Chat

Kirjoittaja Aihe: Köhniöjärvi  (Luettu 13686 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Köhniöjärvi
« : Heinäkuu 13, 2007, 14:38:30 »
Onko kukaan käynyt kyseisellä paikalla? Itse olimme tossa eilen käyttäjän suPsiMiGGo kanssa kalassa siellä. Haukea siellä on sen me jo tiedämmekin...(eilen tuli 2kg ja 0.5kg sekä pari yli kilosen karkuutusta.) Isoakin siellä tiedettävästi on. Hauet eivät niin paljon minua kiinosta, kun kirret. Kysynkin, että: Onko kukaan saanut sieltä kyseistä kalaa? Mistä ja millä olette saaneet? Näimme 4 äijjää siellä kalassa ja kaikki kalastivat ootto-ongella. Kannattaako siellä pyytää kirree ilman ootto-onkia? Lusíkoilla ja lipoilla kirreä yritimme ja kiersimme järven vissiin 3 kertaa, mutta kirreä ei tullut. n.klo 12 pm yks äijä sai kirren vastarannalla(uimarannan puolella)...Yritimme syvästä, matalasta ja vaikka mistä, mutta kun ei niin ei...
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Pro Pilkkijä

• Omakuva paintilla näppärästi.
    • MSN Messenger  - kassu24@hotmail.com
    • Profiili
Vs: Köhniöjärvi
« Vastaus #1 : Heinäkuu 18, 2007, 11:25:30 »
Itse olen käynyt Köhniönjärvellä ainoastaan kerran pilkillä ja tuloksetta. Kirreä juu yritin mutta ei kuulunut, ei... Minä kokeilisin tahnalla onkimista, mutta näistä lakiasioista en tiedä, että pitääkö siihen sitten olla jotkut luvat.

« Vastaus #2 : Heinäkuu 20, 2007, 14:57:36 »
Itse olen käynyt Köhniönjärvellä ainoastaan kerran pilkillä ja tuloksetta. Kirreä juu yritin mutta ei kuulunut, ei... Minä kokeilisin tahnalla onkimista, mutta näistä lakiasioista en tiedä, että pitääkö siihen sitten olla jotkut luvat.
Joo multa löytyy khyl kausilupa.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

juhis3

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Syyskuu 05, 2007, 13:04:50 »
hyi vittu köhniöltä saa mitään!!! :|

juhis3

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Syyskuu 19, 2007, 12:11:30 »
mun yks kamu sai 5 kg hauen  köhniöltä  :-P

Haugi_94

• Vieras
« Vastaus #5 : Lokakuu 16, 2007, 10:56:34 »
Sain köhniöstä 2kg hauen ja 1kg kirren. Kirjolohi tietysti tahnalla.

Dannii

• Profiili
« Vastaus #6 : Huhtikuu 02, 2010, 19:17:44 »
Pitääpä nostaa vanha aihe esille kun alkaa tuo kalastuskausi lähentymään.

Itse olen kalastellut köhniöllä vuosikaudet ja ihan kohtuullisen kalaisa järvihän tuo on.
Haukea tosiaan löytyy, myös lähelle kymppikiloista sieltä on kiskottu. Mikä on hyvin tuon kokoiselle lätäkölle.

Alkukaudesta saa järkyttävän kokoista lahnaa mato-ongella, ketä tämä kalastusmuoto yhtään kiinnostaa. Mukavaa ajanvietettä ja helppoa. Ei tartte kuin laskea mato-onki ihan rantaveteen, niin tärppejä tulee.

Sitten ne istutuslohet. Niitä tulee ihan mato-ongella, siinä sivussa kun yrittää onkia pienempiä kaloja  :-D
Tahnalla niitä tietysti parhaiten sieltä saa ja tuota suurinosa kalastajista käyttääkin. Mutta kyllä niitä sieltä vieheelläkin saa. Aikaisempina vuosina itsekin pääasiassa ootto-ongella kirrejä kalastellut, mutta tulevana kautena keskityn melkeinpä pääasiassa viehekalastukseen.

Viehe suosituksia paha heitellä kun kyllä ne nappaa kiinni melkeinpä mihin vaan jos sillä tuulella sattuvat olemaan  :-D

Huonoja puolia köhniöllä viehekalastamiseen on nuo kohtuu puunrunkojen täytteiset kohdat... Vieheitä saisi käydä sukeltelemassa pari säkillistä  :roll:

sebu92

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Toukokuu 11, 2010, 13:38:28 »
Kummalta puolelta sitä kirjolohta tulee? Junaradan puolelta vai junaradan vastakkaiselta puolelta? Entä hauet?

Shirak

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Toukokuu 12, 2010, 19:25:01 »
Kummalta puolelta sitä kirjolohta tulee? Junaradan puolelta vai junaradan vastakkaiselta puolelta? Entä hauet?

En tiedä kuinka hakoteillä olen tän jutun kanssa, mut eikös se ole kalastuskiellossa kesän http://map.genimap.com/MMM/Kalastuskieltoalue/Kalastuskieltoalue;jsessionid=e601560d29f456be94f51a15af6ac0f6d4a4a006177a6f44f70670213218d1d9.nQjIok5Kq38ImR9zqQbJpkvJqRfDpAqInAyUah8Pa3a?haku=060075

Kalastuskieltoalue:   Köhniönjärvi (060075)
Kunta:   Jyväskylä, Jyväskylän mlk, Korpilahti
Peruskarttalehdet:   321205
Kiellon voimassaoloaika:   01.05.-31.10.
Kiellon päättymisaika:   31.10.2011
Kiellon tyyppi:   Viehekalastuskielto

edit: vai meinaako toi päättymisaika sitä, että ens vuonna se viehekalastuskiellossa. tän päivän lehdessä kyl kans mainostettii lupien myyntiä
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2010, 19:26:58 kirjoittanut Shirak »
Viehekalastus. Loppukesästä mahdollisesti perhostuksen harjoittelun aloitus.
Välineet:
Shimano Nexave 2500fb + shimanon settivapa(josta kela jäi varakäyttöön). Shimano Vengeance 210ML vapa + uistimet puihin ja pohjaan viljeltäväksi.

sebu92

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : Toukokuu 12, 2010, 19:44:13 »

En tiedä kuinka hakoteillä olen tän jutun kanssa, mut eikös se ole kalastuskiellossa kesän http://map.genimap.com/MMM/Kalastuskieltoalue/Kalastuskieltoalue;jsessionid=e601560d29f456be94f51a15af6ac0f6d4a4a006177a6f44f70670213218d1d9.nQjIok5Kq38ImR9zqQbJpkvJqRfDpAqInAyUah8Pa3a?haku=060075

Kalastuskieltoalue:   Köhniönjärvi (060075)
Kunta:   Jyväskylä, Jyväskylän mlk, Korpilahti
Peruskarttalehdet:   321205
Kiellon voimassaoloaika:   01.05.-31.10.
Kiellon päättymisaika:   31.10.2011
Kiellon tyyppi:   Viehekalastuskielto

edit: vai meinaako toi päättymisaika sitä, että ens vuonna se viehekalastuskiellossa. tän päivän lehdessä kyl kans mainostettii lupien myyntiä

No sit pitää mennä mato-ongelle. Kummalta puolelta tulee isompaa kalaa? Ite oon ollu junaradan vastakkaisella puolella eikä sieltä oo tullu mitään.

Dannii

• Profiili
« Vastaus #10 : Toukokuu 13, 2010, 08:37:28 »
Ei kai siellä nyt mitään viehekalastus kieltoa ole. Ymmärrän asian vaan niin, että ei siis saa viehestää pelkällä läänikohtaisella luvalla vaan tarttee tuon järvikohtaisen luvan noiden istutusten takia.

