Chat

Kirjoittaja Aihe: Saarijärvi  (Luettu 33875 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Eetu93

• Profiili
    • Sähköposti
Saarijärvi
« : Maaliskuu 23, 2008, 15:22:23 »
Miksiköhän ei ole Saarijärvestä keskustelua vielä syntynyt. No, tästä lähtee.

On kyllä hieno paikka. Jääny turhan vähäiseksi verkkopeleissä. Kyllä siellä sitä kalaa on.

Laittakaa ihmeessä kaikki kokemuksenne tuolta vesistöltä. Siis mielenkiintoiset. Kuten
ennätyskalat ja otti paikat (jos nyt niitä kukaan haluaa kertoa :wink:).

Termis

• Rehumakkaran muiluttaja
    • MSN Messenger  - joonas.pysays@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Saarijärvi
« Vastaus #1 : Maaliskuu 23, 2008, 15:31:40 »
Sain tämmosen kirren :-D

"Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä."

Paraskalastaja

• Ahven!
    • MSN Messenger  - aku.lappalainen@dnainternet.net
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Maaliskuu 23, 2008, 16:12:52 »
Mistäs sieltä terminaattori on kirrensä nostanut?
-Paraskalastaja

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger  - kala.keitto@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #3 : Maaliskuu 23, 2008, 16:42:04 »
Varmaan sieltä vasemmasta yläkulmasta kun on se joki, niin sen mökin alapuolelta.
Olen kalastelijapoika!

Termis

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Maaliskuu 23, 2008, 18:00:19 »
Varmaan sieltä vasemmasta yläkulmasta kun on se joki, niin sen mökin alapuolelta.

Sieltähän mä sain NE (niitä tullu aika monta):wink:
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2008, 18:44:28 kirjoittanut the terminator »

siilinki

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Maaliskuu 23, 2008, 18:05:35 »
Saarijärvi on tähän 0,55versioon menessä ainoa paikka jossa kalapaikat ovat vaihtelevia eivätkä kalat ole samassa paikassa.
Eli kalapaikat joutuu etsimään kovalla työllä.
Saarijärvi on parhaimmillaan pitkissä peleissä 30min siinä ja siinä mutta, yleensä 1-2 tuntia on paras kun kala paikat löytyvät silloin kala myös nousee niin paljon kuin jaksaa nostaa.

Qkkeli

• Global Moderator
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Maaliskuu 23, 2008, 18:09:49 »
Saarijärvi on tähän 0,55versioon menessä ainoa paikka jossa kalapaikat ovat vaihtelevia eivätkä kalat ole samassa paikassa.
Saarijärvi on parhaimmillaan pitkissä peleissä 30min siinä ja siinä mutta, yleensä 1-2 tuntia on paras kun kala paikat löytyvät silloin kala myös nousee niin paljon kuin jaksaa nostaa.

Kyllä sitä on monet kerrat haettu linlosta, jormualta, särkijärveltä, pohjasta, niemisiltä jne. niitä kaloja, kun ns. "varmat" paikat ovat pettäneet. Missään järvessä kalat EI OLE AINA samassa paikassa, kuten nyt väität.

siilinki

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Maaliskuu 23, 2008, 18:13:39 »
On ne sentään olet melkein aina samassa paikassa muissa kuin Saarijärvellä minulla ainakin ja jo ei näin ole niin sitten on ollut hyvä onni.
No joo en sentään meinaa että, ne on ihan samalla paikalla mutta max.3 paikkaa kun hakee ni on aina löytynyt se hyvä paikka.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2008, 18:16:50 kirjoittanut siilinki »

pilkkiäijä

• Profiili
« Vastaus #8 : Maaliskuu 23, 2008, 18:13:58 »

Kyllä sitä on monet kerrat haettu linlosta, jormualta, särkijärveltä, pohjasta, niemisiltä jne. niitä kaloja, kun ns. "varmat" paikat ovat pettäneet. Missään järvessä kalat EI OLE AINA samassa paikassa, kuten nyt väität.
Joo, ei Pohjalammella melkein ikinä ole kalat ollut samalla paikalla kun mistä edellisessä kisassa on tullut paljonkin kalaa. Kyllä Jormuanlahdella aina on jotain tullut sieltä yhdeltä paikalta niiden reimareitten vierestä, mutta muissa joutuu aika usein etsimään kalat.
Olen kalastelijapoika!

