Chat

Kirjoittaja Aihe: Vinkkejä HOST-koneiden asetuksille!  (Luettu 287157 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jullikka

• Nakinkääntäjä
    • Profiili
Vs: Vinkkejä HOST-koneiden asetuksille!
« Vastaus #450 : Lokakuu 12, 2013, 19:37:59 »
kiitos avusta. nyt homman jo osaisin, mutta  Aikasempia kommentteja vielä tärkemmin lukasemalla huomasin, että kuulemma Sonera liittymällä hostaaminen olisi kuitenkin mahdotonta. Jos näin vieläkin on , niin pitää unohtaa koko homma. Meillepäin kun ei saa muutakun tuon Soneran.  :-(

SJ

• Profiili
« Vastaus #451 : Lokakuu 12, 2013, 20:35:58 »
kiitos avusta. nyt homman jo osaisin, mutta  Aikasempia kommentteja vielä tärkemmin lukasemalla huomasin, että kuulemma Sonera liittymällä hostaaminen olisi kuitenkin mahdotonta. Jos näin vieläkin on , niin pitää unohtaa koko homma. Meillepäin kun ei saa muutakun tuon Soneran.  :-(
Ehkä kannattaa lukea nuo ylemmät uudelleen.......
SJ

jullikka

• Nakinkääntäjä
    • Profiili
« Vastaus #452 : Lokakuu 13, 2013, 19:09:51 »
hups. :oops:

SJ

• Profiili
« Vastaus #453 : Lokakuu 22, 2013, 13:22:55 »
Hups hups.....Se Soneran opengate toimii jos nyt sattuu toimimaan. Vaikeuksia on.

Muutteleeko minun kone ja reititin niitä asetuksia itse, niin ettei julkiselle listalle pääse. Tai sieltä ei siis saa yhteyttä minun koneeseen. Tuskin.....

Olen sinne Soperaan soittanut eilen ja tänään. Eilen tilille lisätiin tämä opengate, ja hostaaminen onnistui parin tunnin ajan. Sitten pistin koneen kiinni, ja tulin takaisin runsaan tunnin päästä ja tilanne oli normalisoitunut, yhteys ulkoa ei onnistu.  Eli hostaaminen ei toiminut, kuten ei toiminut tänäänkään. Soitto tukeen antoi vinkin että MTU arvoa pitäisi nostaa 1400.
 Kuinka isoja paketteja yleensä tässä pelissä kulkee pelaajien ja isännän välillä?

Miksi tämä tökkii juuri Soneralla, eikä muilla ?. Nyt kun se palvelu on kytketty, niin luulisi sen toimivankin...Sieltä teknisestä tuesta  kehoitettiin pistämään APN kohtaan internet tämän opengaten asemasta..... Tulee tunne että siellä on osaaminen ja asiakastuki kilpailutettu ja annettu varamiespalvelulle.....

Eikä se F-secure joka on Soneran kylkiäinen ainakaan enää ole pariin kuukauteen kiusannut.... Eli minulla on jäljellä palomuuri, ja virustutkana Avast...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 22, 2013, 13:54:04 kirjoittanut SJ »
SJ

SJ

• Profiili
« Vastaus #454 : Lokakuu 24, 2013, 09:45:46 »
Eilen hosti onnistui, tänä aamuna jälleen yhteys "ulkoapäin ei onnistu". Menin sitten tuonne reitittimeen, ja siellä löytyy Yleiset asetukseta/internetasetukset sivulta tämä verkkotilan ja APN-arvon valinta.
 ((Siinä luki edelleen samat tekstit kuin eilenkin, eli 3G  vain valittuna (en asu 4G alueella) ja APN arvona on opengate. Jos siellä on vain internet, joudut muokkaamaan sitä, ja kirjoittamaan sinne   opengate   . Ei ruksia autpmaattinen APN.))
 Painoin sieltä Lähetä, ja sen jälkeen kirjauduin ulos, sammutin/starttasin reitittimen ja kokeilin uudestaan. Hosti toimii, ja näköjään pari pelaajaa on käynyt kurkistamassakin......Pistetään Söimiä 2h..... 8-)............
SJ

Tonza_888

• Viestit mieluiten skypeen.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #455 : Lokakuu 29, 2013, 15:53:32 »
Tulipa näin mieleen, onko kellään vinkkej miten saisin hostin toimimaan zyxel model p-660HN-T1A modeemilla?. Olen yrittänyt useamman kerran mutta tuloksetta.. Olen välillä aika amatööri näitten kanssa joten pieni jeesi ois hyvästä   :-D
Keep going and never stop...

