Chat

Kirjoittaja Aihe: Hyvä ja Halpa Perhosetti!  (Luettu 70381 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • Profiili
Vs: Hyvä ja Halpa Perhosetti!
« Vastaus #30 : Lokakuu 19, 2008, 11:57:05 »
Joo, no tuo yli 100€ alkaa olemaan jo sitä hintaluokkaa, että ei varmaan ihan minun kannataisi tuollaisia ostaa, kun en ikinä ole perhokalastusta harrastanut.

Ensiviikolla isoveli tulee etelästä käymään, ja tuo omat perhovehkeet mukanaan, ja saan vähän harjotella niillä.

Kärkkäisellä taitaa olla jotain 60e perhosettejä, jos oikein muistan.
Siis siimoineen kaikkineen ja luulen, että kyllä ne on laadukkaampia kuin esim. jotkut 20-40e setit.
Joo, tietysti kalliimmat ruukaa olla parempia. Itsekkin tiedän sieltä jonkin 65€ setin, mutta kannattakohan ostaa saman tien se 75€ setti? Ei ole silti kuin 10€ hintaeroa. Siinä 75€ setissä oli myös kaiki siimat ja muut härpäkkeet valamiina.
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Juseli

• MSN Messenger  - jusek@luukku.com
    • Profiili
« Vastaus #31 : Lokakuu 19, 2008, 12:00:45 »
Joo, no tuo yli 100€ alkaa olemaan jo sitä hintaluokkaa, että ei varmaan ihan minun kannataisi tuollaisia ostaa, kun en ikinä ole perhokalastusta harrastanut.

Ensiviikolla isoveli tulee etelästä käymään, ja tuo omat perhovehkeet mukanaan, ja saan vähän harjotella niillä.

Kärkkäisellä taitaa olla jotain 60e perhosettejä, jos oikein muistan.
Siis siimoineen kaikkineen ja luulen, että kyllä ne on laadukkaampia kuin esim. jotkut 20-40e setit.
Joo, tietysti kalliimmat ruukaa olla parempia. Itsekkin tiedän sieltä jonkin 65€ setin, mutta kannattakohan ostaa saman tien se 75€ setti? Ei ole silti kuin 10€ hintaeroa. Siinä 75€ setissä oli myös kaiki siimat ja muut härpäkkeet valamiina.
Tuo edellä mainittu Kineticin Fly Silence näyttää ainakin päällisinpuolin ihan toimivalta vehkeeltä. Mutta ei varmaan täältä Oulusta löysy ko. settiä ollenkaan..?
Ite ku tilasin jotain kamaa Rialinnasta niin tuli parin päivän päästä jo postiin Matkahuollon kautta.
Jos tuon setin haluat niin kannattaa tilata Rialinnasta.

j.a.m

• Profiili
« Vastaus #32 : Lokakuu 20, 2008, 10:49:59 »
n 15 v lajia seuranneena ja n 10v vähän aktiivisemmin ja viimiset 5 v erittäin aktiivisesti myös kalastanut niin voin sanoa kokemuksesta että hyvää ja halpaa ei tosiaan ole ja toiseksi kaikella pääsee alkuun jopa rautakangella mutta onko se enään mielekästä . kohtuu hintaisella setillä 150-250€ vehkeissä riittää opittavaa ja vehkeet innostaa jatkamaan hienion lajin parissa kun setissä riittää heitettävää myös kokeneemmallekkin kaverille. tässä esimerkki  vuosien takaa. isä osti tytölleen olikohan fladenin n 500mk siihen aikaan olevan setin tyttö heitti ekana viikonloppuna setin vavan "loppuun" eli tytön taidot heittäjänä kasvoi suuremmaksi kuin vapa enään antoi  mahdollistaa, tuloksena vapa maille ja tyttä suivaantu lajin vi**u tää on surkeeta touhua , ei hätää  kaveri hokas homman ja tarjosi omaa settiä  vapana joku loopin vapa ja kelana mikä lie , tyttö sytty lajiin kun huomasi että ei se heittämisen vaikeus enään ollutkaan oma vika vaan välineiden vika. tyttö kalastaa tänäkin päivänä , mutta laji olisi loppunut siihen jos hommaa olisi jatkettu tuolla halppis setillä . summa summaarum. jos haluat aloittaa lajin ja tunnet jonklun joka omistaa jo paremman seti pyydä kaveria opastamaan, pyydä saada heittää koeheittoja ja jos sitten tuntuu niin harkitse välineiden ostoa ja älä säästele euroja siinä se ei kannate . Ensimmäisenä sijoita hyvään siimaan hinta 40-70€ sitten siihen sopiva vapa 150- € ylärajaa en laita koska sellaista ei ole  ja lopuksi kela 100€- samoten hintakattoa ei ole  monet sanoo että kela ei ole kuin siimavarasto , mutta kylllä se on hyvä että siinä on hyvä jarru . kysäses niiltä konkareilta jotka sanovat että kela on vain siimavarasto niin että mikä jänisräikkäkela sulla on , harvalla on mikään huono kela käytössä. hinnat on suuntaa antavia vavan hinta on varmaan kohdillaan mutta keloja saa edullisemmin jos kehtaa etsiä . . . +300€ sillä saa jo sellasen setin jolla pärjää vuosia lajin parissa  mutta nälkä kasvaa syödessä. TAI ostaa kompromissi eli joku loopin tai vissun setti. molempi parempi molemmissa kohtuu hyvä vapa ja kela mutta siima yleensä keskinkertainen . kevyillä luokilla on helpompaa heittää ja miellyttävämpää kalastaa alussa kuska heittotekniikat ei ole kohdillaan ja homma on vielä repimistä . harrille ja taimenelle  luokat #4-#6  ja isommille kalolle siitä ylöspäin . hommat on yleistyksiä ja saa ja pitääkin olla erimieltä että saadaan keskustelua .  Saarnani päättyy tähän

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger  - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #33 : Lokakuu 22, 2008, 10:10:51 »
Pakko sanoa tähän väliin oma ajatus.

Itse päädyin ostamaan halvimman setin minkä vain hyllystä löysin. Sillä nyt harjoitellut koko kesän ja kalaakin tullut.
Mutta kun esim sanotaan "älä osta alle 100€ settii, ne o romuja" Niin varmaan pitää paikkansa, mutta ei kaikilla yksinkertaisesti OLE VARAA ostaa monen
sadan settiä ENSIMMÄISEKSI perhokalastusvehkeksi. Itse ainaki ajattelin sen niin että "tutustunpas lajiin ensin vähän, opettelen perusasioita ja SITTEN vasta katson että vieläkö kiinnostaa homma" Ku jos käykin niin ettei se jaksakkaan kiinnostaa vaikka kädessä olisi 100000€ setti, rahat menee haaskuun ellei saa johonki kaverille myytyä melkein ostohintaan.

Itsekin työtön oon ja tuilla tässä elelen, mutta kun hinku on kalastamaan niin kova, niin ne perhovehkeet oli saatava, edes jonkinlaiset =)

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • Profiili
« Vastaus #34 : Lokakuu 22, 2008, 11:44:05 »
Juu, ei ole kyllä varmaan rahaa laittaa nuin paljo, niinkuin jam selitti, ensimmäisiin vehkeisiin. Ja jos oiskin varaa, pitäisin huolen siitä, että ensimmäinen setti tulee maksamaan alta 100€. Eikä äiti ja isäkään minulle nuin kallista ekaksi setiksi suostuis ostaan.

Viikonloppuna pääsen kokeilemaan tätä touhua isovelin setillä, mikä sekin maksoi jtn. 70-80€.

j.a.m

• Profiili
« Vastaus #35 : Lokakuu 22, 2008, 20:44:26 »
ennemmin kannattee seurata vaikka PK nettiä tai huuto nettiä ja sieltä saa monestikki lähes käyttämättömiä vapoja ja siimoja erittäin edullisesti . kelaan ei tartte alusssa panostaa niin paljon ku siimaan ja vapaan . hyvää siimaa heittää huonommallaki vavalla mutta hyvälläkään vavalla ei heitä HYVIN huonoa siimaa. ymmärrän hyvin ettei aina ole laittaa rahaa kalliisiin vermeisiin mutta loppujen lopuksi jos puhutaan hintaluokasta  200€  niin se että on valmis panostamaan huuhaahan 70 € niin mikä estää säästämästä tuplaten ja ostamaan heti alkuun vermeet josta on iloa pitemmäksi aikaa. itse opettelin lajin kalleimman kautta eli lähdin halppiksilla ja siitä siirryin monen eri setin kautta nykyiseen kokoonpanoon  joka on keskitasoa. ja se jos joku on kallista . ja  se että sulla on setti käsissä joka maksaa vaikka sen 300-500€ niin aivan varmasti sinä sen saat paremmin käsistä pois ku sen halppis setin .

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • Profiili
« Vastaus #36 : Lokakuu 22, 2008, 22:34:26 »
Menee tämä homma ehkä nyt vähän OT:n puolelle, mutta kirjotan nyt tänne, kun täällä oon tuota keskutelua käynyt.

Elikkä tässä kysymyksiä, tyhmiä sellaisia.

Mikä on peruka perhokalastuksesa? Onko se vain pätkä normaalia siimaa, jonkin muun siiman perään?

Ja mitä kaikkia siimoja siihen tarvii?

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger  - j.aa.kola@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #37 : Lokakuu 23, 2008, 11:11:24 »
Menee tämä homma ehkä nyt vähän OT:n puolelle, mutta kirjotan nyt tänne, kun täällä oon tuota keskutelua käynyt.

Elikkä tässä kysymyksiä, tyhmiä sellaisia.

Mikä on peruka perhokalastuksesa? Onko se vain pätkä normaalia siimaa, jonkin muun siiman perään?

Ja mitä kaikkia siimoja siihen tarvii?

Tarkotat siis peruketta. Se on pätkätavallista monifiili siimaa joka liitetään heittosiimaan, ja toisessa päässä tietenkin on sitten itse perho. Peruke siimoja myydään kyllä kaupassa, mutta voi sen valmistaa itsekkin. Oleellisinta on, että peruke ohenee perhoa kohti, jolloin se suoristuu heitoissa.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Pete

• Global Moderator
    • Profiili
    • http://www.stcroixrods.com/
« Vastaus #38 : Lokakuu 23, 2008, 21:18:38 »
Itse olen samaa mieltä mitä tuossa jo aikaisemmin joku sanoikin, että aloittaa sellaisilla välineillä joilla hommaan saa hyvän tuntuman ja harrastuksen alkaminen/jatkuminen ei ainakaan ole kiinni niistä toimimattomista välineistä.
Jos joku touhu on haaskausta niin juuri näiden halpis-settien (esim. jokin 30-40e setti) ostaminen. Aluksi ostaa sen vaikka 35e:n setin, harrastaa sillä kesän verran ja huomaa sen ominaisuuksien loppuvan kesken omiin tarpeisiin. Joten ei kun kauppaan taas ostamaan uusia vehkeitä.
Jos jotenkin kuitenkin harrastus jää niin ne 35e:n vehkeet saa kuitenkin myytyä 10-12e pois, jos niitä edes kukaan ostaa. Varsinkin kun niissä ei ole minkäänlaista takuuta, huoltoa tai esim. kelan varaosien myyntiä.

Ajatellaan kaveria joka aloittaa vaikka sillä 120-150e:n setillä ja harrastus jatkuu, niin näiden vanhojen kamojen myymisellä saa jo hieman pohjakassaa uusien ostamiseen. Ja vaikka koko harrastus jäisi, on tällainen hieman laadukkaampi setti helpompi myydä kuin se Lidlin 35e:n setti.

Parasta on kuitenkin seurata näitä myynti/osto-palstoja, siellä on usein todella hyvää tavaraa myynnissä paljon edullisemmin kuin kaupoissa missään tarjouksessa, ja usein vielä samaan saa siimatkin samassa kaupassa, tai ainakin ohjeen millaista siimaa kannattaa vapaan tarjota.

No, jokainen voi tulkita rahan haaskauksen tms. miten sen parhaaksi näkee. Henkilökohtaisesti en osta yhtään halpis-paskaa, koska arvostan harrastustani, tai se taitaa olla jo elämäntapa... Miksi tehdä harrastuksesta työtä sen takia, ettei viitsi panostaa harrastusvälineisiin. Harrastus pitää olla nautintoa... 
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2008, 12:37:28 kirjoittanut Pete »

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • Profiili
« Vastaus #39 : Marraskuu 06, 2008, 22:36:47 »
Noniin, nyt on perhosetti ostettu. Toiset suosittelivat, ja toiset taas ei, mutta ostin silti.

Ostin Kalakaverista jonkun Keeperin (KÖ? KO?) setin. Hintaa oli setillä 79€. Kovasti myyjä suositteli, kun sanoin, että ensimmäistä setti haluasin ostaa. Todella hyvä palvelukin oli!

Setissä ei tullut vapaputkea mukana, joten ostin sen erikseen, ja hintaa sille tuli 15€. Muutaman perhonkin se kaupanpäälle antoi, mutta kaikista parasta sinä on se, että kun ostaa Kalakaverista perhovehkeet, niin saa ilmaisen kurssin siihen päälle. Kurssi käydään läheisellä Papinjärvellä, ja siellä opetataan heitot, ja muut niksit siiman laittoja myöten.

Vielä en ole välineisiin kovinkaan tarkasti tutustunut, koska ne olivat joululahja, ja saan ne vasta itselle jouluaattona.  :-)

Kiitos kaikille vastaajielle, oli tosi tarpeellista tietoa. Jos jollakin on samanlainen setti, saa laittaa kommenttia.

Joni

• Sopivan mittasta 7.6kg
    • MSN Messenger  - joni@kiinnost.us
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #40 : Tammikuu 23, 2009, 01:23:25 »
Itselläni vähän mielipiteitä annettavana, eihä sitä hyvvää ja halapaa saa ellei sit kohalleen satu. Kaverin kanssa (todella kauvan perhokalastanut) kävästiin tossa kalakaverin "muuttoloppuunmyynnis" ja oon pitempää jo perhovehkeitä kattonut.. Eiköhän sieltä 150e vehkeet tarttunu kätee vajaalla 70eurolla.. Kaveri niitä heilutteli ja katteli pitkää siinä ja tokasi et "otaha poika tästä itelles vehkeet". Mää jo mietiskelin sitte et kannattaako noi halpaa ostaa, mut ku alko miettii ni iha kohtuuhintaset ovh :t noissa jo on. Sitten tuli se osuvin lause joka laukaisi ostopäätökseni (olen siis yleensä tuhlaajapoika, joka panostaa laatuun) kaverini tokas "no josse laji ei innosta, niin et sä kovin korkeelta puusta tipu ku vehkeet ei paljoa maksa). Eihä siinä sit auttanu ku ottaa vehkeitä kainalo täytee ja lähtiä kesää oottamaa. :wink: Siinä vähän mun mielipidettä noille "osta alkuu semmone 300e+ setti ni pärjäät. Ei millään pahalla, mutta toi on aika hyvin ajateltu et vähä halvemmalla alottaa, josse laji ei sitten niin nappaakkaa...

