Chat

Kirjoittaja Aihe: Siuronkoski  (Luettu 41599 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger  - kala.keitto@hotmail.com
    • Profiili
Siuronkoski
« : Kesäkuu 22, 2007, 22:59:14 »
Onko kukaan käynyt Siuronkoskella kalastamassa lähiaikoina tai joskus aikaisemmin? Kertokaa saalitanne, vieheet ja koska kala on saatu. Kuvia saa myös pistää.  :wink:
Olen kalastelijapoika!

pilkkiäijä

• Profiili
Vs: Siuronkoski
« Vastaus #1 : Kesäkuu 22, 2007, 23:05:04 »
Minä aloitan. 2 kertaa olen siellä käynyt. Toisella (kai toissavuonna) kerralla tuli vaan pieni, noin 700g taimen jollain musta/hopealla lusikkauistimella. Eilen tuli taas 1 kirjolohi joka painoi 1,5kg. Kala nappasi pienee valkoiseen toukkajigiin sillan alta klo 23.30. Myös 2 kirjolohta pääsi irti ja muutaman ahvenen sain (n.100-200g) jigeillä ja vaapuilla.
Parhaiten toimi rapala fat rap (puna/kelta) ja countdown (musta/kulta) ja pienin koko. Myös pienet matojigit toimivat.
Olen kalastelijapoika!

Kuhastelija

• Profiili
« Vastaus #2 : Kesäkuu 23, 2007, 11:06:29 »
Mä oon käynyt Siurolla 2 kertaa, enkä ole mitään saanut. Tosin olen käynyt siellä vain talvella, kun tankkiauto ei vieraile. Tarkoitus olisi lähipäivinä käydä kuhaa jiggailemassa, kun niitä nyt hyvin pitäisi tulla. Mukava paikka kalastaa, vaikka mielummin kalastaisin "vähän" luonnollisemmissa olosuhteissa, kuin voimalan vieressä. :-D

pilkkiäijä

• Profiili
« Vastaus #3 : Kesäkuu 25, 2007, 12:35:05 »
Joo kuhia sieltä pitäisi tulla nyt hyvin, mutta vaikka niitä melkein 2.5h yritin jigeillä ja vaapuilla niin eihän ne napannut. Kaikki sanoivat että vasta  puolen yön jälkeen niitä alkaisi vasta tulemaan. Se on kyllä totta että ei mitkään luonnollisin kalastuspaikka ole  :-D
Olen kalastelijapoika!

Pilkkijä90

• Vieras
« Vastaus #4 : Kesäkuu 25, 2007, 23:58:42 »
Onhan siellä käyty, kun Nokialla kerran asun.

Ää, en minä sieltä mitään ole saanut, en tosin kovin tarmokkaasti ole yrittänytkään. Aina ohimennen on tullut "muutama" heitto heiteltyä.

kalastaja 4

• Profiili
« Vastaus #5 : Heinäkuu 08, 2007, 16:15:44 »
Oon siä muutaman kerran käynyt.hyviä kuvia on siniset ja punaiset hornetit,perhot ja jigit jos kuhaa haluaa saada. :wink:

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger  - atte89@luukku.com
    • Profiili
    • kilpapilkintäblogi
« Vastaus #6 : Heinäkuu 08, 2007, 21:17:08 »
Joskus vuosia sitten on tullut käytyä ainakin pari kertaa. Kalaa ei tullut ainakaan mitään otettavaa mutta sen muistan että mäkäräiset seurasivat autoon sisälle.  :-P

Salmo

• Vieras
« Vastaus #7 : Heinäkuu 09, 2007, 00:34:57 »
Siuronkoski on kyllä monipuolinen kalapaikka varsin edullisine lupineen, mutta viehemenekki saattaa olla välillä suuri. Sitä se tahtoo tosin olla koskikohteilla yleensäkin. Itselläni on vuosilupa, mutta nyt en ole kerinnyt käymään melkein kuukauteen. Kalaa on lukeman mukaan saatu. http://www.siuronkoski.com/ Tuoltahan noita viimeisimpiä saalisraportteja kannattaa lueskella.

[TLV]Fisu

• MSN Messenger  - jambo84@windowslive.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Elokuu 16, 2008, 01:23:54 »
juu on siuronkoski hyvä kala paikka tiedän jos joku olen sielä kloppina kalassa paljon kavereitteni knssa käynyt ja tulee jos jonkun kokoista kalaakin.! ja jonkun lajista.    :-D

« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2008, 22:24:57 kirjoittanut jami84 »

pilkkiäijä

• Profiili
« Vastaus #9 : Syyskuu 02, 2008, 16:04:59 »
Siuronkoskella on aina mukavaa porukkaa, ja siellä on kivaa käydä kalassa, jos sinne ei ole juuri istutettu kaloja!

Lauantain ja sunnuntai-aamun siellä kalastin.

Lauantaina:
Pitkän aikaa heittelyä kaikennäköisillä vieheillä, kunnes nappasi hyvän tuntuinen kala sen voimalan edestä jigiin. Kelailin rauhassa kohti rantaa, mutt yhtäkkiä saalis keveni (tuli kovimmasta virrasta pois) ja näyttäytyikin n. 400g ahveneksi. Nostin kalaa vedestä ylös, niin eiköhän se tipahtanut takaisin veteen.
Jatkoin hetken samassa paikassa heittelyä, kunnes nappasi taas samasta kohtaa samaan jigiin hyvänkokoisen tuntuinen kala. Huomasin heti, että taas tulee jotain isompaa. Kala nousi jo aika kaukana pintaan ja luulin sitä hetken toutaimeksi, kunnes se oli jo tullut lähelle rantaa niin totesin että se oli reilun puolen kilon säyne. Jigi irti huulesta jo vedessä ja kala takaisin uimaan.
Kiertelin joka puolella koskea ilman tärppejä, kunnes olin sielä ihan alhaalla pienellä laiturilla ja taas jigiin nappasi kala. Se tuli suoraan ylös, eikä ollut kuin n. 10cm ahven  :-D Samasta kohtaa tuli vielä pienempikin ahven hetken päästä, mutta ei muuta koko reissulla enää.

Sunnuntaina:
Lupa kesti koko vuorokauden ja olin ostanut sen edellisenä päivänä kello 11.35, joten aamulla piti herätä aikaisin kalaan.
Perillä olimme joskus klo 07.00 ja kiertelin kaikkia hyviä paikkoja, mistä olen nähnyt/kuullut saatavan kalaa. Ei tarkoituksellista tärppiä koko päivänä, mutta yhden salakan sain vaapulla kyljestä kiinni olleena. Salakoita oli niin paljon, että oli hauskan näköistä kun perhokalastajilla oli joka toisella heitolla salakka perhossa kiinni kyljestä :-D

Tänävuonna pitäisi mennä vielä kirjolohi tartuttamaan sieltä. Toutaimiin ei taida enää näin myöhään syksyllä olla kovinkaan hyviä mahdollisuuksia  :-)

Olen kalastelijapoika!

[TLV]Fisu

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Syyskuu 19, 2008, 13:46:43 »
Juu Siuronkoski on 1.niistä hyvistä kala paikosita. kannataa käydä tsekaamassa mesta..jos vaan mahdollista suinkin on.   :-P [suosittelen]

[TLV]Fisu

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : Syyskuu 19, 2008, 13:50:12 »
Tuli tossa mieleeni että jos joku on tampereen suunnalta menossa sinne päin kalaan niin ottakaapa toki. minuun yhteyttä. tääällä foorumilla. lähden mielelläni mukaan.. kalaan.. vink.vink   olenhan sielä asustellut.. jos jokusen vuoden.  ja olisi kiva jos ottasitte yhteyttä 1-2.päivän vroitus ajalla.. kiitos  :-P
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2008, 13:52:18 kirjoittanut [TLV] Fisu »

[TLV]Fisu

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : Marraskuu 16, 2008, 21:47:27 »
onko tänä syksynä ollut vielä siuronkoski kalaisassa kunnossa niin sanotusti olisi kiva kuulla vähän syys saaliistanne. sieltä siuron koskelta jos  sielä joku aktiivinen kalastelija on vielä ollut kalassa...? näinkin kylmillä keleillä:   :-P

pilkkiäijä

• Profiili
« Vastaus #13 : Marraskuu 16, 2008, 22:04:23 »
onko tänä syksynä ollut vielä siuronkoski kalaisassa kunnossa niin sanotusti olisi kiva kuulla vähän syys saaliistanne. sieltä siuron koskelta jos  sielä joku aktiivinen kalastelija on vielä ollut kalassa...? näinkin kylmillä keleillä:   :-P
Kai sieläkin vielä kerran käydään nyt kun taimenen rauhoituskin on loppunut. Katsotaan nyt ensin sellainen hyvä päivä. Viimeksi kävin kesällä, eikä tullut kun muutama ahven ja säyne. Nyt varmaankin niitä taimenia saa parhaiten/varmiten sieltä.
Olen kalastelijapoika!

[TLV]Fisu

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : Marraskuu 16, 2008, 22:20:33 »
Toivotaan näin ja toivotan hyvää kala onnea näin etu käteen jo olisi kiva joskun ensi kesänä tulla mukaan jos vaan autoon mahtuu. :wink:  :-o

Kuhastelija

• Profiili
« Vastaus #15 : Marraskuu 16, 2008, 22:48:13 »
Mä kävin tänään Siurossa. Jaa kaloja vai? No eipä niitä näkynyt, mutta kalastajia sen sijaan riitti, jopa niin paljon, että voimalan alapuolella ei juuri muualle mahtunut kuin siihen yhdelle rautatiesiltaa vastapäätä olevalle laiturille, joka nyt ei ihan ykkösottipaikkoja ole. Voimalan yläpuolella oli kyllä JK- kevennettyyn jotain töksyjä, mutta tuntemattomiksi jäivät. No eiköhän siellä silti tule joulukalaa käytyä yrittämässä, ja yleensä talvikauden alkuinnostuksen jälkeen koskella saa välillä kalastella jopa yksinään.
Tänä vuonna on tullut käytyä aika paljon Siurossa, muttei kummempia saaliita ole tullut, ainoostaan yks  50 cm tanttu tuli viimesellä reissulla ennen rauhoitusta. Ahvenia toki tullut ja kirjoja sekä tounaita karkuuteltu.

[TLV]Fisu

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : Helmikuu 17, 2009, 11:01:19 »
siurossa on paljon muutakin nähtävää kuin siuronkoski pelkästään kanntaisi ottaa opas mukaan ne kertovat kultuurista hieman kanssa  :-D

[TLV]Fisu

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : Huhtikuu 08, 2009, 11:03:17 »
onkohan kukaan käynyt siuronkoskella kalassa tai yleensäkkään sielä päin olisikiva tietää että onko sielä jäitä kuinka..?  :-P

M-A-K-E

• MSN Messenger  - lord_of_world_@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #18 : Huhtikuu 20, 2009, 22:51:51 »
Onkos kevät jo tuonut kalansaaliita tullessaan? Itse olisi tarkoitus tulla tutustumaan lähiaikoina. Jäitä ei siellä enää ainakaan ole.
Mä seuduilla näillä oon tunnettu kalamies...

Slickko

• Profiili
« Vastaus #19 : Huhtikuu 20, 2009, 22:54:12 »
16.3.2009 Siuronkoskelta n.1 kilon kirre,kalaa varmasti on. www.siuronkoski.com

[TLV]Fisu

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #20 : Huhtikuu 21, 2009, 07:07:31 »
suosittelen tutustumaan juu siuronkoskeen komee paikka vaikka ei kalastaisikkaan koskaan sielä maisemat 1 luokkaa ainakin:  :-P

-Junior-

• MSN Messenger  - Jarvinenjere@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #21 : Huhtikuu 21, 2009, 19:41:26 »
Muutamia kertoja olen Siurossa käynyt mutta ylös ei ole tullut kuin ahvenia ja yksi alamittainen kuha.
Ensimmäinen toutain on ollut lähellä muttei halunnut tulla ylös asti (noin 4-5kg)...

pilkkiäijä

• Profiili
« Vastaus #22 : Huhtikuu 24, 2009, 18:47:25 »
Huomenna aamulla kalaan siuronkoskelle, saa nähdä tuleeko mitään. Viimeviikon torstaina tehty viimeiset istutukset.

Edit:

Paikalle klo 9. Ylös yksi kirjolohi sieltä padon yläpuolelta, ajassa 12.25. Samassa kohdassa en viitsinyt enempää heittää, koska kiintiö on sen 2 kalaa, ja siinä oli paljon kirjolohia! Pitkä kiertely ilman tärppejä, kunnes lopussa samasta paikasta mistä kalanikin oli tullut, tuli samaan vaappuun yksi tärppi.

Kirjolohi painoi 1085g ja nappasi 11cm vaappuun.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2009, 17:03:03 kirjoittanut pilkkiäijä »
Olen kalastelijapoika!

[TLV]Fisu

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : Huhtikuu 26, 2009, 12:28:43 »
taidan kanssa mennä tänä kesänä siuronkoskelle kalaan yrittämään isoa kirreä  :roll:
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2009, 12:30:56 kirjoittanut [Tkk]Fisu »

-Junior-

• MSN Messenger  - Jarvinenjere@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #24 : Huhtikuu 26, 2009, 17:01:33 »
Tänään olin n.4 tuntia koskella, mutta ei yhtään tärppiä eikä kaloja näkynyt...

murkkis

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #25 : Toukokuu 02, 2009, 03:09:17 »
Tänään klo 12 pitäisi aloittaa oma rumba tyttöystäväni kanssa Siuronkoskella, ensimmäistä kertaa menossa ikinä, joten täytyy yrittää vaistoihin luottaa, missä on hyviä paikkoja, ja pyrimme kiertämään mahdollisimman laajasti. Otetaan myös kuvia jos saadaan jotain  :wink:

M-A-K-E

• MSN Messenger  - lord_of_world_@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #26 : Toukokuu 02, 2009, 11:02:09 »
Eilen tuli käytyä pikavisiitillä koskella. Itse en kalastanut, mutta eipä siellä näyttänyt olevankaan hirveästi muutakaan väkeä kalassa. Virtaama vaikutti melko suurelta ja on varmasti rauhallisempi viikonloppuisin. Pitää katsella, jos alkukesästä sitten kävisi paremmalla ajalla.
Mä seuduilla näillä oon tunnettu kalamies...

murkkis

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #27 : Toukokuu 02, 2009, 22:03:57 »
Nyt tuli sitten ensimmäinen kalareissu tehtyä Siuronkoskelle, ja tuli palattua kokeneempana, mutta paljain käsin. Kerran oli noin 1,5kg toutain kiinni ja tyttöystävällä kaksi kertaa peräkkäin pienehkö kirre (istukas?) kiinni.

Kosken kalastusalue oli tottumuksiini verrattuna todella pieni, mutta löytyi silti paikkoja heiteltäväksi koko päiväksi.  :-)

Yksi kolmen nuoren jätkän porukka sieltä veteli toutaimia vieressäni suvanto-osuudelta oikein urakalla. Lieneekö 6 yhteensä ylös, noin 2,5kg keskipainoa, joista suurin taisi olla 3,2kg. Myös yhden kirjolohen taisivat siinä napata. Karkuutuksia tuli myös muutamia.

Lämmintä oli ja aurinko paistoi, oli mukava käydä kalassa, ja tullaan käymään vielä uudestaan. Toutain on kohta todellakin otillaan...Kunhan vesi hiukan vielä lämpenee.  :wink:

murkkis

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #28 : Toukokuu 06, 2009, 22:05:13 »
Lisättäköön tänne nyt hiukan lähipäivien tuloksia:

4.5.2009 - Klo 9.00 päivän aloitus:

15 minuuttia ehdin heittelemään kunnes voimalan ja sillan väliseltä poolilta iski 1,5kg toutain kiinni! Otti Abun pun./valk./sin. lusikkaan. Myöhemmin jatkoin matkaani yläjuoksulle, suvanto-alueelle, josta nousi klo 10:30 nätti 1,5kg kirjolohi Räsäseen ruohikko-helmeen (väri BLU-C)! Hyvä aloitus kalastuskaudelle!

6.5.2009 - iltakalaan:

Suuntasimme tyttöystävän kanssa taas heti yläjuoksulle, jossa pohjakivitys vei Räsäseni. Tämän jälkeen siiman päähän Honkkarin halppissarjan lusikka (vaaleanpunainen/valkoinen/sininen//mustilla täplillä), tähän iski hetken heittelyn jälkeen komea 2,4 kiloinen toutain! Punnituksen jälkeen takaisin kasvamaan, kiitos tästä ja oma henk.koht. ennätys!  8-)

Huomenna aamusta taas kalaan, jolloin lähdetään vimmatusti hakemaan uusia ennätyskaloja!  :wink:

[TLV]Fisu

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #29 : Toukokuu 16, 2009, 10:03:58 »
JA (TÄNÄÄ ON SIUROSSA KUORE JUHLAT) KANNATAA TULLA PAIKAN PÄÄLE TSEKKAMAAN TILANNETTA.. :D :D :D

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>