Chat

Kirjoittaja Aihe: Ruåtsin lappiin?  (Luettu 10504 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rambo-Jonne

• Profiili
Ruåtsin lappiin?
« : Heinäkuu 17, 2007, 18:26:50 »
Mitä paikkaa suosittelette? Vaatimuksina olisi että; saalisvarmuus hyvä, jalompaa kalaa ja ei tolkuttoman kaukana tiestä. Kalastustavat olisivat perho ja virveli.
Kaitumjokea olen tuuminut, onko hyvä vaihtoehto? Kuukkelilla ei liikaa tietoa Kaitumista löytynyt.
E: Ja ei hirveän kaukana Oulusta, sanotaanko että Kaitumin korkeudella raja...

kalastan_kaikkea

• Vieras
Vs: Ruåtsin lappiin?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 04, 2008, 15:45:48 »
Suosittelisin Siitasjärveä mutta kaivosväki on laittanut teille esteet.

EpiMann

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Kesäkuu 10, 2008, 14:22:03 »
Jatkanpa tähän keskusteluun, koska tahtotilat olisivat itselläkin samankaltaiset eli:
- kohde pohjois-Ruotsista / pohjois-Norjasta, kuitenkin mielellään n. 500km päässä Rovaniemeltä
- kalastus enimmäkseen virvelillä (ehkä myös perholla)
- kohteeseen mielellään suoraan autolla
- välineet eivät mitkään raskaanluokan, joten mitään 10kg lohia ei ole tarkoitus vetää
- matkailupalvelut saisivat olla lähellä eli yhdistetty mökki-/kalastusreissu
- saaliskaloina mieluiten arvokalat, joiden pyyntiin käyvät normaalit lipat, vaaput ja lusikat eli välineistöä ei olisi tarkoitus uusia

Mitähän vaihtoehtoja noilla perusteilla löytyisi? Eli paikka saisi olla samantyylinen kuin esim. Hossa. Toki hieman erämaisempikaan ei olisi pahitteeksi. Kaikki vinkit ovat tervetulleita.

nurtsi

• Muumion haukotus
    • Profiili
« Vastaus #3 : Toukokuu 24, 2010, 21:19:57 »
Jatketaanpa tähän ketjuun...

Tarkoituksena olisi heinäkuussa painua vähän ylemmäs kalavesille, eli ruotsinlappiin. Hakusessa olisi paikka, jossa on mökkimajoitusmahdollisuus. Onko kenelläkään tietoa mitään toimivaa paikkaa? Mahdollisuus pitäisi olla perho ja virvelikalastukseen.Sijainti ei tässä ole ratkaisevin tekijä, vaan pitäisi saada toimiva paikka, jossa mahdollisuus saada kalaakin...

Coineye

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Toukokuu 28, 2010, 17:06:08 »
Männikössä Kalix joella kulkee aika paljon suomalaisia. Itse en ole siellä käynyt. Mökki majoitus ei ole minun juttuni. Viikon kyllä pärjää ilman
saunaa ja suihkua.
Kalixjoen Kamlunge ja Bondersbyn on itselleni tuttuja seutuja. Saaliskaloina Harjus, taimen ja siika. paikat on myös patovapaata
lohivettä ja ottaa ne jotkut sieltä lohenki, itselläni se on jäänyt saamatta.
Aikomuksena olis tänä kesänä ajaa Kamlungesta ylös Morjärvelle ja sieltä jatkaa matkaa alemmas länteenpäin Bodeniin jonka jälkeen suunnata joko Jokkmokkiin tai Älvsbyhyn.
Boden ,Jokkmokk ja Älvsby ovat minulle outoja kokemuksia mutta kerta se on ensimmäinenki.

Myös Tornionjoella Junosuandossa on tullut käytyä, sieltä löytyy leirintä aluekkin. Pelkkä majoitus oli 2008 jotain 10€, sauna ja suihku erillis tiloissa
mutta kuuluvat hintaan. Pari yötä siellä tuli vesisadetta piileskeltyä.
Saaliskaloina Harjus ja Taimen.

Itse kalastan vain ja ainoastaan perholla. Virvelikalastuksesta en tiedä näillä seuduilla mitään.

Googlen Street wiew on muuten mainio keino tarkastella tulevia kalastuspaikkoja, kunhan siellä on vain sattunut kamera-auto ajeleen.
"Eilinen on tippa orjan verta, huominen kutsuu kuin meri hukkujaa"
Timo.K.Mukka

atyni

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Heinäkuu 18, 2010, 21:43:02 »
Iski järjetön himo lähteä Ruotsin Lappiin kalalle. Onko kokemuksia Lainiojoesta? Entä muita jokia? Jalokalaa ja mielellään vähän suurempaa olisi tarkoitus saalistaa. Tien ei tarvitse olla ihan joen rannassa, aina sitä voi vähän patikoidakin. Oikeastaan, mitä vähemmän ihmisiä, sen parempi, ja mitä enemmän saalista, aina vaan paranee!  :-)

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>