Chat

Kirjoittaja Aihe: Sulkava!  (Luettu 23649 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

klobben

• Profiili
    • Sähköposti
Sulkava!
« : Huhtikuu 01, 2007, 10:59:46 »
Minua kiinnostaa kalastaako kukaan täältä sulkavalla? jos kalastaa kertokaa vähän saaliista nyt tänä keväänä..

KYMPPIKERHO

• Profiili
Vs: Sulkava!
« Vastaus #1 : Huhtikuu 08, 2007, 15:51:08 »
Minua kiinnostaa kalastaako kukaan täältä sulkavalla? jos kalastaa kertokaa vähän saaliista nyt tänä keväänä..

Kyllä kalastaa.

Appivanhempien mökki on sulkavalla ja siellä tulee lankomiehen kanssa kalastettua pääsääntöisesti vetouistelemalla koko avovesikausi. Partalansaaren luoteiskulman vedet ovat sen verran hyvin koluttu että voin sanoa tuntevani ne vedet melko hyvin. Sulkavan kirkonkylän liepeiltä jäät ovat jo lähteneet mutta tuolla missä uistelemme on vielä täysi jääpeite lukuunottamatta yhden virtauskohdan auennutta kohtaa. Näillänäkymin uistelemaan pääsisi viikon 16 lopussa mutta töitteni takia en pääse kuin vasta vapuksi. Sitten voin kertoa enemmän...........
On matalan ja alhaisen mielen merkki kun tahtoo olla samaa mieltä massojen tai enemmistön kanssa vain siksi, että enemmistö on enemmistö. Totuus ei muutu sen perusteella, uskooko ihmisten enemmistö siihen vai ei.

klobben

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Huhtikuu 24, 2007, 16:33:01 »
Meillä on mökki lohikoskella  :-D Tiedätkös sellasen paikan kuin lammakko tuliluodoilta hieman eteenpäin. ihan helvetin hyvä haukipaikka parhaillaan 32 haukea yhtenä iltana...Olen itsekkin ehkä lähdössä vappuna mökille...

KYMPPIKERHO

• Profiili
« Vastaus #3 : Huhtikuu 24, 2007, 19:59:19 »
Tuo lohikoski lohilahdella on juuri partalansaaren toisella puolella joten en tunne paikkoja sieltäpäin. Vai onko nuo tuliluodot jossain muualla? Itse hinaan vaappuja Siikaniemen suunnalla jossa vesialueet: Enonvesi, Jaaninvesi, Tuonilahti, siis melko lähellä Linnavuorta.
On matalan ja alhaisen mielen merkki kun tahtoo olla samaa mieltä massojen tai enemmistön kanssa vain siksi, että enemmistö on enemmistö. Totuus ei muutu sen perusteella, uskooko ihmisten enemmistö siihen vai ei.

klobben

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Huhtikuu 25, 2007, 16:49:03 »
Okei...kerro sitten vapun jälkeen saaliista!

Valve

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Toukokuu 11, 2007, 20:47:20 »
Kyllä kalastan paikkakuntalaisena! Tänä keväänä ei ole viellä lohet napsineet, toisaalta vain yksi reissu takana...  :-P

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger  - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Toukokuu 11, 2007, 22:35:17 »
Kuulinpa tänään että ois sulkavalla ollut lohi hyvin syönnillään lähi päivinä! Tarkempaa paikkaa en saanut selville, mutta Saimaata kuitenkin.
 :-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Valve

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Toukokuu 11, 2007, 22:52:55 »
Kuulinpa tänään että ois sulkavalla ollut lohi hyvin syönnillään lähi päivinä! Tarkempaa paikkaa en saanut selville, mutta Saimaata kuitenkin.
 :-)
Pitää paikkansa, tarkkoja paikkoja en tiedä minäkään mutta pieni epäilys on...

Aborre

• Profiili
« Vastaus #8 : Kesäkuu 24, 2007, 13:41:34 »
Onko kukaan käynyt hirmunjoella kalassa? tuleeko kalaa??

makeZ

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : Toukokuu 27, 2009, 10:20:14 »
Sulkavalla on mökki ja tänä keväänä on tullut muutama taimen ja valitettavasta muutama hauki (taimen 2kg isoin ja hauki 7kg). Pääasiassa vedän lomaliiton edustaa - tuohisto - vekara.
kalakalakalakalakalakala

Zintti

• Sumuisten selkien gorilla
    • Profiili
« Vastaus #10 : Kesäkuu 07, 2009, 18:41:14 »
Mummo asuu sulkavalla joten on tullu koluttua niitä järviä siellä.

[NKM]Migu

• MSN Messenger  - miika.holsa@windowslive.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : Heinäkuu 28, 2009, 10:10:07 »
Asun itse Sulkavalla sain pilkillä viime talvena 1,5kg Ahvenen. Hyvä,että reijästä mahtu pois  :-o.
niimpä niin jaapa jaa...

jsip

• Profiili
« Vastaus #12 : Toukokuu 14, 2013, 08:34:42 »
Tervehdys kanssakalastajat!

Nostan vanhan aiheen, koska alue kiinnostaa. Mökki on Vekaran läheisyydessä, Lepistönselällä. Olen alueella kalastellut vuosikausia, lähinnä Selkäsaarten ja Lehtosaaren välillä. Vasta viime aikoina vakavammin. Heittokalastusta (jigilläkin), perinteistä mato-ongintaa ja tietyissä paikoissa venepilkkiä tulee harrastettua. Omat "pelipaikat" on tullut koluttua jo turhankin usein, joten ajattelin kysellä onko tuossa alueella joitain paikkoja jotka kannattaisi käydä katsastamassa?

Tavoitekalana (iso) ahven, hauki ei haittaa. Kuhia tuolta on perimätiedon mukaan tullut joskus, mutta itse en ole tavoittanut. Ehkä en vaan osaa, tai sitten olen ollut väärässä paikassa. Eli mihin kannattaisi suunnata? Ensi viikonloppuna taas toivon mukaan vesillä...

Pihlas

• Profiili
« Vastaus #13 : Joulukuu 09, 2015, 14:54:36 »
Tervehdys kanssakalastajat!

Nostan vanhan aiheen, koska alue kiinnostaa. Mökki on Vekaran läheisyydessä, Lepistönselällä. Olen alueella kalastellut vuosikausia, lähinnä Selkäsaarten ja Lehtosaaren välillä. Vasta viime aikoina vakavammin. Heittokalastusta (jigilläkin), perinteistä mato-ongintaa ja tietyissä paikoissa venepilkkiä tulee harrastettua. Omat "pelipaikat" on tullut koluttua jo turhankin usein, joten ajattelin kysellä onko tuossa alueella joitain paikkoja jotka kannattaisi käydä katsastamassa?

Tavoitekalana (iso) ahven, hauki ei haittaa. Kuhia tuolta on perimätiedon mukaan tullut joskus, mutta itse en ole tavoittanut. Ehkä en vaan osaa, tai sitten olen ollut väärässä paikassa. Eli mihin kannattaisi suunnata? Ensi viikonloppuna taas toivon mukaan vesillä...

Moi!

Oletko tutustunut Juvan ja Sulkavan välillä kulkevaan Oravareittiin, joka on tarkoitettu lähinnä melojille?

Reitti on monta kymmentä kilometriä pitkä, jossa maisema vaan vaihtuu. Koskipätkiäkin lienee ainakin 8 erilaista, jos oikein muistan? Jokatapauksessa näistä hienoin on toiseksi viimeisin, jopa hieman erämaa-tyyppinen Lohnankoski.
Joskus on reitille taimenen velvoteistutuksia hoidettu, mutta ei ole todellakaan saalisvarmin paikka jalokalan suhteen. Kaloilla on kuitenkin vapaa nousu Saimaalta Kiiskilän Viitakoskelle saakka, joten kaikki on mahdollista!

Suosittelen reittiä lämpimästi päiväretki -tyyppiseksi kohteeksi.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>