Chat

Kirjoittaja Aihe: Reissuraportit tänne!  (Luettu 530046 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
Vs: Reissuraportit tänne!
« Vastaus #1290 : Lokakuu 25, 2013, 18:50:34 »
Tänään kävin noin tunnin uittamassa aikaisemmin päivällä ostamiani tasureita. Ihan hyvin toimi ainakin Karismax, jolla sain 5 ahventa. Neljä ahventa olivat pieniä ja yksi iso.
Verkko on joukko reikiä jotka on sidottu narulla yhteen.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1291 : Lokakuu 26, 2013, 18:29:05 »
Tänään kävin kokeilemassa taimenen merikalastusta Ulko-Tammiossa. Venematka sinne kesti Kotkan Sapokasta n. 2,5 tuntia. Noin 2 tuntia kokeilin rannalta heitellen taimenta saada, mutta ei tullut mitään. Tämän ajan jälkeen alkoi sataa niin paljon etten enää kalastanut. Eipä muutkaan meidän melko suuresta porukasta saaneet paljon mitään, kokenein taimenexpertti sai yhden mittakalan ja voitti sillä kalakilpailun. Muutama muu sai alamittaisia taimenia. Kiva reissu oli vaikkei kalaa tullut. Mukavasti keinui vene kun tuuli niin kovaa.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1292 : Lokakuu 27, 2013, 12:24:00 »
Pari tuntia olin pilkkimässä tänään. Koko reissu meni kun opettelin pilkkimään tasureilla. Kyllähän niitä kalojakin tuli, kuusi pientä ahventa nappasi tasurin vatsassa olleeseen värikoukkuun. Muutama isompi pääsi karkuun.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1293 : Marraskuu 14, 2013, 16:03:00 »
Hetki sitten kävin heittelemässä Purhon rannassa kuhan toivossa, ei tullut muuta kuin kaksi silakkaa jigillä rokastamalla. Ei sieltä kyllä paljon muutkaan saaneet mitään, yhden kuhan näin nostettavan laiturille. Tietysti sekin nostettiin aivan minun vierestäni.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1294 : Marraskuu 17, 2013, 09:45:32 »
Tänään heräsin klo 6.30 ja lähdin polkemaan Purhon rantaan. Ajattelin, etää jos olisin päivän ensimmäinen kalastaja, minulla olisi paremmat mahdollisuudet saada kuha. Illalla olin lukenut Erä-lehdestä, että olin tehnyt kaiken päin persettä kahdella edelliskerralla. Olin nykinyt vavalla, vaikka olisi pitänyt uittaa kelalla. Paikalle päästyäni aloin uittaa jigiä Erä-lehden neuvojen mukaan. Puoleen väliin laituria päästyäni tunsin pientä nykimistä vavassa. Tein vastaiskun, ja kiinni jäi. Kohtuullisen helposti tuli kuha haaviin. Elämäni ensimmäinen kuha  :-) Oli kuitenkin varmaan alamittainen, ei ollut mittaa mukana joten kuvan oton jälkeen takaisin veteen. Heittelin vielä laiturin loppuun, mutta ei tullut enää mitään, joten lähdin pois.

Uploaded with ImageShack.com

Suurkiitokset vielä Zkeballe, kun näytit minulle tämän paikan ja lahjoitit jigin jolla tämä elämäni ensimmäinen kuha tuli.

Zkeba

• Viehekalastusta jo vuodesta 1992.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1295 : Marraskuu 17, 2013, 12:53:20 »
Ei kestä kiittää. Kyllähän tuo mitat olisi täyttäny. Juuri laskeskelin kuvasta että toi on pikkusen päälle 40cm. Toi jigin pituus on reilu 8cm. :D
<<--- Se mikä ei tapa, vituttaa!!--->>

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1296 : Marraskuu 17, 2013, 13:47:54 »
Ok, pitää ens kerralla muistaa ottaa mitta mukaan.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1297 : Joulukuu 15, 2013, 15:11:19 »
Tänään olin noin tunnin verran pilkillä. Muuten oli mukava ilma, mutta tuuli oli hieman liian kova kun ei ollut kunnollisia vaatteitakaan mukana. Yhden pienen ahvenen sain Karismaxilla. Ei ole tuo mökkiranta kovin hyvä ison ahvenen paikka talvella, eikä aikaakaan ollut lähteä paremmille paikoille. Toukkiakaan ei ollut joten tasapainolla ja värikoukulla joutui pilkkimään. Jäällä oli todella hyvä kävellä, rantojen lähellä oli pieniä lumilaikkuja mutta kauempana ei ollut yhtään lunta tai sohjoa. Tuossa vielä kuva tuosta ahvenesta.

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2013, 15:12:52 kirjoittanut hauki000 »

KABANOSSI

• Mateenpilkinnän kultakutri
  • taas MP
    • Profiili
« Vastaus #1298 : Joulukuu 16, 2013, 00:40:44 »
Tänään 4h merellä hauen perässä.
Kahteen kertaan pääsi enkkoja parantamaan... Ensiksi sadan gramman enkan nosto 9,8kg/105cm kalalla, kolmisen varttia tuo ennätys pysyi kunnes 10,4kg/108cm iski kiinni ja antautui liplockkiin.
Ja tottakai C&R.

9,8

10,4

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 16, 2013, 00:43:11 kirjoittanut KABANOSSI »

Perdoon

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1299 : Joulukuu 17, 2013, 18:36:25 »
Onnittelut KABANOSSIlle mahtavista fisuista! Ei voi kun nostaa hattua ja jatkaa haaveilua. Miten pitkään uuvuttelit molempia suolakurkkuja? Ilmeisesti iskivät ihan kaislikon rajasta? Saako udella mistäpäin tuli?

Kävin viime viikonloppuna ensimmäistä kertaa Porkkalanniemessä. Lähes koko sunnuntain valoisan ajan kiersin ja tutustuin paikkoihin. Myrsky oli kohtuullisen miehekäs koko päivän, eikä näpyn näpyä tullut. Toinen paikalle eksynyt kalastaja kertoi saaneensa viikkoa aiemmin alamittaisen taimenen mutta ilmeisesti aika tuuripeliä on.

Uutta "matoa" koukkuun...

Perdoon

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1300 : Joulukuu 21, 2013, 23:40:12 »
Tänään Vantaajoen Pitkäkoskella 4-5h ruoppaamista ees sun taas sun. Tuloksena ei sitten näpyn näpyä, mutta 2 viehettä jäi nauttimaan luonnosta. Kovaa tunkua ei ollut, kaksi perhostelijaa tuli vastaan päivän aikana. Toiveena on että kausi jatkuu vielä meritaimenen perässä PK-seudun rannoilla ja mahdollisesti Siuronkoskella.

Yritin muuten metsästää Helsingin kaupungin kalastuslupaa (läänilupa ja kh-maksu olivat kunnossa) aamusella, mutta eipä sitä enää saanutkaan. Netissä myydään pelkästään 2014 lupia, ja Wirginian myyjä sanoi että heilläkin 2013 luvat ovat jo tilityksessä joten uusia ei myydä. Ilmeisesti loppuvuoden saa mennä luvatonna... (?)

