Chat

Kirjoittaja Aihe: Mitä tarkoittaa:"Myydään parhaan tarjouksen perusteella" ?  (Luettu 3849 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pete

• Global Moderator
    • Profiili
    • http://www.stcroixrods.com/
Elikkä, kun myynti-ilmoituksessa lukee näin: "Myydään parhaan tarjouksen perusteella", se ainakin minun järkeilyn mukaan tarkoittaa sitä, että myyjä myy tavaran parhaalle tarjouksen tekijälle. Kun ei ole ilmoitettu mitään hintarajaa tai lähtöhintaa.

Jos esimerkiksi joku myy vapa, kela ja siima-settiä, ja toteaa:"Myydään parhaan tarjouksen perusteella", tarjouksia tulee ja vaikka 90 euron tarjous on paras. Onko myyjän myytävä tämä tuote tarjoajalle, vaikkakin setin todellinen arvo olisikin vaikka nyt sitten 220 euroa ?
Joskus myyjä heittää asiaan kommentin, että on tarjottu kuitenkin enemmän, vaikka todellisuudessa näin ei olisi edes tapahtunut. Siksi olenkin kysynyt usein, että milloin on tarjouksien viimeinen jättöaika, ja samalla pyytänyt että tarjoukset olisivat näkyvillä, ettei tällaiseen ns.vedätykseen olisi mahdollisuutta.

Mutta kysynkin kuten aloituksessani: Elikkä, kun myynti-ilmoituksessa lukee näin: "Myydään parhaan tarjouksen perusteella", se ainakin minun järkeilyn mukaan tarkoittaa sitä, että myyjä myy tavaran parhaalle tarjouksen tekijälle. Kun ei ole ilmoitettu mitään hintarajaa tai lähtöhintaa.
Onko näin, vai miten asia tulisi tulkita ?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2010, 18:21:28 kirjoittanut Pete »

Don Miguel

• Profiili
    • Sähköposti
Vs: Mitä tarkoittaa:"Myydään parhaan tarjouksen perusteella" ?
« Vastaus #1 : Huhtikuu 03, 2010, 18:19:01 »
Näinhän se on minunkin oikeustajun perusteella -paras tarjous on paras tarjous. Tosin jos tuollaisen "Myydään parhaan tarjouksen perusteella" ilmoituksen jättää, tulisi tarjouksien antamisessa olla selvä takaraja. Tämän takarajan jälkeen suurin tarjottu tarjous on voittaja, ja saa lunastaa tuotteen tarjotulla rahamäärällä. Ja kyllähän nuo edelliset tarjoukset on hyvä nähdä, ettei myyjällä vahingossakaan kävisi kiusaus etsiä sitä suurempaa saalista.

Peten kirjoituksesta on tulkittavissa, ettei tämä ole pelkästään hypoteettista pohdintaa vaan joku tosiaan myy tuolla jossain kyseisellä tavalla. Sitä en tiedä, onko näin tehty Kalassa.netin kauppahallissa, vai muualla. Jos tosiaan tuollainen ilmoitus on kauppahallissa, ei sitä liene vaikea poistaa moderaattorien valtaoikeuksilla.
Ja jos on, jotain on pielessä kun ei tuollaista saada pois sieltä myynti-ilmoituksista. Sääntöjen puutetta selvästi -tuollaiset ilmoitukset pitäisi kieltää, jos ei ole noita edellisiä tarjouksia ja takarajaa ilmoituksessa.
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger  - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Huhtikuu 03, 2010, 18:41:30 »
Lainaus
ei sitä liene vaikea poistaa moderaattorien valtaoikeuksilla

Ei onnaa mode oikeuksilla poistaminen kauppahallista.
Tai joillakin modeilla on tuohonkin oikeus, mutta kaikilla ei ole. Ihan vaan näin sivusta huutelen.

No periaatteessa "Paras tarjous" voi myyjän mukaan olla vaikka se toiseksi suurin, mutta siinä tapauksessa myyjällä ei ole kaikki inkkarit kanootissa.
Tosin Jos ei ole tosiaan mitään hintavarausta niin paras on minun käsityksen mukaan se viimeisin huuto/korkein tarjous. Eli myyjän pitäisi myydä silloin sillä hinalla mikä parhaassa tarjouksessa näkyy.

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Don Miguel

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Huhtikuu 03, 2010, 19:00:59 »
Lainaus
ei sitä liene vaikea poistaa moderaattorien valtaoikeuksilla

Ei onnaa mode oikeuksilla poistaminen kauppahallista.
Tai joillakin modeilla on tuohonkin oikeus, mutta kaikilla ei ole. Ihan vaan näin sivusta huutelen.

Eli tässä kohtaa lienee parannuksen paikka?

Pete

• Global Moderator
    • Profiili
« Vastaus #4 : Huhtikuu 03, 2010, 19:05:38 »
Myyntipalstoja on netissä useampia....
Ihan vain ajattelin hieman kyseenalaistaa tätä "Myydään tarjousten perusteella" myyntisysteemiä, ja sitä mitä tuo lause kenellekkin tarkoittaa.
Usein myyjä tajuaa vasta sitten mitä on tullut luvattua, kun pitäisi tosiaan sillä "parhaalla tarjouksella" tavarasta luopua.

Don Miguel

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Huhtikuu 03, 2010, 19:15:49 »
Myyntipalstoja on netissä useampia....
Ihan vain ajattelin hieman kyseenalaistaa tätä "Myydään tarjousten perusteella" myyntisysteemiä, ja sitä mitä tuo lause kenellekkin tarkoittaa.
Usein myyjä tajuaa vasta sitten mitä on tullut luvattua, kun pitäisi tosiaan sillä "parhaalla tarjouksella" tavarasta luopua.

Sehän on sitten ostajan (Peten?) päätös jättää tuollaiset tarjoukset omaan arvoonsa. Jos joku kauppapaikka tuollaisen hyväksyy, henkilökohtaisesti alkaisin katselemaan toista sivustoa täyttämään tarpeeni. Itse ostelen kaiken tarvittavan ihan vain kaupasta. Erikoisliikkeistä siinä tapauksessa, jos ei muualta löydä. Eipähän tule yllätyksiä tavaran laadun, hinnan tai lähetyksen kanssa.

Niin ja jos palataan vielä noihin kauppahallin systeemeihin. Jos tuollaista "kyltyyriä" alkaa siellä puolella ilmestymään, kannattaa se aika äkkiä kitkeä pois. Ei ole mukavaa kenellekään törmätä tuollaisiin ilmoituksiin. Ja ei kai se huonosta ole jos jokainen aktiivisempi modulaattori noita ilmoituksia pystyy kauppahallista poistamaan? (rankka offtopic jo, mutta melkein asiaa)

Pete

• Global Moderator
    • Profiili
« Vastaus #6 : Huhtikuu 03, 2010, 19:27:52 »
Minä en ole Don ostamassa mitään, vaan, kuten sanoin, kyseenalaistamassa puheena olevan tyylistä kaupankäyntiä. Ihan yhtälailla olen vastaan ostajia jotka ilmoittavat näin: "Mä ostaisin ton jos mulla olis rahaa", mitä vittua myyjä tekee tuollaisella tiedolla ?
Myyjä yleensä myy sille kenellä on sitä rahaa riittävästi ostaakseen myytävän tuotteen. Ei myyjää kiinnosta ostaisitko sitten jos sulla olis rahaa, ostaisit varmasti paljon muutakin jos sulla olis rahaa...

Yritin herätellä samalla keskustelua siitä, miten myynti/osto/vaihto-ilmoituksia kannattaa tehdä, ja kuinka monella eritavalla niitä loppujen lopuksi voi tulkita.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2010, 19:29:58 kirjoittanut Pete »

Don Miguel

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Huhtikuu 03, 2010, 21:30:12 »
Minä en ole Don ostamassa mitään, vaan, kuten sanoin, kyseenalaistamassa puheena olevan tyylistä kaupankäyntiä.

Juu. En mie pahalla. Kunhan piiloviduilin samalla tavalla kuin esikuvani Pete joskus täällä kalassa.netin keskusteluissa :-P

Ja kuten mainitsin, kyseenalaistan minäkin tuollaisen kaupankäynnin. Ei siihen voi oikeastaan mitenkään muulla tavalla itse vaikuttaa, kuin jättää huomioimatta tuollaiset ilmoitukset. Ja tietysti jos on sen verran vallankahvassa, poistaa tuollaiset ilmoitukset ja kertoa ostajalle, mistä syystä ostoilmoitus on poistettu. Jos sitten alkaa himoitsemaan kyseistä myynti-ilmoituksen settiä ihan tosissaan, hankkii sen jostain varmemmasta ostopaikasta.

Ihan yhtälailla olen vastaan ostajia jotka ilmoittavat näin: "Mä ostaisin ton jos mulla olis rahaa", mitä vittua myyjä tekee tuollaisella tiedolla ?
Myyjä yleensä myy sille kenellä on sitä rahaa riittävästi ostaakseen myytävän tuotteen. Ei myyjää kiinnosta ostaisitko sitten jos sulla olis rahaa, ostaisit varmasti paljon muutakin jos sulla olis rahaa...

Heh. Tuollaisen viestin yleensä saa 10-13v kalastajan aluilta, jotka yrittävät täydentää omia kalastusvälinevarastojaan. Voihan myyjä noissa tapauksissa pohdiskella, että ainakin mielenkiintoa riittää kyseisen tuotteen ostoon - todennäköisesti se kiinnostaa sitten myös ostajia, joilla sitä rahaa riittää. Täällä Interwebissä riittää kaikennäköistä kirjoittelijaa ja osa heistä joskus yrittää ostaa/myydä jotain. Silloinhan noita ihmeellisyyksiä alkaa ilmenemään. Siinäpähän ilmoittelevat "korkein tarjous voittaa" tai "ei riitä raha, muuten ostaisin". Ne täytyy vaan jättää tosiaan omaan arvoonsa (huomioimatta) ja kiinnittää huomionsa niihin järkevämmin muotoiltuihin ilmoituksiin tai viesteihin. ("Korkein tarjous voittaa, ilmoitusaika päättyy 3.4.10 klo 21", tai "Minua kiinnostaa, ostan pois.")

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>