LassiNou

• "Ellen näillä voittanut, niin sitten hävisin"
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #456 : Lokakuu 29, 2013, 21:34:02 »

"Huutamalla voi saada kiven itkemään vaan ei puhumalla toista anteeksi pyytämään"

Fuzz

• Profiili
« Vastaus #457 : Marraskuu 11, 2013, 22:36:13 »
Osaako joku neuvoa, miten pystyn hostaamaan Cisco EPC3000 modeemilla? Minulla on DNA:n liittymä.

Löysin kirjautumissivun (http://192.168.100.1), mutta en pääse kirjautumaan, kun en tiedä käyttäjätunnusta tai salasanaa.

jeik

• Profiili
« Vastaus #458 : Tammikuu 06, 2014, 03:01:21 »
Osaako joku neuvoa, miten pystyn hostaamaan Cisco EPC3000 modeemilla? Minulla on DNA:n liittymä.

Löysin kirjautumissivun (http://192.168.100.1), mutta en pääse kirjautumaan, kun en tiedä käyttäjätunnusta tai salasanaa.

Kokeiles molempiin admin pitäisi oletuksena olla nuo, jos ei niin resetoi boksi ja koita uudestaan.

Itselläni olisi tämmöinen kysymys että miten autohostauksessa saisi säädettyä aikaa hieman pidemmäksi tuossa tulostaulukossa pelin jälkeen? Nyt oletuksena olevat 10 sekuntia on liian vähän. Yritin autoscriptiin laitta /waittia eri välikköihin ilman onnistumista :(
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2014, 03:04:24 kirjoittanut jeik »

janne_83

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #459 : Tammikuu 06, 2014, 12:32:03 »
Muistaakseni se olis /wait n
Arvoisa Vedenhaltija, Anna minulle kerrankin niin paljon ja niin suuria kaloja, ettei minun aina tarvitsisi valehdella

Lape_

• Ylioppilas Larvanto
    • Profiili
« Vastaus #460 : Tammikuu 06, 2014, 12:46:23 »
Tuo /wait n on vaan se joka asettaa sen ns. taukoajan niiden pelien välille eikä se vaikuta tuohon alkuperäiseen ongelmaan eli tulosten näkymiseen..
"Sormet jäässä, pakkassäässä..."

janne_83

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #461 : Tammikuu 06, 2014, 13:12:50 »
Tuo /wait n on vaan se joka asettaa sen ns. taukoajan niiden pelien välille eikä se vaikuta tuohon alkuperäiseen ongelmaan eli tulosten näkymiseen..
juu oikeassa olet käsitin  väärin ton kysymyksen  :-D
Arvoisa Vedenhaltija, Anna minulle kerrankin niin paljon ja niin suuria kaloja, ettei minun aina tarvitsisi valehdella

jeik

• Profiili
« Vastaus #462 : Tammikuu 07, 2014, 02:53:39 »
No se taitaakin olla niin että host-koneella se tulostaulukko hujahtaa kymennessä sekunnissa ohi ellei siinä tutkaile tarkemmin, eli ilmeisesti kaikki on ihan ok  :-D

Oakley

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #463 : Tammikuu 31, 2014, 22:21:57 »
Kuinkas puhelimen netillä hostaaminen? Onko mahdollista?

Hankey Bannister

• Kun kerta kaunihisti pyyretähän.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #464 : Tammikuu 31, 2014, 23:39:19 »
Kuinkas puhelimen netillä hostaaminen? Onko mahdollista?

Kyllä ei onnistu - tosin en pysty sanomaan kuin omalta osaltani, mutta ainakin kolmella eri puhelimella on kokeiltu (viimeksi keskiviikkona), eli nokia, samsung ja ihkauusi windows - vaikka periaatteessa liittymän teoreettinen nopeus riittääkin, niin jokin pullonkaula siinä on ja ei onnistu oikein kunnolla edes 3 pelaajaa. Ja kokeiltu on Saunalahti, Elisa ja Sonera.
 - Sonera oli ainoa joka pystyi jopa 2 tunnin peliyhteyteen, sekin vain 3g, - 4g ei pelittänyt sitten alkuunkaan. JA nämä kaikki kokeilut sekä läppärillä & pöytäkoneella ja kolme liittymää, niin kokeiluja tuli siten pitkälle toistakymmentä eri variaatiota.

