Chat

Äänestys

Onko mielestäsi kalastaminen mennyt liian vakavaksi?

Ei missään nimessä!
49 (54.4%)
Kyllä, ehdottomasti!
17 (18.9%)
En tiedä
24 (26.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 82

Kirjoittaja Aihe: Kalastaminen mennyt vakavaksi?  (Luettu 5504 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

[MPPK]Antonio(Fin)

• Profiili
Kalastaminen mennyt vakavaksi?
« : Maaliskuu 30, 2009, 11:44:44 »
Mielestäni joissan tilanteissa kyllä, mutta muuten mielestäni laji pysynyt vielä mukavana.  8-)

EDIT: OTSIKKO JA AIHE.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2009, 12:01:04 kirjoittanut [MPPK]Antonio(Fin) »
"Enemmän osaamista, Enemmän saalista"

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Pilkkiminen vakavaa?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 30, 2009, 11:56:46 »
Tuntuu, että kukaan ei enää halua huvipilkille. Tiättekö...silleen että otetaan saalisvarma, rauhallinen järvi. Pakataan pulkkaan kalavehkeiden lisäksi polttopuita, makkaraa ja kahvipannu.  Ongitaan pari tuntia, tehdään tulet ja naatitaan niistä pari 3 tuntia ja sit ehkä vielä soppasinttien jahtia.

Nyt tuntuu,että kauhee hööki vaan Säkylään tai merelle jättiahvenien perässä. Ja jos joskus se jättiahvenpaikka löytyy, niin sitä salataan viimeseen asti nostamalla ne kalat 10cm siimaa kerralla, ettei vaan nää kukaan. Ja se vasta kamalaa, jos joku pysähtyy oikein kysymään pureeko ahven tänään vai ei.

Mutta eipä se nyt mitään uutta ole, että tässä maailman menossa kaikesta tehdään kilpailuhenkistä.

Edit: otsikoksi sopisi KAIKKI KALASTAMINEN vakavaa?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2009, 11:58:44 kirjoittanut jarmoankka »
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

[MPPK]Antonio(Fin)

• Profiili
Vs: Kalastaminen mennyt vakavaksi?
« Vastaus #2 : Maaliskuu 30, 2009, 12:03:38 »
Tuossa olet oikeassa! Mielestäni kalastuksen KAKSI alkuperäistä tarkoitustahan on:
a) Ravinnon vuoksi
b) huvin vuoksi

Kilpaileminenkin on mukavaa mutta jos se tosiaan menee liiallisuuksiin voihan se tehdä negatiivisen ilmapiirin sekä viedä itse lajiin kiinnostusta  :|
"Enemmän osaamista, Enemmän saalista"

[TSK]Topa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Maaliskuu 30, 2009, 15:59:48 »
Riippuu vähän henkilöstä.Kyl sen kalastamisen pitäs olla rentomielistä ja hauskanpitoa eikä vain isojen kalojen perässä jouksentelua.Osalla porukasta saattaa mennä kalastamisen maku heti jos ei saa isoa kalaa siiman päähän.Onneks sentää vain osalla on tällänen tapa.

Hauzi

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Maaliskuu 30, 2009, 16:06:32 »
Itsehän kalastan pääsääntöisesti sen takia, että pääsee rentoutumaan ja irrottautumaan arjen kiireistä. Yleensä reissut kaveriporukalla ja tarkoitus höpötellä pas... ja viihtyä. Sitten iltasella saunoa jossain mökillä ja vähän rammistella. Jos tulee kalaa niin se on sitten pelkkää plussaa. Toisaalta alkaa sekin harmittamaan jos kolme päivää kiskoo uistimia ja ei mitään saa. Eli itselläni kalastus ei ole mennyt liian vakavaksi.