Ei minään haukkuna tjsp keeperiä kohtaan, mutta myyjä siin katteli osia mitä mulle kasattii ja jotai siihe suuntaa sano et "laadukkaampi tästä tulee ku toi valmis setti, mitä ensin katsoit" :P ei sillä ettei se keepperikin toimis, mutta siinä oppii sit kattoo vähä ettei sitä ekaa ota mikä vastaan tulee. (Ostin siis kaikki osat erikseen ja halavemmaksikin tuli ku se keeperin setti)

-Joni
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2009, 01:29:32 kirjoittanut Joni »

ApezZi

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #41 : Maaliskuu 09, 2009, 14:51:41 »
http://www.heittokalastus.info/forum/perhokalastus/kinetic-fly-silence-perhokalastussetti-aloittelijalle/   tossä vähä tietoa.. mutta sanoisin että älä keskity toiseen viestiin ja siinä olevaan linkkiin koska minun mielestä ne ovat aivan väärää tietoa, kun rullaa toisen kommentin alle nii löytää minun mielestä oikeaa tekstiä

*HenTeri*

• Profiili
« Vastaus #42 : Huhtikuu 18, 2009, 00:00:10 »
Parasta on kuitenkin seurata näitä myynti/osto-palstoja, siellä on usein todella hyvää tavaraa myynnissä paljon edullisemmin kuin kaupoissa missään tarjouksessa, ja usein vielä samaan saa siimatkin samassa kaupassa, tai ainakin ohjeen millaista siimaa kannattaa vapaan tarjota.

No, jokainen voi tulkita rahan haaskauksen tms. miten sen parhaaksi näkee. Henkilökohtaisesti en osta yhtään halpis-paskaa, koska arvostan harrastustani, tai se taitaa olla jo elämäntapa... Miksi tehdä harrastuksesta työtä sen takia, ettei viitsi panostaa harrastusvälineisiin. Harrastus pitää olla nautintoa... 
Liitettynä Peten lauseeseen: Olemmehan kerran täällä, joten senhän pitää olla nautinto.. Itse ostin viime kesänä Visionin kelan oliskohan ollut 60 € ja siihen sain vielä siimat yms. kelalle lisähinnasta niin ei itsellä tarvinut niiden kanssa jeesustella :roll: Vavan sain isän veljeltä, joka on kalliimpi sitten (en muista merkkiä)
Meinasin ensiksi ostaa jonkun aloittelijan setin, mutta kun tuon vavan sain niin ei tarvinut ostaa kuin kela ja armottavaa harjoitusta. Kuulin puheista, että tuon kelan ei tarvitse olla kovin kallis, kuten jos tuossa aiemmin sanottiin, että se on siimavarasto... Noh jos tässä ostaisi sitten kalliimman kun on rahaa ja kun tuo laji on vienyt mukanaan :-)

Olisiko jollakin suositeltavana jokin kela, jos päädyn ostamaan ?
Vain kuolleet ovat nähneet sodan lopun. - Platon

Woodsman

• Profiili
    • Eränkavijat.net , Elämyksiä luonnosta!
    • Sähköposti
« Vastaus #43 : Heinäkuu 13, 2009, 18:08:30 »
Itsellä on tuo motonetin Pflueger setti. 8 jalkanen luokassa 5/6. Kelluva siima ja pohjasiima sidottu settiin. Muutamia itikoita tuli mukaan. Sekä myös peruke. Viskomaan tuolla pääsee eikä ihan lelulta nyt tunnu. Siima(t) on vaan luokattomia joten tässä kysynkin että jos aion kalastaa virta- että tyynikohdissa niin mikä on oikea siimavalinta, kelluva vai hitaasti uppoava? Ampumapää? Paljonko nuo siimat maksaa..antakaa vaikka ihan selkeä esimerkki merkistä jota suosittele(tte). No mutta, alottelilajje toki ok paketti ja hinta sen kuuluisat 39€. Sitten vielä jatketaan OT:nä. Voiko perukkeita valmistaa normi monofilisiimasta?

Sori OT mutta en viitsinyt uutta tehdä..ja takaisin aiheeseen :)

Panze

• Profiili
« Vastaus #44 : Heinäkuu 13, 2009, 21:54:28 »
Tuohon viimeisimpään kysymykseen löytyi vastaus samalta sivulta hieman ylmepää...

Tarkotat siis peruketta. Se on pätkätavallista monifiili siimaa joka liitetään heittosiimaan, ja toisessa päässä tietenkin on sitten itse perho. Peruke siimoja myydään kyllä kaupassa, mutta voi sen valmistaa itsekkin. Oleellisinta on, että peruke ohenee perhoa kohti, jolloin se suoristuu heitoissa.
[/quote]
Give a man a fish and you will feed him for a day. Teach a man to fish and you will feed him for a lifetime.

Woodsman

• Profiili
    • Eränkavijat.net , Elämyksiä luonnosta!
    • Sähköposti
« Vastaus #45 : Heinäkuu 14, 2009, 09:37:46 »
Tuohon viimeisimpään kysymykseen löytyi vastaus samalta sivulta hieman ylmepää...

[/quote]

Pistelin tossa hakua ja jotain löytyikin..eli perukkeen voi periaatteessa valmistaa eri paksuisista monofileista jotka on ohuempia kärkeä kohti mennessä, liitetty siis esim naulasolmulla. No mutta...Näistä alottelijan seteistä. Kärkitoiminen taitaa olla aloittelijalle paras vaihtoehto mitä lueskellut. Aloittelijan tulee mielestäni panostaa aloittelusetin vapaan ja siimaan jotta perhon virpomisesta ei saisi "väärää" kuvaa..

Noe

• Profiili
« Vastaus #46 : Heinäkuu 14, 2009, 11:54:03 »
Eilen lähti Rialinnasta mukaan Kineticin Fly silence perhokalastussetti, tänään olis määrä lähtee harjottelee.
Kelpo setiltä vaikuttaa. Hiilikuituvapa on kevyt, mutta jämäkän oloinen.
Kelassa ei moitteita, mutta ei minun budjetillani nyt ostettu kalliimpaa esim Greyssim 150e Rialinnassa voisi olla hyvä setti pitkäksi aikaa.
3v takuu kelalla ja vavalla setissäni.
Kannattaa harkita.

darpeee

• Vieras
« Vastaus #47 : Heinäkuu 31, 2009, 10:02:44 »
No mulla on Vision Attack ja se on toiminut moitteettomasti. Suosittelen.

Juntti

• kala
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #48 : Heinäkuu 31, 2009, 11:07:18 »
Kyllä se se visionin attack oikein hyvä valinta itselläni tuo ja heitto on kevyttä ja sopii ainakin minun käteen allan mainiosti luokassa 6#
Hauki on kala,Keso on raejuusto!
Väittävät että hullujen osastolle pitäs mennä käymään :)                           On hyvä jos on iskä töissä Rapalalla ei tarvitse tuhlata aikaa prismassa käyntii vaan kalastukseen.

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger  - redwoodriver@windowslive.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #49 : Heinäkuu 31, 2009, 12:37:17 »
Kovasti nyt kehutaan, että "hyvin" toimivat ne halvimmatkin vavat. Kuukauden kokemuksella ei kannata vielä tehdä suuria johtopäätöksiä. "Hyvä" on kuitenkin erittäin suhteellinen käsite, toisen "hyvä" on jollekin toiselle aivan muuta kuin hyvä. Jos ei ole koskaan pitänyt kädessää laadukkaampaa vapaa, on mahdotonta sanoa pärjäävänsä omalla 30€ vavallaan yhtä hyvin kuin laadukkaammalla vavalla. Tottakai sillä halppisvavallakin saa sen perhon veteen, mutta auttamattomasti heittopituudet jäävät puoliväliin siitä mihin sen perhon saisi paremmalla vavalla.
Itsekin pidin omaa Loop Adventurea todella hyvänä ja että en mitään muuta tarvitsekaan mutta auta armia kun sain handuuni kaverin #4 Danielssonin, jolla heitti kuin unelma. Pienellä lääpäisyllä heitti paljon pidemmälle kuin omalla #6 vavalla kaikki peliin pinnistäneenä. Danielssonin ovh oli pitkälti yli 400€. Hyvää ei saa halvalla, mutta tyydyttäviä kylläkin.
Tuntuu että Adventurella tulee jo rajat vastaan, mutta ostin silti uuden samanlaisen joskin pienemmässä luokassa koska käytetyn sai sikahalvalla.

Jokainen hakee kuitenkin varusteiltaan eri ominaisuuksia...
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

hauki haukka

• Profiili
« Vastaus #50 : Marraskuu 01, 2009, 20:17:06 »
mitä mieltä olette näistä seteistä http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=122 Greys GLA perhokalastussetti,Loop Adventure-2 perhokalastussetti,Loop LTS X3 Junior Perhokalastussetti ja mikä yhteis luokka on hyvä kirrelle pikku hauelle satunnaiselle taimenelle ja harrille ja ehdotelkaa mielellään alle 200e settejä        (en lukenut aiempaa keskustelua)

Pete

• Global Moderator
    • Profiili
« Vastaus #51 : Marraskuu 01, 2009, 20:36:14 »
(en lukenut aiempaa keskustelua)
Olisko aihetta sitten lukea...

Itsellä ei kokemusta Greysistä muusta kuin Mission-vavasta, jota pidin kyllä mainiona vapana. Loop Adventure-2 perhokalastusetistä asiaa palstalla on varmasti ja Loop LTS X3 Junior Perhokalastussetti on samaa perus kauraa aloittelijalle.

muumipappa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #52 : Marraskuu 06, 2009, 19:55:27 »
Itsellä on tuo motonetin Pflueger setti. 8 jalkanen luokassa 5/6. Kelluva siima ja pohjasiima sidottu settiin. Muutamia itikoita tuli mukaan. Sekä myös peruke. Viskomaan tuolla pääsee eikä ihan lelulta nyt tunnu. Siima(t) on vaan luokattomia joten tässä kysynkin että jos aion kalastaa virta- että tyynikohdissa niin mikä on oikea siimavalinta, kelluva vai hitaasti uppoava? Ampumapää? Paljonko nuo siimat maksaa..antakaa vaikka ihan selkeä esimerkki merkistä jota suosittele(tte). No mutta, alottelilajje toki ok paketti ja hinta sen kuuluisat 39€. Sitten vielä jatketaan OT:nä. Voiko perukkeita valmistaa normi monofilisiimasta?

Sori OT mutta en viitsinyt uutta tehdä..ja takaisin aiheeseen :)

Täytyy sanoa että tuo on huono tuo setti verrattuna johnkin loopin adventure
Yhen kesän heittelin tolla pflugerilla kyllä sillä kalaa saatiin mutta heitto ominaisuuksiltaan vapa oli kyllä huono. siima siinä on ihan täys paska se täytyy sanoa koska sen pinnoite ei kestä kovinkaan hyvin vaan siiman pinta hakeilee ja ei kellu enää.
Vapa oli huonosti tehty kelan kiinnikeen kanssa kannattaa varoa se on nimittäin hirmu löysä ja vavan kärki osa ainakin omassa setissä saattoi joskus heitossa lähteä irti vaikka oli tehnyt kaikki vippaskonstit.  itsellä tällä hetkelllä on tuo loopin adventure setti#5 9jalkaa ja sillä tultu toinen kesä heiteltyä . ostin loopin koska kaverilla oli sama setti ja sitä pääsi testamaan. ihan kelpohan tuo on ja taipuu melko hyvin kaikkiin tilanteisiin.