Joku muu paremmin osaava voi olla onnistunut useammallakin.

Käytännössä mokkulallakin onnistuu paremmin - jopa 31 pelaajaa, mutta sitten pitää olla semmoinen ympäristö, että ollaan periaatteessa ihan erämaassa ja ympärillä ei ole muuta liikennettä - sillä varsinkin 4g nyppäisee heti pelaajien yhteydet poikki, jos joku "Muu" pyytää kaistaa käyttöön eli osuu samaan linkkiin.

Kiinteä yhteys on ainoa yhteys jolla "voi" saada kaverit pysymään kavereina, sillä jos hostin takia ennätyskala uppoaa bittiavantoon voi kaveruus olla katkolla - siksi hostaaminen vain kiinteällä on ainakin minulle silkkaa faktaa kunnes toisin todistetaan.
Knääkähtämääsillänikin viälä vetääsen brändyä käkättimehen.

suomifarmari97

• Profiili
« Vastaus #465 : Helmikuu 17, 2014, 12:33:38 »
Pystyykö servun tekemään nettitikulla?

mianka

• Säätäjä-ässä säätämässä
    • Profiili
« Vastaus #466 : Helmikuu 17, 2014, 15:22:48 »

Pystyy, mutta kuten Bannister tuossa ylhäällä totesi, ei kannata kauhean monen pelaajan serveriä
pistää pystyyn. Myöskään tikkuyhteyden päässä oleva serveri ei ole kauhean luotettava, koska
kuten Bannister totesi, jos samaan linkkiin tulee äkkiseltään kuormaa enempi, yhteys pätkäisee ja
kaikkia harmittaa. Se nyt vaan on tuon 3g ja 4g verkon valitettava "ominaisuus".

Itsellä tuppaa olemaan pätkimisongelmia pelkästään jo verkkopelien pelaamisessa tämän 3g/4g
yhteyden päässä. Muutettiin syksyllä ja tässä kämpässä ei ole puhelinlinjaa, joten kiinteä yhteys
ei käy, jollei halua maksaa johtojen vedosta ja muusta.

Niin ja meillä on linkkitorni muutaman kilometrin päässä, eikä alueella ole asutusta kuin muutama
tuhat kotitaloutta. Kertoo kaiken tarvittavan 3g/4g yhteyksien vakaudesta.

Edit: Niin ja lisähuomautuksena vielä, että minulla ei ole nettitikkua vaan ihan tuo 4g-boksi.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2014, 15:24:59 kirjoittanut mianka »

suomifarmari97

• Profiili
« Vastaus #467 : Helmikuu 17, 2014, 19:15:55 »

Pystyy, mutta kuten Bannister tuossa ylhäällä totesi, ei kannata kauhean monen pelaajan serveriä
pistää pystyyn. Myöskään tikkuyhteyden päässä oleva serveri ei ole kauhean luotettava, koska
kuten Bannister totesi, jos samaan linkkiin tulee äkkiseltään kuormaa enempi, yhteys pätkäisee ja
kaikkia harmittaa. Se nyt vaan on tuon 3g ja 4g verkon valitettava "ominaisuus".

Itsellä tuppaa olemaan pätkimisongelmia pelkästään jo verkkopelien pelaamisessa tämän 3g/4g
yhteyden päässä. Muutettiin syksyllä ja tässä kämpässä ei ole puhelinlinjaa, joten kiinteä yhteys
ei käy, jollei halua maksaa johtojen vedosta ja muusta.

Niin ja meillä on linkkitorni muutaman kilometrin päässä, eikä alueella ole asutusta kuin muutama
tuhat kotitaloutta. Kertoo kaiken tarvittavan 3g/4g yhteyksien vakaudesta.

Edit: Niin ja lisähuomautuksena vielä, että minulla ei ole nettitikkua vaan ihan tuo 4g-boksi.

Siinä varmaankin joutuu netti asetuksia räpläämään kun en saanut tehtyä servua tikulla vaikka yritin. Osaisko joku neuvoa?