stento-z

• Vika saalis
    • Profiili
« Vastaus #5 : Maaliskuu 30, 2009, 16:08:54 »
Juu ja sitten se kilpailuhenkisyys jos se ei ole rentoa vaan pitää sada isompi kuin kaveri niin sitten se on vakavaa ja tuskin sitä edes nauttii kalastuksesta.Kyllä kalastuksen pitää olla rentoa ja kisailut leikkiä,kiireet jää rannalle :evil:

sami552

• Team Särkkäri
    • MSN Messenger  - hapankorppu91@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #6 : Maaliskuu 30, 2009, 17:21:37 »
Joo, kyllähän se sellasta on tahtonut monella olla, että sitä lähetään ihan veret suussa esim. Säkylään "sen ison perään" Säkylän liikenne on vielä vaan kasvanut, koska mereltä ei ole entisajan possuja viime talvina oikein tahtonut nousta. Mutta jos sitä oikeasti haluaa tavoitella esim. Suomenennätys ahvenia, mikä nyt on jo vähän korkealle asetettu tavoite. Mutta kuitenkin, jos tälläisiä haluaa tavoitella, on mielestäni Säkylä väärä valinta. Koska viimeksi edes Säkylän ahven on ollut vuoden isoin ahven listalla top 5 joukossa? Kyllähän säkylästä voi saada komeita possuja, mutta yleensä vuoden isoimmat ahvenet jäävät alle 1.5kg, mikä kylläkin on jo todella huikea possu. Säkylän viehätys taitaa perustua siihen, että se on iso, aava ja matala selkä, josta voi saada komeita fileahvenia kymmeniä kiloja päivässä, jos oikeen osuu kohdalle. Mutta mitä ihmettä tekee sellaisella määrällä ahvenia, minulle riittäisi kymmenenkin filekalaa ja sekin alkaa oleen jo siinä rajoilla. Ja kyllä ymmärrän senkin, että Säkylässä ei viitti hirveästi ilosta kiljua, jos jonkun isomman saa, sillä siitä seuraa usein se, että yhtäkkiä takanasi on 50 autoa ja sen jälkeen ei tarvii paljon ahvenen körmyjä ootella, ainakaan tasapainopilkkijän.

Sen takia itse tykkään kalastella enemmän vähän syvemmissä vesissä ja rantamuodoiltaan rikkonaisissa järvissä, missä riittää paljon muikkua ja kuorretta ja ahvenia on vähän pienemmissä sumpuissa. Näissä järvissä alkaa olemaan jo yli 2kg ahveniakin "ehkä" enemmän kuin Säkylässä, vaikka muuten ahvenia olisikin vähemmän. Ja näissä järvissä saa kalastella usein melkein täysin rauhassa. Eli kyllä kaikille lötytyy se oma kalapaikka, ja isoja possuja voi saada muualtakin kuin Säkylästä tai mereltä.

Mutta voi sen ison ahvenen pyytäminenkin olla rentoa touhua, ei ne sieltä ikinä väkisin ole noussut. Mutta minulle on ihan sama onko vakava kalastaja tai vähän rennompi kalastaja. Pääasia on, että pitää harrastuksestaan, tuskin siellä jäällä kukaan pakosta istuu. Ja toinen tärkeä asia on, että tietää itse kumpaan kategoriaan kuuluu, ja valitsee ehkä kalapaikankin sen mukaan.

Ja kyllä siellä Säkylässäkin ihan rentoa porukkaa käy. Minusta on ihan hyvä, että on monenlaisia kalastajia, onneksi emme ole kaikki samanlaisia. Ei kalastaminen minusta liian vakavaksi ole mennyt, itse en ainakaan tunne edes montaa "vakavaa kalastajaa". Johtuu ehkä siitä, että en mitään tosikisoja kiertele. Tasurikerhon kanssa tulee talven aikana jokunen reissu kierrettyä, ja niissä kisat ovat leikkimielisiä ja jutut rentoja ja läppä lentää. Kesken "kisan" keretään usein notskille, mikä tuskin monella ei tulisi esim. Sm-kisoissa mieleenkään. Eli kyllä kaikille lötytyy se oma tapa kalastaa, oli se sitten kova kisaaminen tai rennompaa naatiskelua. Kaikki tekevät mistä itse pitävät.

Anteeksi iso romaani ja välillä taidettiin mennä vähän ohi aiheenki.  :-D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 17, 2009, 21:36:53 kirjoittanut sami552 »
Aaro kerho, puhtailla koukuilla.

[TSK]Topa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Maaliskuu 30, 2009, 17:35:12 »
Se on hyvä et tulee näitä pitkiä mieliiteitä.Itsekkin kirjottasin mut ei toi kirjotus yleensä luista paria riviä enempää(riippuen aiheesta ja).

Pescador

• He. Vahinko.
    • MSN Messenger  - salmon6@windowslive.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Maaliskuu 30, 2009, 18:52:00 »
Tuntuu, että kukaan ei enää halua huvipilkille. Tiättekö...silleen että otetaan saalisvarma, rauhallinen järvi. Pakataan pulkkaan kalavehkeiden lisäksi polttopuita, makkaraa ja kahvipannu.  Ongitaan pari tuntia, tehdään tulet ja naatitaan niistä pari 3 tuntia ja sit ehkä vielä soppasinttien jahtia.
Näin täällä päin. Paitsi tuo saalisvarma järvi saa jäädä pois.

Ei, ei lainkaan. Itse käyn huvinvuoksi. Aikaakin jää peruskoululta ruhtinaallisesti. En ota pilkkimistä, enkä muutakaan kalastamista, vakavissani. Ehkä kavereiden kanssa otetaan pieni ''vakava kilpailu''. :-)

Näin me täällä kalastetaan.

jompsu

• Perhokalastelija
    • Profiili
« Vastaus #9 : Maaliskuu 30, 2009, 18:55:47 »
Näin täällä päin. Paitsi tuo saalisvarma järvi saa jäädä pois.

Ei, ei lainkaan. Itse käyn huvinvuoksi. Aikaakin jää peruskoululta ruhtinaallisesti. En ota pilkkimistä, enkä muutakaan kalastamista, vakavissani. Ehkä kavereiden kanssa otetaan pieni ''vakava kilpailu''. :-)

Näin me täällä kalastetaan.

juu näin on :-) pilkki paikkani ei ole mikään saalisvarmimmista, mutta jostakin vaan se innostus tulee ja aina siellä jaksaa istua
Ei kalastus saa koskaan sellaista olla että itku silmässä yritetään päihittää muut ja saada aina se isoin kala ja isoin saalis.
tokihan sitä pikku kisaa aina on kaverin kans pilkillä mut ei se nyt mitään kovin vakavaa :wink:
tä...?

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger  - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Maaliskuu 30, 2009, 23:58:33 »
Aika hyviä pointteja on tullut esille aikaisemmissa vastauksissa.
Itse kun lähden pilkille:
a. En katso kellonaikoja, muuta kun sen että lähden ylensä aikaseen aamulla.
b. Nuotiopuut on lähes poikkeuksetta aina mukana.(tänäkin vuonna mennyt eräskin paketti makkaraa pilkkireissuilla)
c. Lähden sillä asenteella että kalaa tulee, mutta jos ei tule niin sitten ei tule. Ehkä ens kerralla sitten.
d. Jos sattuu olemaan hyväkeli niin pilkkireissu voi venähtää jopa 10-12 tunnin mittaiseksi vaikka ei kalaa tulisikaan.

Monesti huomannut sen että kun mainitsee jollekkin että tuli oltua pilkillä kokopäivä niin toinen siten tokaisee että "no tuli varmaan hyvin kalaa kun noin pitkään viihdyit". Ylensä siihen vastannut että eipä tuota kalaa juuri tullut. Tai sitten vastannut että joo tuli ihan hyvin semmonen kolmisen kiloa. Toinen sitten nauraa vieressä että vain kolme kiloa ja 10 tuntia olit pilkillä.

Sitten on sekin mistä Samikin jo mainitsi että monella on se "pakkomielle" että kalaa pitää tulla paljon ja nopeasti. No toiselle se "paljon" on enemmän kuin toiselle. Esim. itse olen erittäin tyytyväinen jos saan 2-3kg filekoon ahventa(+150g eli n. 10-15kpl). Kun taas joku saattaa ajatella että ei tullut kun VAIN 3kg.

Tiedän yhden tai oikeastaan parikin jotka odottavat saavansa aina 10-20kg ahvenia/reissu ja kun ei tulekkaan kuin 5-6kg niin oli huono paikka eikä kannata udestaan mennä, kun ei oikein saa kalaa. Tuota en kyllä oikeasti ymmärrä. Siis jos mietitään vaikka se 20kg keskipainoltaan 200g ahvenia. Niin sehän tekee jo 100kpl ja se on minusta jo ihan helkutin paljon.
Tietysti onhan niitä mukava onkia mutta ja varmasti onkisinkin jos kohille parvi sattuisi.

Kilpakalastus on ihan eri lajinsa eli sitä ei pitäisi verrata hupipilkintään millään tavalla. Kisoissa sitä monesti näkee tätä "tiukkapiposta" vakavaa porukkaa(enkä nyt sitten tarkoita kaikkia kisoissa käyviä ihmisiä).
Monelle vaan kilpapilkintä on harrastus ja se vie kaiken vapaa-ajan eli sinne hupipilkille ei edes ehdi. Sitten kun kilpailu hommaa on harratanut 30 vuotta niin hupipilkintä on aivan varmasti samallaista kuin kilpapilkkiminenkin eli juostaan reikävälit ja kun ei kalaa ala tulla lähdetään pois...

Mutta kyllä olen huomannut sen mitä Jarmoankka mainitsi että hupipilkkijät on ehkäpä vähän vähentynyt viimesen 10 vuoden aikana. Ainakin yksi keväinen pilkkipaikka on ollut ihan "kuollut" ei kalojen osalta vaan pilkkimiesten/naisten. Ennen sanotaan 10vuotta sitten kun itsekkin olin vielä nassikka niin tuolla paikalla oli kymmeniä ihmisia aina vauvasta vaariin ongella ja monesti näki juuri perheitä pilkkimässä. Joku kun teki nuotion niin siihen saattoi tulla muutama muukin ihan vieras ja kyllä siihen hyvin mahtui samoille tulille.
Nykyään tuossa paikassa ei käy juuri kukaan enää vaikka kaloja saa ihan samalla tavalla kun ennenkin eli senkun puottaa ja nostaa. Eli mukava paikka onkia kevät auringon paisteessa.

Meni vähän ehkä ohi aiheen, mutta varmasti vähän oli jotain aiheeseen liittyvääkin.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2009, 00:00:27 kirjoittanut perza »
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Tuhe

• Profiili
« Vastaus #11 : Maaliskuu 31, 2009, 00:43:09 »
Itse olen monenlaista kalastusmuotoa harrastanu ja välillä ottanut tosissaankin, mut parhaita reissuja ovat ystävien ja rouvien kans tehyt. Silloin vietetään jäällä aikaa, tai vaikka norjassa rautujen parissa melskatessa. On aikaa makkaroille ja itse yleensä vain kaloja päästelen toisille ja pikku tujut putelista väliin. Mukava seurata kun vähemmän kalastuksesta kiinnostuneet saavat saalista. Noista isoista saaliista, olen itsekin muutaman kerran päässy nauttimaan, mut oishan se ihan hanurista, et aina kun menee kalaan, niin sais suoltaa kaloja minkä kerkiää. Paljon tulee pyydettyä tyhjää, mut niinhän se pitääkin olla, et kun joskus ne kehukalat sattuu kohalle, niin niitä muistelee pitkään. Omalla kohalla kalojen käsittely on mielekästä, joten saaliistakaan ei ole haittaa, mut kyllä itselle on ulkoilu kaikkein tärkein pointti kalastuksessa. Itse pidän pilkkimisestä kaikkein eniten ja kuljen aina jalkaisin. Matkaa kertyy reissulla aina useita kilometrejä ja reikiä pyrin tekemään vähintään 50. Syy tähän on, et en muuta liikuntaa harrasta, niin otan sen vuoksi "tosissaan yksin pilkkiessä", Et vähän sais liikuntaa. Nykyisin nuo kalastusohjelmat vääristävät kalastusta, kun suoltavat toinen toistaan isopaa kalaa ja räkänaurulla päästellään irti, valuu kaloista veri tai ei. Itselle kalastus on pelkkää hermohoitoa, sai kalaa tai ei, kunhan saa olla luonnonhelmassa. Pitää kumminkin ymmärtää niitä, jotka harrastavat kilpakalastusta, niin ei se ole sen kummempaa kuin muukaan urheilu.

