Chat

Kirjoittaja Aihe: Sääksjärvi (Lempäälän,Tampereen ja Pirkkalan rajalla)  (Luettu 57691 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KalaAnte

• Isoin
    • MSN Messenger  - By_ante@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Onko kellään kokemusta Sääksjärvestä ? hyviä otti paikkoja? Minkä kokoista on tullut? Itse käynnyt muutaman kerran ja tänään nappasi Karikolta!
Suomen kalat on ihan tylsiä ku vertaa esim. Punaiseenmereen missä kaloilta löytyy G-piste evästä.

kalle

• Profiili
Vs: Sääksjärvi (Lempäälän,Tampereen ja Pirkkalan rajalla)
« Vastaus #1 : Tammikuu 28, 2008, 00:11:20 »
 Terve mieheen! Mitäs sait, ja miltähän karikolta, ja millä? Piti itsekkin päästä jäälle, mutta flunssa-piru esti toteutuksen... Tod. näk. kohdataan joskus jäällä, voidaan vaikka joskus oikein sopia tapaaminen, ja pilkkiä porukalla? Itse olen käynyt kyseisellä järvellä 30v, eli n. ikäni, ja pelkästään "Tampereen puoleisessa päässä" Viime kesänä tuli mahottoman hyvin isoa ahventa karikoilta, oikein kunnolla, ja hauetkin olivat syönnillään ( isoin 12kg, kiitos Aatamin nosto koukun ) ... Otappas yhteyttä, niin katellaan, kenties tuo Aatamikin ehtii mukaan??? Niin, toutainta, kuhaa, kirreä, siikaa ja taimentakin pitäisi olla myöskin järvessä...

KalaAnte

• Isoin
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Tammikuu 28, 2008, 09:45:42 »
No terve . Tässä itse olen sairaslomalla joten nytten heti (aamusta) pilkille lähdössä. se karikko josta ahvena nappaa on tossa Sipilänperimmäisen uimarannan edesssä se on merkitty risulla ! Jää tilanne on hyvä tässä järvessä. Sitten olen saarenympäriltä pilkkinyt ja siitä on jokunen ahven tullut! yksi hyvä paikka on myös Puron pää lempäälänpuolella! Tavataa jäällä joku kerta!!
Suomen kalat on ihan tylsiä ku vertaa esim. Punaiseenmereen missä kaloilta löytyy G-piste evästä.

kalle

• Profiili
« Vastaus #3 : Tammikuu 30, 2008, 23:51:31 »
 Olitkos tänään Sääksjärvellä? Itse olin, olitko siellä "havulla" Sipilän edesä? Tein reiän n. 20m havulta rantaan päin (lumen rajalle), niin eikös vaan hauki iskenyt tasapainoon.

Tuli avannolle asti kurkkimaan, sitten siima hampaisiin, ja peli oli selvä! Oli aikas hiljaista tänään, ahventa tuli harvakseltaan. Juu, kyllä Sääksiin on kuhaakin istutettu, ja jotkut ovat kasvaneetkin..

kirreä tai toutainta en ole saanut. Mutta isoja haukia on kyllä! Olen saanut varovaisesti arvioiden n.15 kpl 5-7kg:n haukea, useimmat talvella koukulla ( Valkaman Matilta saat lupia ) Aina ei ole ollut vaakaa mukana, mutta 86cm ja 92cm tulee hauista vielä mieleen.

En osaa sanoa miksi on niin paljon haukea, mutta sitä tarvitsisi harventaa ja nopeasti, sillä istutetut siiat, kirret ja taimenet ( miksi ei kuhatkin) maistuvat noille krokotiileille varmastikkin hyvin!!! Huomasin, että olet tulossa Eräjärvelle, hyvä!