Tänäänhän se selviää kun kausi alkaa klo: 12.00.

Mutta noista paikoista, niin haukeahan siellä tuntuu olevan vielä ihan rannan tuntumassa mielin määrin, ei liene väliä kummalta puolelta järveä sitä yrittää jos vaan on otti päällä. Itte enimmäkseen olen junaradan puolella, sinne ei jaksa äijät rämpiä noiden ootti-onkiensa kanssa, joten on hiukan rauhallisempaa siellä.
Tänään kyllä alottelen itekin ootti-ongella, mut huomenna alkaa hauen kiusaaminen.

Myös tuon kirren suhteen ole kyllä huomannut kumpi puoli nyt olisi varsinaisesti parempi paikka, toki onhan siellä muutamia aika spesiaalipaikkoja  :wink:

Nyt ei ajatus ihan kulje, sen verran on kalakuume päällä, mut koitetaan vastailla paremmalla ajalla hiukan kattavammin.

Shirak

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : Toukokuu 13, 2010, 14:36:30 »
Niin se varmaan on. tuomiojärvellekin oli 5 venettä eksyny uistelee ja pari tais rannastakin heitellä je energian lähistöllä. Mites kun toi läänikohtaisuus mulle uutta(yleensä paikallisella luvalla kalastellu), ni oltiin maanantaina heittelemässä Pappilajoella ja siellä jotkut veneelläkin uistellu, niin meille joku punatakkinen huonosti käyttäytyvä rouvashenkilö rupes huutaa ja ölisee(siis kirjaimellisesti :roll: ), että vasta kesäkuun 1. päivä alkais siin kalastuskausi ja hän soittaa poliisit paikalle. Omasta mielestä MMM ja elinkeino ja ympäristöviraston jkl:n kalastusasiantuntija ei sanonu mitään sellaisesta, kun soittelin tarkistaakseni läänikohtaisuuden kattavuutta ja kerroin jo silloin(kk sitten) aikovani kalaan. Palokan kalastuskunnan sivuillakin päiväystä löytyy ainostaa verkkokalastukselle. Eli kai rouva oli väärässä?
Viehekalastus. Loppukesästä mahdollisesti perhostuksen harjoittelun aloitus.
Välineet:
Shimano Nexave 2500fb + shimanon settivapa(josta kela jäi varakäyttöön). Shimano Vengeance 210ML vapa + uistimet puihin ja pohjaan viljeltäväksi.

Kuoppari

• Profiili
« Vastaus #12 : Kesäkuu 04, 2010, 12:55:40 »
Jos Köhniöllä on viehekalastuskielto, ni tarkoittaako se sitä että sielä saa kuitenkin onkia ilman maksua? (onkiminen ei käsittääkseni ole viehekalastusta)

Kuoppari

• Profiili
« Vastaus #13 : Kesäkuu 04, 2010, 22:26:44 »
Kaupungin sivuilla lukee näin:
Mato-onginta ja pilkintä
Onginnassa ja pilkinnässä ei tarvita virkistyskalastuslupaa. Onkimisena pidetään sellaista kalastusta, jota harjoitetaan vavalla ilman heittokalastukseen soveltuvaa kelaa ja jossa vapa tai siima on onkijan kädessä tai käden ulottuvilla eikä vieheenä ole pilkki, uistin, perho tai muu keinotekoinen laite. Pilkkimisenä pidetään kalastusta siimaan kiinnitetyllä pystysuunnassa liikuteltavalla pilkillä, siimaa kädessä pitäen tai lyhyehköä heittokalastukseen soveltumatonta vapaa käyttäen.
(http://www.jyvaskyla.fi/liikunta/virkistyskalastus/ohje)

