Chat

Äänestys

Milloin viihdyt kalassa?

AINA!
55 (66.3%)
Jos ei sada
7 (8.4%)
Hyvällä säällä
9 (10.8%)
Vähäinen kalansaanti riittää
8 (9.6%)
Kun kalaa tulee jatkuvasti
4 (4.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 76

Kirjoittaja Aihe: Viihdytkö kalassa?  (Luettu 4490 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miskala

• Profiili
Viihdytkö kalassa?
« : Toukokuu 03, 2009, 20:00:01 »
Siis kuinka hyvin ja kuinka pitkään viihdyt kalassa?

Minä viihdyn kalassa aina yli tunnin kunhan ei vettä sada montaa senttiä veneeseen, tai aallot tule laidan yli. Kun ei kalaa tule, niin n. 1-3h ja kun sitä tulee, niin mahdollisimman pitkään.  :-)

pjk

• Vieras
Vs: Viihdytkö kalassa?
« Vastaus #1 : Toukokuu 03, 2009, 20:24:46 »
Aloitan kalastuksen ilman tarkempia aikarajoja ja lopetan silloin, kun tuntuu että reissun paras anti on jo saatu ja voin lähteä pois hyvillä mielin, ilman että jää tunne homman loppumisesta kesken kaiken. Parhaita reissuja eivät ole aina ne, joilla kalaa tulee helpolla ja hyvin. Tärkeintä on se, että kun päivän päätteeksi vene kolahtaa takaisin rantaan tunnen oivaltaneeni kalastuksesta taas jotain uutta.

--pjk  
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 02, 2010, 10:33:15 kirjoittanut pjk »

Murmeli

• Tee se itse
    • Profiili
« Vastaus #2 : Toukokuu 03, 2009, 20:31:39 »
Aina viihtyy, jos kalaa tulee. Eipä siellä kuitenkaan kovin kauaa viihdy, jos saa vedellä tyhjää (silloinkin menee kuitenkin vähintään se 4 tuntia). Kokoajan toivo elää, että kyllä se sieltä vielä tulee. Lopuksi huomaa, että eipä sitä tullutkaan. Ehkä joskus myöhemmin. Kalantulo auttaa viihtyvyyteen positiivisesti (yllätys :-o). Tänävuonna olen pyrkinyt pitämään nollareissujen määrän mahdollisimman vähäisenä. Ei sitä aina tule kalaa ja nollareissuja on tehty 7 kappaletta (yhteensä 30 h).

Hyvin sitä viihtyy. Jossei viihtyis, oishan tämä harrastus jo jätetty.

Dumppi 95

• Kuhaa yritettiin... Mitään ei tietenkään saatu. :)
    • Profiili
« Vastaus #3 : Toukokuu 04, 2009, 16:53:15 »
No kalassahan voisi olla vaikka koko päivän, jos kalaa tulee, vaikkei tulisikaan niin silti en ihan parissa tunnissa pois lähde. Hirveässä sateessa siellä ei toki kauaa viihdy.
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

Crice

• Profiili
« Vastaus #4 : Toukokuu 04, 2009, 17:02:32 »
Jos kalaa tulee niin viihdyn oli keli mikä hyvänsä. Tyyni keli sekä aurinkoinen keli on kaikkein parhaimpia jolloin viihtyy paremmin... Jos kalaa ei tule niin en viitsi lillua täysin turhaan veneessä. Yleensä jos olen ollut kaksi tuntia ilman saalista todennäköisesti lähden.
O_o

Munkki Skunkki

• Munkkiaaa
    • Profiili
« Vastaus #5 : Toukokuu 04, 2009, 17:37:04 »
Jos kalaa tulee hyvin niin menen 5 aamulla kalaan ja olen 8 asti,jos ei tule hyvin kalaa niin menen 7 aamulla ja olen jonkun tunnin.Yleensä olen kalassa 2-3H.

THR

• MSN Messenger  - teemu.rintala@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Toukokuu 04, 2009, 17:48:03 »
Kyllä 3h on itellä minimi jos meen illaste neljän aikaan kalaan ni oon johonki yheksää asti..

Don Miguel

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Toukokuu 04, 2009, 18:02:14 »
Minulla on sellainen reissumentaliteetti että jos jonnekin lähtee, niin sitten olen hämärästä hämärään -tuli kaloja tai ei.
Aina siellä on mukava olla, vaikkei kaloja tulisikaan. Noina päivinä on mukava tutkailla luontoa sitten muuten vaan. Eniten mielekästä tuo on tietysti, kun kalaa tulee.

Ainoa asia joka saa minut välillä kyllästymään on päivät, kun muut saa kalaa ja itse ei saa. Ei voi kalojen syyksi sitä sitten laittaa, vaan vika on peilikuvassa =)
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Karski

• MSN Messenger  - jannekarjalainen91@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Toukokuu 04, 2009, 22:56:57 »
No eipä tuonne kalalle mielestäni ole järkeä lähteä, jos siellä ei viihdy. Minä viihdyn kalalla aina. Satoin tai paistoa tai tuli saalista eli ei. Ei se saalis mielestäni ole pääasia. Aina kun tuonne joen varteen pääsee niin silmä ja etenkin mieli lepää. Minulla kalastus on juuri se asia, joka kaiken kiireen jälkeen tyhjentää pään kaikesta siitä kiireestä mitä oli  :-D.
''eise oo niin justiinsa''

Miskala

• Profiili
« Vastaus #9 : Toukokuu 05, 2009, 15:20:10 »
Monihan täällä kertoo, ettei kalansaannilla niin väliä (kuten minä). Mutta menisikö kukaan varman tyhjän saaliin kanssa kalastamaan, tai edes maisemia ihailemaan ja sitä mukavuutta hakemaan sieltä enään, kun kalaa ei tule?  :roll:

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger  - kala.keitto@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #10 : Toukokuu 05, 2009, 15:32:03 »
Jos kalareissu tulee tehtyä jonnekkin kauemmas, on aivan sama tuleeko kalaa hyvin vain huonosti. Jos täältä johonkin kauas lähdetään niin kelilläkään ei ole niin väliä. Tosin ei sekään ole kiva jos vettä sataa koko reissun kaatamalla, on kylmä ja kalaakaan ei tule mistään. Kalalla kuitenkin viihdytään aina, kun voihan sitä edes toivoa että kalaa tulisi!

Sitten jos käyn ihan tuossa jossain lähellä niin en minä sinne kyllä vesisateella lähde. Ajattelen, että kyllä sinne toistekkin pääsee paremmalla säällä. Mitähän tuohonkin sitten vastaisi  :roll:

Turhauttavia asioita reissuilla on huono sää, huonosti pukeutuminen tai varustautuminen, ja se jos muut saa kalaa mutta itse ei. Onneksi niin käy harvoin  :-D
Olen kalastelijapoika!

[TSK]Topa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : Toukokuu 05, 2009, 16:10:13 »
Jos kalaa tulee hyvin niin menen 5 aamulla kalaan ja olen 8 asti,jos ei tule hyvin kalaa niin menen 7 aamulla ja olen jonkun tunnin.Yleensä olen kalassa 2-3H.
Voisko puhua edes vähän SUOMEA? Sanoit tuossa (Jos kalaa tulee hyvin, niin menen viiden aikaan kalaan ja olen kahdeksaan asti, jos ei tule hyvin kalaa, niin menen seitsemältä aamulla ja olen jonkun tunnin.)Mistä tiedät, onko jossain kyseisessä mestassa hyvä vaiko huono syönti ennen paikalla käyntiä?Vai onko täällä foorumilla montakin ennustajaa....Jos on, nii ennustas mulle seuraavaks voittonumerot lotossa.Ja tossa tekstissä meni ainakin minulla hetken aikaa suomentaa.

jompsu

• Perhokalastelija
    • Profiili
« Vastaus #12 : Toukokuu 05, 2009, 16:26:36 »
Yleensä semmoisia 3-6h reissuja tulee tehtyä. Kun keli on hyvä niin Menee vaikka kokopäivä. Huonoimmilla keleillä muutama tunti.
Kalan tulolla nyt ei niin suurta merkitystä kuitenkaan ole. Jos kalaa ei tule niin silloinhan sitä yritetään viimeiseen asti saada ja jos sitä tulee hyvin, niin saalista saa äkkiä tarpeeksi ja voi lähteä hyvillä mielin kotiin :-)
Mukavinta kalastuksessa ainakin minulla on:

-Saalis
-kaverit
-rentoutuminen
- luonnossa olo
tä...?

Munkki Skunkki

• Munkkiaaa
    • Profiili
« Vastaus #13 : Toukokuu 05, 2009, 17:03:22 »
Voisko puhua edes vähän SUOMEA? Sanoit tuossa (Jos kalaa tulee hyvin, niin menen viiden aikaan kalaan ja olen kahdeksaan asti, jos ei tule hyvin kalaa, niin menen seitsemältä aamulla ja olen jonkun tunnin.)Mistä tiedät, onko jossain kyseisessä mestassa hyvä vaiko huono syönti ennen paikalla käyntiä?Vai onko täällä foorumilla montakin ennustajaa....Jos on, nii ennustas mulle seuraavaks voittonumerot lotossa.Ja tossa tekstissä meni ainakin minulla hetken aikaa suomentaa.
No sori jos oli vähä sekanen, täs 2 kilsan pääs on 2 jokee ja oon niis aika usein niin käyn testaamassa että tuleeko yhtää vai paljo ja sitte meen seuraavana päivänä.

edit: Siis mitä tuossa lukee suomeksi ?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2009, 18:34:08 kirjoittanut Pete »

Juzpeliini

• MSN Messenger  - Jussi_turunen_1988@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : Toukokuu 05, 2009, 17:06:54 »
Itse olen niin mukavuuden haluinen, etten kotioloissa lähde kalaan sateisella kelillä. Tietenkin reissut kauemmas ovat sitten eri asia.

Eli lähden yleensä kalaan nauttimaan olostani, ja luonnosta. Pilvinen / aurinkoinen päivä, hyvät eväät ja mukava seura. Se on itselleni rentouttavinta kalastusta. Olen ehkä liian mukavuuden haluinen. Kuitenkin kalastusreissuja tulee vuodessa monen monta, niin talvella kuin kesälläkin.

-Juzpeliini-

KALIKKA

• Foliohattu
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : Toukokuu 05, 2009, 19:44:36 »
jos olisin yksin eläjä asuisin varmaan kesät veneessä kalastaen ja talvet pilkillä härräten :-)
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

Pescador

• He. Vahinko.
    • MSN Messenger  - salmon6@windowslive.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : Toukokuu 06, 2009, 08:32:09 »
Jaa. Ehkäpä pidän hyvästä säästä. (Tarkoitan hyvällä säällä, että ei ole sadetta tms. mutta tummia pilviä saa olla) Tai tietenkin jos kauemmas lähden Pilkillä en viihdy pakkasen vuoksi kuin(?) 2-4h.

Hyvä sää, hyvä mieli, hyvä kaveri, hyvä... ööö...
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2009, 15:26:54 kirjoittanut Pescador »

Karski

• MSN Messenger  - jannekarjalainen91@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : Toukokuu 06, 2009, 17:13:22 »
Monihan täällä kertoo, ettei kalansaannilla niin väliä (kuten minä). Mutta menisikö kukaan varman tyhjän saaliin kanssa kalastamaan, tai edes maisemia ihailemaan ja sitä mukavuutta hakemaan sieltä enään, kun kalaa ei tule?  :roll:

Niin no kukapa menisi kalastanaan paikkaan, jossa ei varmastikkaan kalaa ole. No kyllä tuota on itse tullut pari kertaa käytä kalassa vaan ihan sillä mielin, että pääsisi siimoja oikomaan.
''eise oo niin justiinsa''

[TSK]Topa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #18 : Toukokuu 06, 2009, 18:12:30 »
Ei siinä kalastamisessa tärkeintä ole saalis.Tokihan se on plussa tehdylle reissulle,mutta kyllä se hyvä keli pistää muummuassa reissut alulle ja miksei huonompikin keli.On sitä monet kerrat tultu likomärkinä rantaa ja välillä tuhahtanu "paska reissu, mutta tulipaha tehtyä"  :-).

M-A-K-E

• MSN Messenger  - lord_of_world_@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #19 : Toukokuu 07, 2009, 17:38:46 »
Oon ollu tänä vuonna 4 kertaa kalas mutta ei oo viä tullu mitään.

Eli viihdyt vai et?  :?

Itse viihdyn kalassa vaikka ilman saalista paremmin, kuin olisin vain rantalomakohteessa tyhjänpanttina loikoilemassa. Ammattikalastajalla ei varmaan samanlaisia näkemyksiä olisikaan, kun leipä pitää kiskoa mukavuuden kustannuksella ja siinä ei paljon ole aikaa huilata. Itselleni se, että yleensä pääsee kalaan on kuin loma.
Mä seuduilla näillä oon tunnettu kalamies...

Vilu

• Profiili
« Vastaus #20 : Toukokuu 07, 2009, 22:52:10 »
Kyllä viihdyn kalassa. Mieli kyllä lepää, kun ei ole kiire mihinkään. Aivan loistavaa terapiaa.
Kalareissuilla yleensä kerkeän seurata muutenkin luontoa. Näin keväisin tulee muuttolintuja seurattua, lähinnä sorsia ja hanhia.

Kyllähän kalassa tulee oltua kelillä kuin kelillä. Keli ei ole kalareissun este, ainoastaan hidaste ja mukavuustekijä.
Vai että kesto? Sen verran kuin intoa piisaa, lähden sitten kun piisaa. En ole asettanut itselleni minimituntimäärää, enkä maksimia,
ihan miten itsestä tuntuu.

Juz

• Profiili
« Vastaus #21 : Toukokuu 09, 2009, 23:21:25 »
Kyllä. Melkein sama millainen ilma, ukkonen/kaatosade poislukien.

Daiwa

• Hauki tuo lisää kiinnostusta kalastukseen.
    • MSN Messenger  - lare.saari@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #22 : Toukokuu 10, 2009, 16:23:37 »
Mitäs minä kalassa teen, jos en viihdy siellä? Kalassa viihdyn aina, mutta joskus kumminkin vähän vähemmän ja joskus taas vähän liikaakin.  :-) Reissut, jotka  menee pieleen on kuitenkin tarpeellisia, kun ne aina opettavat uutta ja kalojen etsintä huonolla syönnillä opettaa myös aina, joten jokaisesta reissusta on aina hyötyä.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

PäSSi

• Profiili
« Vastaus #23 : Toukokuu 17, 2009, 10:33:15 »
AINA!.... torstaina kävin kalassa pitkästä aikaa ja heti oli todella rento olo:D...
Kalamies ei ole kalamies jos se ei kalassa viihdy :-D...
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

hemmo

• Vieras
« Vastaus #24 : Toukokuu 20, 2009, 14:40:06 »
kyllä, mutta jos tulee nälkä eikä oo ruokaa ei siellä häävi ole olla, mutta harvoin nuin on käynyt :-D illallala lähteä ja aamulla palata...

D-Vitamiini

• Kumpi ja kampi tappelivat, Seppo voitti!
    • Profiili
« Vastaus #25 : Toukokuu 20, 2009, 14:48:59 »
Aina, mutta jos on hyvä sää niin paranee.
Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>