KalaAnte

• Isoin
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Tammikuu 31, 2008, 13:24:56 »
juu olin sääksjärvellä siinä oli pikku-veli sohjokauhalla avantoja putsaamassa. itselle muutama satunnainen ahven kanssa. kesällä olemme kyllä haukee (viime kesänä uskallan veikata että eniten koko järvestä pois nostanut) kalastanut pois kun ahvenet ja nuo jalokalat eivät pääse kasvamaan kun niitä on sen verran paljon. Tarviiko pilkkimiseen luvat vai? missä tämä valkaman matti asustelee? ja oisiko joku puhelin numero ni vois soittaa asiasta!
Millos jäällä tavattais? ois hieno saada vähän ohjeistusta tähän pilkkimiseen ja kalastukseen muutenkin kun itse vasta nuori ja aika kokematon teihin verrattuna!

kalle

• Profiili
« Vastaus #5 : Tammikuu 31, 2008, 14:50:47 »
 Eipä taida iskukoukkulupia ollakkaan erikseen... Ei välttämättä tarpeellidta vapauttaa haukia kyseisellä järvellä, on meinaan jo liikaakin...

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger  - jami_terasahde@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Tammikuu 31, 2008, 15:04:02 »
Morjens.
Ajattelin, että tuonne voisi mennä lauantai-aamuna kun on pieni hengähdystauko kiireistä. Jos istuis tuolla aamukasista aina tonne 12 ja 13 välille. Tervetuloa vaan seuraan. Säävarauksella toki, kun tuo lauantai näyttäisi olevan viikon huonoin päivä sään kannalta. +1 näyttäis lämpötila olevan ja taivaalta tulee jotain märkää.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

kalle

• Profiili
« Vastaus #7 : Helmikuu 01, 2008, 15:45:32 »
 En ole kyllä sanonut, että eikö sinne SAA mennä - tarkoitin vain, että pieni lätäkkö, ja pirusti kairaajia- voi olla säikkyjä fisuja. - Kyynärössä muuten yllättävän vähän jäätä!!!  AHTUNG!!! SAIN JUURI UUTTA INFOA: NE KISAT OVAT KYYNÄRÖLLÄ VASTA 09.02!!! OLEN SAANUT ITSEKKIN VÄÄRÄÄ INFOA, OLEN PAHOILLANI.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2008, 19:19:24 kirjoittanut kalle »

KalaAnte

• Isoin
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Helmikuu 01, 2008, 22:19:25 »
aatami ja kalle vois lähtee kyynärönjäille kalaan? vai miten on? sais vähä kokeneiden pilkkijöiden taitoja tsiikata! itse aattelin 8 aikaa jäille ja 11-12 aikaa sääksjärvelle kun tulee tampereelta tädinmies ja hänen kaveri pilkille käymään !!

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : Helmikuu 01, 2008, 22:21:16 »
En mie jaksa kirree pilkkiä kun ei ole oikein tullu hankittua kirrelle kelpaavia pilkkejä. Lähden mielummin ahventen perään Sääksjärvelle :-D

kalle

• Profiili
« Vastaus #10 : Helmikuu 02, 2008, 07:08:19 »
 Kyllähän kirrelle tasuri, pysti ( varsinkin tapsi/roikko ) ja vaikka pikkuräsänen maistuu... Mutta, mites olisi tänään lauantaina Sääksjärvi? Muuten, olkaapa varovaisia sielä Kynnäröllä - paljon pilkitty = paljon avantoja, joista osa suurentunut ja jää heikentynyt ympäriltä. - Nyt kun tuli vielä lunta päälle..

NiilaPa

• Profiili
« Vastaus #11 : Helmikuu 16, 2008, 15:29:54 »
Oltiin tässä tänään pilkillä sääksjärvellä kaks rapalan tasapinopilkkiä meni ison suuhun. Kyllä harmitti ekan jälkeen kun näin että se oli ahven ja oli reilu puolikilonen. Toka tuntukin sitten paljon isommalta ja kun tuli reiälle se oli hauki. Arviolta yhen ja kahen kilon välissä. Jotenkin sitten hampaaseen tais siima osua ja sinne meni. Sitten vasta harmittikin. Ensimmäinen hauki minkä mää oon nähny mun siiman päässä pilkillä. On aiemminkin ollu en nähny mutta komeet hampaan jäljet oli pilkkiin jättäny. Täytyy mennä huomenna pilkkiin ne mun molemmat pilkit ylös siältä..  :-D

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : Helmikuu 21, 2008, 11:52:13 »
Omalta osalta taas verotettiin 800g hauella kalakantaa.
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

KalaAnte

• Isoin
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : Helmikuu 21, 2008, 14:42:39 »
aamulla 2.4kg hauki pois järvestä.