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger  - redwoodriver@windowslive.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : Maaliskuu 23, 2008, 18:59:16 »
Eipä nuo kirret kovin harvinaisia Saarijärvellä ole.....lähes joka kisa sellaisen saa jos sinne vasemmalle joelle menee :roll:

Tietokonepelaaja Pia Mannisenmäki repäisi kerran yli 5kg hauen saarijärveltä!!! :-o
Itellä ei ole edes kiloista noussut, mutta siimat kyllä paukkuu siellä oikeanpuoleisella joella...kerran iso vei 4 pilkkiä samalta reijältä ja lopulta ylös vajaa 400g jänkäkoira :-)

Jos ahventa kalastaa Saarijärvellä, tasoerot korostuvat aivan eri tavalla, kuin muualla. Saarella näkee +30min kisassa kuka osaa etsiä kalaa ja kuka ei :wink:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Termis

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Maaliskuu 23, 2008, 20:21:35 »
Ompa ison hauen Mannisenmäki vetänyt :-o

On totta että kirret eivät ole harvinaisia saarijärvellä :wink:

Hemulisoturi

• Profiili
« Vastaus #11 : Maaliskuu 23, 2008, 21:08:29 »
Samoin taimenet. Ei nekään harvinaisia ole sieltä. Kuhaa unohtamatta.
Ylälähtöpaikalta kun kävelee pari askelta ylöspäin niin löytyy yksi järven parhaista ahvenpaikoista. Reilu 200g tyypillisiä siitä punnituspaikan vierestä.

Paraskalastaja

• Ahven!
    • MSN Messenger  - aku.lappalainen@dnainternet.net
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : Maaliskuu 24, 2008, 09:40:14 »

Kumpaa noista paikoista tarkoitatte tuota missä olen vai tuota punaista suttua?
-Paraskalastaja

250gl

• 450g ja 33cm Ahvena
    • Profiili
« Vastaus #13 : Maaliskuu 24, 2008, 10:08:26 »
Monet varmasti tarkoittaa tuota paikkaa jossa sinä ite oot..

pilkkiäijä

• Profiili
« Vastaus #14 : Maaliskuu 24, 2008, 22:23:33 »
Äsken yritin 2 kisassa saada kirjolohta tai taimenta, mutta ei tullut mitään muuta kun särkiä ainakaan kevättalvella ja aamulla. Voittajalla oli 5006g hauki, toiseksi tulleella yli 1500g hauki, ja kolmannella kilo kasisatanen hauki... Kyllä niitä isoja haukia siellä näyttäisi olevan aika paljonkin.
Olen kalastelijapoika!

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger  - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : Maaliskuu 24, 2008, 23:52:21 »
Äsken yritin 2 kisassa saada kirjolohta tai taimenta, mutta ei tullut mitään muuta kun särkiä ainakaan kevättalvella ja aamulla. Voittajalla oli 5006g hauki, toiseksi tulleella yli 1500g hauki, ja kolmannella kilo kasisatanen hauki... Kyllä niitä isoja haukia siellä näyttäisi olevan aika paljonkin.
Ja millä ongit? Normi pilkilläkö, kun särkiä kerta sait. Koitappa vaikka räsästä tai tasureita niin saatta kirrekin paremmin napata. Itse olen pari kertaa kirreä ja taimenta tarkoituksen mukaisesti koittanut tuolta ja aina olen kirren tai tanen saanut.
Ekan taimenen sain rapalan sinisellä tasarilla. Ekan kirren muistaakseni mikrolla.
Saari järvessä on tosiaan noita isoja huakia, mutta ei ne tuu ylös. Minuutin väsyttää ja sit ivp.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

pilkkiäijä

• Profiili
« Vastaus #16 : Maaliskuu 25, 2008, 15:47:52 »
Ja millä ongit? Normi pilkilläkö, kun särkiä kerta sait. Koitappa vaikka räsästä tai tasureita niin saatta kirrekin paremmin napata. Itse olen pari kertaa kirreä ja taimenta tarkoituksen mukaisesti koittanut tuolta ja aina olen kirren tai tanen saanut.
Ekan taimenen sain rapalan sinisellä tasarilla. Ekan kirren muistaakseni mikrolla.
Saari järvessä on tosiaan noita isoja huakia, mutta ei ne tuu ylös. Minuutin väsyttää ja sit ivp.

Kyllähän mää sen tiesin, että niitä voisi paremmin tulla niillä ja siksi kokeilinkin välillä mikrotasuria ja sitä puna/valko tasuria. Niillä ei vaan tullut mitään ja päädyin sitten kuparipystyllä pilkkimään siinä toivossa, jos tulisi vaikka seipi tai kuore tai jokin muu kala mitä ei hirveesti ole vielä sattunut kohdalle.
Olen kalastelijapoika!

