Chat

Kirjoittaja Aihe: Intti  (Luettu 90517 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kalastusmies

• Profiili
Vs: Intti
« Vastaus #180 : Elokuu 08, 2009, 14:39:59 »
Kyselläänpä nyt kun täällä on näitä konkareita. Eli jos haen nyt vaikka jonkun sotilasajoneuvon kuskiksi, täytyykö olla mekaanikon taitoja jotta on mahdollisuuksia siihen päästä ?

Eipä tarvi olla mikään mekaanikko. Jos C-kortti siviilissä niin helpottaa sinne pääsyä. Ei kuitenkaan pakollinen. Tietyt erikoisajoneuvot vaativat C-kortin siviilistä. Palvelusaika vaihtelee 6 kuukaudesta 12 kuukauteen. Nykyään sitten saa sen jonkun EU-direktiivien mukaisen ammattilisenssinkin. Jos haluaa yhdistelmä ajoneuvon kuljettajaksi niin pitää olla jo siviilistä tietty määrä ajokilometrejä takana.

Käsittääkseni ei tarvitse olla edes c-korttia armyssa  että pääsee kuljetus hommiin ,siellä niitä koulutetaan.Ennen(parivuotta sitten) sai vielä armeijassa ajetun c-kortin siviiliinkin ,mutta nykyään käsittääkseni c-kortii ei enää siirry siviili puolelle,johtuen liian vähäisestä koulutuksesta.korjataa jos muista väärin
Joo ei tartte olla c-korttia, mutta helpottaa sinne pääsyä. Nämä Eu:n aikaan saamat määräykset aiheuttavat juuri sen, että sitä c-korttia ei saa siviiliin. Tietyt ajoneuvot kuitenkin vaativat sen c-kortin jo siviilistä.

Itse olin parolannummella autokomppaniassa 12kk kotiuduin sieltä tammikuussa 2009. Itsellä oli c-kortti siviilistä ennen armeijaa ja kutsunnoissa hain yhdistelmäkuskiksii ja pääsin. Armeijassa minulle koulutettiin yhdistelmä kortti jonka sain siviiliin, lisäksi meille koulutettiin adr ajoluvat. Eli ei armeijan yhdistelmä korttiin tarvi siviilissä kilometrejä kerätä, riittää että on c-kortti siviilistä niin puolustuvoimat kouluttaa E-kortin. Mutta armeijasta jos haluaa kortin siviiliin niin siellä tarvii ajaa tietty määrä kilometrejä. Kilometrit tulee helposti täyteen kun siellä ajetaan melkein joka päivä. Nykyään siellä koulutetaan lisäksi ammattipätevyyskoulutus.

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger  - atte89@luukku.com
    • Profiili
    • kilpapilkintäblogi
« Vastaus #181 : Elokuu 24, 2009, 14:00:04 »
Niinisalossa säämiehistössä, 45/270 jäljel. Saas nähä joutuuko korpiksi (nakkikoneeksi) viä ylenemään, mahdollisuus on aika suuri kun melkein kaikki on ollut jo pitkään ihan yligonahtaneita.  :wink:

Arska_1

• Kirurgi
    • Profiili
« Vastaus #182 : Lokakuu 28, 2009, 21:19:26 »
Noniin herätelläämpäs inttikeskustelu käyntiin.

Elikkäs tänään oli täällä kutsunnot. Itse pääsin Kainuun prikaatiin 2010 vuodelle. Mahdollisuus olisi ollut myös Rissalaan mutta tosin vasta 2011 vuonna. Ajattelin, että mukavampi hoitaa nopeemmin alta pois ja sitten Kainuuseen..

Mitenkäs muualla päin asianlaita? Minnekkä porukkaa menossa ja millä mielin liikenteessä? Itse ainakin vielä ihan hyvillä mielin odotan armeijaa. Viestintään koitan pyrkiä, harmiksi vain en tuossa kutsuntatilanteessa sitä sitten osannut sanoa kun nämä vaihtoehdot heitettiin eteen..

