Chat

Kirjoittaja Aihe: Hyvä ja Halpa Perhosetti!  (Luettu 70397 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

El Dorado

• MSN Messenger  - futislude95@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php
    • Sähköposti
Hyvä ja Halpa Perhosetti!
« : Elokuu 12, 2008, 20:50:35 »
Minkälainen Perhokalastus-setti on hyvä ja halpa?
Näin kaupassa Jonkun vihreän setin, maksoi 65,-
Mahtaakohan kyseinen setti olla hyvä?
Kertokaa hyviä ja halpoja Perhokalastus-settejä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2008, 20:53:27 kirjoittanut El Barto »

miika1234

• Profiili
Vs: Hyvä ja Halpa Perhosetti!
« Vastaus #1 : Elokuu 12, 2008, 21:17:18 »
No näissä perho vehkeissä ei okeen kulje käsikädessä hyvä laatu ja halpa hinta! Kyllä tuo vision 3zone +koman kela on ihan hyvä setti maksaa 180e

leijonanmieli

• Profiili
« Vastaus #2 : Elokuu 12, 2008, 21:37:29 »
Minkälainen Perhokalastus-setti on hyvä ja halpa?
Näin kaupassa Jonkun vihreän setin, maksoi 65,-
Mahtaakohan kyseinen setti olla hyvä?
Kertokaa hyviä ja halpoja Perhokalastus-settejä.

vissiin tääkin avaus tehty jo ainakin 100 kertaa... tuolla monessa topicissa on jo näistä seteistä puhuttu ja paljon lueppa niitä..

ja sitten "joku vihreä setti jonka hinta 65" tuskin kovinkaan monelle sano mitään.
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku"

Pete

• Global Moderator
    • Profiili
    • http://www.stcroixrods.com/
« Vastaus #3 : Elokuu 12, 2008, 21:42:00 »
Hyvää ja Halpaa EI OLE vieläkään keksitty. Jos haluat halvan ja hyvän, sinun täytyy ostaa kaksi eri settiä.
Lue palstalla jo avattuja keskusteluja perhoseteistä, vavoista, keloista ja siimoista.

-dasse-

• Profiili
« Vastaus #4 : Elokuu 14, 2008, 17:42:24 »
Aloittelijalla soveltuu motonetin 40 e setti....
Itse aloitin kyseisellä perhosetillä muutama vuosi sitten harrastukseni....

[TLV]Fisu

• MSN Messenger  - jambo84@windowslive.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Elokuu 14, 2008, 17:46:29 »
Mielummin ostaa setin pitkällä tähtäimellä..! elikä siis. 100-200e setti voisi olla jo ok.!

jompsu

• Perhokalastelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : Elokuu 18, 2008, 15:47:20 »
mulla 40e shakespearen perho setti.toiminu ihan hyvin jo vuojen!
tä...?

UppoPerho

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Elokuu 18, 2008, 15:49:32 »
mulla 40e shakespearen perho setti.toiminu ihan hyvin jo vuojen!
Mul on varmaan sitten sama setti. Ostin kauhajoen Tokmannista, tuli mukana siimat (ei valmiina kelassa). Tuli myös mukana 5 pintaperhoa.
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

simosalakka

• Vieras
« Vastaus #8 : Elokuu 18, 2008, 15:59:23 »
Hyvää ja Halpaa EI OLE vieläkään keksitty. Jos haluat halvan ja hyvän, sinun täytyy ostaa kaksi eri settiä.
Lue palstalla jo avattuja keskusteluja perhoseteistä, vavoista, keloista ja siimoista.
"Hyvää ja halpaa ei ole keksitty?" No eihän tuo nyt paikkaansa pidä, aina ei kannata luottaa siihen, että jos on kallis niin se on silloin hyvä. Ite en varsinaisesti perhokalastusta harrasta, mutta jos puhutaan muusta kalastukseen liittyästä. Esim. puukot, siimat, vavat ym...  Kaverillani on puukko joka oli halvin koko kaupassa ja se on todella terävä ja asiansa ajava. Ja jos varsinaisesti puhutaan vavoista ja siimoista, niin on halvatkin ihan hyviä, aina ei tartte olla kallein. :wink:

UppoPerho

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : Elokuu 18, 2008, 16:03:46 »
"Hyvää ja halpaa ei ole keksitty?" No eihän tuo nyt paikkaansa pidä, aina ei kannata luottaa siihen, että jos on kallis niin se on silloin hyvä. Ite en varsinaisesti perhokalastusta harrasta, mutta jos puhutaan muusta kalastukseen liittyästä. Esim. puukot, siimat, vavat ym...  Kaverillani on puukko joka oli halvin koko kaupassa ja se on todella terävä ja asiansa ajava. Ja jos varsinaisesti puhutaan vavoista ja siimoista, niin on halvatkin ihan hyviä, aina ei tartte olla kallein. :wink:
Niin. Kyllähän kaikki on hyviä hintaansa nähden. Hyvässä kunnossa perho pysyy, jos ite pidät huolta.
Itelläki on ihan hyvä 39,90€ setti. Ei mitään valittamista setistä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2008, 16:09:10 kirjoittanut Abu_Garcia »
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Pete

• Global Moderator
    • Profiili
« Vastaus #10 : Elokuu 18, 2008, 19:12:56 »
"Hyvää ja halpaa ei ole keksitty?" No eihän tuo nyt paikkaansa pidä, aina ei kannata luottaa siihen, että jos on kallis niin se on silloin hyvä. Ite en varsinaisesti perhokalastusta harrasta.. Ja jos varsinaisesti puhutaan vavoista ja siimoista, niin on halvatkin ihan hyviä, aina ei tartte olla kallein. :wink:

Halvalla ei saa hyvää, ja hyvää ei myöskään saa halvalla. Hyvät perhovälineet maksaa enemmän kuin halvat, toisinsanoen huonommat eivät maksa yhtäpaljon kuin hyvät.
Syitä siihen on monia, esimerkiksi edellä mainittuun Lidl:n settiin et saa mistään huoltoa, varaosia tai pitempää takuuta. Hieman kalliimmilla vavoilla ja keloilla on taattu varaosien saanti, huolto, korjaus ja niissä useissa on jopa takuu joka korvaa omatkin hölmöilyt vavan tai kelan kanssa. Niitä ei löydä Lidl:n setistä.

Jo pelkästään itseään arvostava(?) perhokalastaja tietää ettei 39.90e:lla voi saada kovinkaan laadukasta settiä, koska jo hyvä ja asiansa ajava siimakin maksaa helposti sen 30e, saati sitten siihen pohjasiimat, vapa ja kela päälle.

Puukkoja varmasti saa edullisesti jo rautakaupasta 5 eurolla, jotka ajavat saman asian kuin 145e:n Tommi-puukko Kaartiselta, jos ajattelee vain sitä että se on terävä ja sillä voi avata sen makkarapaketin. Tommi-puukon voi huollattaa, teroituttaa ym. tekijällänsä, Mora-puukkoa ei varmasti ota tehdas vastaan huoltoa ym. varten. Ja työnjälki on varmasti huomattava...
Sama koskee vaikka Lidl:n perhosettiä verrattaessa sitä vaikka Scott:in vapaan ja Bauer:in kelaan.

simosalakka

• Vieras
« Vastaus #11 : Elokuu 18, 2008, 19:50:01 »
Lidl:n settiin et saa mistään huoltoa.
Mora-puukkoa ei varmasti ota tehdas vastaan huoltoa ym. varten.
Ei nyt millään pahalla, mutta miksi yrittää huollattaa 40€ perhovapaa, saati sitten 5€ puukoa makkarapakettia varten? Puukon teroitus onnistuu kyllä mainiosti kotikonsteillakin. Jos 40€ perhovapa hajoaa on varmasti ihan sama ostaako uuden halvan vai lähettääkö 100€ perhovavan korjaukseen. Hintaero ei ole suuri jos ostaa pelkästään uuden vavan. :wink:

Pete

• Global Moderator
    • Profiili
« Vastaus #12 : Elokuu 18, 2008, 19:56:14 »
Miksi pitää ostaa aina uusi ? Jos voi ostaa kerralla sellaisen jossa huolto, takuu ja varaosat löytyy, niin miksi pitää ostaa sellaista jossa niitä ei ole ? Tuhlata rahaa sellaiseen jolla ei tee mitään sen jälkeen kun siihen tulee vika, tai sitä pitäisi huoltaa/korjata jotenkin muuten.
Voitko rehellisesti sanoa, että 39.90e:llä saa laadukkaan perhosetin ? Noin 100-150e:llä voi jo saada jonkinlaisen laadukkaamman systeemin.

Kumpi on sinusta rahan hukkaa ? Se, että ostaa kerralla laatupelin, vai se, että ostaa aina uuden paskan kun edellinen paska hajoaa ? Kumpi vaihtoehto on rahanhukkaa ?

niksutin

• Profiili
« Vastaus #13 : Elokuu 19, 2008, 15:09:35 »
Olen rupeamassa perhokalastamaan niin käviskö tämä hyvin siihen  http://rialinna.entecore.fi/index.jsp?pid=77&productid=286

Murmeli

• Tee se itse
    • Profiili
« Vastaus #14 : Elokuu 19, 2008, 15:12:06 »
Olen rupeamassa perhokalastamaan niin käviskö tämä hyvin siihen  http://rialinna.entecore.fi/index.jsp?pid=77&productid=286
Luulis ainaki, että käy aloittelijalle. Ei ole perhokalastuksesta kovin kummoista kokemusta, niin ei voi sanoa muuta, mitä olen täältä lukenut.

[TLV]Fisu

• MSN Messenger  - jambo84@windowslive.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : Elokuu 19, 2008, 15:17:52 »
Loop Adventure-2 perhokalastussetti :   Joo itse suosittelen tota settiä tai aion itse tuon ostaa vielä tänä syksynä.. on kehuttu hyväksi setiksi..  suosittelen setille tulee hintaa vain: (179e)  :-P
« Viimeksi muokattu: Elokuu 19, 2008, 15:30:18 kirjoittanut (TST) Fisu »

Raidari

• Profiili
« Vastaus #16 : Elokuu 19, 2008, 15:22:58 »
Ostaa aluksi hyvän setin kuten tuon Vissun Attackin (189e) niin, sillä pärjäilee..Itselläni tuo setti ja hyvin on pelittänyt ja kalaakin tullut :]

-Juippi-

• Amispoppia
    • Profiili
« Vastaus #17 : Elokuu 19, 2008, 15:41:06 »
MInulla on Pfluegerin hieman vajaa 100e setti ja on toiminut hyvin. Tuota parempaa settiä luultavasti oen edes taritse sillä heittelykertoja on aika vähä kesässä.
Sen minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa.

niksutin

• Profiili
« Vastaus #18 : Elokuu 19, 2008, 16:04:50 »
eli mikä noista kun tossa on noita siiman paino luokkia tai sinne päin niin mitä ne tarkottaa ja mikä olisi alottelijalle sopivin? ja tossa linkki http://www.perhokolmio.com/tackleshop/?page=shop/flypage&product_id=4023&category_id=ed5e6c4ef07d7684dc7adde4d5640038

Tom

• Vieras
« Vastaus #19 : Elokuu 19, 2008, 16:21:03 »
eli mikä noista kun tossa on noita siiman paino luokkia tai sinne päin niin mitä ne tarkottaa ja mikä olisi alottelijalle sopivin? ja tossa linkki http://www.perhokolmio.com/tackleshop/?page=shop/flypage&product_id=4023&category_id=ed5e6c4ef07d7684dc7adde4d5640038

Sehän riippuu hyvin pitkälti siitä missä kalastat, eli järvellä, pienillä puroilla, koskella?

niksutin

• Profiili
« Vastaus #20 : Elokuu 19, 2008, 20:13:30 »
no jollakin pienillä joilla ja joskus ehkä myös järvellä ahventa ja siikaa ja myös tulisi joskus joillakin puroilla käytyä.

Tom

• Vieras
« Vastaus #21 : Elokuu 19, 2008, 20:31:37 »
No siinä tapauksessa suosittelisin #6 siimapainoluokkaa, joku viisaampi korjaa erheeni, jos olen väärässä...

saury

• Profiili
« Vastaus #22 : Elokuu 20, 2008, 15:01:45 »
No jos pääpaino on pienillä joilla ja puroilla kalastelussa niin voisi esim. 4# olla näppärämpi  :roll:

kalastaja334

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : Elokuu 24, 2008, 18:32:58 »
mä saan keväällä loopin 200e setin varmaan ihan ok :roll:

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • Profiili
« Vastaus #24 : Lokakuu 18, 2008, 23:25:44 »
Olen joskus tästä ennenkin kysellyt täällä, muttta kysellään lisää. Ehkä vähän aihetta sivuten.

Saan hyvin luultavasti joululahjaksi perho vehkeet, mutta... Perhokalastus minua kiinnostaa kovasti, mutta en siitä mitään tiedä. Vain jotain perhojen nimiä, Nlle Puhit ja muutaman muun, mutta entäs ne ite perhovehkeet? Sellaiselle tyypille nyt perhovehkeet, joka ei ole oikestaan ikinä koskenut perhovehkeisiin. Vain joskus kaupan hyllyssä niitä ihastellut. Hinta haarukka saa olla siinä 60-80€. Tiedän, että saa niitä settäjä 40€, mutta luulempa, että ne kannattaa jättää sinne kaupan hyllyyn. Kannattaako muuten ostaa erikseen, vai setissä? Tiedän, että perhovehkeissä on jotain luokkiakin!  :-D Mitä se meinaa tarkoittaa? Voisiko sitä asiaa verrata mitenkään vaikka johonkin virveleitten juttuun? Onko se jotain järeyttä, vai mitä se on?  :-D jne jne...
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger  - j.aa.kola@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #25 : Lokakuu 19, 2008, 09:36:54 »
Olen joskus tästä ennenkin kysellyt täällä, muttta kysellään lisää. Ehkä vähän aihetta sivuten.

Saan hyvin luultavasti joululahjaksi perho vehkeet, mutta... Perhokalastus minua kiinnostaa kovasti, mutta en siitä mitään tiedä. Vain jotain perhojen nimiä, Nlle Puhit ja muutaman muun, mutta entäs ne ite perhovehkeet? Sellaiselle tyypille nyt perhovehkeet, joka ei ole oikestaan ikinä koskenut perhovehkeisiin. Vain joskus kaupan hyllyssä niitä ihastellut. Hinta haarukka saa olla siinä 60-80€. Tiedän, että saa niitä settäjä 40€, mutta luulempa, että ne kannattaa jättää sinne kaupan hyllyyn. Kannattaako muuten ostaa erikseen, vai setissä? Tiedän, että perhovehkeissä on jotain luokkiakin!  :-D Mitä se meinaa tarkoittaa? Voisiko sitä asiaa verrata mitenkään vaikka johonkin virveleitten juttuun? Onko se jotain järeyttä, vai mitä se on?  :-D jne jne...
http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=3002 Tuossa voisi olla ihan OK setti aloittelijalle. Kyllä kun tuolla yhden kesän vispaat ja saat pari kirreä, niin hankit paremmatkin vehkeet. Tuolla luulisi pääsevän alkuun kuitenkin. Ja mitä pienempi tuo luokka on sitä kevyemmille perhoille on tarkoitettu.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • Profiili
« Vastaus #26 : Lokakuu 19, 2008, 11:41:39 »

http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=3002 Tuossa voisi olla ihan OK setti aloittelijalle. Kyllä kun tuolla yhden kesän vispaat ja saat pari kirreä, niin hankit paremmatkin vehkeet. Tuolla luulisi pääsevän alkuun kuitenkin. Ja mitä pienempi tuo luokka on sitä kevyemmille perhoille on tarkoitettu.
Jo, jotain tuon kalatasita ajattelinkin. Tuo liike vaan on Kuopiossa, josten en mahda sieltä asti lähtä hakemaan. Saahan nuita vissiin netistäkin tilattua. Kärkkäisellä olen nähnyt jonkin 75€ setin, sen enempää en siitä osaa sanoa, mutta se voisi olla yksi vaihtoehto myös.

