Chat

Kirjoittaja Aihe: Rapala jointed  (Luettu 9291 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sebamed

• Kalassa Nuorttijoella
    • Profiili
Rapala jointed
« : Maaliskuu 09, 2009, 20:21:31 »
Onko kokemuksia tosta vaapusta? Mitä ootte saanu ja minkä värin ja koon ootte kokenu parhaaks? Itellä ei ole kokemuksia kyseisestä vaapusta.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2009, 21:15:09 kirjoittanut Sebamed »

El Dorado

• MSN Messenger  - futislude95@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php
    • Sähköposti
Vs: Rapala jointed
« Vastaus #1 : Maaliskuu 09, 2009, 20:23:08 »
Itselläni on jointed, väri oranssi.
Olen sillä pari haukea saanut. Muista väreistä ei ole kokemusta

]one

• Profiili
« Vastaus #2 : Maaliskuu 09, 2009, 20:49:12 »
Kokemuksia on 9cm firetiger-värisestä jointedista, hyviä sellaisia. Pari vuotta takaperin mm. ennätysahveneni (810g) nappasi tähän vieheeseen. Sen lisäksi pari puolenkiloista appuraa olen tällä samaisella kapistuksellä jallittanut. Kookkaammille ahvenille siis tuntuu ainakin maistuvan. On sillä kyllä haukiakin saatu. Reipas kaksi kiloinen lienee isoin omalla kohdallani... Ja nämä kokemukset siis vetouistelusta. Heittelyä en tällä liiemmin ole harrastanut.

Yksi meikäläisen luottovieheistä jokatapauksessa.

« Vastaus #3 : Maaliskuu 09, 2009, 20:50:54 »
Itsellä on 13cm ja 11cm koot, melko luonnollisissa väreissä ja kyllähän niillä on haukea tullut. Ihan kelpo viehe. :wink:
E: Ainiin, onhan minulla tuo pieninkin 4-5cm koko, ahventa on tullut. :wink:
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2009, 20:24:34 kirjoittanut SUURkalastaja jyväskyläst »
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

nelitahti

• Koko kausi edessä, odotus takana :)
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Maaliskuu 17, 2009, 19:56:09 »
Mulla on joku 4tai 5 senttinen jointed. Enpä ole mitään saanut mutta en ole paljon kalastanut joitedilla.
 :-)
-nelitahti

Dumppi 95

• Kuhaa yritettiin... Mitään ei tietenkään saatu. :)
    • Profiili
« Vastaus #5 : Huhtikuu 11, 2009, 22:47:15 »
Sinisen värinen, kai 9cm Jointed löytyy pakista. Kertaakaan en viime kesänä tainnut vedessä käyttää, ehkä sitten ensi kesänä... Vesi niin tummaa täällä päin niin ei oikeen saata toimia.
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

THR

• MSN Messenger  - teemu.rintala@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Huhtikuu 12, 2009, 21:35:21 »
yksi löytyy ahvenen värisenä, oisko pituus ollut 11cm? en muista, oon tuolla pari haukea joesta saanut, mutta en kyllä ole pahemmin uittanutkaan..

Drosselhof

• Profiili
« Vastaus #7 : Huhtikuu 13, 2009, 23:00:48 »
11cm Jointedilla (värinä oli semmonen: maha valkonen, keskeltä kulta ja selkä musta) on tullut haukea todella hyvin ja pari isoa ahventa Kyrönjoesta, jossa veden väri on tummanruskea. Omien kokemuksien perusteella voin suositella!

ris_to

• Pullamössösukupolvi
    • Profiili
« Vastaus #8 : Huhtikuu 14, 2009, 09:56:55 »
Kaksi Jointedia löytyy.Toinen niistä on 5cm sininen(viime vuonna parhaiten ahventa saalistanut vaappu),ja toinen 7cm musta.Mustalla tullut;Haukea,ahventa ja säynettä.Eli omien kokemuksien mukaan TODELLA hyvä yleisviehe.Jointed kuuluu minulla parhaisiin uistimiini ehdottomasti.

ottivaappu

• Profiili
« Vastaus #9 : Huhtikuu 16, 2009, 18:03:43 »
Iteltä löytyy kans pari jointedia. Suurempi 13cm on fluor.kelt. selkä ja hopeet kyljet: ei saalis havaintoja ja 11cm "muikku" : tällä on monetkerrat pelastettu nollareissut :)

ahti kiiski

• Kalastusta jo alkuajoista.
    • Profiili
« Vastaus #10 : Huhtikuu 25, 2009, 11:56:05 »
Mulla on ollut limetin vihreä ja oranssi koko 11cm.hyvin haukee ja ahventa.Ui aika lailla pinnan tuntumassa.
-------------O N K I--------------

N.M.F

• Kato hauki!
    • Profiili
« Vastaus #11 : Heinäkuu 02, 2009, 13:53:17 »
isäni on saanut TODELLA paljon haukia tällä jointedilla ahven värillä joten on hyvä vaappu :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2009, 13:57:02 kirjoittanut N.M.F »
<>< Fisk! ><>

~N.M.F

Tiedän sen ettet sinä tiedä mitä minä tiedän ;D

pjk

• Vieras
« Vastaus #12 : Heinäkuu 02, 2009, 14:43:02 »
Jointedin suurin tuotannossa oleva koko on tällä hetkellä 11 cm / 9 g, mikä ei vielä riitä tekemään siitä täysiveristä haukiviehettä. Rankasti kelluvana sitä ei saa kulkemaan kovin syvällä ilman apupainoa, mutta pinnan tuntumassa uivana se on ihan sopiva pikkuhaukiviehe mataliin paikkoihin melko kevyellä kalastustolla heitettynä. Voimakasuintisena sopii hyvin esim. sameaan veteen. Pienemmät 7 ja 9 cm Jointedit olivat aikoinaan suosikkejani UL-kalastuksessa, tehokkaitakin toisinaan, vaikka suurimmat hauet jäivätkin pikkuvieheillä reiluun kiloon. 7 cm mallilla tuli joskus sivusaaliina mukavan kokoisia ahveniakin.

--pikeye
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2010, 17:33:49 kirjoittanut pikeye »

Suurkalastaja1

• Katiska-pehtori
  • Kaikki muu paitsi kalastus on turhaa.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : Heinäkuu 04, 2009, 15:17:24 »
Itse ostin juuri ambulanssin värisen 13cm Jointedin. Hauelle ajattelin tarjota.....Kokemuksia??
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

wild miguel

• Profiili
« Vastaus #14 : Heinäkuu 04, 2009, 15:20:35 »
pari kertaa heittäny tot ambulancee,yks hauki.Ostaisin heti uuden ku osuis tielle on sen verran hyvä uistin :-D

pjk

• Vieras
« Vastaus #15 : Heinäkuu 04, 2009, 15:25:24 »
Itse ostin juuri ambulanssin värisen 13cm Jointedin. Hauelle ajattelin tarjota.....Kokemuksia??

Oikeastaan sama käyttöalue kuin 11 cm sisarmallillakin, mutta hieman isompi koko ja vähän suurempi uintisyvyys parantavat mahdollisuuksia saada vähän isommatkin hauet kiinnostumaan. Velipoika sai 13 cm Jointedilla kymppikiloisen hauen. Tuon kokoisella hoikalla vaapulla tulee vielä niitä puolikiloisiakin aivan kivuttomasti, joten syytä käyttää pienempää vaappua ei ole ainakaan kalojen koon takia. Ambulanssiväri toiminee niissä tilanteissa kun oranssit vieheet muutenkin toimivat, eli kokeilemalla se selviää.

