Chat

Kirjoittaja Aihe: VERKKOPELIHÄIRIKÖT.  (Luettu 111863 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

arska75

• Vieras
VERKKOPELIHÄIRIKÖT.
« : Joulukuu 28, 2008, 12:23:43 »
Tervehdys.
En tiedä mitä mutta jotain on keksittävä kun nämä "pelihäiriköt" vievät hostaamisesta hohdon. :x
Tämmöinen ajatus nyt kuitenkin että pidetään jonkun aikaa yhteinen linja ja poistetaan välittömästi varoittamatta pelistä kun alkaa suun soitto.
Ei viitsisi lähteä kuitenkaan sille linjalle että ottaa peliin vain teameissä pelaavia pelaajia joutunut nyt jo sitä tekemään varsinkin päivä aikaan kun ilmeisesti koulujen atk luokat ovat auki.
laittakaahan ehdotuksia ei jaksa montaa kertaa tuota hostaamista kun koko oma pilkki aika menee paimentamiseen joka johtaa todennäköisesti hostejen vähenemiseen. :cry:
T: [TKN] Arska75

Kalamään

• Vanha vihtahousu
  • Global Moderator
    • MSN Messenger  - tonsku1991@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: VERKKOPELIHÄIRIKÖT.
« Vastaus #1 : Joulukuu 28, 2008, 12:27:14 »
Moro!

Jos tämmöistä ilmenee, niin laita jollekkin moderaattorille häirikön ip- osoite tulemaan. (Kuten minulle) Saadaan häirikön nuppiin jotakin eloa. Tarkoitan tällä sitä, että monella pp2 pelaavalla on nimimerkki myös täällä foorumilla. Ääliömäinen käytös yleisellä servulla johtaa myös hetkelliseen porttikieltoon täältäkin. (Tosin useimmissa tapauksissa vasta varoituksen jälkeen)
Sen minkä taakseen jättää, sen seuraavalla kierroksella kohtaa.

Nismox

• Global Moderator
    • Profiili
    • Kotisvut
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Joulukuu 28, 2008, 12:54:46 »
Itse banninut armotta nuo heput niin hostilta kuin foorumilta määrä-ajaksi mitkä löytyvät foorumin tietokannasta.

Toisten kohdalla auttaa toisten ei. Nykyään ottanut linjan että, näille häiriköille, kun aikansa jaksaa v****a tarpeeksi rankasti ne kyllästtyy, yllättävän nopeasti, huomattuaan kohdanneensa voittajansa=)

Tässä kohtaa korostan tuon playlogin käyttöä. Sieltä on helppo poimia häirikön ip ja lähetellä vaikka mulle tutkailtavaksi, (itse myös kurrkkuani myöden täynnä) ja joskus voisi jopa pyytää jonkun moderaattorin hostille katsomaan tilannetta.

-Nismox-

arska75

• Vieras
« Vastaus #3 : Joulukuu 28, 2008, 13:51:36 »
toissa iltainen sla:n hosti oli kauhein kokemus 1,5vuotta kestäneellä pp2 uralla, sla ei kerennyt edes poistamaan kaikkia häiriköitä, parhaat kyselivät jopa paria nuorta poikaa seurakseen yms. 20jäällä 10jonossa noin 15 keskittyi kaikkeen muuhun kuin oleelliseen.

eihän toki siellä jonossa kiva ole olla mutta silti muille pelaajille tulisi suoda pilkkirauha.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2008, 13:54:30 kirjoittanut [TKN]arska75 »

Nismox

• Global Moderator
    • Profiili
    • Kotisvut
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Joulukuu 28, 2008, 14:51:22 »
Ihanan tuttua ja tuskaisaa luettavaa=)

Jokos nyt porukat alkaa ymmärtämään mun todella tiukan linjan hosteilla. Tämä ei todellakaan palvele enää ketään/mitään.

Itellä on onneks tuo rauta muuri jonka taakse saa useimmat häiriköt, mutta voi niitä joilla ei ole samaa mahdollisuutta.

Koitetaan poijjaat jaksaa, Mikko on luvannut parhaansa tehdä asian eteen.

-Nismox-

SirPaM

• :D
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Joulukuu 28, 2008, 17:59:03 »
Itse olen ratkaissut hoimman just sillä että, olen lopettanut hostaamisen päiväsaikaan melkein kokonaan,
jolloin näyttää nuo häiriköt eniten liikkuvan.
Iltasin ja yöaikaan liikkuu pelaamassa vain "tuttua ja turvallista" porukkaa, silloin ei hostinkaan tarvitse keskittyä
paimentamaan porukkaa vaan pääsee myös itse osallistumaan pelaamiseen.. :-D

Sana yleensä kiertää hostilta toiselle, että minkä nimisiä häiriköitä liikkuu, joten
nykyisin hostiinikin pääsee suurinpiirtein "pärstäkertoimen" mukaan, eli jos on häiriköinyt toisessa hostissa
niin todennäköisesti minun hostissa jäädään jonoon ruikkuttamaan, jonka kautta sitten ulos.
Ja tuntuu että se on jonkin verran mennyt perille että ajattelevat: tohon hostiin ei kannata mennä kun kuitenkaan jäälle asti ei pääse...