LassiNou

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #468 : Helmikuu 17, 2014, 19:30:43 »
Minkähän operaattorin liittymästä kyse ja mokkulan malli?

"Huutamalla voi saada kiven itkemään vaan ei puhumalla toista anteeksi pyytämään"

suomifarmari97

• Profiili
« Vastaus #469 : Helmikuu 17, 2014, 19:57:26 »
Sonera 3g ja tikku on Huawei E3131

hande24

• Profiili
« Vastaus #470 : Helmikuu 25, 2014, 20:24:08 »
jeesiä! tää pitäis saada ilmeisesti oikeeseen muotoon, laite: thomson.

Known Rule Adder
Local IP Address:    
External IP Address:    
Service Name:   

Local IP Address   
Local Start Port   
Local End Port   
External IP   
External Start Port   
External End Port   
Protocol   
Description   
Enabled   

entä onko Port Triggersistä hyötyä?

LassiNou

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #471 : Helmikuu 26, 2014, 20:15:30 »
Sonera 3g ja tikku on Huawei E3131

Veikkaisin, että tuleva liikenne plokattu...ein onnaa ollenkaan hostaus :/

DVS

• Profiili
« Vastaus #472 : Marraskuu 13, 2014, 08:33:39 »
Onko kellää tietoja mitä asetuksia pitää vaihtaa Inteno VG50 boxii että pystyy hostaamaan?

DVS

• Profiili
« Vastaus #473 : Marraskuu 13, 2014, 08:56:39 »
dna ja ei ole mokkula

LassiNou

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #474 : Joulukuu 27, 2014, 14:35:24 »
https://www.youtube.com/watch?v=ufWNkmkzdTo

Propilkin portti 4500

win 7 onkoko sula?
Ja kato lan ip -> käynnistä valikon etsi rutuun kirjota cmd ja paina enter ->
mustaan ruutuun joka aukeaa kijotat vaan ipgonfig -> sieltä löytyy osote muotoaan 192.168.1.??
Sen kirjaat server ip address kohtaan intenon nat virtual servers välilehdelle...

janne_83

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #475 : Lokakuu 10, 2015, 14:35:19 »
apua tarvittais mulla elisan nettiliittymä reititin zyxel VMG3926-B10A pitäis saada portit auki et pystyis hostaamaan osaisko joku auttaa

Aarre

• Profiili
« Vastaus #476 : Lokakuu 10, 2015, 17:23:31 »
apua tarvittais mulla elisan nettiliittymä reititin zyxel VMG3926-B10A pitäis saada portit auki et pystyis hostaamaan osaisko joku auttaa

ftp://ftp2.zyxel.com/VMG3926-B10A/user_guide/VMG3926-B10A_5.11.pdf

janne_83

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #477 : Lokakuu 11, 2015, 15:12:07 »
ton tiesin kyllä et tuolta ne laitetaan mut en saa silti sitä toimii....(en vaan osaa) et jos jollain jotain tarkempaa selostusta mitä laitan mihinkin.. yv:llä tai sit tänne
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2015, 15:46:24 kirjoittanut janne_83 »

Nökerö

• Kyllä se tulee jos on tullakseen
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #478 : Helmikuu 04, 2016, 14:41:15 »
Morjesta. ajatuksissa ois saada asetukset kohdilleen, että voisi pitkän tauon jälkeen hostailla. Modeemi on seuraavanlainen: ZyXEL VMG3326-D20A ja liittymänä on Elisa Viihde VDSL2 100M 10M YV huoneistokaista. Kysyn siis onko edes mahdollista saada hostailut toimimaan vai unohdanko koko asian?

dx

• Profiili
« Vastaus #479 : Helmikuu 04, 2016, 15:56:47 »
Morjesta. ajatuksissa ois saada asetukset kohdilleen, että voisi pitkän tauon jälkeen hostailla. Modeemi on seuraavanlainen: ZyXEL VMG3326-D20A ja liittymänä on Elisa Viihde VDSL2 100M 10M YV huoneistokaista. Kysyn siis onko edes mahdollista saada hostailut toimimaan vai unohdanko koko asian?
Ota yhteys operaattoriin ja pyydä avaan portti 4500 ja sallimaan tuleva liikenne. Nuo nyt ainakin tarvitaan.
-DX- Siistit pelit

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>