Toisaalta järvi löytyy listalta jossa myös onginta kiellettään:
http://www.ely-keskus.fi/fi/ELYkeskukset/KeskiSuomenELY/Maaseutuelinkeinotjakalatalous/maaseutuohjelma%20ja%20maaseutustrategia/Documents/Onginta-%20pilkint%C3%A4-%20ja%20%20viehekalastuskiellot%2001032010.pdf

(edit: ku tarkemmin tuktii niin eipä tossa mitään ongintakiellosta ollutkaan.  :oops:)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2010, 18:50:17 kirjoittanut Kuoppari »

Dannii

• Profiili
« Vastaus #14 : Kesäkuu 05, 2010, 00:59:37 »
Edelleenkin köhniönjärvellä saa vieheellä kalastella, kunhan on hankittuna järvikohtainen lupa. Ei siis kelpaa pelkkä läänikohtainen lupa!

Ja kyllä. Onkia saa ilman mitään lupia, kunhan syöttinä on luonnollinen syötti. Tahna ongintaan taasen luvan tarvitsisi.

Hiukan alkaa kyllä menemään maku tuolla köhniöllä kalastamiseen kun touhu on pikkasen villiä. Kala-ahneet vanhat äijät kalastelee jatkuvasti kahella vavalla ja kolmen kirren päiväkiintiöistä ei välitetä tuon taivaallista. Vaan mikäpäs siinä kun eihän noita valvojia ole siellä näkynyt kauden aloituspäivän jälkeen kertaakaan.

Ja hiukan ihmetyttää, että minkä kokoista tuo kirjolohi tuolla oikein on. Tiistaina saatu hurja 520g. kirre. Enpä olisi uskonut, että noinkin pientä kalaa sinne kuskaavat... Toki isompiakin tullut, mut kuiteski.

Mato-ongella onkin saatu tämän kauden parhaimmat saaliit, pari noin 1.5kg. lahnaa  :-D

Pietarin kalansaalis

• Profiili
« Vastaus #15 : Kesäkuu 11, 2010, 10:26:54 »
Pari reissua tullu nyt heitettyä köhniölle, tänään viimeks olin aamu kuuden kieppeillä paikalla ja puoli kymmenen aikaan vitutus oli jo niin suuri että piti lähteä pois. Mitään ei ole tullu ( kirreä olen yrittänyt) tahnalla, lusikoilla ja muutamalla lipalla. Taitaa olla kalat vähissä tai uimarannan montun ympäristössä missä ei saa kalastaa. On kyllä se monttu (syvänne) aikas vi..umaisessa paikassa näin kalastuksen näkökulmasta....  :x

Pietarin kalansaalis

• Profiili
« Vastaus #16 : Kesäkuu 11, 2010, 10:30:10 »
Hmmm.. nyt syvyyskarttaa jälleen katsottuani näyttäis siltä että junaraiteen puolelta riittäis heittopituus montun reunan pommitukseen tai sinne powerbaitit lilluu  :lol:

Dannii

• Profiili
« Vastaus #17 : Kesäkuu 11, 2010, 14:37:09 »
Juuri näin. Junaradan puolelta tuo kohta on monestikin aika saalisvarma paikka  :-)
Itte olin tänä aamuna kyseisellä paikalla yö kahdesta yli seittemään, vaan eipä mitään tarttunut mukaan. Ei tahnalla, eikä madolla.

Kala varmasti alkaa olemaan kohtuu vähissä kun viime kuun 12 pvä. ovat sitä tuoneet. Uskoisin, että ensi viikon aikana tulee lisää. Sit taas on viikon ajan äijiä rannat täynnä ja sen jälkeiset kolme viikkoa odottelevat himassa uutta lastia  :-D

Peetu

• Profiili
« Vastaus #18 : Elokuu 15, 2011, 09:26:49 »
Mites on Köhniö antanu kalaa tänä kesänä? Ilmeisesti sinne on kuitenki Kirjolohia tänäkin kesänä istutettu?
Hauki on kala, Hauki on kala! Mikä se hauki on?

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>