Chat

Kirjoittaja Aihe: Kyrösjärvi  (Luettu 22762 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

deeris

• Vieras
Kyrösjärvi
« : Heinäkuu 16, 2007, 00:42:11 »
käyttekö koskaan kyrösjärvessä kalassa?mä käyn siellä usein kuhaa kalastamas  :-)

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger  - atte89@luukku.com
    • Profiili
    • kilpapilkintäblogi
Vs: kyrösjärvi
« Vastaus #1 : Heinäkuu 16, 2007, 18:17:59 »
Pilkkikisassa olen 2 kertaa käynyt, aikas heikosti tuli ahventa. Hankala järvi on kun on niin syvä. Kultapilkissä, jossa on 5 suurimman ahvenen kisa, on parhaat tulokset ollu viime vuosina siinä 1200g paremmalla puolella.
Yhden mun tutun mukaan sieltä saa sellaista n. 40cm kuhaa ihan hyvin mutta ei juurikaan isompia.

kalastaja62

• Profiili
« Vastaus #2 : Elokuu 04, 2007, 00:17:52 »
kuhaa sieltä saa ainaki hyvin

kapteeni

• Profiili
    • Tapiolan kalakerho
« Vastaus #3 : Elokuu 05, 2007, 23:06:12 »
joskus tossa vuosituhannen alussa joku mies vetäisi siitä uistelemalla 19kg hauen, oli siinä pikkupojilla katselemista

Salmo

• Vieras
« Vastaus #4 : Elokuu 05, 2007, 23:44:05 »
Lainaampa viestini kalastus.comista:

Juves         Maanantaina 16. Heinäkuuta, 2007 - klo 22:44

Tuli itse oltua tänään ekaa kertaa Kyrösjärvellä jigikalassa. Eipä ollut ottipaikoista mitään tietoa, mutta joka pakka, jossa olin, antoi vähintään kuhan karkuutuksia. Lopulta 10 kpl ylös + 3 kg hauki. Muutaman 50 cm otin ruokakalaksi, pienemmät takaisin. Hieno kohde jigailla, täytyy myöntää!

kalle

• Profiili
« Vastaus #5 : Elokuu 07, 2007, 13:27:12 »
 Helppo uskoa Juvesta, sillä työkaverini käy juurikin jiggaamassa Kyrösjärvellä, ja komeita kuhia saanut, sekä myös määrällisesti hyvin... Varmastikkin on isojakin kuhia, ja paljon, eipä ole syytä, miksi ei olisi??? Itse käynyt vain hauki mettällä siellä.

RÄKÄKIISKI

• Profiili
« Vastaus #6 : Tammikuu 28, 2008, 20:32:20 »
joskus tossa vuosituhannen alussa joku mies vetäisi siitä uistelemalla 19kg hauen, oli siinä pikkupojilla katselemista

ettei vaan olis ollut 15kg koska saatiin semmonen hauki siinä 2000 luvun kieppeillä eikä ole tullut tietoon että joku ois saanu niinkin isoo kalaa koska kyllä täälä tieto vaihtuu

NiilaPa

• Profiili
« Vastaus #7 : Tammikuu 29, 2008, 11:38:09 »
Tarkotat räkäkiiski varmaan 14,5 kg.  :-D

RÄKÄKIISKI

• Profiili
« Vastaus #8 : Tammikuu 29, 2008, 16:09:11 »
Tarkotat räkäkiiski varmaan 14,5 kg.  :-D

en tarkoita vaan 14.7kg on tarkka paino

M-A-K-E

• MSN Messenger  - lord_of_world_@hotmail.com
    • Profiili
Kyrösjärvi
« Vastaus #9 : Marraskuu 29, 2008, 17:38:44 »
Onko porukka käynyt kalassa Ikaalisten Kyrösjärvellä? Eipä aihetta ole ainakaan luotu. Itsellä kun on mökki rannalla niin tulee paljonkin kalastettua. Järvessä on hyvä kuhakanta, ja isoa ahventa ja haukea. Jalokalaa kuten taimenta, kirjolohta, järvilohta ja siikaa järveen pannaan mutta niitä saadaan harvoin.  Kokemuksia olisi hyvä kuulla, jos joku siellä käy.
Mä seuduilla näillä oon tunnettu kalamies...

sami552

• Team Särkkäri
    • MSN Messenger  - hapankorppu91@hotmail.com
    • Profiili
Vs: Kyrösjärvi
« Vastaus #10 : Marraskuu 29, 2008, 20:28:50 »
Talvisin tulee aina muutaman kerran käytyä, tasuria tuollakin heiluttamassa. Ahventa on tullut joskus hyvinkin ja ihan hyvän kokoisiakin. Mutta avovesikaudella ei ole ikinä tullut käytyä.
Aaro kerho, puhtailla koukuilla.

NiilaPa

• Profiili
« Vastaus #11 : Marraskuu 29, 2008, 21:53:41 »
Itse kalastelen paljon kyrösjärvellä kesällä. Myös talvella on vähän tullu pilkillä käytyä. Hyvä järvi kaikin puolin, kuhat tosin todella pieniä mitä minä olen saanut. Hauesta ei pulaa järvessä ainakaan ole, eikä hauen koossa valittamista. Hyvänä esimerkkinä tuttuni saama 14,7kg. Eniten olen kalastellut siellä viljakkalan lähistöllä. Onko se nyt viljakkalanselkä siinä inkulan salmen itäpuolella? Kuhaa on sitten lähetty hakemaan pidemmältä inkulan salmen länsipuolelta. Hyvä järvi ei voi valittaa.

http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=16417.0 kyllä tämmönen aihe jo on.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 29, 2008, 22:00:00 kirjoittanut NiilaPa »

M-A-K-E

• Profiili
« Vastaus #12 : Marraskuu 29, 2008, 22:07:25 »
Viljakkalanselän rannalla meitin mökkikin on, joten siellä tulee enimmäkseen pyörittyä.  Se on kyllä huomattu, että kuhan keskikoko on laskenut hirveästi. Häme cupin Haverin uistelussakin suurin kuha oli vain 1,5 kg. Liekö kalastuspaine osasyynä tähän kääpiöitymiseen?

(Joo, näköjään olikin aihe jo tehty)

NiilaPa

• Profiili
« Vastaus #13 : Marraskuu 29, 2008, 22:19:51 »
Niin taitaa kalastuspaine olla suurin syy kuhan pienuuteen. Alamittaa pitäisi suurentaa rutkasti.

M-A-K-E

• Profiili
« Vastaus #14 : Joulukuu 31, 2008, 18:46:13 »
No, onko jäätä jo ikaalisten puolella? Viljakkalanselkä meni jäähän pari päivää sitten.

Kuhastelija

• Profiili
« Vastaus #15 : Joulukuu 31, 2008, 18:55:05 »
Niin taitaa kalastuspaine olla suurin syy kuhan pienuuteen. Alamittaa pitäisi suurentaa rutkasti.
Alamitta pitäisi Kyrösjärvellä, kuten useilla muillakin kalatiheyksiltään suurilla kuhajärvillä nostaa sinne 45-50 cm, koska kuha ei ilmeisesti ole kutukypsä ainakaan paljon alle 45 senttisenä. Mitä järkeä on pitää alamittaa sellaisena, että mitantäyttävät kalat eivät ole välttämättä kerenneet kutemaan kertaakaan? Toisaalta Kyrösjärvi on siinä suhteessa edelläkävijä, että kuhan merkittävimmät kutupaikat ovat kalastuskiellossa touko-kesäkuun, joten kuteminen itsessään tapahtuu rauhassa.

M-A-K-E

• Profiili
« Vastaus #16 : Joulukuu 31, 2008, 18:59:58 »
Harmi vain, ettei noilla kieltoalueilla ole paljonkaan valvontaa. 100 metrin verkkokin oli kesäkuussa siinä epätoivonmatalan kohdalla.

torres

• Profiili
« Vastaus #17 : Helmikuu 16, 2009, 14:01:11 »
Tytärtä viemässä perheensä kanssa pilkille miharin rannasta kun asuvat vieressä. Osaisiko kukaan neuvoa mihin päin pitäisi mennä pilkille et jotain saisi. Jospa vaikka innostuisivat pilkki harrastuksesta. Pikkulasten kanssa on vähän hankalaa ravata ympäri järveä. Itse harrastan pilkkimistä mutta kyseisellä järvellä en ole pilkinnyt koskaan. Paikat on hakusessa.
Onko mahdollisuuksia autolla ajaa jäällä turvallisesti. Ja pääseekö miharista jäälle autolla?

torres

• Profiili
« Vastaus #18 : Helmikuu 18, 2009, 17:09:51 »
No niin tulipa käytyä. Autolla jäälle ja jäätä riitti.Näky olleen muutkin ajaneet siellä. Kalaa ei tullut kuin muutama pikku ahven. Makkara tulet olivat sitäkin paremmat.

M-A-K-E

• Profiili
« Vastaus #19 : Helmikuu 18, 2009, 23:14:13 »
No sehän on mukavaa, että porukka viihtyy. Itse en oikein autolla menisi, kun isoja railoja on monin paikoin. Kalantulokin on melko tiukassa näin sydäntalvella.

torres

• Profiili
« Vastaus #20 : Helmikuu 19, 2009, 13:26:22 »
Niin jäipä kertomatta et Miharinranta on Mahnalanselän puolella. Siellä Sasin päässä. Siuron tien puolelta jäälle. Siellä ei ollut railoja näkyvissä.

