Chat

Kirjoittaja Aihe: kumpi uisteluun buster m vai silver fox dc??  (Luettu 13758 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

oddo

• Profiili
    • Sähköposti
kumpi uisteluun buster m vai silver fox dc??
« : Lokakuu 21, 2008, 19:40:48 »
Eli niinku otsikko kertoo ollaan hankkimassa venettä. pistäkää perusteluja kumpi parempi saa ehdottaa myös muuta ton hintaluokan alumiini paatti !! :-) :-)

NiilaPa

• Profiili
Vs: kumpi uisteluun buster m vai silver fox dc??
« Vastaus #1 : Lokakuu 21, 2008, 21:49:06 »
Niin samanlaisia paatteja molemmat taitaa olla, että ihan täysin makuasia? Itse valitsisin busterin, koska mulle buster on tutumpi.

ottivaappu

• Profiili
« Vastaus #2 : Lokakuu 23, 2008, 18:37:24 »
Puolueellinen vastaus kuten allekirjoituksesta selviää.  :-D  Beaver ois varmaankin se silverin malli mikä lähinnä vastaa tuota busterin "ämmää". Itse kans tuossa kesän painiskelin saman moisen pohtimisen kanssa et kumman laittaisi ja päädyin sitten lopulta busteriin. Lyhyesti ilmaistuna busterin alumiini/vanerisisustus oli itselle mieluisampi vaihtoehto, huolettomampi kalastuskäytössä kun ei tarvitse niin varoa jos sattuu jotakin lattialle tippumaan. Ja noin kuulopuheelta olen kuullut et noissa silverin lasikuitu sisustoissa on ollut halkeamis ongelmia et se varmaankin "märännyttää" sisustan ajan oloon. Toki onhan fox 25senttiä busteria pitempi et tilaa ajattelisi olevan vähän enemmän. Vaan molemmat ovat hyviä valintoja. :-)

Vinkkinä vaan et kannatta nyt hankkia, kumpaan satut päätymäänkin. Saa vain roimat alennukset näin syksyllä ja kun venemyyjillä on jäänyt veneitä varastoon kysynnän hiipuessa. Itse säästin rapiat 2000€ koko paketissa siihen verrattuna et oisin kesällä ostanut. :-o

oddo

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Lokakuu 23, 2008, 20:14:44 »
juu kiitos näistä ainakin busterin saa nyt pirun hyvällä tarjoukesella. Ehkä buster on parempi vähän pienempi ja kun ikääkin tulaa vasta 15v täyteen niin ei tuu liian isoo harppausta noo tyätyy miettii...

unatco

• onkikirbet 2kg&1.5kg
    • Profiili
« Vastaus #4 : Lokakuu 24, 2008, 08:20:01 »
miten on tuon buster Rs : än laita ? olisi eukon ukkolla sellainen, ja saan käyttää sitä. onko kelpo uistelukäytössä ? ensi keväänä veneen perälle ehkä tulossa uusi 4 tahti moottori. tietenkin se on hiukan surkea ajella sateella, kun ei ole mitään suojaa.. mutta yleisesti ottaen, onko tuo vene yleensäkkin hyvä ? ainakin todella käytännöllinen kalastuksessa muuten, kun se on pulpettivene.

edit.. joo huomasinkin että tuo buster rs onkin lähes samanlainen kuin tuo M.. eli taitaapi olla ihan käypä vehje :)
Kalastus ei ole vain harrastus, se on elämä !

ottivaappu

• Profiili
« Vastaus #5 : Lokakuu 24, 2008, 14:25:13 »
miten on tuon buster Rs : än laita ? olisi eukon ukkolla sellainen, ja saan käyttää sitä. onko kelpo uistelukäytössä ? ensi keväänä veneen perälle ehkä tulossa uusi 4 tahti moottori. tietenkin se on hiukan surkea ajella sateella, kun ei ole mitään suojaa.. mutta yleisesti ottaen, onko tuo vene yleensäkkin hyvä ? ainakin todella käytännöllinen kalastuksessa muuten, kun se on pulpettivene.

edit.. joo huomasinkin että tuo buster rs onkin lähes samanlainen kuin tuo M.. eli taitaapi olla ihan käypä vehje :)

Kyllähän RS:ää näkee paljonkin uistelukäytösssä. Perään vaan 30/40 heppanen nelarikone niin ihan käypänen peli. Ja toisaalta näppärästä koosta on vaan hyötyä jos haluaa kierrellä useampia vesistöjä, saa helpommin veteen ja pois luonnon luiskiltakin.