Normaaliherra

• Profiili
« Vastaus #14 : Helmikuu 29, 2008, 18:48:08 »
Olin pikkuveljen kanssa sääksillä tänään. Tuli about 4-5kg kalaa suurimmas osaksi särkeä, joukossa oli myös n.300g ahven. Pyöräytettiin isoimmat säret ruisjauhoissa ja paistettiin, ja oli muuten hyvää. Jarmoankkakin kävi pyörähtää kalapaikalla, mutta sillon tuli joku kumma katkos syöntiin. Alko muutes syömään uudestaan kun lähit. Oli sellanen kala kiinni pari sekunttia, että luulin aluksi että jäi pohjaan. Hetken päästä siitä tuli tuo 300g.

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : Maaliskuu 02, 2008, 16:04:18 »
Kehitystä tapahtuu. tänään 1500g ja kaks kertaa n 600-700g hauet =)
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

NiilaPa

• Profiili
« Vastaus #16 : Maaliskuu 10, 2008, 20:31:58 »
Tänään olin pilkillä ajattelin järjellä että isot kalat on ny syvällä ja tein reiän sitten vähän syvemmälle. Eikös vaan nappas heti semmonen reilumman kokonen ahven ehkä 100g mutta laskin takas veteen ni nappas taas heti kiinni ja se olikin sitten jo 250g ja sitten tuli viä myöhemmin semmonen 200g. Myöhemmin iltapäivällä tuli vaan särkee ajattelin, että ei jaksa tällasia sinttejä pilkkiä ja laitoin tasurin kiinni sanoin Joonalle että rupeen haukee kokeileen. Eikös vaan nappas tokalla reiällä kinni iso. En päässy näkeen mutta siinä rauhallisesti lähelle reikää kalan vedin ja sitten se kala vasta riemastu, otti kauheen spurtin ja en kerenny kissaakaan sanoon kun se veti kaikki siimat takas avantoon ja naps... Ei siinä sitte muuta kerenny sanoon mutta kun että tais olla iso. Ei siinä mitään mentiin Joonan kaa nuotiolle ahvenia paistaan. Hyviä nekin oli...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 13, 2008, 21:10:10 kirjoittanut NiilaPa »

Kuhastelija

• Profiili
« Vastaus #17 : Maaliskuu 12, 2008, 18:21:50 »
Onkos porukka jigaillut ahvenia sääksillä kesäisin, ja olisko jotain hyviä heittopaikkoja kertoa? Sen verran mielenkiintoista juttua on, että alkoi ko. paikka kiinnostaa, kun ei tuota tulomatkaa sinnepäin kauheasti olisi ja olen totaalisen kyllästynyt esim. Tohlopin tarjoamaan kalastukseen.

kalle

• Profiili
« Vastaus #18 : Maaliskuu 12, 2008, 20:48:47 »
 Itse ole heitellyt venheestä kesäisin ja Salmo Hornet on osoittautunut parhaaksi, green tiger väri. Varmasti saa jiggaamalla ahventa, mutta itse en yksinkertaisesti osaa jigata. Voitais joskus poiketa, niin voisin samalla opetella sitä jigittelyä..

KalaAnte

• Isoin
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : Maaliskuu 13, 2008, 15:08:00 »
Jigittyley mullakin kateissa! Joona opettaa:D kesällä tosiaan vois mennä parin kolmen veneen voimin heittelee niitä ISOJA haukia ja sit niitä ahvennia!

