Joo, ite on tullu koulussa tehtyä ilmoitustaulun, varsijousen ja katapultin lisäks myös kalastuksellisesti hyödynnettäviä värkkejä.
Ensin tais olla se plaaneri. Ihan kelkaks tarkotettu ja omalle plaanarinarulle tehty luomus, johon tuli kuitenkin loppuvaiheessa reikä sisäisiin ilmataskuihin aiheuttaen uppoamisen kalastuksen aikana. Ilikeetä! Siihen tein oikeen siimakelanki ja käytin verkonuittonarua selkäsiimana. Ja sitähä tuli käytettyä soutaen, jolloin tuo reikä ja uppoaminen oli tosi paha ongelma.
Sittemmin tein kahluusauvan, josta oon nostanu puhetta tääläki peräti kuvien kera. Kuvat tosin ei taida enää näkyä, ku jippii.photo lakkautettiin. Nyt tänä kesänä olin Lapuanjoella Sarvikkaalla ja kovan virran takia sauva katkesi ja jätti vain kahvan käteen! Varsinaisen tragikoominen perhokalastusfarssi. Siinä oli oikeen ruostumattomasta teräksestä tehty paino päässä ja ovenkahva (semmonen pyöreä) nuppina, kumipäällä varustettuna.
Tietysti on tullu perhokelaa, umpparivavan restaurointia perhokalastukseen soveltuvaksi ja tie mitä pientä. Vaapunkin olen tehnyt, mutta se ei ollut mikään suksee. Ui kyljellään ja pulputtaa vettä vaan. Kiinnostus vaan lopahti kesken.
Elikkä ei aivan tavallisia väsäyksiä. Onhan niistä vähän mainettaki niitetty, lähinnä negatiivista...