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger  - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Joulukuu 28, 2008, 20:36:52 »
Olen monta kertaa sanonut hostille sillon kun itse olen ollut pelaamassa että antais häirikön/häiriköitten ip osotteet, mutta jotkut on sitten sanonut että se ei ois sallittua?
Ja tarkoitan juurikin silloin kun olen itse pelaamassa ja samaan aikaan ollut joku häirikkö, kertaakaan en ole ip osotetta saanut sitä hostilta pyydettäessä. En nyt muista keneltä/kenen hostilla olen ip-osoitteita kysynyt, mutta ois se silti ihan hyvä antaa. Annan nimittiäin just bannit kalassa.nettiin.
Siis se pelistä potkimien ei auta tilannetta yhtään päinvastoin...

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Don Miguel

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Joulukuu 28, 2008, 22:03:03 »
Joo jos semmosen sais koneelle asennettua...  :-(
Ei anna vista sitä laittaa taijotain..

Jeps, tuota on käsitelty tuolla FAQ:ssa, sivulla 5. Eipähän toimi minulla vieläkään...

http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=14271.120
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Nismox

• Global Moderator
    • Profiili
    • Kotisvut
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Joulukuu 28, 2008, 22:18:41 »
Se playlog kannattaa määrätä avattavaksi muistiossa. Itellä ei ainakaan wordissä anna muokata, tai antaa mutta tallentuu väärään muotoon.

-Nismox-

Mist

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : Joulukuu 29, 2008, 12:12:42 »
Mul on nyt testissä PeerGuard2 joka blokkaa tietyt IPt listojen mukaan. Nyt oon ruvennut keräämään häiriköitten IP:tä ja käyttämään PG2sta samaan aikaan pilkin kanssa kun hostaan. Konkreettisia tuloksia en voi kertoa ku testailu on näin alussa. Voi myös olla mahdollista että toi PG2 ei auta, mutta pakko oli jotai ruveta kokeilemaan. Testailkaa muutkin jos toi häiriköinti stressaa, ohjelma on kuitekin kevyt ja helppo, niin jos se ajaa asiansa täs suhtees, olisis se varmasti helpotus monelle. Testaamisen ideana itsellä on lähinnä noi  dynaamiset IPt ja PG2:n ominaisuus blokata IPt tietyn rangen sisällä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 29, 2008, 12:40:25 kirjoittanut Iiro77 »
"Vihree linja, sitä on hyvä kulkee"

JamiDaMan

• Kirkkojärven keisari
    • MSN Messenger  - jami-da-man@suomi24.fi
    • Profiili
« Vastaus #10 : Tammikuu 05, 2009, 18:22:47 »
Nii ja tässäkin kannattaa muistaa, että häiriköt voivat esiintyä pelissä jonkun muun nimellä,
että jos pelkän nimen perusteella bannitaan, nii joku voi saada bannit vaikka mitää ei ole tehnytkään.
Saunan taakse nuo häiriköt pitäisi viedä!
"Victory goes to the player who makes the next-to-last mistake"

fishpal

• Profiili
« Vastaus #11 : Tammikuu 08, 2009, 12:34:25 »
kyllä tuntuu tuolla hostissa olevan aina täyttä, kai täältä löytyy pelaajia jotka ei pelaa hampaat irvessä ja verenmaku suussa. Ei kaikesta tarvi aina tehdä kauheaa kilpajuoksua, mun mielestä tän pelin paras anti on ku saa porukalla pelailla ja kulutella aikaa ihan rennoissa merkeissä..

että semmosia. ja tosi on se että jos joku ei jaksa pölkkypää hostissa olla, ei sinne ole kenenkään pakko tulla pyörimään  :-D tää perustuu kuitenki vapaaehtoseen pelaamiseen..

- kalax - :-D

arska75

• Vieras
« Vastaus #12 : Tammikuu 08, 2009, 14:27:07 »
kyllähän hauskaa voi pitää ilman yletöntä kiroilua, käsitykseni mukaan tätä peliä pelaa myös iso joukko lapsia joiden vanhemmat eivät ole painamassa f1:stä vaan he lukevat ja ammentavat sanaista arkkuaan myös täällä.
suurin osa hosteista pitää kiroilukiellon päällä tuohon klo22 asti jonka jälkeen ei ihan jokaisesta ärräpäästä pihalle lennä.

tuo pölkkypää juttu oli ainut asia mitä mielessä kävi kun kyseisellä hostilla 10min viihdyin, jona aikana muutama kymmen normaali sana mahtui joukkoon(moi oli yleisin). muuten jutut oli hurjaa luettavaa jopa 34vuotiaan silmiin saati lapsen.

Hauskan pitoa tämän pitää olla mutta jotkut rajat pitää silti säilyttää.

t: Arska75

Nismox

• Global Moderator
    • Profiili
    • Kotisvut
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : Tammikuu 10, 2009, 07:24:10 »
Annetaanpa nyt omakin vastine asiaan koska näyttää suurin osa jutusta kaatuvan mun niskaani.

Tosiaankin jokainen hoitelee hostiaan niinkuin parhaaksi näkee, sehän on selvä asia.
Minun hosteillani on todella tiukat säännöt ja se sopii niille ketä siellä pelaa ja kuten on huomattu pelaajia siellä on yleensä yli vastaanotto kyvyn.
Jos ja kun ei viitsi hostin sääntöjä ilmoituksesta lukea ja siellä tämä "tuleeko, millä täällä saa, HOMOO, wittu tää o surkee peli," touhu alkaa siellä on kenkä puassa ennen ku kerkee kissaa sanomaan pitkä häntääseksi eläimeksi.

Hostilla on tosiaan tarkoitus pilkkiä ei niinkään muodostaa siittä mitään seuran haku palvelua, saati sitten suomi24 veroista chattia, mikä ei tarkoota etteikö siellä saisi keskustella.

Se miten joku toinen hostiaan hoitelee ja pelaajat siellä saa viihtymään ei kuulu MINULLE ja ei kiinnosta minua enempää kuin kilon kasa kittiä kivellä.

Näistä hosteista ja hostaajista tulee minulle luokkaa 7-20 priva viestiä päivässä, tyyliin "voitko kertoo miks mut potkastiin pihalle" "tuu nyt kattoo hei siellä o meno ihan tolkutonta" "mää oikeesti tapan sut ku potkit mut ulos hostilta" "toi ***** on pirusti parempi hosti kuin sinä, kun siellä saa tehdä mitä tykkää" .

Jo nämä viestit kertoo että, meitä pelaajia on mahdottomasti eri tyylisiä ja siksi on hyvä olla toisistaan poikkeavia hostejakin, vielä kun nämä tietyt puupäät käsittäisi että tuo minun AutHosti on tosiaankin autohosti, siellä on hostille melko turha huudella ja vinkkiä kysyä ja se että, jos sieltä kenkää saa on se jonkun adminin toimesta tullut, ei niinkään hostin=)

Pidetään kuitenkin mielessä että, tämä on peliä ja jos oikeesti alkaa käymään tukkaan, on syytä miettiä sen oikean elämän hankkimista.

Kireitä siimoja kaikille ja hyvää alkanutta vuotta.

-Nismox-

MIETTINEN

• Berliinin Reagan
  • Kalassanet Ry jäsen
  • Kiero savolainen, muuten ihan terve
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : Tammikuu 10, 2009, 12:51:43 »
Nismox puhut kyllä PELKKÄÄ ASIAA... :-) näinhän ne asiat menee, minunkin hostilla on tietty raja esim ton kiroilun suhteen, mutta täytyy alkaa hiukan ottamaan tiukempi linja.
täytyykin ottaa hosti ilmoitus uudellen käsittelyyn itselläni ja lisäillä muutamia asioita.

Tämä peli EI kuitenkaan saa mennä liian vakavaksi ja ohi todellisen elämän.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 10, 2009, 12:54:41 kirjoittanut MIETTINEN »

MIETTINEN

• Berliinin Reagan
  • Kalassanet Ry jäsen
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : Tammikuu 11, 2009, 19:36:24 »
Tuntu että tää kuuluu ehkä parhaiten tänne.

Tapahtui taas, eli haastepelissä vastustajatiimin pelaajat katosi kesken pelin pois, olisiko TAAS ollut syynä tappiolla oleminen.
HYVÄT TIIMIT, JOILLA TÄTÄ ON ILMENNYT OTTAKAANHAN NÄITÄ JANNUJA NISKASTA KIINNI, EDELLEENKÄÄN TÄTÄ PELIÄ EI PIDÄ PELATA NIIN TOSISSAAN ETTÄ TÄYTYY AIHEUTTAA MIELIPAHAA NIIN OMALLE KUIN VIERASTIIMILLEKIN POISTUMALLA PELISTÄ KESKEN KAIKEN

Nismox

• Global Moderator
    • Profiili
    • Kotisvut
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : Tammikuu 11, 2009, 19:44:14 »
Nooh. Tämä osuu pahiten tiimiin omaan nilkkaan. Kukaan ei parin kerran jälkeen haasta/ota haastetta vastaan ko tiimiltä/tiimeiltä.
Vaikka pelataankin huumorilla ja pääasiassa ajan kuluksi, sen verran kuitenkin ollaan tosissaankin että, tuollainen saa suorastaan verisuonet päässä pullottamaan.

Näistä tiimeistä vaan tiimien kapteeneille tietoa vaikka yv:llä, tietää vastaisuudessa varoa.

-Nismox-

MIETTINEN

• Berliinin Reagan
  • Kalassanet Ry jäsen
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : Tammikuu 11, 2009, 19:51:46 »
Joo tietysti muita tiimejä kannattaa varoittaa jos alkaa olemaan tuollaisia tiimejä, mutta alkuun kannattaa tiimien kapteeneiden ottaa puheeksi näiden pelaajien kanssa jotka tätä tekee.
MYÖNNÄN on itsellänikin välillä sappi kiehunut huonon peli menestyksen takia mutta siitä kyllä pääsee yli, kunhan tekee sen niin että koko tiimi ja peli ei kärsi.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2009, 19:53:31 kirjoittanut MIETTINEN »

Ade

• Karvaperse
  • http://www.youtube.com/watch?v=fKMnal03Tw8
    • Profiili
    • www.nieida.com
« Vastaus #18 : Tammikuu 16, 2009, 10:11:40 »
Nyt tämän 0,7 ansiosta häiriköintiä varmasti pystytään vähentämään "mukana ominaisuus jolla saadaan chatlogi täydellisenä talteen". Hostit laittakaapas asetuksenne kuntoon!
Ade

Satunnaikalastaja

• ...asiantuntija tässä asiassa...
    • Profiili
« Vastaus #19 : Maaliskuu 28, 2009, 15:09:39 »
Tuodaanpa toisenlaista näkökulmaa, joke ehkä antaa aihetta hostienkin katsoa peiliin.

28.3.09 Testasin vähän  hostin oikeudenmukaisuutta ja kirjauduin eri nimimerkillä kuin normaalisti. Laitoin nimimerkiksi Jabe ja liityin verkkkopeliin. Host oli Hooligan ja yhteys poikki ennen kuin edes ehdin kentälle tai sanoin sanaakaan. Näin siis ilmeisesti pelkän käyttämäni nimimerkin perusteella. Onko tämä oikein ja kohtuullista?

Seuraavaksi menin Buddhan hostiin kyseisellä nimimerkillä. Ehdin sanoa moro, jolloin banni pamahti.

Suora kysymys hosteille. Olisitteko ystävällisiä ja perustelisitte tuon bannin annon, haluaisin miellääni ymmärtää millaista häiriötä aiheutin? Aiheuttaako pelkkä nimimerkki häiriötä? Ja kertoisitteko myös oliko tuo mielestänne oikeudenmukainen ja reilu teko?

Verkkopeleissä varmastikin on riittämiin häiriköitä, mutta vaikuttaa siltä että ainakin jotkut hostit ovat hieman yliherkkiä.

yst. terv. naamioutunut satunnaiskalastaja
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2009, 15:11:30 kirjoittanut Satunnaikalastaja »

inf

• MSN Messenger  - valihoppa@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #20 : Maaliskuu 28, 2009, 15:22:43 »
Kai tänne prkl pitää joku nicki-lista laittaa että näet ootko tervetullu vai et.. Jos sinut potkitaan jostain syytä vittuhun hostilta kerran, niin hyvin todennäköstä että et oo kovinkaan tervetullut enää toistenkaan. Ja btw minä sulle kenkää pistin, eikä buddha. Joten mulle voit avautua jos siltä tuntuu..
Team Procyon / Team keskiyön pilkkijät / Now freelancer

[TSK]Topa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : Maaliskuu 28, 2009, 15:29:50 »
Tuodaanpa toisenlaista näkökulmaa, joke ehkä antaa aihetta hostienkin katsoa peiliin.

28.3.09 Testasin vähän  hostin oikeudenmukaisuutta ja kirjauduin eri nimimerkillä kuin normaalisti. Laitoin nimimerkiksi Jabe ja liityin verkkkopeliin. Host oli Hooligan ja yhteys poikki ennen kuin edes ehdin kentälle tai sanoin sanaakaan. Näin siis ilmeisesti pelkän käyttämäni nimimerkin perusteella. Onko tämä oikein ja kohtuullista?

Seuraavaksi menin Buddhan hostiin kyseisellä nimimerkillä. Ehdin sanoa moro, jolloin banni pamahti.

Suora kysymys hosteille. Olisitteko ystävällisiä ja perustelisitte tuon bannin annon, haluaisin miellääni ymmärtää millaista häiriötä aiheutin? Aiheuttaako pelkkä nimimerkki häiriötä? Ja kertoisitteko myös oliko tuo mielestänne oikeudenmukainen ja reilu teko?

Verkkopeleissä varmastikin on riittämiin häiriköitä, mutta vaikuttaa siltä että ainakin jotkut hostit ovat hieman yliherkkiä.