-Arska_1
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

KÖSTER

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #183 : Lokakuu 29, 2009, 22:46:36 »
No minä pääsin urheilujoukoissa 11kuukaudella.
Jouduin alikessuna tiedustelupuolen suoritettuani reserviin vuonna -88

Silloin urheilukouluun haettiin erikseen ja urheilumenestyksen lisäksi pidettiin  palikkatestit ym. soveltuvuushaastattelut
hennalan kasarmilla. Yllättävän koviakin urheilukavereita tuo palikkatestin pidennetty versio näytti karsivan pois joten
ilmeisesti nämä itsetuhoiset ym. persoonat säästyi pettymyksiltä tälläkin kertaa.
Mukavana muistona urheilijamerkki joka jaettiin kahdelle henkilölle kaikkien sen vuoden saapumiserässä urheilujoukoissa palvelleiden kesken.

Minullakin on ollut kunnia tavata työssäni monia sotaveteraaneja ja täytyypi sanoa ,että kavereilla on asenne kohdallaan ja kohtuulinen
summa lähtee tänäkin jouluna veteraanien joulujuhlakeräykseen minunkin firmasta! Ovat paljon enemmän meille antaneet kuin saaneet!

Murmeli

• Tee se itse
    • Profiili
« Vastaus #184 : Lokakuu 30, 2009, 11:24:18 »
Ite lähen Kajaaniin Pioneeriksi heinäkuussa 2010, heti koulun jäläkeen. Pääsin sinne mihin halusin. Sanoivat aluksi, että pitää olla tosi hyvät perusteet jos meinaa Kajaaniin päästä. Vähän taisivat armahtaa, kun olin muutenki viimeinen meiltä päin (alueen porukka jaettu kahteen osaan). Muut lähti Sodankylään tai Rovaniemelle.

kimmou

• Profiili
« Vastaus #185 : Lokakuu 30, 2009, 12:56:48 »
Itsehän tuota olen intissä parhaillaan, Pohjois-Karjalan prikaatissa. Ihan hauskaahan tuolla on, kavereita tulee suhteellisen helposti ja muutenkin viiihtyisä paikka jos vain asennoituu oikein. Aliupseerikoulussa olen ja sissilinjalla, yrittävät leipoa minusta sissi alikersanttia, saa nähdä miten lopulta käy  :-D
Come to the dark side - we have cookies

jcuster

• Kenraali Katiska
    • Profiili
« Vastaus #186 : Joulukuu 09, 2009, 23:04:48 »
Itsehän tuota olen intissä parhaillaan, Pohjois-Karjalan prikaatissa. Ihan hauskaahan tuolla on, kavereita tulee suhteellisen helposti ja muutenkin viiihtyisä paikka jos vain asennoituu oikein. Aliupseerikoulussa olen ja sissilinjalla, yrittävät leipoa minusta sissi alikersanttia, saa nähdä miten lopulta käy  :-D

Tuota korkeammalle ei kovin montaa koulutusta osaa arvostaa, ainoa kerta kun havaitsin sissin puskassa oli kun heitin auton luota kuuluneen rapinan suuntaan muutaman klapin. Yksi taisi osua, sen verran rumaa v-s:ssää sieltä kuului.
Onnistuivat nuo tosin mun edestä viestikeskuksenkin "räjäyttämään".

Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

Pete

• Global Moderator
    • Profiili
    • http://www.stcroixrods.com/
« Vastaus #187 : Tammikuu 15, 2010, 17:49:13 »
Ja joutu kuuntelemaan näitä ohi-on-sankareita tuossa päivänä eräänä:

"Ja sit funtsi, sit kekkuli sai nakin ku hiutale lusmus siitä, taas opittiin et luumut pääsee helpolla. Simo laukas rynkyn Metsälän punkan vieressä, vittu sen housut haisee varmaa vieläki paskalta. Ja tän kuvion jälkeen homo ek-faitteri pisti meidät harjoittelee sitä paskaa koko iltapäivän. Vene-spede lusmusi siitä ja tietty sipakuski joutu sen tekemään."
Ja jatkoa:
"No, häröperse kämmäsi sen koko keissin. Tuskaa oli ku koira oli runkkuveivillä eikä edes minkki ollu tienny siitä. YTHO! No ei se tietenkään riittäny, sit heko pörräs siinä taivaalla ku me yritettiin elbata ja lusmuta ku joka jätkä oli ihan darrassa, paitsi kessu. Pöndeläinen alikessu joutu sit kadikseen, en oo sen koommin siitä kuullu, mitä nyt se minkki siitä jotain selitti."

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #188 : Tammikuu 27, 2010, 00:00:28 »
Hymy oli korvasta korvaan kun kävin palvelukseenastumispäivänä Santahaminan portilla. Perkeleenmoisessa pakkasessa pojat joutuvat olemaan nyt ensimmäisiä alokasleirejä  :-D
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #189 : Tammikuu 27, 2010, 00:08:28 »
Hymy oli korvasta korvaan kun kävin palvelukseenastumispäivänä Santahaminan portilla. Perkeleenmoisessa pakkasessa pojat joutuvat olemaan nyt ensimmäisiä alokasleirejä  :-D

Ei päälle -20 ole mikään pakkanen edes vielä...
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

KÖSTER

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #190 : Tammikuu 27, 2010, 15:05:50 »
Joo sotilaan kelihän tuo parhaillaan :-). Vaan alokkaat taas ovatkin erijuttu... sääliksihän tuo viileä vastaanotto vähän käy,
ku on nii hiki ja kaappikin ihan sekasin vaihe meneillään tulevilla isänmaamme puolustajilla 8-).

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #191 : Tammikuu 27, 2010, 15:13:33 »
Joo sotilaan kelihän tuo parhaillaan :-). Vaan alokkaat taas ovatkin erijuttu... sääliksihän tuo viileä vastaanotto vähän käy,
ku on nii hiki ja kaappikin ihan sekasin vaihe meneillään tulevilla isänmaamme puolustajilla 8-).

No, eikös nykyään olla suunnilleen sisällä ensimmäiset 2vko oppitunneilla ja opettelemassa sotilaallista käyttäytymistä. Vasta terveystarkastuksen jälkeen alkaa säännöllisempi reippailu pihalla. Ja silloinkin alkuun vähän ja kevyessti, leirit vasta joskus 1-2kk kuluttua alusta? Silloinhan on jo kevät pitkällä ja aurinko paistaa.. eli ei käy sääliksi tuollainen pikkupakkanen yhtään vielä.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Pete

• Global Moderator
    • Profiili
« Vastaus #192 : Tammikuu 27, 2010, 15:18:28 »
Ja sitten lomille ettei pylly palellu ensimmäisten sulkeisten jälkeen. Loppuaika meneekin sitten enemmän ja vähemmän kirjekurssin muodossa. Loppusota pelataan Play Stationilla auditoriossa ja paras pistemies ylennetään korpraaliksi ennen kotiuttamista.... :-P

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger  - atte89@luukku.com
    • Profiili
    • kilpapilkintäblogi
« Vastaus #193 : Tammikuu 27, 2010, 16:35:21 »
No me katottiin loppusodassa vaan telkkaria teltassa.  :roll:
Näin säämiehistössä.

Parolassa kuulemma oli alokkaat laitettu jo leirille viime viikolla. Siellä alokaskaudella vissiin 7 yötä metsässä.

Pete

• Global Moderator
    • Profiili
« Vastaus #194 : Tammikuu 27, 2010, 16:58:36 »
Ja sit ku heko pörräs siinä taivaalla ku me yritettiin elbata ja lusmuta ku joka jätkä oli ihan darrassa, paitsi spede. Avaruusupseeri kuittaili ku sillä oli niin vähän aamuja. Nii, ja sit joku pelle hemuli söi sen fifin ettei se skappari näkis sitä mut se takertu sen kurkkuun ja se melkein laattas skapparin kengille, meillä muilla ei pitäny pokka ollenkaan, vene-spede oli ihan punasena. Mutta saakeli että sitä kesti! Varsinki ku pässi joutu perunateatteriin punttauksesta. EVVK.

Jostain pitäisi saada se paita jossa lukee:"Jos osaat lukea tämän, kiitä opettajaa, jos luet tätä suomeksi, kiitä sotaveteraaneja"
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2010, 17:09:47 kirjoittanut Pete »

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • MSN Messenger  - joonasmantere988@hotmail.com
    • Profiili
    • Ammattikalastajan Arkea
    • Sähköposti
« Vastaus #195 : Tammikuu 27, 2010, 20:20:08 »
Itse olen tällä hetkellä Ltekn Aukissa Jämsässä. 78 meitä aloitti ja kukaan ei oo lopettanut kesken. Kertoo jtn siitä että tänne on porukka hakenut ja esivalintojen kautta päästy. Viereisestä koulukomppanjasta melkein 1/3 osa lopettanut ekan 2 viikon jälkeen...

Jos suoraan sanotaan niin alkaa tää touhu vituttaa kunnolla...17 aamua nyt tullut oltua täällä josta 2 aamua vupissa ja 8 aamua vempassa ja vemppa jatkuu ainakin ens viikon perjantaihin asti. Syy tähän on polvilumpion ruston rappeuma. Ja kaiken hyvän lisäksi vielä jouduin tänään veksiin flunssan takia.. Vois oikeasti pian harkita sitä lykkäystä siksi aikaa et sais polven kuntoon. Ei oo meikäläisen touhua istua päivästä toiseen tekemättä yhtää mitään kun muilla on kädet täynnä tekemistä...

Ja meillä porukalla alkoi ensimmäinen leiri heti kolmannen viikon alussa.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

KÖSTER

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #196 : Tammikuu 27, 2010, 20:58:19 »

No, eikös nykyään olla suunnilleen sisällä ensimmäiset 2vko oppitunneilla ja opettelemassa sotilaallista käyttäytymistä. Vasta terveystarkastuksen jälkeen alkaa säännöllisempi reippailu pihalla. Ja silloinkin alkuun vähän ja kevyessti, leirit vasta joskus 1-2kk kuluttua alusta? Silloinhan on jo kevät pitkällä ja aurinko paistaa.. eli ei käy sääliksi tuollainen pikkupakkanen yhtään vielä.
Eikö lie tuo sotilaallinen käytöskin nykyään jo simputusta? sanovat, että nyt en voi, kun lakisääteinen kahvitunti alkoi juuri jos asentoon pyytää ryhtymään :wink:
Käskeminenhän vienee jo jämätkin :-D Joten pitänee varoo jos vielä kertaamaan.... menee ne vähäsetkin  :mrgreen: no joo ei harmainta aavistusta koko
nykytoiminnasta! Lienee 20 vuodessa hiukan muutoksia jopa intissäkin havaittavissa.

Tsemppiä vaan daiwalle! Se mikä ei tapa vahvistaa ja kipukin on vain tunne!

El Payaso

• Profiili
« Vastaus #197 : Toukokuu 18, 2010, 13:23:43 »
9 kuukauttahan tuolla tuli lopulta kärvisteltyä ja aivan yhtä turha paikka oli kuin etukäteen ajattelinkin. Päin naamaa kusetetaan skapparien toimesta ja tasapuolinen kohtelu IMA. Tuon takia meinas jäädä kämppä saamatta syksyllä, kun vuokra-asuntoon tuli syyskuussa uusi omistaja ja lokakuun alkuun mennessä piti muuttaa pois, tottakaihan nää idiootit sillon pisti juuri neljän viikon gineksen päälle, eikä lomille päässy, vaikka kuinka koitti selittää ja ois ollu vlv:n sijaan valmis käyttämään omia kuntsareita pois.
Opiskeluistakin ollaan aivan pihalla vieläkin, kun tuli tuolla se kolme ylimääräistä kuukautta vietettyä. Armeija ei varmasti kasvata ketään tai korkeintaan niitä, jotka vielä tuonne lähtiessä asuvat äitien ja isien helmoissa. Valmistaudu hyvissä ajoin siihen, että tulet kokemaan kusetusta ja turhanpäiväistä hieromista 90% ajasta. Jos asevelvollisuutta ei jossain vaiheessa poisteta, niin voisivat edes miettiä noita naurettavia palvelusaikoja, oman 9 kuukautisen olisi voinut helposti sisällyttää puoleen vuoteen.

Kiitos ja ugh.