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1301 : Helmikuu 09, 2014, 17:55:39 »
Tänään kävin isäni kanssa mökillä pilkkimässä. Minä sain yhteensä 33 ahventa, isäni sai 3. Tässä reissun suurin ja pienin. Molemmat minun saamiani.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1302 : Helmikuu 10, 2014, 15:17:46 »
Tänään tein huonoimman "kalareissuni" pitkään aikaan. Koulun jälkeen päätin lähteä kairaa ja rakentamaani pullopilkkisysteemiä läheiselle järvelle. Kun pääsin perille, huomasin että takkini vetoketju oli mennyt jotenkin rikki. Jo toinen vetoketju kahden tunnin sisään, koulussa viimeisen tunnin jälkeen oli mennyt hupparin vetoketju. Kun olin saanut kairan kahvan kuntoon, ihmettelin että miksi teränsuojus ei lähtenyt pois. Tietenkin olin unohtanut ottaa sen pois kun asensin uutta terää, nyt suojuksen kuminauhaosa oli jumissa kairan ja terän välissä. En enää jaksanut kävellä kotiin, joten katkaisin kuminauhan kalapihdeillä. Tein koeporauksen ja yritin pilkkiä, ei siinä mitään voinut pilkkiä kun vettä ei ollut jään alla melkein ollenkaan. Kun vaihdoin paikkaa, ihmettelin miksi käteni on niin tahmea. Vertahan siinä oli melko paljon, mihin lie olin sen telonut. En enää jaksanut välittää tästä, vaan kairasin uuden reiän vähän keskemmälle. Ei onnistunut pilkkiminen tässäkään, kuolleita kasvinosia nousi reiästä ylös. Taas paikanvaihto, tällä kertaa lähelle "järven" keskiosaa. Ei taaskaan voinut tehdä mitään, taas kasvinosia nousi ylös ja lisäksi aivan järkyttävä haju, kuin pohja olisi ollut täynnä mätiä kananmunia. Siinä vaiheessa päätin lopettaa. Kun purin pilkkionkea, pullo tippui kädestäni ja koukut iskeytyivät sormeeni. Kun sain pullon noukittua ylös, pilkki tippui kädestäni. Nyt v*tutti jo sen verran että nykäisin pilkin jään pinnasta ylöspäin, tietysti suoraan omiin hausuihini kiinni. Kotiin tullessani päätin oikaista yhden puskaan poikki. Tietysti siinä kasvoi jonkun sortin ruusuja, kyllä teki piikit upeaa jälkeä housuille. Nyt v*tuttaa koko pilkkiminen sen verran, että tuskin käyn ennen ensi viikoloppua missään pilkillä, jos edes silloinkaan.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1303 : Helmikuu 15, 2014, 17:35:43 »
Tänään pilkillä 13.15-15.15. Kiertelin itselleni uutta järveä ja sain saaliiksi nämä kalat.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1304 : Helmikuu 16, 2014, 16:48:22 »
Tänään taas kiertämässä uutta järveä, saaliiksi taas pieniä sinttejä ja yksi vähän isompi. Kalat eivät meinaa millään jäädä kiinni koukkuun, ovatkohan sitten niin pieniä vai missä on syy. Tärppejä kyllä tuli melkein joka puolelta. Joku monsteri minulla oli hetken aikaa pystypilkissä kiinni, veteli siimaa ihan miten halusi ja kun se sai tarpeekseen niin se karkasi. Toivottavasti oli hauki eikä se kilon ahven... Tässä vielä kuva niistä kaloista:

jcuster

• Kenraali Katiska
    • Profiili
« Vastaus #1305 : Helmikuu 18, 2014, 21:56:14 »
siskon poika oli kysellyt pilkille, homma lankesi miulle opastaa poikaa.

Paikaksi surkeassa kelissä valittiin pyöriä, pienehkö kirkasvetinen ja melkosen syvä järvi koska sieltä on aiemminkin rapakelillä tullut melkosella varmuudella edes jotakin. Luulisin että siellä on myös siikaa, satavarma en ole kun ei ole ylös tullut.

Aloitusreiät tehtiin melko rantaan, tyhjää oli 4-6 metrin syvyydessä. vähän syvemmästä nousi jo muutama, poika ei malttanut pilkkiä pohjasta vaan veivasi pilkkiä jatkuvasti pinnasta pohjaan jne. no eihän siitä mitään tullut.

Otettiin hetkisen jälkeen siirtymä toiselle puolelle lampea penkan päälle, jos janu olisi saanut pahimman intonsa poltettua vesikahlauksessa, vettä oli jannulla nilkkoihin asti. Uudet reiät, poika ei saa osumia, mulla alkoi ahvenia työntämään, pieniä toki mutta saalisvarmuuden perään lähdettiinkin. Ja pikaiseen joku paremmankokoinen narauttikin miulta tapsin poikki.

Pikaiseen uusi morri ja pientä jatkuu, luovutin reiän ja vavan pojalle jos saisi sen ensimmäisen edes ylös. Ei tärppejä, hiljasta tuli. 

