Alueittaiset keskustelut > Itä-Suomi

Kermankoski

(1/2) > >>

Hakki:
Onko kokemuksia kevätkalastuksesta kermalla? Itsellä olisi tarkoitus viettää siellä toukokuun viimeinen viikko kokonaisuudessaan. Lähinnä olisin kiinnostunut tietämään, että kannattaako tuohon aikaan vielä yrittääkään kalastaa sillan alapuolelta kovasta koskesta vai keskittyäkö pelkästään niska-alueeseen ja sen yläpuoliseen suvantoon/saunavirtaan? Lisäksi olisi kiva tietää joko salakat ovat nousseet koskeen tuohon aikaan?

Hota:
Salakan nousu riippuu vesilämmöstä ja kun tuota jääräkin on hurjasti niin voi vaikuttaa lämpenemiseen.
Niska-alue on potentiaalista aluetta.

Jos vesi on korkealla niin aika epätoivoista kalastusta alavirrasssa.

peltzi:
käyppä samalla kokeilemassa Karvionkoskella, itse olen käynyt monta kertaa syksyisin kesäisin ja keväisin, nytten vois saada niskalta ja ihan kosken reunoilta ja yksi kokeilemisen arvoinen paikka on myös "saunavirta" mutta vuokraa vene uittotuvalta ja lähdet soutamaan vastavirtaan noin 200m niintulee pieni saari ja sen vieressä on pieni koski, laivaväylän puolelta ihan rannasta saaren päästä saa ainakin kalaa syksyisin, voi herranjumala... paikka kyllä aukeaa vasta vappuna ja siellä on hirveä ryysis mutta sopu sijaa antaa...

Anonymous:
Kermankoski itsessään on mainio kalapaikka jota ainakin itse suosin parempana kalapaikkana kuin karviota.

Karviossa yleensä väen paljous häiritsee kesällä, joutuu kalastelemaan aamuyöstä että on vähän rauhottunut kalat.

Kermalla on paikkoja minun mielestä enemmän mutta tietysti tarvitsee oikeanlaista perhoa tarjota kaloille että niitä saa.

Kermaan kuuluva vihonvuonne on minusta hyvä paikka koska siellä saa yleensä yksin kalastella ja aina sieltä joku on taimen on noussut. Vihovuonteen yläniska on kokonaan kahlattavissa semmoisen saarekkeen reunaan asti jonka taakse olisi joskus mukava päästä vaikka veneellä käymään.

Sen yläniskan jälkeinen suvanto on otollista kohtaa, paljon vedenalaisia kiviä joitten takana on usein isojakin kaloja.

vihovuonteen pääkosken niska on hyvin kalastettavissa mutta takaheitto tilaa saisi olla pikkuisen enemmän joutuu aina vähän syvemmälle kahlaamaan.
Koski osuus on aika kovasti virtaavaa, reunoilla on aika suuria kiviä, keskeltä on avoin eli mennään kovaa. :)

alajuoksu on kanssa otollista seutua takaheitto tilansa ansiosta koska pystyy tarjomaan perhoa etenpänä olevien kivien luokse.

Kermalle suosittelen käyttämään larvoja, pupia ja joitakin pintureita.
Ja oma kehitteinen keltarunkoinen ja tummalla karvasiivellä oleva uppoperho jota kannattaa uittaa kalvon alla.

Ja nyt viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä kermalle. Minulta saa myös kuvia kermalta spostilla jos ottaa yhteyttä.

Mikko_-Procyon-:
Jorkki: Miten olisi, jos kirjoittaisit lyhyen reissuraportin ja pistäisit kuvat mukaan! Julkaisisimme sen kalassa.netin artikkeleissa?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta