Chat

Kirjoittaja Aihe: Kumpi kela  (Luettu 1656 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

HP

• Profiili
    • Sähköposti
Kumpi kela
« : Huhtikuu 23, 2009, 15:17:46 »
Shimano Nexave RB 4000

Osoite:
http://www.kalastusaitta.fi/tuotteet.html?id=8/365

Shimano Solstace RH 2500

Osoite:
http://www.kalastusaitta.fi/tuotteet.html?id=8/366

Eli kumpi kela on parempi kirjolohien, taimenten , haukien kalastukseen?
Kultanen Räsänen !

Don Miguel

• Profiili
    • Sähköposti
Vs: Kumpi kela
« Vastaus #1 : Huhtikuu 23, 2009, 15:29:21 »
Nexaven ottaisin -tuo snapshot Solstacessa tekee kelasta täysin takaliikkeellisen eikä siitä ole mitään käytännön hyötyä. Paljon mukavampi kalastaa kun ei pyörähtele taaksepäin. Solstacen ottaisin ehkä koon puolesta(2500) mutta jos haukia kalastelee myös ei tuo 4000 ole yhtään liikaa.
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

nelitahti

• Koko kausi edessä, odotus takana :)
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Huhtikuu 23, 2009, 15:51:07 »
Itse suosittelisin Shimanon Nexave 4000 (miksei 2500). Itse omistan nexave 2500,makso 69 ja hyvä on!  :-)
-nelitahti

pjk

• Vieras
« Vastaus #3 : Huhtikuu 23, 2009, 16:24:07 »
Noista kahdesta kelasta ottaisin sen kummempia arpomatta pienemmän (= kevyemmän ja käytössä mukavamman), eli 2500-luokan Solstacen. Avokelan kokoa tarvitsee kasvattaa vain haluttaessa isompaa siimatilavuutta, ja mainittuun melko kevyeen hauki-taimen-kirjolohikalastukseen sopivaa siimaa mahtuu pienemmällekin kelalle aivan riittävästi.

Kumpikin kela on takajarrullinen. Solstacessa on lisäksi ns. taistelujarru sekä sormiliipaisin. Jollekin nämä "lisukkeet" ovat tärkeitä, toiselle taas niitä ei nimenomaan saa olla, joten kelavalinnan voi tehdä tämänkin perusteella.

--pikeye
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2010, 18:24:18 kirjoittanut pikeye »

pyhämaanpoek

• Profiili
« Vastaus #4 : Huhtikuu 23, 2009, 16:49:29 »
Solstacen ottaisin minäkin,koska se on kevyempi mutta tietenkin riippuu missä kalastat merellä kalastaessa ottaisin tuon isomman , vaikka en avokelalla ole kuin kerran kalastanut eli itse olen hyrrämiehiä. :-P

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>