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger  - kala.keitto@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #12 : Maaliskuu 31, 2009, 15:03:17 »
Itse teen kolmenlaisia eri reissuja:

1) Lähden aikasin aamulla isän ja/tai papan kanssa jonnekkin kauemmas, isoja kaloja (ruokakaloja) yritetään etsiä sen verran että kaikki syötäväksi saa. Tietenkin ne isot eli yli 500g ahvenetkin kelpaa, mutta ne eivät ole pääasia. Silloin aina paistetaan makkaraa, yritetään kaikennäköisillä vehkeillä eikä ole minkäänlaista kiirettä. Tietenkin ne reissut tulee aina sellaisiin paikkoihin mistä sen ISON voisi saada eli vaikkapa Säkylään.

2) Lähden aina kun ehtii vaikka tuohon lähi Pyhäjärvelle kokeilemaan jos sieltä tulisi jotain. Yleensä kalaa tulee mutta se on usein pientä. Silti siellä jaksaa aina käydä saaliin toivossa. Siinä saa myös liikuntaa samalla kun pyörällä polkee sellaisen 10km.

3) Käyn silloin kun on aikaa tuossa viereisellä järvellä kokeilemaan jos kala vaikka söisi. Kalat ei ikinä vielä ole ollut isoja, eikä niitä ole tullut paljon, mutta aina siinä silti kiinnostaa ja jaksaa käydä. Ainakin jollain tavalla saa olla rauhassa muulta hössötykseltä, varsinkin keväällä kun kukaan ei enään tule jäälle.

Ei nuo ainakaan mielestäni ole liian vakavaa pilkintää (tietenkin se on mielipidekysymys), mutta suuri osa pilkinnästä menee jo yli!

Esimerkkejä ovat vaikka kilpapilkintä, jonka suosio on lisääntynyt paljon lähiaikana, ja se on mennyt vaan totisemmaksi touhuksi.
Tai vaikka se, että aina kun käydään pilkillä niin pitää olla se vähintään 5 kiloo kalaa, ja kaikki tapetaan ja otetaan mukaan, ja kun kukaan ei syö niin heitetään pois. Mutta kaikilla on oma mielipide pilkinnästä..  :roll:

Meni kyllä välillä pahasti ohi aiheen! Anteeksi
Olen kalastelijapoika!

pjk

• Vieras
« Vastaus #13 : Huhtikuu 23, 2009, 17:26:43 »
Kalastus on minulle ykkösharrastus ja pyrin keskittymään tekemisiini silloin, kun minulla ylipäätään on mahdollisuus lähteä vesille. "Keskittyminen" tarkoittaa minulla heittokalastajana kalapaikkojen hakemista, vieheiden tilannekohtaista valintaa ja huolellista uittamista jne. Saan mielestäni näin paremmin kalaa kuin vain soutelemalla päättömästi ympäri vesistöä ja heittelemällä uhraamatta ajatustakaan sille, mitä milloinkin olen tekemässä.

Kalastukseen voi suhtautua vakavasti, olematta kuitenkaan liian tosissaan.

--pikeye
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2010, 18:20:47 kirjoittanut pikeye »

Karski

• MSN Messenger  - jannekarjalainen91@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : Huhtikuu 23, 2009, 21:17:30 »
Mielestäni kalastus on välillä hivenen liian vakavaa.Siis tuhlataan aivan tolkuttomasti rahaa yhdellä kertaa kalavehkeisiin ja sellaisiakin tapauksia olen nähnyt, joissa vehkeet (vavat,uistimet,haavit...) nakataan pitkin seiniä ja katkotaan  :x. Jossain mielessä kalastus menee myös liian vakavaksi mielestäni, jos se alkaa olemaan enemmän välineurheilua kuin omaa rauhaa ja itsensä toteuttamista.

Pääosin kalastus on pysynyt ihan normaalilla alueella.Eli kun kalalle lähtee siellä saa olla rauhassa ja kalastajana käyttäydytään asian mukaisesti.
''eise oo niin justiinsa''

Jake-zxc

• Profiili
« Vastaus #15 : Huhtikuu 24, 2009, 17:54:35 »
Itse en ota ikinä kalastusta vakavasti vaikka kyllä se vähäsen harmittaa kun viereinen nostaa kalaa jäälle ja itellä ei edes nyi. Itellä on ainakin nyvä fiilis jos saa edes pari kalaa koti järvestä.

vainaja

• Profiili
« Vastaus #16 : Toukokuu 01, 2009, 22:46:52 »
Ei voi sanoo että kalastus ois MENNY vakavaks. Aina on ollu kateellisia kalamiehiä jotka on saanu aikaan isojaki riitoja :D

Niinku Erkki Tanttu sano joskus kauvan sitte "Mittää ei oo nii katteellista ko kalamies"

KALIKKA

• Foliohattu
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : Toukokuu 02, 2009, 21:06:51 »
pilkki hommissa itellä kans pakollisiin kuviohin kuuluu notski,kahvittelu, makkara oluella alas huuhtoen ja kakin jauhaminen
veto puolella kyllä joutuu tiukemmalle kun ei kehtaa lohi kalustoo(10-12 piippaa)nostaa välillä ylös kun syys päivät ei ole
muutenkaan pitkiä mut kuha ja hauki hommassa jää kiire ja totisuus ranta kiville
pjk: erittäin osuva kommentti mut joskus pitää vetää tosi lunkisti,jalat laidan reunalle ja naatitaa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2009, 21:09:24 kirjoittanut kapulan vetäjä »
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

Munkki Skunkki

• Munkkiaaa
    • Profiili
« Vastaus #18 : Toukokuu 02, 2009, 21:27:19 »
En minäkää kauheen vakavasti ota mut se ärsyttää jos ei saa ikinä mitään ja kaikki muut saa

Murmeli

• Tee se itse
    • Profiili
« Vastaus #19 : Toukokuu 03, 2009, 20:35:02 »
Joskus tulee lähdettyä asenteella, että nyt otetaan kaikki pois. Sitten kun kalaa ei alakkaan tulemaan, lähtee se vakavuus nopeasti. Makkaranpaistoreissuja tulee tehtyä harvemmin, mutta niitäkin muutaman kerran kaudessa (saattaa johtua siitä, että pyörällä ja mopolla ajelen, ei saa puita mukaan). Joskus tuli käytyä nuotiolla ja siinä sivussa heiteltiin uistinta, eli kalastukseen keskityttiin erittäin huonosti. Tämäkin tuo vaihtelua.

Roope-Ankka

• MSN Messenger  - Niiksuhc@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #20 : Toukokuu 27, 2009, 21:37:20 »
On se menny kun en ollu kalalla 1kk yks kerta nii aloin tulla hulluksi.  :x

HuntaKilla

• MSN Messenger  - Verijuoppo--@hotmail.com
    • Profiili
    • www.noaa.gov
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : Toukokuu 27, 2009, 22:25:05 »
En ole ikinä ottanut kalastusta vakavissani, lukuunottamattai kisoja. Lähden kalaan aina rennoin mielin, ilman mitään aavistusta kalasaaliista. Kalaa tulee tai sitten sitä ei tule. Mukava harrastus se on siitä huolimatta, vaikka sitä ei vakavissaan ottaisikaan.
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

Samppa919

• Pelekääkkö nää Olokkosta?
    • MSN Messenger  - samppa919@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #22 : Toukokuu 28, 2009, 03:50:49 »
Perzaa lainatakseni:

a. En katso kellonaikoja, muuta kun sen että lähden ylensä aikaseen aamulla.
b. Nuotiopuut on lähes poikkeuksetta aina mukana.(tänäkin vuonna mennyt eräskin paketti makkaraa pilkkireissuilla)
c. Lähden sillä asenteella että kalaa tulee, mutta jos ei tule niin sitten ei tule. Ehkä ens kerralla sitten.
d. Jos sattuu olemaan hyväkeli niin pilkkireissu voi venähtää jopa 10-12 tunnin mittaiseksi vaikka ei kalaa tulisikaan.

Itselläni juuri samat periaatteen, sekä talvella pilkkiessä, että kesällä uistellessa ym. viehe/vapa kalastuksessa.

Kalastus on minulle harrastus ei työ.
Hyvää jatkoa, jos oma ei riitä.

jhaapanen

• Profiili
« Vastaus #23 : Toukokuu 28, 2009, 15:53:39 »
Kerhon onkikisoissa kun käydään joka maanantai, niin itselle tärkeää on että tulos tulee joka kisassa.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>