M-A-K-E

• Profiili
« Vastaus #21 : Heinäkuu 17, 2009, 22:21:53 »
Tänään uisteltiin pari tuntia pitkin poikin Kyrösselkää ja saaliiksi lankesi pari kappaletta alamittakuhia. Pitäisi loppukesään mennessä saada ainakin yksi mitallinen kuha. Viljakkalanselkä on tungettu niin täyteen verkkoja, ettei siellä ainakaan pahemmin uistella. Rannoilta on virvelöimällä irronnut muutamia ahvenia ja Wekellä melko runsaastikin.

Timpe

• Vieras
« Vastaus #22 : Heinäkuu 19, 2009, 03:18:23 »
Eilen (tänään) käytiin tekemässä pistoreissu täältä Tampereelta Kyrösjärvelle, laskettiin vene Mansoniemestä ja suunnattiin kohti pohjoista, Kovelahdelle, käytiin aina Rautaperässä asti. Tarkemmista paikoista ei ollut tietoa, kaverin appiukon mökki on pohjoispäässä Rautaperässä, joten sen takia sinnepäin suunnattiin. Saaliiksi saatiin 8 kuhaa, 2 haukea ja 1 ahven, 1 kuhista oli juuri mitantäyttävä ja toinen hauki oli 1,6kg, muut kalat oli luvattoman pieniä.
Täytyy kyllä joku toinenkin kerta tehdä reissu tuonne, ihan hyvin kalaa tuntui olevan, tosin hieman pientä, mutta se taitaa olla ihan normaalia siellä.

garfunkel

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : Heinäkuu 30, 2009, 23:08:14 »
Ite tehny pari kolme reissua Kyrösjärvelle tänä vuonna. Uistelutunteja silti varmaankin 25h, mutta yhen ahvenen oon saanut. Mitkään jesset yms. ei kelpaa mihinkään aikaan vuorokaudesta ja jne. Kaverit on muutamia alamittasia kuhia saaneet ja muutaman hauen, en tie sit, kalastajassa vika.  :-o

M-A-K-E

• Profiili
« Vastaus #24 : Lokakuu 28, 2009, 22:47:53 »
Onko viimeaikoina kalaa irronnut? Vesi on niin pirun matalalla, ettei ottipaikoista mitään tule. Katiskassakaan ei ole ollut mitään 3 viikkoon, vaikka olen siirtynyt sitä syvästä matalaan ja niin päin pois. Jiggaaminenkaan ei ole kuhaa tuottanut. Jos vielä yhden saisi nostettua, ennen kun jäähän menee.

Kona19

• Mulla on aivan omanlainen jännitysnäytelmä tässä käynnissä !
  • Toimittaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #25 : Toukokuu 28, 2010, 23:03:10 »
Perheellä on mökki rannasa, usein tulee uisteltua haukea ja kuhaa. Kala on kieltämättä pientä, ainakin kuhan suhteen, hauet ja ahvenet ovatkin jo suurempia.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2011, 22:11:44 kirjoittanut Kona19 »
Miten sen nyt ottaa...

darpeee

• Vieras
« Vastaus #26 : Toukokuu 29, 2010, 09:22:36 »
Onko Kyrösjärvi se, joka oli aiheena eilen illalla Eräkuksa -ohjelmassa? Ihan hyvinhän nuo tuntuivat saavan sitä kuhaa sieltä.  :-) Tänään olisi myös uusinta joskus iltapäivällä Jim kanavalla

zima

• Profiili
« Vastaus #27 : Toukokuu 29, 2010, 09:32:51 »
Kyllä oli ja sen voi katsoa myös ruutu.fi

kuha kalle

• Profiili
« Vastaus #28 : Elokuu 10, 2010, 13:56:29 »
Vaikeaa ei kuhan saanti todellaakan ole, mutta yli 40 cm saaminen on hankalaa. Eilen esimerkiksi serkujeni kilpaveneellä matalauisteluna n. 40 kuhaa, mutta vain kaksi niistä mitallisia. Lisäksi n. 37 cm ahven, mutama pienempi, ja 7 pientä haukea (vain yksi kisamitallinen).

Todella hyvä mielipide alamitan nostamisesta, kannatan. Itse olen vielä pitänyt alamittana 45, että sais ees vähän syötäväää.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

garfunkel

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #29 : Elokuu 11, 2010, 14:19:36 »
Huomenna tai ylihuomenna ois tarkotus taas Kyrösjärvelle suunnata. Viime reissun jälkeen on tullut jigejä osteltua ja pari kuhavaappua. Vielä vain tarvitsisi saada kuhat ylös. :) Itsellä ainakin jääny jopa ne alamittaiset todella vähiin, onkohan viiden reissun aikana käyny alle kymmenen kuhaa veneessä yhteensä..  :-o

Yksi matalikko tuli löydettyä jo, onkos yleistä jotain kuhan jigauspaikkaa kellään tiedossa, josta sitä on hyvin tullut?

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>