Eetu93

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : Maaliskuu 25, 2008, 18:31:37 »
Itellä hauki ennätys Saarijärvellä ei ole kuin 785g. En ole kyllä muutamaan kuukauteen edes siellä
pilkkinyt. Pittää kokeilla jos vaikka se matojoen hauki olisi tullut jokia pitkin...

Migelis

• Vieras
« Vastaus #18 : Maaliskuu 25, 2008, 20:07:49 »
Itse en ole hirveästi yrittänyt saada kirjolohta tai taimenta saarijärvestä eikä sitä siis eteen ole tullut.. Haukea nousee joskin yleensä pientä tulikkoa.. :-)

Aappametsuri

• Profiili
« Vastaus #19 : Maaliskuu 30, 2008, 22:16:12 »
Hyvänkokosta ahventa tulee jos syönnille sattuu. Suurin tais olla 408 g jos oikein muistan. Tällä järvellä olen huomannu että kalapaikat vaihtelee. Usein kisasta tulee osaltani pannukakkua kun kalapaikkaa ei meinaa löytyä. Kuhia on tullu, mutta niitä ei tule kisassa kun korkeintaan se yks. Tuosta järven haukikannasta olen vähän toista mieltä. Infossa on maininta "hyvästä haukikannasta" Minusta asia ei näin ole. Kovalla yrityksellä olen saanu vain yhen 600 g hauen ja monesti olen keskittyny vain haukien narraamiseen. Kerran Pia Mannisenmäki sai 5,5 kg hauen. Itellä ei saumaa noin isoon haukeen ole, kun siimat katkeaa poikkeuksetta noitten haukien kans.

fRiGi

• Profiili
« Vastaus #20 : Huhtikuu 01, 2008, 02:12:13 »
Isoa haukea on kyllä joessa mutta ei ne tuu perkeleelläkään ylös. Samalta reiältä katkes kolmet siimat 5min sisällä. Täältä näin:

"Tyhmyyttä vastaan itse jumalatkin taistelevat turhaan"
-Isaac Asimov

Termis

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : Huhtikuu 07, 2008, 15:08:47 »
Mistäs päin sieltä saa lahnoja?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2010, 14:46:16 kirjoittanut terminator »

pilkkiäijä

• Profiili
« Vastaus #22 : Huhtikuu 07, 2008, 15:36:52 »
Oon saanut lahnoja vaan tuosta punnituspaikalta alas ja vähän vasemmalle, niin siitä alhaalla olevan lahden suulta hopea-hologrammipystyllä.
Olen kalastelijapoika!

Buddha

• Profiili
« Vastaus #23 : Huhtikuu 18, 2008, 07:59:20 »
Löytyyhän saari järveltä paljonkin lahnaa välillä =) ja kirree ja taiment melkein ain  :) ja nättii ahventkin löytää jos jaksaa ettii =P

Murmeli

• Tee se itse
    • Profiili
« Vastaus #24 : Huhtikuu 18, 2008, 17:32:02 »
Saarijärveä en ole pelannut pitkään aikaan, kun siellä joutuu hakemaan paikkoja niin paljon. Linlon kans mulla on sama ongelma, mutta pitänee ryhtyä sielläkin kalastamaan kun sieltä saa niin montaa kalalajia.

härskipilkkiarska

• mikä on kuu? no kuu tietenki.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #25 : Kesäkuu 30, 2008, 18:43:04 »
suurin ahven tuolta 763g.  :-D
härskiä pilkintää

[KRP]LaPe

• Profiili
« Vastaus #26 : Heinäkuu 23, 2008, 11:03:38 »
hyvä ahven paikka. kirreä ja kuhaa tulee myös. vasemman puoleisesta joesta tulee kirreä tasurilla. itse en ole haukia saanut yhtään...  :roll:

[TKN]Mikke81

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #27 : Heinäkuu 23, 2008, 11:47:48 »
Tulipahan vihdoinkin se ensimmäinen hauki ylös tuolta...  :-D

.Ville

• Iijoen karate kid
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #28 : Heinäkuu 23, 2008, 13:26:55 »
hyvä ahven paikka. kirreä ja kuhaa tulee myös. vasemman puoleisesta joesta tulee kirreä tasurilla. itse en ole haukia saanut yhtään...  :roll:

mitä tasuria tarkoitat?
<><

[KRP]LaPe

• Profiili
« Vastaus #29 : Heinäkuu 23, 2008, 13:33:08 »
puna-valko....  :wink:

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>