Tein parit reiät sivumpaan ja kalantulo jatkui, appiukko veti toisella puolella ahventa tasaseen tahtiin ylös myös ja pojalla täysin kuollutta.

Vartin verran jatkettiin välillä neuvoja heitellen kunnes rupesi näyttämään siltä ettei pojalla hermot enää kestä, joten kamat kasaan ja pyydyksille seuraavalle järvelle, ei viiti istuttaa ekalla keikalla tyhjää pyytämässä, jää huono maku vielä sellasesta.

Pilkkikaloja viitisenkymmentä ei isompia mutta kukkokaloiksi menivät, katiskasärkiä 2,3kg kissalle ja pakollinen made c&r, verkoista 1,5kg hauki joka syödään itse ja pari kuhaa, niistä irtosi 1,2kg ruodotonta filettä joka laitettin pojalle kotiinviemisiksi.
Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1306 : Helmikuu 26, 2014, 20:40:40 »
Muutama päivä tuli pilkittyä melko aktiivisesti, tässä hieman juttua.

Lauantai.
Lauantaina ehdin käydä vain pikaisesti kokeilemassa. Päätin, että koko ajan kun olen mökillä, pilkin pelkästään tasapainolla. Pikaisella iltakokeilulla kokeilin syvältä ja matalalta, mutta kaloja ja tärppejä tuli vain matalasta. Pieniä ahvenia tuli 11, lisäksi kämmäsin taas kerran hauen karkuun.

Sunnuntai.
Sunnuntaina lähdin jo aamusta jäälle, kello 7.35. Suunnilleen kahdeksalta löysin hyvän paikan, josta tuli melko monta pieniä ahvenia. Paikka oli noin 2 metriä syvän lahden perukka. Lähdin eteenpäin ja kairasin aina välillä uusia reikiä. Seuraava paikka josta tuli hieman enemmän kalaa, oli yhden laiturin vierusta melko jyrkällä kalliorannalla. Kiersin vielä järven loppuun, mutta en saanut kuin muutaman ahvenen matalikon reunalta. Pois jäältä tulin noin puoli kahdelta. Ahvenia tuli yhteensä 32. Löysin jäältä elävän perhosentoukan, mitäköhän se teki keskellä jäätä tähän aikaa vuodesta?

Illalla kävin vielä yhden pikaisen reissun tekemässä mökin lähistölle, tällä reissulla saalis oli neljä ahventa.

Maanantai.
Maanantaina ehdin käydä vain nopeasti illalla kokeilemassa, taas mökin läheltä. Saaliiksi tuli seitsemän ahventa läheisen lahden perältä ja mökkinaapurin laiturin edestä. Maanantaina tuli itselleni myös todella tärkeä onnistuminen, sain nostettua pienen ahvenparven lähelle jäänpintaa.

Tiistai.
Tiistaina menin jäälle noin puoli yhdeltätoista. Aloitin erään niemen edestä, josta tuli viime talvena ihan hyvin kalaa. Nyt siitä tuli kuitenkin vain yksi pieni ahven. Seuraavaksi lähdin sunnuntaiseen lahteen. Ensimmäiseltä reiältä tuli kasveja, sitten pieni ahven, ja sitten tärppäsi kovaa! Pienen taistelun jälkeen sain kalan reiän alle, ja näin että se on hauki. Mielessä pyöri vain että tätä en saa mokata. Onnistuin kääntämään hauen pään putkeen, ja siitä sain sen kiduskannesta nostamalla jäälle. Kyllä tuli onnellinen olo kun tuon sain jäälle  :-) Eihän tuo nyt kovin iso ollut, suunnilleen kilon painoinen, mutta kuitenkin ensimmäinen tarkoituksella pilkitty hauki  :-) Siististi oli kiinni, värikoukun yhdestä haarasta aivan leuan kärjestä. Kalaa irrottaessa hauki onnistui sätkimään niin, että tasurin etukoukku upposi sormeeni. Aika helposti se kuitenkin lähti pois, eikä tuo nyt paljoa haitannut tuollaisen kalan jälkeen  :-) Hauki pääsi takaisin järveen. Jatkoin vielä hieman eteen päin ennen kuin lähdin takaisin mökille. Ahvenia tuli tällä reissulla kolme. Tällä reissulla löysin taas tuollaisen mystisen perhosentoukan.

Illalla taas pikainen reissu, saaliiksi matalikon lähettyviltä kuusi ahventa.

Itse olen tyytyväinen tämän mökkeilyn saaliseen, aloittelija kun tässä tasuroinnissa olen. Todella mukava oli uittaa tuota tasuria, jonka ostin tuolta toiselta palstalta hämyltä. Nyt on talven tavoitteista kaksi täytetty, tasuroinnin opettelu ja ensimmäinen tarkoituksella pilkitty hauki.

Kuviakin otin, mutta Imageshack on näköjään muuttunut maksulliseksi  :? Onko netissä mitään toista paikkaa, jossa saa kuvat siihen muotoon että ne saa tänne?

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1307 : Maaliskuu 02, 2014, 23:11:37 »
Tänään kävin isäni kanssa mökillä pilkillä. Isäni pilkki koko ajan pystypilkeillä ja minä koko ajan tasapainoilla. Ahvenia tuli yhteensä 45, isäni sai 19 ja minä 26. Minun suurin ahven oli 118 grammaa (joka muuten on uusi tasapainoenkkani :D) ja isäni suurin oli 68 grammaa. Kaikki painoivat yhteensä 1530 grammaa, joten keskipaino oli huima 34 grammaa. Kaksitoista suurinta lähti kotiin, harjoittelin niillä filerointia. Niin hyvin meni etten edes kehtaa kertoa :D Taas olisi kuvia mutta kun ei ole tietoa miten ne saisi tänne ilman Imageshackia.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 02, 2014, 23:27:22 kirjoittanut hauki000 »

Anr

• Lohimaan velho
    • Profiili
« Vastaus #1308 : Huhtikuu 05, 2014, 19:32:59 »
5.4.2014 eli tuulinen koskipäivä faijan kanssa

Kello lyö puoltapäivää ja isän kanssa päästään soutuveneelle tutun kosken rantaan. Laskeva ilmanpaine, pirunmoinen länsituuli ja lähtörantakin on vielä jäässä. Ei tänään voi olla kalakeli. Hetken leikittyämme jäänmurtajia päästään lopulta avonaiselle vedelle. Pitipäs sattua oma soutuvuoro just tänään. Tuuli täysin virransuuntainen ja soutaminen on suvannoissakin raskasta kuin mikä. Koskista sitten puhumattakaan. Minä soutelen yrittäen pidellä venettä potentiaalisten kalapaikkojen lähettyvillä. Faija heittää perässä milloin vaappua milloin liitsiä mutta kalat antavat odottaa. Ehdotan jo seuraavaa paikkaa ja koskenpätkää mutta isä on eri mieltä. "Hetki vielä tässä", kuuluu vanhemman viisaus. Mielessäni käyn läpi ajatukset ajanhukasta kiroten samalla julmettua tuulta - kylläpä on kovia puuskia. Samalla perässä vapa taipuu.  "Hyvä kala on" kuuluu miltei samantien. Kala on vedenlämmön takia varsin vaisu ja antautuu haaviimisetäisyydelle kohtalaisen nopeasti. Pussitan kalan kumiverkkoon ja irrotan hellästi vaapun koukut suupielestä. Mitta käteen ja 58 senttiä. Evä leikattu. No takaisinhan se laitetaan kerta laki nykyään niin sanoo. Hieno noin 2,5 kala kuitenkin ja jälleen kerran kokemus puhui. Itse olisin ollut jo paikasta kaukana.

Soutu jatkuu vielä tovin kunnes rantaudutaan heittämään eräs saarenranta. Soutumiehenä pääsen ensimmäisenä mutta tyhjää. Faija menee perässä ja tyhjää sielläkin. Palaillaan kimpassa veneelle ja kello on ehtinyt jo kolmeen. Faija ehdottaa josko tulisi soutamaan ja meikäläinen perään. Sopii mulle varsin mainiosti. Etenkin selkä kaipaa lepoa. Sidon vapaan uuden fluorocarbonperukkeen kuluneen tilalle ja sen jatkoksi solakan 16g lusikan. Viimeinen laatuaan. Muut lepäilevät pohjassa. Ei mene kauaakaan kun saan siiman päähän tärpin. Pieni n 30cm kala.  Lasku jatkuu ja minä heitän ja heitän. Tyypillistä kevätkalastusta tuntuu olevan kun tärppejä ei kuulu. Kelikin kun oli kalantuloa vastaan niin mielessä hiipii jo poislähtö ja illan jääkiekkovälierät. Päätetään jatkaa kuitenkin vielä hetki.

Sitten n 105:llä heitolla tärähtää. Paria kovaa potkua seuraa pitkä syöksy. "Iso kala on", totean. Käännän jarrua löysemmälle. Kala osoittaa väsymisen merkkejä kohtalaisen nopeasti ja arviot kaverin koosta pienenevät silmissä. Ei taida olla aamuisen kalankaan kokoinen. Jälkeenpäin on hyvä naurahtaa että kuinka väärässä sitä olikaan. Nimittäin yhtäkkiä kala pysähtyy ja junttaa itsensä pohjaan. Seuraavat minuutit jojoillaan. Kalaa metri kotiinpäin ja sen jälkeen taas pohjaan. Kunnon asemasotaa. Näköhavaintoa kalasta ei ole ja kokoa on mahdoton arvioida. Kalastusta parhaimmillaan! Koko ukko tärisee. Tulis ny. No ei tule. Siinä pohjassa veneen alla se jurottaa. Pikkuhiljaa toinen on kuitenkin väsymässä. Siis minä. Kevyillä varusteilla isot kalat käy kunnon työstä. Faija jaksaa muistuttaa että ota aikasi. Ei oo kiire. Vähitellen ollaan voiton puolella. Kalakin alkaa jo väsymään. Saan sen jo kohtalaisen lähelle ja ensimmäinen näköhavainto toteaa kalan taimeneksi. Ei sinänsä yllätys mutta on joskus haukeakin taimenena väsytelty.  :-D Hetken päästä kala tulee ensimmäistä kertaa haaviimisetäisyydelle. Ohjailen kalan sopivalle etäisyydelle josta se kuitenkin vielä kääntyy. Toinen yritys ja faija kurottaa kalan haavin pohjalle rämähtäen samalla naamalleen veneen pohjalle. Naurunpärähdykset pääsee molemmilta yhtäaikaisen JES-huudon säestämänä. Iso tumma koirastaimen nostetaan veneen puolelle kaikkensa antaneena. Evä typisetty joten istutettu tuo joskus aikoinaan on.  Tovi pohdittiin että lyödäänkö kala vielä takaisin mutta sen verran pitkä oli taistelu ja voimat tuntuu olevan poissa joten kala pääsee jatkossa seinälle. Hurja kamppailu ja kädet tärisee vieläkin. 75cm ja 5,2kg. Kuvia kunhan luurista saan ne ulos.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 05, 2014, 20:25:08 kirjoittanut Anr »
Ei tää nyt niin vakavaa ole, mutta ******** silti.

Qkkeli

• Global Moderator
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1309 : Huhtikuu 05, 2014, 21:12:55 »
Komea taimen!! :-o

Smuge

• Pöllölammen pöllö-öljyttäjä
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1310 : Huhtikuu 06, 2014, 04:40:38 »

2,puolikiloinen ja evät leikattu ja takas järveen. Tainnut taas Katajaisen ja Pääkkösen jauhanta oppia nopaesta.
e
 Mutta todella kaunis kala, ei muuta sanoa..Täälllä Pielijoen aloitusta odotellaaan.

Onnea saaja perheellle :-)
T: Smuge

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1311 : Huhtikuu 10, 2014, 12:26:30 »
Kaksi kertaa olen käynyt haukea heittelemässä ilman kaloja. Tänään ekaa kertaa kahluuhousujen kanssa heittelemässä, ihan hauskaa hommaa. Pohja vain oli sellaista mutaa että sinne upposin kerran polvia myöten. Kerran myös kaatusin veteen kun ensin vettä oli polviin asti mutta sitten tuli äkkisyvä. Näin myös aivan ihmeellisen rakennelman, se oli kuin laituri mutta keskellä saarta ja noin kahden ja puolen metrin korkeudessa. Mikä se mahtoi olla, osaako kukaan sanoa?