JamiDaMan

• Kirkkojärven keisari
    • MSN Messenger  - jami-da-man@suomi24.fi
    • Profiili
« Vastaus #198 : Toukokuu 19, 2010, 13:27:40 »
6kk tuli vietettyä lomaa vekaranjärvellä. Hieno paikka ja hienot maisemat leireillä. Eipä tuo nyt mikään paha paikka ollu. Eräily on aina mukavaa ja varsinkin, kun ohjelmakin oli valmiiksi suunniteltu.
Itse pärjäsin ihan hyvin, kun en ottanut liian tosissaan niinkuin osa meidän porukassa. Leireillä hajoilivat kun joutui jopa yön olemaaan teltassa :D.
Ainoa mitä armeijassa opitaan on: kuinka luistaa itsellä määrätyistä töistä, ampumaan rynkyllä ja älä ikinä ole ensimmäinen tai viimeinen. 
"Victory goes to the player who makes the next-to-last mistake"

Murmeli

• Tee se itse
    • Profiili
« Vastaus #199 : Lokakuu 08, 2010, 19:44:19 »
Ite lähen Kajaaniin Pioneeriksi heinäkuussa 2010, heti koulun jäläkeen. Pääsin sinne mihin halusin. Sanoivat aluksi, että pitää olla tosi hyvät perusteet jos meinaa Kajaaniin päästä. Vähän taisivat armahtaa, kun olin muutenki viimeinen meiltä päin (alueen porukka jaettu kahteen osaan). Muut lähti Sodankylään tai Rovaniemelle.

Kajaaniin pääsin, mutta en joutunutkaan pioneeriksi vaan pääsin tykkimieheksi. Tänään tj 91, eli puolet takana ja toinen puoli eessä. Jos jotain kiinnostaa tietää enemmän meidän yksiköstä, niin kato tämä animaatio: http://www.youtube.com/watch?v=ELBGif4-G2Q

Osa tuosta ei välttämättä aukea, mutta jos oot intin käynyt, niin varmaan suurimman osan ymmärrät.

Arska_1

• Kirurgi
    • Profiili
« Vastaus #200 : Lokakuu 09, 2010, 15:13:12 »

Kajaaniin pääsin, mutta en joutunutkaan pioneeriksi vaan pääsin tykkimieheksi. Tänään tj 91, eli puolet takana ja toinen puoli eessä. Jos jotain kiinnostaa tietää enemmän meidän yksiköstä, niin kato tämä animaatio: http://www.youtube.com/watch?v=ELBGif4-G2Q

Osa tuosta ei välttämättä aukea, mutta jos oot intin käynyt, niin varmaan suurimman osan ymmärrät.

Jaa töhöön ja vemppaan oot päässy =) Itekki pkauden siel viettäny. Nyt oppilaana 2 tassissa. Sitten toivottavasti takas sinne alikkina. Milläs linjalla muuten oot?

-Arska_1
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

Murmeli

• Tee se itse
    • Profiili
« Vastaus #201 : Lokakuu 09, 2010, 20:24:39 »
Sotilaskeittäjän hommissa. 

Ihmevirveli

• Kalassanet Ry jäsen
    • MSN Messenger  - tero.vaara@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #202 : Lokakuu 28, 2010, 15:06:41 »
Tammikuussa 2012 olisi lähtö Upinniemeen merivoimiin. Alussa sanoivat, että saa olla hyvät perusteet jos sinne tahtoo, mutta kun minun vuoro tuli niin eivät edes kysyneet perusteluja.
Allekirjoituksia ei tueta.

suupää

• Profiili
« Vastaus #203 : Marraskuu 12, 2010, 22:35:53 »
Heinäkuussa 2011 Kauhavan lentosotakouluun.
Koskaan ei niin moni ole kiittänyt niin harvaa niin paljosta.

Rambo-Jonne

• Profiili
« Vastaus #204 : Marraskuu 16, 2010, 07:53:22 »
Pitäis tässä kohta lähtee sinne kutsuntoihin.. Saas nähdä miten käy!

