Chat

Kirjoittaja Aihe: Kuhan uistelua Kallavedeltä  (Luettu 28260 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juhi

• -Jees...
    • Profiili
    • Sähköposti
Kuhan uistelua Kallavedeltä
« : Kesäkuu 27, 2009, 17:42:21 »
Olen tässä aatellut rueta kalastamaan kuhaa. Saiskohan sitä kuhaa mistä päin kallavettä ja millä vaapulla? :?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2009, 18:50:00 kirjoittanut Juhi »

Jerk

• Profiili
    • Sähköposti
Vs: Kuhan uistelua Kallavedeltä
« Vastaus #1 : Kesäkuu 28, 2009, 14:46:00 »
Itse tulee kuhaa vedettyä puutossalmenlossin etelä puolelta sotkanselältä. sieltä ollaan muutamia kuhia per reissu saatu. Vieheinä omatekoiset vaaput hopella kyljellä ja sinisellä tai punaisella selällä. Räikeät värit (keltainen) eivät ole toimineet kallavedellä kovinkaan hyvin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2009, 17:06:30 kirjoittanut Jerk »

esukki

• Profiili
« Vastaus #2 : Kesäkuu 28, 2009, 16:46:07 »
ollin selällä tulee enimmäkseen käytyä ja hirvi selällä.pajuluodot murhit seutu on antanut ja hakosaari myhkyri ,pyöreinen,törsäke.viime yönä tuli käytyä saaliina yks pikku taimen ja pajuluodon kupeesta kuhan karkuutus.ens yönä hirviselälle,sikäli parempi pienempi alue vetää,löytää kuhat helpommin.vieheenä toiminut kaikenlaiset,originaalit,coundownit,mirroluret ja stormit.aurigon laskun aikohin ambulanssi on ollut hyvä muuten luonnon värit,savumuikku tms.on toiminut.

Juz

• Profiili
« Vastaus #3 : Heinäkuu 02, 2009, 01:31:21 »
Tasan yhden kuhan olen saanut Kallavedeltä, 2,3kg. Paikka oli Hietasalon tms. edusta. Tuli Ura-Emmalla.

esukki

• Profiili
« Vastaus #4 : Heinäkuu 02, 2009, 08:25:30 »
sunnuntai yö meni hirviselällä pyöriessä.kaks kuhaa tuli molemmat rannan tuntumasta,neljän metrin vedestä.eilen käytiin aamupäivällä samoilla matalikoilla jigistelemässä.saatiin kilonen hauki ja muutama ahven,mutta periks ei anneta ennenkuin eka jigi kuha kallaveestä nousee,

Jerk

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Heinäkuu 02, 2009, 10:55:44 »
Kokemuksesta voin sanoa, että tiukassa on jigi kuhat kallavedellä. Muutama kerta on tullu yritettyä, mut ei kuhista tietoakaan.
Uistelemalla kuhia nousee välillä ihan mukavastikin. Parhaalla reissulla tänä kesänä 2,3kg 2,4kg ja 2,8kg kyytiin parintunnin sisällä.

AMi

• Profiili
« Vastaus #6 : Elokuu 20, 2009, 10:26:53 »
Esukki! Sulla näyttää olevan tuo etelä-kallavesi "hallussa" niin annatko aloittelijalle muutaman hyvän vinkin, toki muutkin saa vastata.

Uistelen soutuveneellä (2hp honda) jonka takia en kovin kauas viitsi ( lue uskalla  :-D ) lähteä rautoniemen lähistöltä (venepaikka tuolla).

-Saako tuosta rautoniemen eteläpuolelta, vuorisalon länsipuolelta kuhia; jonkin verran siinä näyttää veneitä pyörivän? Entäs matikka saaren ympäristö? Matikan vierestä sain n. 3kg:n hauen.
-Tuolla aikaisemmin mainitsemallasi paikalla, pajuluodot-murhit, kävin alkuviikosta ja kaiku kyllä näytti kaloja olevan mutta ollinselältä päin kävi aika kovi tuuli niin kyyti oli levotonta. Mihin kellon aikaan tuolla kannattaisi pyöriä ja mitkä vaaput tuolla toimii parhaiten?
-Vieläkö syyskuussa kuhia kannattaa yrittää?
-Muita hyviä vinkkejä?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Mr Ponu

• Profiili
« Vastaus #7 : Elokuu 20, 2009, 13:46:02 »
  Kyllä siitä Rautaniemi - Vuorisalo seudulta voi hyvinkin kuhia saada, tähän aikaan kaudesta ei kovin suuria kappalemääriä, mutta yksittäiset kalat voivat olla kookkaitakin. Lauantaina tuli pari kuhaa keskeltä Ollia, koko tosin oli vain 500-600 grammaisia. Pintavesi on viilentynyt reilusti, mutta edelleen iltahämärässä tavoittaa pinnasta kuhia. Jos käyt keskellä päivää pidä osa uistimista syvemmällä (4-8m), illalla  nosta osa uistimista pintaan, varsinkin jos syvemmältä ei ole napsinut.  Siniselkäisellä ja ahvenvärillä tuli lauantaina kalat. Syyskuulla on yleensä hankalampaa, mutta ei täysin toivotonta jos kelit jatkuu lämpiminä.  Nyt on illalla aikaisin jo hämärää joten järveltä voi tulla pois jo 21.30-22.00 jos ei halua aivan pimeällä vetää. Se Pajuluodot- Murhin seutu on hyvää aluetta hetkittäin.

esukki

• Profiili
« Vastaus #8 : Elokuu 20, 2009, 14:37:59 »
kyllä kai sieltä kuhiakin saa kun sattuu kohalleen,kaverini sai vuosia sitten n,4 kg kuhan selkäsaaren pohjois puolelta.itse en ole uistellut niillä main vuosiin,luvat olleet kaupungin vesialueille.ens vuonna tarkotus ottaa taas yhteis lupaalueelle.en muuten itekkään ole saanut pajulodoilta tänä kesänä uistelemalla kuhaa,vaikka kaiku näyttää niitä siinä olevan.mutta jigillä sain viime viikolla 2 kuhaa 4m vedestä pajuluotojen välisestä salmesta.ja lähellä rautoniemeä oleva tuomaansalon monttu ja sen eteläpuoliset matalikot on antanut jokusen kuhan kanssa.tuulisella ilmalla vähän paha paikka uistella.kaikkiaan uistelemalla ollut nyt vähän heikkoa kuhan tulo, kalan tai pari reissulla antanut.onkin tullu panostettua viime aikoina jigittelyyn ja tasari pilkintään.parhaat kuhat tulleet näin ja mukavia ahvenoita. mukavaa vaihtelua, kohta alkaa olla 40v kalastusta mittarissa,mukava kun innostuu vielä jostain.huomenna tai lauantaina tarkotus lähteä taas saaristoon, vetästä uistinta ja virvelöidä ynnä.pannukahvia ja nuotio makkaraa.täytyy kirjotella tänne sitten miten meni.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger  - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : Elokuu 20, 2009, 18:02:20 »
Itse tulee kuhaa vedettyä puutossalmenlossin etelä puolelta sotkanselältä. sieltä ollaan muutamia kuhia per reissu saatu. Vieheinä omatekoiset vaaput hopella kyljellä ja sinisellä tai punaisella selällä. Räikeät värit (keltainen) eivät ole toimineet kallavedellä kovinkaan hyvin.

Muutaman kerran olen talvi verkoilla käyny sotkanselällä ja täytyy sanoa että enpä ole mistään niin paljoa kuhia nähnyt saatavan verkoilla. semmosta 1-4kg kuhaa oli parillakin reissulla moottorikelkan reki aivan täynnä ja hauet sekä matikat siihen päälle vielä. Ei ainakaan kalasta pitäs olla tuolla selällä pulaa. Lahna verkoissa oli 1-3kg lahnoja n. 50-60kpl ja pari yli 5kg haukea.
Jottei nyt tulis sitten haukkuja kuhan verkkokalastamisesta talvella niin verkot ei olleet minun olin vaan mukana. Tästä on aikaa muutama vuosi.
Näin kesäisin kuulema tulee myös isoja haukia(yli 5-10kg) kuhanuistelun lomassa.

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Jerk

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Elokuu 31, 2009, 18:52:14 »

Muutaman kerran olen talvi verkoilla käyny sotkanselällä ja täytyy sanoa että enpä ole mistään niin paljoa kuhia nähnyt saatavan verkoilla. semmosta 1-4kg kuhaa oli parillakin reissulla moottorikelkan reki aivan täynnä ja hauet sekä matikat siihen päälle vielä. Ei ainakaan kalasta pitäs olla tuolla selällä pulaa. Lahna verkoissa oli 1-3kg lahnoja n. 50-60kpl ja pari yli 5kg haukea.
Jottei nyt tulis sitten haukkuja kuhan verkkokalastamisesta talvella niin verkot ei olleet minun olin vaan mukana. Tästä on aikaa muutama vuosi.
Näin kesäisin kuulema tulee myös isoja haukia(yli 5-10kg) kuhanuistelun lomassa.

Hyvän kalapaikan maineessahan tuo sotkanselkä on... tänä kesänä 14kpl yli vitosen haukia. Suurimmat 8.6kg 8.5kg ja 7.8kg. Muutama 2-3kg kuhakin ollaan saatu, mutta ne todella suuret kuhat on kateissa. Huhu kertoo että taimenia ja järvilohiakin saaneet mukavasti uistelemalla, mutta ei ole meidän veneeseen vielä eksynyt. Pitää syksymmällä pyhittää muutama reissu tilanteen korjaamiseksi :roll:
Talviverkoilla tosiaan joskus saaneet hirmu saaliita(en minä mutta muut :-D). uistelemalla kuhan löytäminen on tuollakin selällä melko haasteellista. Tiedä sitten onko vika miehessä vai missä, mutta kuhattomiakin reissuja ollaan tehty.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2009, 18:58:09 kirjoittanut Jerk »

kalastin

• Profiili
« Vastaus #11 : Syyskuu 01, 2009, 12:03:21 »
Sunnuntai-iltana (30.8.) nousi vielä uistellen kuha (1210g) Hakusessa oli haukea, mutta en valita... ;0)  Nappas pilvibomberiin Pintaveden lämpö oli 16,4c

AMi

• Profiili
« Vastaus #12 : Kesäkuu 08, 2012, 08:43:45 »
No joko on tullut etelä-Kallavedeltä kuhia uistelemalla?

bowser

• Profiili
« Vastaus #13 : Kesäkuu 08, 2012, 11:25:05 »
Tällä viikolla tullut kolme kertaa jo käytyä Kallavedellä uistelemassa, ei kuhista vielä merkkiäkään. Uistelen tosin pääosin pinnasta.

Jerk

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : Kesäkuu 23, 2012, 12:40:57 »

toinen reissu tälle kesälle antoi jo muvasti kalaa. karikon päältä kahden metrin vedestä.

esukki

• Profiili
« Vastaus #15 : Kesäkuu 24, 2012, 12:13:32 »
Käväsimpä minäkin eilen illalla kallaveellä siimoja oikomassa.Hirviselän laidalla saarten välit kolusin ja välillä selkävesilläkin,vaan tyhjäreissu tuli tällä kertaa.Kaiku näytti kalaa olevan hyvin liekkö navakka ja vilponen koillistuuli vieny syöntihalut.Viikon päästä alkais kesäloma muikkuverkot järveen.Onkos kukaan verkottanut muikkua eteläkallaveellä.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>