Vielä nuista luokista sen verran, että minkä luokan vehkeet kannattaisi olla, kun kalastelen enimmäkseen koskilla taimenta, harria kirjoa jne. ?

vainaja

• Profiili
« Vastaus #27 : Lokakuu 19, 2008, 11:42:17 »

Mulla on ollu monta vuotta shakespearen 40e setti. Hyvin on toiminu, mutta paljon parempaa sais olla. Nimimerkki Daiwa on muuten väsyttänyt kyseisellä setillä muhkean kokoisen kirjolohen.

Perhovehkeissä luokat tarkottaa vehkeitten soveltuvuutta eri kokoisille kaloille ja erilaiseen kalastukseen. Suuret; #8 vavat ovat jäykkiä ja ne soveltuu parhaiten isojen kalojen kalastukseen. (esim. ison taimenen, hauen ja lohen kalastukseen) Tavalliseen harjuksen taimenen ja kirjolohen kalastukseen soveltuu parhaiten luokat #5 - #6.

Hyvä perhosetti alottelijalle on varmaan Vision Attack, (jonka saan itse ensi keväänä) Loop Adventure 2 ja Vision Intro. Nuo setit ylittää aika roimasti hintahaarukkasi, mutta vasta tuolla 130 - 200e alkaa saada oikeesti hyvän perhosetin. Muistelen että pari vuotta sitte ainaki oli Kärkkäisellä myynnissä joku Daiwan setti ja oon siitä ihan hyviä huhuja kuullu. Jos sitä vielä myyrähän ni se varmaan kannattaa ostaa. Jos oikein muistan sillä oli hintaa 50e.

Tossa vielä linkki Vision Attackiin:
http://www.perhokolmio.com/tackleshop/?page=shop/flypage&product_id=4023&category_id=ed5e6c4ef07d7684dc7adde4d5640038
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2008, 11:48:26 kirjoittanut roskakala »

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • Profiili
« Vastaus #28 : Lokakuu 19, 2008, 11:46:38 »
Joo, no tuo yli 100€ alkaa olemaan jo sitä hintaluokkaa, että ei varmaan ihan minun kannataisi tuollaisia ostaa, kun en ikinä ole perhokalastusta harrastanut.

Ensiviikolla isoveli tulee etelästä käymään, ja tuo omat perhovehkeet mukanaan, ja saan vähän harjotella niillä.

Mutta kiitos teille, ja uskon, että jos käy liikkeistä kyselemässä, niin myyjätkin varmasti tajuaa nämä asiat ja osaa neuvoa tietämätöntä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2008, 11:51:39 kirjoittanut kirjolohikäärme »

Juseli

• MSN Messenger  - jusek@luukku.com
    • Profiili
« Vastaus #29 : Lokakuu 19, 2008, 11:52:14 »
Joo, no tuo yli 100€ alkaa olemaan jo sitä hintaluokkaa, että ei varmaan ihan minun kannataisi tuollaisia ostaa, kun en ikinä ole perhokalastusta harrastanut.

Ensiviikolla isoveli tulee etelästä käymään, ja tuo omat perhovehkeet mukanaan, ja saan vähän harjotella niillä.

Kärkkäisellä taitaa olla jotain 60e perhosettejä, jos oikein muistan.
Siis siimoineen kaikkineen ja luulen, että kyllä ne on laadukkaampia kuin esim. jotkut 20-40e setit.
Mutta jos kuitenkin päädyt ostamaan tuon Vissun Attackin tai Loopin Adventuren niin siinä sulla on perhosettiä pitkäksi aikaa ja uusien välineiden ostoa tuskin ihan heti eteen tulee.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2008, 11:56:42 kirjoittanut Juseli »

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>