Sellasen ikävän ilmiön olen huomannut nyt viimeaikoina, taas Pro Pilkin pariin kesätauon jälkeen palattuani,
että servereillä pyörii sellaista porukkaa, joka huutelee lokittajaksi ja valittaa liian lähelle poraamisesta,
vaikka olisi välissä kolmen reiän (minun tapauksessani enemmänkin) tila ja olisi ollut paikoillaan jo viisikin
minuuttia. Että adminien kannattaa olla tarkkana, onko oikeasti kyseessä lokittamista vai vain kiusantekoa
huutelijan puolelta.
Suoraan itseen on kohdistunut nyt kaksi kertaa tällainen. Ensimmäisellä kerralla olin itse
ensimmäisenä alueella ja pilkkinyt jo useamman minuutin siinä eri rei'illä, kun paikalle myöhemmin
tullut alkoi valittaa, vaikka hänen aikanaan kairasin 2 reikää ja pidin huolen, niinkuin aina pidän, että
porasin vähintään 2 reiän mittaa kauemmas hänestä. Lisäksi kävi selväksi tuloksissa, että olimme
eri kalalajin perässä kokonaan. Hän raudun, minä siian.
Toisella kertaa tulin itse myöhemmin paikalle (eri järvi, eri pelaaja) ja porasin ehkä 5 reiän mitan
päähän paikalla olleesta. Istuin reiällä 3-4 minuuttia ja sitten minulle alettiin huudella, että kairasin
liian lähelle. Että näin. Vastasin kyllä aika napakasti, että kilometrin päähänkö pitäisi kairata ja loppui siihen.
Pistin vain merkille, että näitä huutelijoita oli enempi ja huutelivat muillekin. Muutama pelaaja lensi pihallekin,
mutta niistä en tiedä sitten oliko oikeasti lokittajia vai näiden huutelijoiden uhreja.
OFFTOPIC:
Harmi, kun nykyisellä yhteydelläni en pysty itse hostamaan. On vähän ikävä tiettyjä pikkujärviä, joita ei
kenttärotaatiossa näy julkisilla servereillä