Chat

Kirjoittaja Aihe: Uistelu tekojärvillä  (Luettu 2060 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JamiDaMan

• Kirkkojärven keisari
    • MSN Messenger  - jami-da-man@suomi24.fi
    • Profiili
Uistelu tekojärvillä
« : Toukokuu 04, 2009, 01:51:52 »
Tänne kokemuksia tekojärvillä uistelusta! Tekojärvet ovat yleensä erittäin kalaisia, mutta haasteellisia kalastuskohteita. Hommaa vaikeuttaa irtonaiset turvelautat, ajopuut, pohjan epätasaisuus ja kannot.
Myös tumma vesi pistää miettimään millaista viehettä pitäisi käyttää.
Siimat joutuvat yleensä todella lujille joka reissulla. Itse suosin 0.40-0.50mm siimoja, koska muuten uistimen menetys on melkein 100% varmaa.
Parhaimmiksi vieheiksi olen itse todennut todella nopeauintiset vaaput sinisellä, tai kullanruskealla värityksellä. Toimivat niin ahvenelle kuin hauelle.
Millaisia vieheitä te käytätte ja onko vinkkejä, mitä jakaa muiden kanssa? Ja jos saataisiin keskustelua vielä siitä suurhauen metsästyksestä!
"Victory goes to the player who makes the next-to-last mistake"

Sambou

• Eränkäynti
    • Profiili
Vs: Uistelu tekojärvillä
« Vastaus #1 : Kesäkuu 23, 2009, 00:20:13 »
Itse olen käynyt Kyrkösjärvellä ja Hirvijärven tekoaltaan puolella, mutta kyrkkäri tuntuisi kalaisemmalta jorpakolta. Matalalta isoimmat kuhat on tullut, muuta en menekkään edes yrittämään, saa hauet mun puolesta jäädä jorpakkoon, muut saavat sitten niitä kalastella ^  :-)

Turvelauttojen reunustat ovat olleet todella mahtavia otti paikkoja, ja niistä on tullutkin saalista. Kyrkösjärven pumppuasemaltakin olen saanut muutaman kuhan, mutta kyllä ne kalat sielä matalikoilla ovat, ainakin tekojärvillä. Tekojärvilla kannattaa uittaa TODELLA nopeapotkuista uistinta ja todella räikeän väristä, isoimmilla vaapuilla voi mennä kokeilemaan sitä "isoa" kalaa syvemmältäkin.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>