Muut keskustelut > Keskustelua Kalapedian artikkeleista

Evon Niemisjärvet(Lammi)

<< < (5/5)

Mightylizard:
Mielestäni tuo ootto-onkien kielto on kanssa hyvä juttu, koska tuollaiset paikat ovat silloin aktiivikalastajille mieluisampia kun ei ole rannan joka metrillä siimaa valmiiksi ja "kalastajat" istuvat laavuilla ryyppäämässä jä käyvät illalla hakemassa kirjolohet pois siimoista. Jos ei aktiivikalastus innosta voihan sinne laavulle hakea vaikka kalatiskiltä kalan mukaan.

Don Miguel:
Minusta Metsähallituksen kalastusalueille seuraavat vapasäännöt olisivat poikaa:

-Uistellessa 2 vapaa, eivät sentään tätä ole onnistuneet ryssimään.

-Rannalta kalastettaessa 1+1 vapaa = 1 aktiivionki ja 1 tahnaonki. Kahdella tahnaongella onkiminen olisi kielletty, vaikka kyllähän rannoille tilaa jäisi, vaikka jokaisella olisi se 2 tahnaonkea... Nykyisellä käytännöllähän tahnaonkimisen hinta nousi 50% kun toinen vapa kiellettiin.

-Talvella sama juttu. 2 oottoa kiellettynä, mutta 1+1 pitäisi olla sallittu. Nykyään Metsähallituksen mestat on kusisia pilkkipaikkoja: joko pilkit aktiivilla, joka ei aina läheskään toimi, tai sitten vahtaat sitä yhtä ainoata oottoa 2m etäisyydeltä.

-Ennen kaikkea muuttaisivat tuon tahnaongen vahtaamisetäisyyden edes viiteen metriin. Ihme natsisääntö, jota lupavalvojat Evolla ja Matildalla todellakin tarkkailevat. Et voi käydä lähipensaalla kusella. Et voi käydä hakemaan veneestä tavaraa, jos olet jättänyt liian pitkän välin veneeseen. Et voi käydä juttelemassa muiden kalastajien kanssa, kun sinut on pakotettu vahtimaan ainoaa onkeasi 2m etäisyydeltä yleisen edun takia. Tätäkö Mightylizard tosiaan haluaa?

Onneksi itse tulee ongittua kirjoja kaikilla eri variaatioilla. Muuten olisin pistänyt koko touhun boikottiin aikoja sitten...

Mightylizard:
En nyt välttämättä mitään tiukkaa metrirajaa tuolle kannata vaan sitä, että ootto onkia ei viritetä sinne päiväksi yksin ja lähdetä puuhailemaan jotain muuta ja käydään katsomassa muutaman kerran onko kalaa. Samalla voidaan sallia vaikka verkkokalastus ja nuottaus sama lopputulos mutta nopeammalla aikataululla. Ei itsellä ole siihen mitään sanomista jos siinä hollilla onki ja toinen käsissä tai vaikka molemmat siinä hollilla kunhan olet paikalla itse kalastamassa. Kerran uistellessakin sallitaan kaksi vapaa niin miksei rannallakin. Lähinnä tarkoitin tuolla ootto-onginnan kieltämisellä vain sitä että jätetään onget yksinään kalastamaan.

viltteri:
Huonolta näyttää. Salakalastus suorastaan rehottaa alueella, tänä keväänä nähnyt ainakin pari heppua jotka vetivät toistakymmentä kalaa illan aikana....Alueella ei taida olla juuri ollenkaan valvontaa.Pari vuotta sitten törmäsin metsähallituksen erätarkastajaan, luvat tarkasti ja hetken aikaa tulilla turistiin joutavia. En ole sen koommin tarkastajaan törmännyt.Minun mielestä ei ole järjen hiventäkään jos lupakiintiöt ylitetään noinkin törkeästi kuten alussa mainitsin  :?  Tänä keväänä olen käynyt nelisen kertaa ja 2 kirjolohta olen saanut.Painoa 700g kpl.Eli kovin ovat pieniä, mahan sisältö pieniä kiviä ja pari tupakantumppia  :-(  Onko muut kävijät törmänneet valvojaan alueella?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta