juorut.  :-D

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>