yst. terv. naamioutunut satunaiskalastaja

Minulla ei paljoo tohon oo kommentoitavaa,mutta en tiedä pystytkö itse hostaamaan...Jos et niin mietippä tätä.Jos kyseinen JABE tulee hostiisi uudelleen ja uudelleen vaikka olisit kickkiä antanut ja jossain vaiheessa ei jaksa enää yrittää hostiisi.Sama meno jatkuu seuraavana päivänä.Kyllä sitä vähemmästäkin veetuilusta sun muusta häiriköinnistä palaa hermot.Minun hostissa lentää kaikki ESIM:JABE nimiset tyypit samointein ulos,koska ehkäisen jo valmiiksi syntyvää kaaosta.Eihän sitä tosiaa voi tietää onko se kyseinen häirikkö JABE vai ei,jos on vaihtuva ip:osoite.Ei voi minkää,jos on jonkun mielestä liian tiukat säännöt,mutta olkoo.Ei tässä paljo muutakaa oo tehtävissä ja näin pyrin itse antamaa ees niille rauhallisimmille ja rennoille pelaajille pelirauhan.Ja onko tossa mitää järkeä koittaa pelata JABE nimimerkillä,kun vastaus on 99% selvä.Mutta minkääs teet,kun löytyy noita vähäälyisiä pellejä.mitkä vie (hyviltä) pelaajilta rauhallisen pelin ilon.Itse ehkäisen osaksee tuolla menetelmällä pelin rauhallisuuden ja onhan niitä toisiakin kikkoja mitä en nyt täs rupee selittelee.Hostin ankaruutee on vaa pakko sopeutua ja samalla lailla olisin itse tehnyt hooliganin kohdalla.Juu tuli taas vähän epäselvää tekstiä,mut eipä voi minkää.

Ja pakko viel muokata hitusen.Infin kanssa TÄYSIN samaa mieltä.Mitä sitä turhia kokeilla hostiin tunnetun häirikön nimimerkillä ja sitten ruikuttaa onko oikeudenmukaista.Kyl sullakii oli varmasti tiedossa,että lennät muutaman sekunnin päästä ulos.Ja nyt lopetan tän paskan jauhamisen omalta kohalta.

Topa
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2009, 15:35:21 kirjoittanut [TSK]Topa »

Hankey Bannister

• Kun kerta kaunihisti pyyretähän.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #22 : Maaliskuu 28, 2009, 15:35:13 »

Hostaaminen on vapaaehtoista - ja asiakkaiden valinta hostin yksinoikeus - minäkin potkisin sinut pellolle tuommoisen pelleilyyn takia!

Ja jos olisin moderaattori, potkisin sinut aika kepeästi foorumiltakin, kun et osaa uskoa, mitä lukee netiketissä ja foorumin säännöissä.
===============================================
Hyvä, että hostaajat / adminit ovat valppaana häiriköt paskavatkaamonlahdelle vaippoja väsyttämään!
Knääkähtämääsillänikin viälä vetääsen brändyä käkättimehen.

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger  - jami_terasahde@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : Maaliskuu 28, 2009, 15:40:36 »
En sentään pois potkisi, mutta kyllähän se pitää jokaisen ymmärtää asia juuri niinkuin Hankey sanoi. Hostiminen on vapaaehtoista ja hostaajalla on oikeus valita pelaajat. Miksi ihmeessä pitää yrittää päästä mukaan nimimerkillä joka on huonossa maineessa? Ei mitään järkeä. Narrit ansaitsee huonon kohtelun ja se pitää jokaisen hyväksyä. Siinä ei katsota ikää tai muuta taustaa. Jos ei osaa käyttäytyä, niin voi pelata yksinään. Ei se sen vaikeampi asia pitäisi olla.

Hostaajat jatkakaa vaan samaa rataa. Tällaiset ihme kokeilut ei ole mistään kotoisin. Pellet pois häiriköimästä!
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

TORO

• Kemin kultakurkku
    • MSN Messenger  - KIUKKISKII@hotmail.com
    • Profiili
    • Kiukkis
    • Sähköposti
« Vastaus #24 : Maaliskuu 28, 2009, 16:17:58 »
Näin juuri,häiriköt kuriin vaikka vähän arveluttavillakin keinoilla.

Mitä tulee nimimerkki  JABEen niin kyseiseltä kaverilta on noin 10 eri nimimerkkiä pistetty ylös hostaajien toimesta.
Uskokaa nyt hyvät häiriköt nuo fiksummat hostaajat haluavat pelin ja pelaajien kehittyvän ja siinä samalla
pystyy luomaan ystävyys suhteita ympäri suomea.

Tiedän hostien vaihtavan niin sanottuja mustia listoja keskenään,mikä on mielestäni hyvä asia.
Ainahan olisi parempi jos näitä listoja ei tarvittaisiin.

Häiriköinnin estämisen uusin suunta on salasanalla suojattu yleinen hosti.
Täällä saavat pelata sitten niinsanotut valitut henkilöt.

Uusien tiimien ja pelaajien turmioksi nämä häiriköt koituvat.
Vanhoissa tiimeissä ei kovin usein paikkoja aukea ja niihinkin otetaan mieluiten tunnettuja pelaajia.
Siksi olisi hyvä jos häiriköt eivät pilaisi uusien tiimien mainetta heti alkuunssa.

Toivottakaamme uudet tiimit tervetulleeksi PP2 pariin ja pelataan niitä vastaan haastepelejä.
Näin toimien pystyy uudet tiimit kehittymään ja pelaajat pystyvät tutustumaan toisiinsa.

Mutta jos tiimissä esiintyy 1-2 häirikköä niin tuskin kukaan haluaa pelata kyseisen tiimin kanssa.

LOPPUPÄÄTELMÄ:

Häiriköt pitää saada kuriin keinoja kaihtamatta se on kaikkien niiden uusien pelaajien etu jotka haluavat
kehittyä yksilöinä ja tiimeinä.

Vanhat pelaajat ja tiimit pystyvät toimimaan muutenkin,mutta mehän haluamme joukkoomme lissee
pelaamisesta,hyvästä seurasta pitäviä immeisiä.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2009, 16:20:02 kirjoittanut TORO »
Miun Sivu=www.kiukkis.com
Kohti Kevättä Turnee=KKT

Satunnaikalastaja

• ...asiantuntija tässä asiassa...
    • Profiili
« Vastaus #25 : Maaliskuu 29, 2009, 01:35:23 »
Anteeksi pitkähkö viesti mutta onhan tässä toivottavasti asiaakin....

Kai tänne prkl pitää joku nicki-lista laittaa että näet ootko tervetullu vai et.. ..... Ja btw minä sulle kenkää pistin, eikä buddha. Joten mulle voit avautua jos siltä tuntuu..

Uskotko jonkun banned nick-listan jotain auttavan häirikköongelmaan? Olen vahvasti toista mieltä.

Olettaisin jokaisen tietävän että nimimerkki ei ole toimiva tunnistuskeino. Tapahtuneen perusteella kuitenkin adminit näyttävän näin ajattelevan, koska tervetulemisen aste määrittyi pelkän nimimerkin perusteella. Jos kerran pelkän neutraalin (=sellaisen jonka ei ole hyvän tavan vastainen) nimimerkin vuoksi voi saada bannin, niin silloin tietenkin olisi syytä olla lista nimimerkeistä joita ei saa käyttää.

Reilusti tehty että otat vastuun bannista:) En kanna kaunaa, eikä minulla ole mitään henkilökohtaista mainittoja hostejakaan vastaan, hostin nimeäminen oli vain ainoa tapa identifioida tapahtuma. No, tässähän avaudun ja yritän saada vastaukset noihin pariin kysymykseen.

Eihän sitä tosiaa voi tietää onko se kyseinen häirikkö JABE vai ei,jos on vaihtuva ip:osoite.
Ja toisinpäin, eli onko kyseinen Jabe *se* häirikkö. Miksi bannata pelkän nimimerkin perusteella, kun tuota on niin helppo vaihtaa.

Itse ehkäisen osaksee tuolla menetelmällä pelin rauhallisuuden.
Sorry, OT mutten voinut olla lainaamatta:)

Mitä sitä turhia kokeilla hostiin tunnetun häirikön nimimerkillä ja sitten ruikuttaa onko oikeudenmukaista.Kyl sullakii oli varmasti tiedossa,että lennät muutaman sekunnin päästä ulos
Senpä juuri halusin nähdä käykö näin, vaikka käyttäydyin omasta mieöestäni täysin asianmukaisesti. Bannien antajien perusteluja täällä ei valitettavasti ole vielä kuultu - olisihan se hyvä aina kuulla kaikkia asianosaisia, jottei kuva jää yksipuoliseksi.

Käytät, kuten muutama muukin vastauksessaan, kovin tunnepitoisia ilmauksia kuten "ruikuttaa". Aihe on ilmeisen lähellä monen sydäntä.

Hostaaminen on vapaaehtoista - ja asiakkaiden valinta hostin yksinoikeus - minäkin potkisin sinut pellolle tuommoisen pelleilyyn takia!

Ja jos olisin moderaattori, potkisin sinut aika kepeästi foorumiltakin, kun et osaa uskoa, mitä lukee netiketissä ja foorumin säännöissä.
===============================================
Hyvä, että hostaajat / adminit ovat valppaana häiriköt paskavatkaamonlahdelle vaippoja väsyttämään!

Ole kanssasi samaa mieltä kahdesta ensimmäisestä kohdasta. Olisi kuitenkin asianmukaista peli-ilmoituksessa kertoa mitä saa tehdä ja mitä ei - vai oletko toista mieltä?

No jos haluat kutsua pienimuotoista käytännön pelikulttuuritutkimusta pelleilyksi, niin on tunnustettava että tuo nimimerkki oli ihan tarkoituksellisesti valittu. Mutta entäpä ne uudet pelaajat, jotka sattuvat valitsemaan "väärän" nimimerkin?

(Sorry tämä offtopic, mutta vastineena ylläolevaan: Siispä olen kiitollinen siitä ettei sinulle forum moderaattorin oikeuksia ole suotu:D Forumin moderaattorit omaavat arvostelukykyä ja osaavat tehtävänsä, eikä viskiin vivahtavat tiukkapipot siihen hommaan sovellu.)

....
Häiriköinnin estämisen uusin suunta on salasanalla suojattu yleinen hosti.
Täällä saavat pelata sitten niinsanotut valitut henkilöt.
....
Häiriköt pitää saada kuriin keinoja kaihtamatta se on kaikkien niiden uusien pelaajien etu jotka haluavat
kehittyä yksilöinä ja tiimeinä.

Erinomainen kirjoitus Torolta kokonaisuudessaan.

Tuo salasanahomma saattaisi toimia, mutta siinäkin on ongelmansa. Järjestely ei saa olla liian monimutkainen, ei-aktiivipelaajalta pelit loppuvat helposti mikäli peliin liittymisprosessi käy monivaiheiseksi ja hitaaksi - ja uudelta pelaajalta kenties ylipääsemättömäksi, kun ensin pitää selvitellä salasanojen hankintaprosessi. Lisäksi riskinä on myös eristäytyminen potentiaalisesta kasvualustasta.

Olisi vielä yksi kysymys hosteille. Uudet pelaajat eivät luonnollisestikaan tunne kulttuuria eivätkä aina ymmärrä, miten pitää käyttäytyä. Kuinka suuri osa "alkuhäiriköistä" oppii tavoille pienten ojennusten jälkeen? Ja miten paljon ohjeellista varoittelua ennen banneja nykyään käytätte?

Hostien/adminien kesken on myös ilmeisen epäselvää mikä on tulkittavissa häiriköinniksi. Ilmeisesti selkeitä sääntöjä ei ole. Kuten tämä esimerkki osoittaa, tuossa eräs hosti uhkailee jo foorumiltakin potkimisella koska satuin kirjautumaan jonkun toisen serverille "väärällä" nimimerkillä ja herättelin asiasta keskustelua täällä.

Tapahtunut antaa vaikutelman jonkinasteisesta ylireagoinnista. Teoriassa olisin voinut olla ensimmäistä kertaa verkkopeliin yrittävä uuspelaaja, itsekukin voi miettiä kuinka suuri motivaatio tulokkaalla pitäisi olla jotta parin tuollaisen kokemuksen jälkeen enää viitsii peliporukoihin yrittää liittyä. Host-forumin nähdäkseni tulisikin miettiä mikä on hyväksi pitkällä jänteellä. Tulisiko pyrkiä luomaan yhtenäinen host/pelaajakulttuuri vaiko antaa pelaajajoukon pirstoutua tyyliin vanhat kaverit vs. muut. Se miten asia hoidetaan, vaikuttaa hitaasti mutta väjäämättä pelin suosioon.

Terv. Satunnaiskalastaja

Hankey Bannister

• Kun kerta kaunihisti pyyretähän.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #26 : Maaliskuu 29, 2009, 02:44:48 »
Ohoh

On pikkuisen mennyt päähän sinulla tuo maailmanpuolustaminen pahoja hosteja vastaan. Koitan nyt rautalangoittaa tätä:

1) Peli jota hostaan on minun "olohuoneessani". Minä siis päätän olohuoneen sisällöstä. (Meidän olohuoneessa ei tarvitse lukea missään, että "VITTUUU TÄÄÄ ON PASKAMAPPIII")

2) Jokainen normaaliälyinen osaa käyttäytyä halutessaan sen mukaan, mitä ohjeita olen käytöksestä antanut kun hostia avasin - vaan sinnepä suorastaan pursusi normaaliälyttömiä!

3) Valitettavasti varoitus (=Mute) ei ole auttanut yhteenkään häiriötapaukseen, ja lyhytaikainen kick-komento pahentaa häirikön seuraavaa vierailukertaa

4) jos salasanan takana hostaaminen on sinusta noin tuomittavaa, mietipä että minä voin kutsua naapurin äijät pelaamaan meille 4:n koneen sisäintraan peliä, josta et edes tiedä (Mietis kuule sitä, ja yksikään naapuri ei sano itseään Jabeksi) - kyllä siinä nyt tehdään yhteiskunnalle kamala palvelu kun viedään kasvualustat ja kaikki

4.1) Minua ei saa enää käännytettyä avoimeen hostaamiseen - kutsuvieras - salasana on minun juttuni tästä lähtien. Häiriöitä salasanahostissa ei ole ollut ainuttakaan - salasanattomassa ei ole tainnut mennä peliäkään ilman, että joku nostaa verenpainettaan

4.2) Hostaan ehkä joskus puolituntisen demonstroidakseni jollekulle netiketin puutetta.

5) Tahallinen provosointi (Kuten kirjautuminen nimimerkillä Jabe) on tahallista häiriköintiä - jos haluat poliisiksi sinun tulee olla täysivaltainen Suomen kansalainen. Jos olet sellainen voit ottaa asiasta lisää selvää osoitteessa www.poliisi.fi . sitten valmistuttuasi voit hakeutua peitehommiin ja kirjautua jabena buuddhan hostiin, ja katsoa rikotaanko siellä sanavapautta, perustuslakia vai tyhjiä pulloja.

Ja jos se on mielestäsi uhkailua, että minä totean: "jos minä olisin admin, potkisin sinut pellolle myös foorumilta" - tekisin sen edelleen - sillä käytöksesi (Mm. verkkopelithreadiin valittaminen ainakin kahteen kertaan - vaikka moderaattori poisti tekstisi, ja sinulle siitä huomautettiin ON häiriköintiä!

