Chat

Kirjoittaja Aihe: Kajaanin/Vuokatin kalapaikat  (Luettu 5864 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

raumalaine

• Profiili
    • Sähköposti
Kajaanin/Vuokatin kalapaikat
« : Helmikuu 17, 2009, 21:39:57 »
Rekisteröidyin tiedonpuutteessa!

Eli modet voi yhdistää samantapaisiin puihin jos tarvetta. Olen viikon lomalla Vuokatissa, ja tarvitsisin kipeästi neuvoa alueen pilkkijärvistä (n~40km säteellä Vuokatista.)

1.Tiedän, että Iso-Ruuhijärvestä on puhetta ollutkin ja alueella löytyy siikaa, kirjolohta ja harjusta? olisiko vinkkejä/suosituksia paikalle?
2. Valkealammestakin olen kuullut juttua (n 4km Ruuhijärvestä) onko kalastossa eroa? Syvyys? Kannattavuus, eli kumpaa edellämainituista suosittelet? Ottivärejä?
3. Nuasjärvi onko ahven/hauki/kuha/taimenpaikkoja Vuokatinpuolella?

Kiitän jo vastauksista! Toivottavasti tulee nopeasti. :)

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Vs: Kajaanin/Vuokatin kalapaikat
« Vastaus #1 : Helmikuu 20, 2009, 14:36:22 »
Iso-Ruuhijärvi lienee alueen suosituimpia kirrepilkkipaikkoja. Mukava paikka, tosin ainakin mulla on kirret olleet kiven alla useasti. Valkeiseen ei joku vuosi sitten laitettu talvella kalaa lainkaan, mutta jotkut sanoo että nykyään istuttaisivat taas. Kysy lupamyynnistä, kyllä tietävät neuvoa (Ruuhella se "talo", josta myydään luvat). Ruuhelle hyviä lienee Räsänen (hopea/kupari helmellä), mosarit (oranssi, punainen, kelta-vihreä), mutu-liitsit ja sen sellaiset. Tahnaootto-onkia myös käyttävät paljon.

Nuaksen paikoista en osaa sanoa mitään, mutta ajele Jormuanlahdelle, niin sieltä löytyy ahvenpaikkaa kyllä. KIsoissa saavat 6-12kg pusseja yleensä, liekkö normaalein voittotulos siinä 8kg tietämillä. Sähkölinja lienee alueen tunnetuimpia paikkoja. Katso vinkkiä vaikka Propilkistä.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

mikarim

• Profiili
« Vastaus #2 : Kesäkuu 15, 2010, 21:57:26 »
Viikonloppuna reissu mökille Kajaaniin, tarkemmin Mainualle, ja säiden salliessa olisi tarkoitus käydä kalassa. Onko kellään kokemuksia Mainuan lähellä olevista kalavesistä? Ruuhijärvellä olen joskus penskana käynyt ilman mainittavaa menestystä ja Mainuanjärvellä/joella poikasena käytiin onkimassa ahvenia. Ahveroinen näyttäisi kartalla ainakin mielenkiintoiselle paikalle - lähellä kun on ja nimikin on enteellinen. Eli vinkkejä pyydän hyvistä kalavesistä? :)

Mr Ponu

• Profiili
« Vastaus #3 : Kesäkuu 16, 2010, 18:10:01 »
 Siihen Mainuanjoelle istutetaan lohikalaa nykyisin ja vettäkin riittää vielä näin alkukesästä. Myös Vuolijoki ja Jormasjoki on hyvällä etäisyydellä, jos jokikalastus kiinnostaa. Itse olen kulkenut vain Jormasjoella, ja ainakin se on ok paikka, jos väkeä ei ole liikaa.  Kalalla Kainuussa sivustolta löytyy lisätietoja:

http://www.finlandfishing.fi/kainuu/koskikalastus/fs_koskikalastus.htm

MarQu

• Cyclopterus lumpus
    • Profiili
« Vastaus #4 : Maaliskuu 18, 2013, 07:47:42 »
Tarkoitus olisi mennä Vuokattiin ja tarkemmin Särkiselle kirjolohia ja taimenia yrittämään. Mitähän kannattaisi sitoa siiman päähän? Perussetti mikä aina on mukana: MA liitsi, väreissä: valkoinen, musta ja papukaija, räsänen papukaija, MA pikkumorrit punanen ja papukaija, sitten oottoo-onki sitä tylsää pilkintää varten.

Mutta jos jollain on tarkempaa tietoa että mikä olisi se "varma" peli tai väri tuonne järvelle. Ei jaksaisi noin kauas lähteä kalaan ja todeta että ottipeli on kotona.

Kiitoksia. Voi myös laittaa yv:nä jos koko kansalle ei halua ottipeliä paljastaa. Myös paikka vinkit ovat tervetulleita.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>