Propilkki > Järvikohtainen keskustelu

Säyne ja sorva?

(1/9) > >>

redzy:
Muutamia olen saanut, mutta hyvin sattumanvaraisesti. Kysyisin siis kokeneempien neuvoja: onko pystypilkki paras näiden narraamiseen vai toimivatko kenties tasuritkin, vai mikä mahtanee olla paras pilkki?
    Ja sitten niitä iänikuisia paikkoja... Syvästä vai matalasta, purojen läheisyydestä vai muualta? Ennätyslista kaipaa kipeästi kohennusta ja itse pilkkijä neuvoja ja kokemusta.  :wink:
   Lehmilammelta ja Linlonlahdelta on sieltä täältä joku sattunut kohdalle, mutta "hot spotteja" en ole löytänyt. Apuja?

TUOMARI:

TERVE!
Hauskaa, että jotakin kiinnostaa muutkin kuin ns."Arvokalat". Kysyt mikä on paras pilkki kyseisiin kaloihin, niin mielestäni pystypilkki, punainen toukka ja kevät. Säynettä tulee ainakin Mustalammen vasemman alareunan puron edestä! Sorvaa muistaakseni Linonlahden lähtöpaikan saaren yläosasta.

Torro:
Säyneistä en tiedä, koskaan niitä saamattomana mutta sorvia tulee Lehmilammesta siit keskeltä ja syvänteen reunoilta vaikka kuinka paljon ja useimmiten +200g

Morripoika:
Linlollahdelta löytyy komeita + 400g sorvia itsekin olen saanut 411g sorvan, mutta taso oli helppo.

erik:
Linlonlahti ja Lehmilampi ovat minusta parhaita sorvan ja säynen paikkoja. Mustalammesta on välillä tullut myöskin suht-koht komeita säyneitä. Parhaiten olen saanut molempia lajeja siipillä ja punasella toukala, mut nii kun aina, vähän-välillä pita kokeilla muitakin pilkkejä. Vihreällä mikrolla olen saanut aika monta säynetta. Tarkemmista paikoista en osa sanoa muuta, kun isoimmat sorvat on esimerkiksi noussut Linlon alhalta oikeanpuolisen saaren luona olevan ruohikkon vierestä. Säyneitä on tullut yksitellen yli koko Linlon, Lehmin ehdottomasti paras paika on Punnituksen eteinen paikka.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta