Chat

Kirjoittaja Aihe: VERKKOPELIHÄIRIKÖT.  (Luettu 119297 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

KuKa

• Profiili
    • Maalauksia, piirustuksia, valokuvia
    • Sähköposti
Vs: VERKKOPELIHÄIRIKÖT.
« Vastaus #240 : Lokakuu 29, 2016, 02:36:03 »
Ei mitää propleemaa. Lopettelen hiljalleen pelailua... pelailen siellä vielä missä voi ilman vidduilua jonkun aikaa ja lopettelen kun vieroitusoireet ohi ;) no. Joku ilmeisesti kickaili mua  tänään, eilen eräältä hostilta ulos admineilla? Olkoon arvailua. Ei kiinnosta, ,,,, IMulla ei pitäis mitään riitaa olla kenenkään kanssa, joten olkoon, en jaksa kaikkien kanssa enää riitelemään alkaa... Mä käyn ny nukkuu. Öitä...

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #241 : Lokakuu 30, 2016, 17:47:49 »
Joo, laitahan infoa mistä on kyse.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

KuKa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #242 : Lokakuu 30, 2016, 18:34:33 »
Pelasin Heikin hostilla yhden pelin, Niemiset, jossa en muuta kuin tervehdin, onnittelin voittajaa, ja sitten poistuin, myöhemmin ajattelin pelata pelin tai pari, mutta kickastiin heti peliin tultuani ulos mitään selittelemättä, kokeilin vielä liittyä, mutta sama juttu... Siinä kaikki...
Voi olla olen Niemisjärvillä sanonut jotain sopimatonta? Yleensä mulla ei kuitenkaan ole henkilökohtaisella tasolla tapana sanoa kenellekään mitään asiatonta..., ja harvoin kukaan mullekaan omalla nickillä kukaan mitään sanoo, ....yleensä annan olla ja keskityn pelaamiseen, mutta usein perjantai-iltana sitä saattaa jonkilaista asiatontakin puhua, jopa kirjoittaa, mutta mun jutut ovat usein tietyn laista sarkasmia, joka lähtee itsestä, eikä niile ole tarkoitusta loukata ketään tiettyä/keitään tiettyjä henkilöä/-löitä......          .......ju.mitä tulee host-koneeseen, kun en ole saanut viimeisen päivityksen jälkeen toimimaan? No. En ole yrittänytkään lähteä etsimään, josko se saisi pelittämään jotain säätöjä tekemällä, mutta olettaisin, että, jos on valitusten johdosta poistettu tms, niin siitä olisi myös minulle ilmoitettu.... ...Eli jos joitain valituksia on tullut, niin minulla on ollut myös txt-logi päällä, josta asioita voi tarpeen tullen tarkastella... Tapana on ollut aloitella hostia alkuillasta ja sitten napostella juomaa, ja kieltämättä olla loppuillasta melkoisessa tuiskeessa..., jolloin ei muista välttämättä voittajien nimiä tai muistaa edes katsoa niit, ja usein touhuaa jotain ihan muuta ;)     Ju. Hosti pitäisi ymmärtää laittaa kiinni tai vähintäänkin autolle, kun kunto alkaa pettää....   Eipä tässä tuon kummempia...no oliha sitä jo siinäkin ;)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2016, 18:38:39 kirjoittanut KuKa »

-heikki-

• Global Moderator
    • Profiili
    • Propilkki
    • Sähköposti
« Vastaus #243 : Lokakuu 30, 2016, 18:47:23 »
Moi

Minä itse en ole ollut tuolloin paikalla ja yleensä jaan banneja helläkätisesti, pitää tarkastella lokeja mistä moinen on tullut.

Tarkistettu lokeja:

Ketään adminia (ainakaan omalla nikillä) ei ole ollut ko aikana pelissä, eli kukaan ei ole antanut Sinulle bannia.
Useita yhteyskatkoksia johtuen ehkä mobiilista, useita peliin kirjautumisia, silloin voi tulla automaattisesti ettei pääse sisään sen pelin aikana...

-heikki-
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2016, 11:28:07 kirjoittanut -heikki- »

KuKa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #244 : Lokakuu 30, 2016, 19:00:48 »
Kiitos! :-) Ei sillä, ettenkö niitä banneja yms monesti olisi ansainnut, mutta viime pe muistaakseni käyttäydyin ihan asiallisesti...

T. KuKa
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2016, 19:17:49 kirjoittanut KuKa »

KuKa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #245 : Lokakuu 30, 2016, 19:35:10 »
Lisäksi joku (tiedän? Kyllä ken..) on tehnyt sukunimestäni väännöksen Maxikainen.... En ole ouuttunut asiaan,kun on ihan laillista, vaan olen odotellut, milloin joku menee pidemmälle, ja menee minun nimissäni pidemmälle... Tämä henkoilö on niitä, joiden kanssa en lähtenyt haukkumaan muita tiettyjä henkilöitä heidän kanssaa, kunen halua olla sellaisten kanssa tekemisissä, siis joukoissa joissa tyhmyys tiivistyy, ja otetaan aina joku silmätikuksi... Kaikki kunnia niile, joilla on rohkeutta ajatella itsenäisesti ja jättäytyä pois asioista, joissa mukamas huumorin nimissä aletaan "henkilökohtaisesti" (tuo on lainausmerkeissä, koska eihän kukaan koskaan omalla nickillään mitään törkeyksiä huutele, paitsi ehkä minä) v...uilemaan..., siitä katoaa pienikin huumorin siemen, kun se alkaa olla puhtaasti ilkeämielistä....!!!!     Kenelle minä olen oikeasti jotain pahaa sanonut? ...paitsi itselleni, ja jos olenkin joskus jotain sanonut, en ainakaan piiloudu "naamioiden" taa...

T. KuKa

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #246 : Lokakuu 31, 2016, 08:59:44 »
Hostaus-oikeuksiin ei ole tehty muutoksia. Päivityksen ei pitäisi muuttaa mitään olemassa olevia asetuksia, joten kyseessä on ehkä vain sinun koneellasi toimiva palomuuri, joka on blokannut uuden softan oikeudet toimia hostina. Elikkäpäs käyt läpi palomuurin asetukset ja host toimii taas.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

SJ

• Profiili
« Vastaus #247 : Lokakuu 31, 2016, 09:26:17 »
Maksullinen Avast blokkasi PP2 ainakin minulla. Roskakorissa toimii tyydyttävästi :-o....
SJ

KuKa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #248 : Lokakuu 31, 2016, 12:08:48 »
Mitään muutoksia en ole koneelle tehnyt, mutta mulla on kyllä Avastin maksullinen versio ollut jo jonkun aikaa, joten pitää joskus katella... kts...

mianka

• Säätäjä-ässä säätämässä
    • Profiili
« Vastaus #249 : Lokakuu 31, 2016, 12:09:25 »
Sellasen ikävän ilmiön olen huomannut nyt viimeaikoina, taas Pro Pilkin pariin kesätauon jälkeen palattuani,
että servereillä pyörii sellaista porukkaa, joka huutelee lokittajaksi ja valittaa liian lähelle poraamisesta,
vaikka olisi välissä kolmen reiän (minun tapauksessani enemmänkin) tila ja olisi ollut paikoillaan jo viisikin
minuuttia. Että adminien kannattaa olla tarkkana, onko oikeasti kyseessä lokittamista vai vain kiusantekoa
huutelijan puolelta.

Suoraan itseen on kohdistunut nyt kaksi kertaa tällainen. Ensimmäisellä kerralla olin itse
ensimmäisenä alueella ja pilkkinyt jo useamman minuutin siinä eri rei'illä, kun paikalle myöhemmin
tullut alkoi valittaa, vaikka hänen aikanaan kairasin 2 reikää ja pidin huolen, niinkuin aina pidän, että
porasin vähintään 2 reiän mittaa kauemmas hänestä. Lisäksi kävi selväksi tuloksissa, että olimme
eri kalalajin perässä kokonaan. Hän raudun, minä siian.

Toisella kertaa tulin itse myöhemmin paikalle (eri järvi, eri pelaaja) ja porasin ehkä 5 reiän mitan
päähän paikalla olleesta. Istuin reiällä 3-4 minuuttia ja sitten minulle alettiin huudella, että kairasin
liian lähelle. Että näin. Vastasin kyllä aika napakasti, että kilometrin päähänkö pitäisi kairata ja loppui siihen.

Pistin vain merkille, että näitä huutelijoita oli enempi ja huutelivat muillekin. Muutama pelaaja lensi pihallekin,
mutta niistä en tiedä sitten oliko oikeasti lokittajia vai näiden huutelijoiden uhreja.

OFFTOPIC:
Harmi, kun nykyisellä yhteydelläni en pysty itse hostamaan. On vähän ikävä tiettyjä pikkujärviä, joita ei
kenttärotaatiossa näy julkisilla servereillä :(

hauen leuka

• Vexxi Taipale Haavimies jumalan armosta
  • Global Moderator
  • Tsepa böijaa, mut ei spragaa
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #250 : Lokakuu 31, 2016, 13:15:05 »
Mianka jos voisit laittaa mulle vaikka yv:tä Hostista/hosteista missä tälläistä on tapahtunut ja pelaajien nimet ketkä tälläistä harrastaa niin koitetaan asialle tehdä jotain!

T:hauen leuka

dx

• Profiili
« Vastaus #251 : Lokakuu 31, 2016, 16:53:48 »
Itse olen katsellut tuollaista toimintaa jo pidempään ja niin venäläiset kuin puolalaiset sekä tietysti vasta-alkajat tulevat surutta ihan kylkeen kiinni. Näille itänaapureille ei nyt oikein voi, muuta kuin potkia pois jos sille tielle haluaa lähteä. Minä en tuolla perusteella kyllä juurikaan sitä tee.
Sitten on oma lukunsa nuo vasta-alkajat jotka eivät tiedä tai ymmärrä näitä vakiintuneita käytäntöjä siitä mikä on sopivaa ja mikä ei. Jos huomauttaa lokittamisesta, niin kysytään mitä se on. Se mikä on tuossa edellisissäkin tullut huomattua, runsas lisääntyminen, varmaan johtuu kännykkäpelien määrän suuresta kasvusta.
Olen laittanut nettisivuille jotain pientä ohjetta esim. vasta-alkajille. Eipä nuo näytä paljoa kiinnostavan. Pelissä kysytään "Miten tätä pelataan", "Miksi minut on hylätty?" jne. Kova kiire aloittamaan nettipelit, vaikkei ole vähäisintäkään käsitystä miten peliä pelataan saatikka miten pelissä käyttäydytään.
Kaikesta huolimatta, eiköhän tässä pärjätä puolin ja toisin. Joskushan kaikki on opittava.
Ystävällisesti -DX-
-DX- Siistit pelit

mianka

• Säätäjä-ässä säätämässä
    • Profiili
« Vastaus #252 : Lokakuu 31, 2016, 20:49:41 »
dx,
eikun nimenomaan on nyt ilmiö se, että syytetään ihmisiä lokittamisesta, vaikkei ne edes lokita.
En tiedä onko se vaan olevinaan "hauska pila" vai yritetäänkö oikeasti saada admin heittämään
jengiä pihalle. Jotain suomea puhumatonta kun aletaan syyttä syyttämään lokittamisesta, niin eihän
se pysty puoliaan pitämään. Eri asia meikäläistä kohtaa, osaan kuitata aika tehokkaasti tommosen
touhun.

Ei minua lokittaminen ole koskaan vaivannut, kunnen tosissani tätä peliä pelaa. Ja toisinpäin: yleensä
menen aina muualle pilkkimään kuin sinne, missä jo on joku, vaikka sitten tietäisin saavani sen vuoksi
huonomman saaliin, koska en halua häiritä muita. Mutta jos itse olen jos jossain paikassa, niin en
kyllä sen vuoksi ala siirtymään, että joku muu kairaa viereen.

KuKa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #253 : Marraskuu 01, 2016, 00:19:40 »
Mianka on kuitenkin sen verran pelistä kiinnostunut, että selailee täällä muutakin kuin pelin lataussivua yms... mikä minä olen kertomaan, jos syystä tai syyttä möyhennetään aika ajoin, kun olen huono esimerkki, ja kuuntelen aikani, valitsen ne hostit millä voi pelata... ns liigasääntönormeja käyttäen, ja siirryn sitten pitämiään omaa, ja sen menetän tulevaisuudessa - kunhan ensin saan kuntoon asetukset, oamaa tyhmyyttäni tai jääräpäisyyttäni...

No, en kertonut yhtään hyvää neuvoa, joten kerron Miankalle ja muillekkin ei-aktiiveille, opetelkaa pelin säännöt ja netiketti (yleensä käsittääkseni liigasääntöjä sovelletaan ainakin lokittamisen suhteen ja monessa muussakin joillain hosteilla.... Jos joku lähtee pelaamaan vakavissaan pp2sta, niin kannattaa selailla käytyjä keskusteluja ennakkotapauksia katsoen - minä en näihin muotteihin sovi kaikilta osin, ainakaan mitään netikettiin tulee...., mutta sanoisin Miankalle, että sun ei pitäisi olla huolissasi, niin kauan, kun et ala ottaa esimerkkiä joistakin vanhemmista pelaajista, kuten ny minusta, vaan, jos pelaat sääntöjen mukaan, etkä välitä lokituksissyytöksistä, jos kukaan niistä ole valittanut tai muistakaan, jos et niitä ole, tehnyt... Jos. Oikeaa- kuka senkin määrittelee - väärinkohtelun uhriksi joutumista ei ole, niin pikkuasiat kannattaa unohtaa........Tämä meni ohi Miankan ongelmasta, mutta kukapa sen kissanhännän pöydälle nostaa, jos ei kissa itse.Joten asoiden on yleensä parempi, antaa olla, ennen kuin vahinkoa alkaa ilmaantua syyttä suotta pelaamiseen liirttyen tai pelaamisen ohi...

Olkoon meikäläisen esimerkki, siinä, että jos mitään radikaalia ei ole tapahtunut, niin joskus pelkkä puolustelukin voi kääntyä itseään vastaan. Huom! Tällä en tarkoita aikaisempiin keskusteluihin osallistuneita henkilöitä, vaan nytkin minä itse henk.koht. paisuttelin sinänsä vakavaa ongelmaa yli äyräiden...

Anteeksi hyvin heikko rationaalinen ajtellu just nyt, mutta jatka Mianki peliä hyvän pelin parissa, ja jos et riko sääntöjä, niin anna palaa eli pelaa ihan kaikessa rauhassa tätä hienoa peliä :-)

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #254 : Marraskuu 01, 2016, 09:01:53 »
Mianka, pistäs korvan taakse ajankohtia, nimimerkkejä, hosteja yms, missä mahdollista häiriön aiheuttamista tapahtuu, niin ylläpito voi seurata tilannetta. Lähinnä sillä, että jos kyseessä on joku tietty pieni porukka joka sitä tekee. Silloin voimme infota hostia olemaan huomioimatta näitä ja pistämällä mutea käyttöön.

-Orava-

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #255 : Marraskuu 01, 2016, 11:00:17 »
oon kyllä itekkin huomannu peleissä et tuo lokittelu asia on nyt vähän paisunu ku pullataikina. suurin syy lokitukseen on edeleen resultien käyttö. jos ne poistaa niin kyseistä asiaa ei tapahdu eikä kukaan siitä välitä. veret jäällä aiheuttaa myös lokitelua, varsinkin made mapeissa oli väliajat tai ei. tosin omalta kohaltani en edes asiaan juurikaan puutu, se on kuulunu tähän pelin henkeen useita vuosia..  on mullekin tultu sanomaan heti liittyessä et toi yks on sit sellanen lokki et tarkkailuun vaan samantien. musta on hyvä et monella hostilla on paljon admineja mut jokaisella tuntuu olevan vähän omat säännöt. toiset antaa tehä sitä ja tätä, toiset ei juuri mitää.. sellainen kultainen linja uupuu.. toki ymmärrän et jotkut vaan haluu et lokit ja ylimääränen pölpötys on poissa. tuon lokittelun valvominenkin on vähän niin ja näin. adminit ja hosti on pelkästään pelaajien varassa tuossa asiassa ja sen perusteella tehdään päätös. harvemmin itse admin tai hosti edes huomaa et sellaista tapahtuu ellei sit lokittelu tapahdu juurikin kyseisen henkilön viereen. pitäs varmaan eka vetää sellainen linja ja iskoittaa se jokaisen päähän et mitä tarkoittaa lokitus ja missä menee sen rikkomisen rajat???  ihan pikku kysymys vaan et jos itse et saa kalaa mistään oikeissa kisoissa niin jäätkö nokottamaan huonoille paikoille vai kenties sinne mis kalaa on?  eihän se nyt hyviin tapoihin tietenkään kuulu. ulkomaalaiset tekevät ihan täsmälleen samaa mitä mekin. jos jokainen lokki ja hitusenkaan epäilyttävä heppu poistettas joka hostilta ni ois aika hiljaset verkkopelit välillä..  jotenkin muistelen et tähän peliin on tehty joku ns. suoja-alue et ei pääse ihan polvelle istumaan, se ei ilmeisesti riitä?

jutapo

• kuhansain
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #256 : Marraskuu 01, 2016, 11:13:19 »
Juuri näin on,aina joku vaan valittaa!!

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #257 : Marraskuu 01, 2016, 12:09:39 »
Minä olen samaa mieltä, että turha tiukkapipoisuus pois, mutta itse kiinnitin huomiota tuohon lokki-huuteluun aiheetta. Tuo on silkkaa pahansuopaisuutta, että hosti koitetaan herätellä vaan pistämään kickiä ilman tarkempaa käsitystä mistä on kyse.

Cpt Miller

• Kapteeni SoraÄ-Ni
  • Global Moderator
    • Profiili
« Vastaus #258 : Marraskuu 01, 2016, 14:04:07 »
Ehkä vähän ohi aiheesta, mutta pelailin yhdellä hostilla ja eräällä pelaajalla tuli aika tiuhaan varoitustekstiä speedcheatingistä. Onko tuo miten paikkansa pitävää?

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #259 : Marraskuu 01, 2016, 14:37:01 »
Ehkä vähän ohi aiheesta, mutta pelailin yhdellä hostilla ja eräällä pelaajalla tuli aika tiuhaan varoitustekstiä speedcheatingistä. Onko tuo miten paikkansa pitävää?

Ei välttämättä. Tuo voi johtua verkkoliikenteestäkin, jos ei peli potki sitä pois missään vaiheessa. Siinä on vain tietyn rajan ylittävä poikkeama, josta peli huomauttaa ja varoittaa. Tässä vaiheessa hostin tulisi alkaa tarkkailemaan tilannetta. Mikäli selvää speed cheatingiä tämän jälkeen näkyy, niin bannia vaan huijareille. Ja jos huijaus on hyvinkin ilmeinen, peli hoitaa bannailut ihan itse ilman luvan kysymistä :)

$T$

• MSN Messenger  - samboula@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #260 : Marraskuu 03, 2016, 10:31:32 »
Moi

Ensimmäistä kertaa laittelen tänne tämmösestä touhusta... Olin PURVS:n servulla hossalaisia pelaamassa jokin aika sitten kun nimimerkillä ValtersLV aloitti ilmeisesti turhautuneena yrityksen upottaa minut jäihin  :-o :?... Sain liian hyvin kirrejä ilmeisesti  :-)
En ole varma onko tämä nyt oikea threadi tälle mut verkkopeli häiriköintiä parhaimmillaan  :x :x
En pysty laittamaan kuvaa koska jpeg muodossa, näin ainakin kone herjaa...

T:$T$ Team Hurrikaani

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #261 : Marraskuu 03, 2016, 12:42:41 »
Kannattaa pyytää hostia reagoimaan tuollaiseen.. tai kysellä, josko joku muu admin on paikalla pelissä.

$T$

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #262 : Marraskuu 03, 2016, 16:43:44 »
Yritin muttei kaikuuni vastattu, eli lienee ettei adduja ollut paikalla :)

$T$

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #263 : Marraskuu 05, 2016, 18:30:09 »
josko ny näkys toi kuva...
T:$T$

dx

• Profiili
« Vastaus #264 : Marraskuu 05, 2016, 18:34:31 »
josko ny näkys toi kuva...
Olikos tämä kuvan pelaaja ValtersLV. Laita tarkat tiedot, niin eiköhön hostit porukalla asiaan pysty vaikuttamaan.
-dx-
-DX- Siistit pelit

Topias Mariapori

• Profiili
    • Mariapori
    • Sähköposti
« Vastaus #265 : Marraskuu 05, 2016, 18:59:18 »
Minä olen pyrkinyt palvelimellani poistamaan ja bännäämään kaikki häiriköt.

Joskus se on tuskaa mutta haluan pitää pilkkijillä hyvän kokemuksen!
ProPilkki 2 Server host and Download mirror host.

$T$

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #266 : Marraskuu 06, 2016, 19:00:32 »
Minä keskellä ja jompikumpi oli ValtersLV
Harmi kun en tajunnut ottaa kuvaa sillee et näkyis nimi.... kun toinenkin innostu sit kairailee Valtersin lisäks...
Mut enpä enää mene k.o. servulle....

Nalle.60

• Profiili
« Vastaus #267 : Marraskuu 11, 2016, 12:59:12 »
mun mielestä tätä häiriköintiä vois rauhoittaa laittamalla ton chatin hosti tai admin kuten DX (/chat reg), antaa aihetta miettiä mitä kirjoittelee yleiseen

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #268 : Marraskuu 11, 2016, 13:39:44 »
Nimenomaan tuo /chat reg on tehty näitä tilanteita varten, jolloin host tai admin ei ole valvomassa peliä. Tällöin chattia rahoittaa merkittävästi tuo toiminto.

Topias Mariapori

• Profiili
    • Mariapori
    • Sähköposti
« Vastaus #269 : Marraskuu 21, 2016, 14:58:04 »
Mihis toi /chat reg pistetää?
ProPilkki 2 Server host and Download mirror host.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>