Mitä tuohon avonaisuuteen tulee niin itsekkin oon jo vuodesta -90 alkaen uistellut ja aina välillä oon haaveillut hyttiveneestä. Hyttiveneen jos laittais niin pituutta pitäs melkein olla se kuusmetriä, et takana ois tilaa ja kuljetettavuus trailerilla kyl vaikeutuisi kun ois kokoa/painoa. Ehken joskus viel laitankin hyttiveneen, vaan vielä ollaan toistaiseksi sadevaatteilla pärjätty :-D Onneksi nykyään on kaiken maailman goretexit keksitty niin perinteinen sadeasu on poistettu käytöstä tarpeettomana  :evil:

Viltse

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Marraskuu 05, 2008, 09:57:13 »
Samoilla linjoilla: RS/M > silveri.

Molemmilla uistelleena tiedän, että kun vedetään 10 vavan viuhkalla ja kahdella takilalla, 2-3 äijää veneessä ni tuo avonaisuus ja tila ratkasee.
Lisäks semmoi huomio, että silveriin tulee isompi vasta-aalto puolet helpommin nokasta sisään ku busteriin.

Hartzu

• Empäs tiiä?
    • Profiili
« Vastaus #7 : Marraskuu 05, 2008, 10:43:44 »
Busterilla (RS) mää uistelen ja ihan olen ollut tyytyväinen tosin 2tahtinen 50hv jammu haukkaa aikalailla menovettä :?
Tilaa on ihan riittämiin, ainakin 2-3 henkilölle (aikuiselle) mutta on siinä joskus uistelu reissulla ollut 6 henkilöökin :-D
Kokeilin joskus sähköperämoottorillakin vetää, tyynellä ilmalla meni tosi mukavasti ja pikku tuulellakin mutta sit kun alkoi sivusta vähän
enemmän puhaltaa niin ei jaksanut pitää suuntaa joten jammulla täytyy pärjätä :oops:

"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä"

unatco

• onkikirbet 2kg&1.5kg
    • Profiili
« Vastaus #8 : Marraskuu 05, 2008, 12:24:46 »
Busterilla (RS) mää uistelen ja ihan olen ollut tyytyväinen tosin 2tahtinen 50hv jammu haukkaa aikalailla menovettä :?
Tilaa on ihan riittämiin, ainakin 2-3 henkilölle (aikuiselle) mutta on siinä joskus uistelu reissulla ollut 6 henkilöökin :-D
Kokeilin joskus sähköperämoottorillakin vetää, tyynellä ilmalla meni tosi mukavasti ja pikku tuulellakin mutta sit kun alkoi sivusta vähän
enemmän puhaltaa niin ei jaksanut pitää suuntaa joten jammulla täytyy pärjätä :oops:

kestääkö tuolla 50 jammulla ajaa kauankin uistelua  ?
itellä olisi mahdollisuus saada käyttöön samanlainen vene, mutta 40hp yamahalla.. vielä täysin samanlainenkin kun tuo sinun .. vai oletko säätöjä tehnyt koneeseen ?
jos pientä vinkkiä saisi..
Kalastus ei ole vain harrastus, se on elämä !

Hartzu

• Empäs tiiä?
    • Profiili
« Vastaus #9 : Marraskuu 06, 2008, 14:46:10 »
Kyllä sillä tuntikausia prutkuttaa, säädöistä sen verran että tyhjäkäyintiä laitoin vähän pienemmälle kun meni turhan lujaa, mut nyt joutuu välillä kahvasta lisäämään.
Muuten ei ole mitään ongelmia ollut uistellessa eikä muutenkaan. kone on vm91
"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä"

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>