Thenextone

• Think Like a Fish - No Matter How Weird It Gets
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1312 : Huhtikuu 13, 2014, 09:47:39 »
Veikkaisin passilavaa  :-D

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1313 : Huhtikuu 13, 2014, 15:56:42 »
Niinhän nuo tuolla toisella foorumilla sanoivat ja saivat huijattua kunnolla  :-D

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1314 : Huhtikuu 22, 2014, 18:42:04 »
Tänään toista tai kolmatta kertaa ongella tänä vuonna. Kolme kalaa tuli ennen kuin onki jäi pohjaan kiinni ja siima katkesi.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1315 : Huhtikuu 23, 2014, 18:57:39 »
Tänään toisella joella kuin eilen. Kolme ja puoli tuntia istuin samalla kivellä ja koko ajan sai nostella kalaa. Salakkaa, särkeä, kymmenen lahnaa ja kolmipiikki. Onko tuo kuinka yleistä että saa kolmipiikin joesta? Ei ole ennen kohdalle sattunut.... Ja hyvin sattuikin kohdalle kun oli persreiästä kiinni  :-D kuten neljä salakkaakin  :-D lahnojen koko oli melko hyvää, kämmenen kokoista tai isompaa. Vain yksi pikkurillin mittainen oli joukossa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2014, 19:09:35 kirjoittanut hauki000 »

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1316 : Huhtikuu 24, 2014, 19:47:41 »
Tänään taas kolme ja puoli tuntia ongella samalla kivellä kuin eilen. Nyt löysin eilen kadoksissa olleet lahnat, onkea kun laittoi 20 senttiä syvemmälle niin lahnoja tuli koko ajan. Nyt salakat olivat sivuosassa saalista. Myös särkiä tuli ja kauden ekat ahvenet, molemmat olivat paistokokoa. Kalaa tuli samaa tahtia kun viimeksi, aina kun ongen sai veteen niin taas söi. Hieman kyllä kismittää yhden reilun puolen kilon ahvenen karkuutus. Hetken myös luulin että on kunnon lahna kiinni, mutta se paljastuikin mahasta kiinni jääneeksi särjeksi.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1317 : Huhtikuu 25, 2014, 21:51:20 »
Tänään taas kolme tuntia ongella samalla kivellä. Nyt ongin ekaa kertaa mäskiä käyttäen ja pakastemaissi koukussa. Ihan samalla tavalla tuli kalaa, aina söi kun onki oli vedessä. Ja mitä luxusta oli onkia maissilla, salakoita vain kaksi ja nekin molemmat pyrstöstä :) muuten kalat olivat pääasiassa lahnaa, muutama särki ja yksi paistiahven joukossa. Myös joku turvan tai säyneen poikanen. On nuo kalat aina välillä ihan omituisesti kiinni, tänäänkin yksi särki hirttäytyi siimaan. Ja muutenkin mahasta ja oikeastaan kaikkialta silmästä pyrstöön oli kaloja kiinni. Aivan hullu syönti tuolla on aina keväisin, tänään kokeilin onkia hetken paljaalla koukulla ja silti tuli lahna suusta kiinni.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2014, 22:49:21 kirjoittanut hauki000 »

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1318 : Huhtikuu 26, 2014, 21:46:58 »
Tänään taas ongella samalla kivellä, tällä kertaa hieman yli tunti. Kaloja sai taas nostaa koko ajan, saalis tällä kertaa kolme särkeä ja loput lahnaa.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #1319 : Huhtikuu 27, 2014, 15:57:28 »
Tänään taas ongella tuolla kivellä ja kelluntarenkaan kanssa haukia jahtaamassa. Haukia ei tullut yhtään, ongella taas kalaa entiseen malliin. Lahnoja, särkiä ja sorva.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>