Se on nyt vähän sillä tavalla, että juuri näillä valituskirjelmilläsi aiheutat todennäköisesti sen, että entistä harvempi haluaa ruveta hostaamaan avointa verkkopeliä. En minä ainkaan halua katsoa, koska siellä on 1 oikea ja 12 undercoverjabea kokeilemassa annanko minä sanoa "kakka" tai "pilu"!

Ihan esimerkkinä veemäisistä käytöstavoistani kerron sinulla kauhutarinan: Hostilleni kirjautui joku nimellä "hyttysenmulkku" - annoin kuule ihan heti kenkää - miettimättä lainkaan millaisia henkisiä vaikeuksia tuolle mulkkuparalle aiheutin. (H-sanan kohdalla oli etnisen ryhmän "haukkumanimi, jonka kuvaaminen on Fazeriltakin kielletty, siksi hieman muutin etuliitettä)

PS. Olet väärässä niiden listojen suhteen... on ne vaan NIIN TYHMIÄ - että ihan oikeasti kirjautuvat kerta toisensa perään samoilla nickeillä. Hyvin harvalla peelolla riittä mielikuvitustakaan kuin enintään 10 nickiin. Lisäksi nämä ovat sitä tolkuttoman laiskaa sakkia, joille uuden hahmon  luominen PP2:n on erittäin vaativan tai ylivoimaisen toimenpiteen välimaastossa.   

Ja listaamme me hostit muitakin asioita...

On totta että on olemassa ehkä ylireagoivia hosteja. Mitä sitten heidän olohuone!

Kyllä se vähänkin älykäs pelaaja etsii ja pääsee hostiin jossa viihtyy - jos viitsii nähdä vaivaa. Jos ei jääköön pelaamatta.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2009, 02:58:35 kirjoittanut Hankey Bannister »
Knääkähtämääsillänikin viälä vetääsen brändyä käkättimehen.

inf

• MSN Messenger  - valihoppa@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #27 : Maaliskuu 29, 2009, 14:50:26 »
Tjaa että nimimerkki ei ole riittävä tunnistuskeino? Mikäs sitten? Jotenkin en jaksa uskoa että näitten tiettyjen kavereiden nimimerkkejä käyttäisi muut pelaajat..
Bannilistahan ei tietenkään mitään varsinaisesti auta, mutta sieltäpähän voit kurkistaa millä/kenen pelaajan nimellä uskallat ensi kerralla peliin liittyä..
Mutta olkoon sitten epäreilua että lentää nimen perusteella, tuskin tuolla porukka jaksaa alkaa arpomaan että osaakohan tämän päivän "Jabe" käyttäytyä vai ei..Ja jos nyt on ihan välttämätöntä pelata jonkun tunnetun häirikön nimellä, niin siinäpähän kärsii sitten.. Mutta pakko mainita että hyvin onnistunut testi..Kyllä noilla nimillä saa kenkää samantien.
Team Procyon / Team keskiyön pilkkijät / Now freelancer

sami(FIN)

• Profiili
« Vastaus #28 : Maaliskuu 30, 2009, 20:46:12 »
Odottelin että =M= pistää hostia, mutta tuo viestihän on eiliseltä päivältä :-D

Hosti auki (tässä oli ip osoite)

Salasana on minun salakka ennätys ilman g kirjainta. Ennätykset löytyy www.kalakukko.suntuubi.com

Pieni palikkatesti näin alkuun :-)

Hyvin rauhalliset pelit oli kyllä. Kolmisen kymmentä kävijää tuli sivuille lisää ja joku 10 pelaajaa (hostasin 2h)  Eli noin 20kpl joille palikkatesti oli liikaa :-D. Jatkossa käytän samaa taktiikkaa.
Aikasemmin hostasin ilman salasanaa siikakosken 1h ja ero oli kun yöllä ja päivällä. 26 pelaajaa ja niistä 9kpl pelasi tosissaan.

Ei tarvinut potkia kun manu joka sunnuntaisella hostilla mainosteli omaa hostiaan ja pyrde joka muuten vaan kävi hankalaksi.

Hooligan

• Vieras
« Vastaus #29 : Maaliskuu 31, 2009, 15:01:25 »

Joo omaa hölmöyttäs tulit ton tolppaapina jaben nimellä.... se apina on pilannu ainakin monen alottelevan pelaajan ilon. Esim naapurini alotti pelaan tätä peliä laitto nimeks LADAJAPE ni potkittiin kuulenma aina pihalle kun kaikki huutivat JABEKSI. no vaihto nimensä ja elämä jatkuu. ja jos JABELLE antaa varotuksen se on 2 minuuttia hiljaa jonka jälkeen alkaa sama ralli millä tulee? onko tullu? millä pilkit? Mute ei auta sit se ulvoo yksityisviesteillä.... pistää vihaksi.. mutta yleensä ottaen porukka on kyllä ollu asiallista miun peleissä kiitos heille ja terve tuloa jatkossakin  :-)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2009, 15:02:59 kirjoittanut Hooligan »

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>