matikka

• Profiili
« Vastaus #53 : Marraskuu 07, 2009, 21:30:47 »
sanompaha vaan melko "kokeneena"perhokalastelijana että nuilla halvoilla alta huntin seteillä ei tee yhtää mitää...jos tosissaan perhoilemaan aikoo rueta ni pelkkään siimaan saa varata sen 60-100 euroo ja sen pitäisi kertoa jo aika paljon mistä nuo venkula setit on kotosi :-)200 egulla rupee irtoomaan jo jonki laisia settejä joilla alkuun pääsee mutta niilläkii tulee rajat vastaan heti kun oppii lajin jalon taidon....

kolkyt

• Profiili
« Vastaus #54 : Marraskuu 12, 2009, 13:30:24 »
visonin testivoittaja valmisssetttiii on kaikki kehunu.

Pete

• Global Moderator
    • Profiili
« Vastaus #55 : Marraskuu 12, 2009, 15:03:37 »
visonin testivoittaja valmisssetttiii on kaikki kehunu.
Ketkä kaikki ? Ja mitä settiä ?

Coineye

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #56 : Marraskuu 22, 2009, 11:04:10 »
Lajin harrastajana mielestäni tämän ns aloitus setin hinnalla ei lienee suurta merkitystä.
Kunhan vaan vapa on jotain 6 luokkaa ja siimathan niissä on yleensä kelluvia tai hitaasti uppoavia.
Jotka käy molemmat.
Alle 6 luokan vavat ovat mielestäni liian heppoisia ja vaativia aloittelijoille.
Itse ostin aikoinani Daiwan 100mk maksavan aloitus setin ja siinä sitä nurmikolla villalanka tupsua vispattiin
ja hyvin pääsi mukaan. Nyt on 25v takana enkä oikeen hyvin osaa vieläkään vaikka eihän tässä elämantavassa
koskaan valmiiksi tule.
Kokeilkaa ny ensin kuitenki niillä kaverin vehkeillä ja neuvoilla että miltä se tuntuu ja voisko se olla se mun juttu
ja jos niin on niin takaan paluuta ei ole.
"Eilinen on tippa orjan verta, huominen kutsuu kuin meri hukkujaa"
Timo.K.Mukka

M1kko

• M1kko Alatalo
    • Profiili
« Vastaus #58 : Kesäkuu 22, 2010, 13:18:08 »
No onpas halpa setti. Tuollaisesta merkistä en ole ikinä kuullutkaan. Harvemmin noita settejä noin pienissä AFTMA -luokissa on. Hinta on kyllä älyttömän halpa. Tuohon hintaan ei saa edes kunnollista perhosiimaa. Jättäisin silti tuon setin kauppaan. Yksinkertaisesti tuohon hintaan ei voi saada edes jotenkin käyttökelpoisia perhovälineitä.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #59 : Kesäkuu 22, 2010, 13:30:40 »
No 20e on niin vähän kuitenkin (yhden käsintehdyn vaapun hinta), että tuollaisen melkein ostaisi ihan mielenkiinnosta ja kokeilisi. Onhan nämä "Kyoto" merkkiset avokelat ja vavat yms halpiskamat tultu jo nähtyä, eikä näilläkään kyllä yhtään mitään tee. Tuo menee todnäk samaan kategoriaan ja lasahtaa heti kättelyssä, siima ei suoristo, vapa ei heitä mitään jne.. outoa. Voi olla että tuolla setillä kyllä jää aloittavalle sellainen fiilis, että "en minä osaa, enkä ikinä edes opi". Itsellä nyt ensimmäistä kesää käytössä Loopin evotec (se metallinen kela) ja vapana Visionin gtFour catapult. Helpolta se tuntuu edelliseen verrattuna, siis heittäminen ja kalan väsyttely. On niissä isoja eroja kyl.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>