NiilaPa

• Profiili
« Vastaus #20 : Maaliskuu 13, 2008, 21:11:55 »
Oho pikku virhe oli tullu mun juttuun. "ajattelin järjellä että isot kalat on ny ja tein reiän sitten vähän syvemmälle". selvää suomen kieltä. Nii ja jarmoankka vaikka niitä isoja ei ny satu niihin sun koukkuihin tuleen ei se tarkota sitä että niitä ei oo siä :D

Vilppeli

• Kala juttuja kala juttuja...
    • Profiili
« Vastaus #21 : Heinäkuu 16, 2008, 03:18:33 »
Kertokaas te jotka siä enemmänki käytte et missä siä pääsis heitteleen rannalta ja saattais kalaakin saada? Ja et pääsis suht. lähelle autolla. Jos viittii jotai karttaa tai jotai väsätä nii olis iha jees, mutta ainaki selittäis kunnolla ku en paikkoja tiedä. Tänään kaverin kanssa käytiin heitteleen siin junaradan vierellä, mutta ei siin oikee näyttäny olevan varsinaista haukipaikkaa. Pistäkää YV tai tänne vaa. Kiitos!
Kalamies on eri mies!

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #22 : Heinäkuu 16, 2008, 09:35:06 »
Radan vierellä kun ajaa päähän saakka, niin siellä on sopiva matalikko haukia ajatellen. Myös järven päässä on matala lahti, jossa haukia on, mutta autolla joudut hiukan pujottelemaan sinne. En ala reittiä selittämään, koska en autolla ole sinne koskaan mennyt, mutta karttapaikka kyllä näyttää sopivan tien sinne.

Ne kerrat kun olen siellä käynyt, niin veneestä olen kalastanut ja järven keskellä oleva matalikko on parhaiten kalaa antanut.

kalle

• Profiili
« Vastaus #23 : Heinäkuu 20, 2008, 22:29:11 »
Ikäväkseni tarttee sanoa, että kyseinen järvi on erittäin huono kalastaa raanoilta - siis saalista silmällä pitäen! Vene olisi ehdoton, jotta kalat tavoittaisi. Tämä kesä on ollut, sanokaamme nyt kohtalainen isojen ahventen osalta, ja hyvä haukien osalta - tosin mitään isoja ei ole siimaan tarttunut, paitsi yksi, joka viihtyi tasan sekunnin siimanpäässä, ja riuhtaisi hornetin itselleen...

ollipossu

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #24 : Heinäkuu 25, 2008, 00:48:10 »
Olin tänään kaverini kanssa virvelöimässä rannalla. Meni 3 uistinta pohjaan vain yhden pikku hauen takia :-D

kalle

• Profiili
« Vastaus #25 : Elokuu 11, 2008, 23:23:05 »
 NO NIIN!!!! Kyllä Sääksissä vielä isoja haukiakin on.... Tänään nappasi VÄHINTÄÄNKIN 10kg. hauki kiinni. Huono puoli oli vain se, että UL-VIRVELIT eivät ole kehitelty moisia petoja vastaan... 0.20 siima kesti taistelua n. 1h ja 10 min!!!! sitten tapahtui väistämätön - eli NAPS!!!! Voin kertoa, ettei taida uni tulla silmään ihan heti tänä yönä!!!!!!!!!!!! Kerran saatiin kala näkyville!

KalaAnte

• Isoin
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #26 : Elokuu 12, 2008, 10:28:10 »
 :-o näköjään ne isot heränny vähä myöhässä täällä sääksjärvellä koska en muiden vielä ole kuullu kertovan samanmoisesta tänä vuonna!!
Itte juuri Siimat vaihdoin ja SÄÄKSILLE VETÄÄ SE 10kg KALLEN Nenä edestä!! Soittelen Sit KALLE!! :evil:

kalle

• Profiili
« Vastaus #27 : Elokuu 13, 2008, 18:05:46 »
 Itse olen jo saanut 2X yli 10kg:n, joten ei harmita, jos joku toinen saa, kateus vie kalat kattilastakin! Ota ihmeessä pois!

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #28 : Lokakuu 15, 2008, 22:20:37 »
Vieläkö sitä kannattaisi mennä haukee jallittamaan vai ovatko jo kohmeessa? :lol:

Ainahan sitä kokeilla kannattaa.

Kessu otti 4-5kg hauen viime perjantaina. et siillee.

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #29 : Lokakuu 15, 2008, 22:23:34 »
khyl se otti. on iha kuvakin tos luurissani.   

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>