--pikeye
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2010, 17:30:41 kirjoittanut pikeye »

Ammattilainen

• Profiili
« Vastaus #16 : Heinäkuu 04, 2009, 18:23:34 »
Ainakin tuo 11cm jointed toimii hauelle ja ahvenelle. Hauelle toiminut hyvin ahven väritys, ja oranssi mutta ahvenelle pelkästään oranssi on maistunut. Varsinkin matalan veden vetouistelussa oikein hyvä viehe, ja ottaa pienenpiin malleihin pienemmätkin ahvenet.
Kalaan aina kun pääsee !

Suurkalastaja1

• Katiska-pehtori
  • Kaikki muu paitsi kalastus on turhaa.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : Elokuu 04, 2009, 14:00:05 »
Tuolla 13cm ambulanssin värisellä Jointedilla nousi pari viikkoa sitten Suur-Saimaalta tän kesän suurin hauki. Painoa sillä ehkä 5-6kg tai hiukan vähemmän. Kuva löytyy Kaikkea kalastuksesta>Kalastuskuvia tänne-osiosta.
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

ahti kiiski

• Profiili
« Vastaus #18 : Elokuu 09, 2009, 19:07:49 »
Tosi hyviä kokemuksia on.Minulla on se jolla on vaaleanvihreä selkä ja valkoinen maha.Muutama kuha kymmen kunta haukea ja vielä edemmän ahventa.

MrAhti

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : Elokuu 17, 2009, 21:40:51 »
itsellä löytyy semmonen musta selkäinen valko vatsainen 5cm joka on erittäin hyvä ollu..  Viime vuoden ylivoimaisin hauki vaappuni, ihme sinänsä

pilkkijä 96

• Mopo-Jonne
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #20 : Heinäkuu 11, 2010, 14:42:49 »
Itselläni 13 cm jointed muikun värisenä.Osillä joitaki haukia tullutja tällä hetkellä kyseisellä uistimella isoin saatu kala on 5.5kg hauki. 8-)
kalassa aina kun ehtii !

KÖSTER

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : Heinäkuu 11, 2010, 21:08:14 »
5cm kultakylkisellä ainakin puna ja mustaselkäisenä tullut ,taimenta,kirjolohta,ahventa,kuhaa ja haukea kohtalaisen hyvin. Mielestäni kelpopeli kosken ollessa "jumissa."
muilla vaapukoilla jos ei tapahtumia niin tällöin tuo jointed saattaa yllättää.  Koskivieheiden peruskalustoa järviltä ei omia kokemuksia kovin paljon kertynyt ,epäilemättä toiminee muuallakin.

Grandy

• Vieras
« Vastaus #22 : Heinäkuu 12, 2010, 12:38:06 »
Kokemusta on Rapala Jointedeista paljonkin, sekä pienistä että isommista. Maistuu erittäin hyvin pinnassa viihtyvälle kalalle, ihan ehdoton peli ajoahvenelle ja -kuhalle.

ahti kiiski

• Profiili
« Vastaus #23 : Elokuu 16, 2010, 19:36:26 »
HYvö uistin.SIllä mm enkka haukikin sil tullu :-D ja ennka ahven(joka nyttemmin rikottu)...

Edu

• 4kg
    • MSN Messenger  - edu-kettunen@hotmail.com
    • Profiili
    • Kalassa.net
« Vastaus #24 : Elokuu 30, 2010, 13:01:15 »
Mulla on toi 7cm jointed ambulanssi väri. Käytin sitä noin 5 kertaa enkä saanut mitään joten ajattelin kunnostaa vähän sitä. Olin nähnyt kaupassa noita jointed nirhoja joissa ei ollut uintilevyä. Ajattelin katkaista tuosta uintilevyn ja katsoa miten ui ja hyvin uikin. Kun tekee pieniä nykäisyjä se sukeltaa vähän ja pyrstä tärisee välillä se myös pärskyttää vettä pinnalla.  :-)
...

stento-z

• Vika saalis
    • Profiili
« Vastaus #25 : Elokuu 31, 2010, 10:31:24 »
Se saa myös vähän erikoisemman uinnin kun laitat koukun nokkalenkkiin ja vedät perälenkistä :evil:

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>