Don Miguel

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #205 : Marraskuu 16, 2010, 14:19:56 »
Kutsunnat ensi viikon tiistaina. Hienoa kun ei yhtään tiedä mikä maanpuolustuksellinen toiminta olisi minulle sopivin vaihtoehto: panssarijoukkiot, legendaarinen konekiväärikompanja vaiko jotain aivan muuta... Minneköhän sitä joutuu, kun pamautan palveluspaikkaa kysyessä "emmätiät"... Elämme mielenkiintoisia aikoja.
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

RedRave

• Lemmyn alistaja
    • Profiili
« Vastaus #206 : Marraskuu 16, 2010, 18:01:13 »
Kutsunnat ensi viikon tiistaina. Hienoa kun ei yhtään tiedä mikä maanpuolustuksellinen toiminta olisi minulle sopivin vaihtoehto: panssarijoukkiot, legendaarinen konekiväärikompanja vaiko jotain aivan muuta... Minneköhän sitä joutuu, kun pamautan palveluspaikkaa kysyessä "emmätiät"... Elämme mielenkiintoisia aikoja.

Tuota karttaa tutkiessa mahdollisuuksia on muutama. Tosin ei tuota vaihtoehtoa vielä tarvitse tietää / kiveen hakata. Toivomuksia voi esittää palveluspaikasta kutsunnoissa, ja sitten p-kauden jälkeen katsellaan mikä kiinnostaa ja laitetaan jatkokoulutus-ruletti päälle.
Henk koht. mielenkiintoisia olisi nähdä viestipuolen elektroniikka/ATK-puoli tai panssarivaunukuski-lkoulutus.  :wink:
"Ikäviä ihmisiä nuo turkulaiset, eivät antaneet Paulin taikakaulimen puhua."
Eero Tauru: TPS - SaiPa pelin tiimellyksessä.

eza1992

• Mr. Harpoonman
    • Profiili
    • Sukelluskalastajan virtuaalimekka - Team Kampelan foorumi
« Vastaus #207 : Marraskuu 16, 2010, 18:42:16 »
Panssarijääkäri on metsän nopein eläin...

Siikapossu

• Rapanaama Pro Guido
    • Profiili
« Vastaus #208 : Marraskuu 16, 2010, 19:57:08 »
Itselläni oli kutsunnat viime syksynä. Jääkäriprikaatiin olen lähdössä heinäkuussa ja ihan positiivisella mielellä.

Jos minut valitaan RAUK:iin tai RUK:iin, lähden sinnekin ihan mielelläni. Olen lähdössä opiskelemaan sellaista alaa, jolla puolustusvoimien johtamiskoulutuksesta ei ainakaan haittaa ole. Itselläni ei ole mitään negatiivista ennakkoasennetta tuohon inttiin, vaan itse koen asepalveluksen suorittamisen kunnia-asiana. Tätä ei pidä käsittää niin, että ihannoisin sotaa tai olisin mitenkään militaristinen. Sodat ovat hirveimpiä ihmiskunnan aikaansaannoksia, enkä koskaan ihannoisi sotaa millään tavalla.

En tietenkään odota asepalveluksen olevan millään tavalla hohdokasta. Varmasti tulee vituttamaan ja rankasti, mutta koen sen kuuluvan siihen kuvioon. Usein homma on varmasti ihan älyvapaata kyykytystä, mutta en silti näe tätä minään ongelmana.

Tämä kunniakäsitys liittyy minulla henkilökohtaisesti siihen, että isäni ja isoisäni ovat käyneet armeijan, ja haluan jatkaa tätä ketjua niin perinteiden vuoksi kuin myös puhtaasta mielenkiinnosta. Minulla ei ole tässä asiassa mitään tarvetta olla mikään "yksilö", joka vastustaa inttiä pakkotyölaitoksena ja haluaa ainoastaan toteuttaa omia suunnitelmiaan. Pidän asepalveluksen suorittamista myös kunnianosoituksena veteraanisukupolven työlle, oli tämän asepalveluksen arvo tai tarkoituksenmukaisuus nykyään mikä hyvänsä.

- Siikapossu
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 16, 2010, 20:00:36 kirjoittanut Siikapossu »

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #209 : Marraskuu 16, 2010, 20:24:52 »
Usein homma on varmasti ihan älyvapaata kyykytystä, mutta en silti näe tätä minään ongelmana.

Mikä on sun määritelmän mukaan älyvapaata kyykytystä?
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>