Chat

Kirjoittaja Aihe: Vaapputarvikkeita hankkimassa. Mitkä maalit, ruiskut, lakat? Kysy täällä!  (Luettu 57794 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Meetvursti

• Kestomakkara
    • Profiili
    • MJ-Vaaput
    • Sähköposti
Vedetää nyt kolmaski vaihtoehto peliin eli sama mitä tossa edellisellä sivullaki mainostin,
http://samfishing.fi/kauppa/product_info.php?cPath=42_93&products_id=172
Hyvä perus ruutta, voittaa kolinapurkit mennen tullen..

ratu

• kalassa kelillä kuin kelillä.
    • Profiili
    • Sähköposti
Noniin herätetäämpä tämäkin keskustelu!

Oon hankkimassa Badger 150-7 professional kit kynäruisku setin onks toi tarpeeks hyvä näin aloittelijalle  :roll:?

Sit täs ois lista mitä muita tarvikkeita ostan. (Hihkaskaa jos jotakin puuttuu tai kannattaako vaihtaa toiseen)!

Badger kynäruisku 150-7 professional kit
maaleiksi: CAB Effect kulta,CAB Coat vihreä ja CAB Kameleontti Purple Haze sekä pohjamaaliksi CAB Coat valkoinen

Asetonia tai tinneriä (maalien ohentamiseen) (kumpiko)?
CAB vaappulakka hard tai regular (kumpiko)?
Foliot, runkolangat, silmät, uistinrenkaat, uintilevyt
Liimaa runkolangan kiinnittämiseen
Vaappuaihioita n. 20-30 kpl
Metalli kidettä 10g pussi

Näillä mun mielestä pitäis pärjätä ja meinaan siis tehdä n. 20-30 vaappua että pitäiskö nuo materiaalit riittää vai mitä lisää  :-P?

Elämää ilman kalastusta??

sambba

• Probi edellä puuhun
    • Profiili
    • Sähköposti
Meinaatko siis tehdä vain 20-30 vaappua vai enemmän myös tulevaisuudessa? Jos teet vain nuo 20-30 ruiskuksi suosittelen nh200 käytät ihan turhaan rahaa ja aloittelijalle kelpaa tuo ihan hyvin(kokemusta on tuosta ruutasta , ihan kelpo peli) jos taas teet enemmän tulevaisuudessa osta sitten tuo mitä meinasit . ( itellä on tuo 150-7 myös)  sitten onkai sulla hengitys suojainja joku tila missä maalata noilla cabeilla? Jos ei niin suosittelen greatexin vesiohenteisia maaleja . Jep ota gab regular,tuosta asetonista ja tinneristä en tiedä mutta suosittelen asetonia?? Silmät kannattaa maalata itse tekemällä esim naulalla,tulitikulla,topsipuikolla yms. Painaen. Itse teen ainakin aihiot itse on vissiin myös halvempaa ja mukavampaa kun saa tehdä millasia haluaa.. Niin no sanoinkin jo mutta maaleja lisää ettei tartte tehä vaan yhden värisiä vaappuja.  :-)

ratu

• kalassa kelillä kuin kelillä.
    • Profiili
    • Sähköposti
Juu kyllä mä jatkossakin noita väsäilen, nyt sitä vaan et moneenko vaappuun nuo maalit ja muut välineet riittävät ettei tarvii heti perään tehä uutta tilausta. Jos oot sambba kokeneempikin vaapun tekijä niin voisit kertoa paljonko jokaista lajia tarvii et menis kaikki "raaka-aineet suurin piirtein tasan". ja nyt aluksi teen siis n. 30-40 vaappua.
Elämää ilman kalastusta??

sambba

• Probi edellä puuhun
    • Profiili
    • Sähköposti
No ehän mää nyt mikään hirveen kokenu oo mutta oppinu jonku verran näitä väsätessä ja täältä foorumilta. Mutta niitä maaleja kannattaa ottaa enemmän värejä ja erilaisena kuulto,coat yms. jaja tommossella createx pullolla mitä mulla on tekee semmosen 50 vaappua suunnilleen, riippuu väristä ja kusaseeko maalaus :-D  ja cab litra riittää ainaki tohon 50 5-10 senttiseen vaaputtimeen. N oista rautalangoista en ossaa sanoo kun en ite sitä samfisun lankaa käytä kun on mielestäni huonoa , mulla on  jostai honkkarista ostettua ruostumatonto 1 millistä lankaa joka toimii mielestäni paljon paremmin.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
Nyt on alkanut tämä uistinten valmistus kiinnostamaan vähän enemmän. Mitä kaikkea tarvitsisin alkuun? Mistä saa tilattua kaiken tarvittavan? Jos joku jaksaisi niin tähän voisi linkin jollekin sivustolle laittaa ja suositella sieltä hyviä tuotteita aloitukseen. Hintaa saisi olla mielellään alle 250 euroa.
Verkko on joukko reikiä jotka on sidottu narulla yhteen.

Jaza

• S-joen vaapun takoja
    • Profiili
http://www.samfishing.fi/kauppa/

tuo 250 palaa sitten yllättävän nopeasti kun ruksit tavaraa ostos koriin.

suosittelisin cabin lakkaa ja maaleja.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 29, 2013, 23:33:49 kirjoittanut Jaza »

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
Katselin tätä sivustoa ja nyt tiedän mitä ehkä olen tilaamassa. Tilaan ehkä CAB-lakkaa 1 litran. Kannattaako ostaa hard vai regular? Sen lisäksi tuolta ehkä CAB-maalia, mallia coat, peittomaali. Tätä ehkä viisi pulloa. Sitten lisää.... Olisin tilaamassa runkolankaa, tarrasilmiä, koukkuja, uistinrenkaita ja uintilevyjä. Minkä kokoisia näiden kannattaisi olla kun en yhtään tiedä? Etenkin uintilevyjen kanssa ongelma että minkä kokoisia ja mallisia? Tarkoitus olisi väsätä 7-13 cm haukivaappuja ja pieniä ahvenvaappuja. Mitä mieltä olette näistä, pääsisikö näillä jonkinlaiseen alkuun? Myydäänkö tällä sivustolla jotain vaapuntekoon soveltuvaa puuta kun en itse nähnyt? Olisin kiinnostunut tekemään aihiotkin itse enkä haluaisi ostaa valmiita aihioita. Jotain kyllä varmaan unohtui kysyä mutta kysyn jos tulee mieleen. Toivottavasti joku saisi tästä jotain selvää ja osaisi auttaa.

Jaza

• S-joen vaapun takoja
    • Profiili
Regularia käytän itse ja kokemusta ei ole hardista. Maaleista han hyvä ottaa esim keltainen punainen sininen ja musta niillä saa jo kokeiltua maalattua jos ei uskalla heti ostaa enempää.
Itse hain puun puukeskuksesta (balsaa) ja runkolankana käytän haponkestävää tig lankaa jota saa hitsaustarvikeliikkeistä.
sitten uintilevyistä saat paljon tietoa kun otat kaupan uistimia käteen ja katsot vähän mallia  ja loput kokeilujen kautta voittoon.

löytyykö kynäruisku? jos ei niin siihenkin sain itse palamaan jo yli 200 kun 100€ ruiskuun 100€ 25litran kompuraan ja 40€ paineensäätimeen/vedenerottimeen. Tietenkin tästä löytyy halvempi ratkaisu mutta köyhällä ei ole varaa ostaa halvinta. Älä osta alapuolisella säiliöllä olevaa ainakaan jos ruiskun ostat, itse ainakin kiertäisin kaukaa.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
Kompura olisi jo valmiina, olisiko suositella tuolta samfishingin sivuilta mitään kynäruiskua ja paineensäädintä/vedenerotinta? Ajattelin tilata runkolangan tuolta samfishingin sivuilta ja siellä on paksuusvaihtoehtoina 0,6, 0,8 ja 1,0. Mikä näistä kannattaa valita?

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
0.6 vaapuille 2-5cm, 0.8 vaapuille 5-10cm ja 1.0 sitä isommille.. karkeasti ottaen noin.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

vaaputin

• Profiili
    • Sähköposti
Ite laitan sitä millistä yli 5cm vaapuille kestää sitten ne isommatki.Ruiskuksi kaksvaihe ruuta eli samfishingiltä 150-7 tai 360-7.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
Eli 0,8 olisi hyvä runkolangaksi jos tekisi suunnilleen 4-12 cm vaappuja? Tuleeko näiden kynäruiskujen mukana mitään käyttöohjeita kun en tiedä yhtään miten kuuluisi käyttää tai edes virittää toimintakuntoon? Mitä nämä neulat ja kärkiosat ovat kun tuossa 150-7 lukee että mukana tulisi näitä erikokoisina? Mitä ovat kaksi erikokoista värikuppia ja alakuppi? Tuossa vielä muistutetaan ostamaan lisää lasipurkkeja eli mitä niillä tekee? Kuten kysymyksistä huomaa en tiedä kynäruiskuista mitään saati sitten mistään vaapunteosta  :-)

vaaputin

• Profiili
    • Sähköposti
0,8 on ihan hyvää 4-10cm vaapuille. Isommille sitten jo 1.0. Sitten siitä kynäruiskusta...... Neulat ja kärkiosat ovat sitä varten jos esim. haluat maalata isompia pintoja vaihdat isomman neulan ja kärkiosan. Kaksi eri kokoista värikuppia tarkoittaa, että värikupit mitkä laitetaan ruiskuun ovat erikokoisia.Eli isompaan mahtuu enemmän maalia, jos maalaat isoja eriä vaappuja. Alakuppi on se mikä kiinnitetään ruiskun alapuolelle ja siellä on maalit ja kun alat maalaamaan maalit tulee sieltä.Mitä enemmän on lasipurkkeja sitä vähemmän tarvitsee pestä aina kun vaihtaa väriä.   
eli siis lasipurkki, värikuppi ja alakuppi on sama asia. :-)

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
Täytyykö lasipurkkien olla jotain erikoisvalmisteisia vai kelpaavatko ihan tavalliset? Miten nämä käyttöohjeet, tuleeko mukana vai joutuuko opettelemaan esim. YouTubesta?

vaaputin

• Profiili
    • Sähköposti
Samfishingiltä saa badgerin ruiskuihin lasipurkkeja. Käyttöohjeet Tulee mukana.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
Ok, suurkiitokset kaikille jotka ovat vastailleet kysymyksiini  :-)

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
Luin tuossa hieman ja silmään osui että maaleja ja lakkoja täytyisi ohentaa jotenkin? Saako tuolta samfishingin sivuilta jotain ohenninta?

vaaputin

• Profiili
    • Sähköposti
Ohenteeksi maaleille käy asetoni. Itse olen käyttänyt maalien ja lakkojen ohentamiseen ohenne 8:aa. Ohennetta ei saa samfishingiltä. Siis jos olet cabeja ostamassa? Minun mielestä lakkaa ei tarvitse ohentaa paljoa, joskus en ohenna ollenkaan.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
Joo cabeja olen ostamassa. Mistä tätä ohenne 8 saa?

vaaputin

• Profiili
    • Sähköposti
Itse olen ostanut puuilosta. Onkos teidän lähellä puuiloa, jos on niin sieltä kannattaa kysästä.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
Ei oo lähellä mutta jos pääsen käymään niin saako sitä sieltä jos kysyy vaan että "löytyykö teiltä ohenne 8?"

vaaputin

• Profiili
    • Sähköposti
Missäs puuilossa ajattelit siis millä paikkakunnalla ja saahan sitä tilaamalla esim. vaapputarvike.fi

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
Ehkä Lappeenrannassa, taitaa olla tietääkseni Haminaa lähin puuilo. Jos sieltä ei löydy niin tilaan sitten tuolta. Tämä ohenne siis käy lakkaan että maaleihin? Missä suhteessa itse olet laittanut ohennetta?

vaaputin

• Profiili
    • Sähköposti
Käy maaleihin ja lakkaan. Maaleihin 30-50% ja lakkaan 10-20%.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
Ok, paljon kiitoksia  :-) Enää puuttuisi "hieman" rahaa ja vanhempien suostumus näihin hankintoihin  :-)

vaaputin

• Profiili
    • Sähköposti
Ja kannattaa ostaa enemmän kuin yksi purkki, Kun kerran nuin kaukaa meinaat hakea. Meinaan vaan että kuluu aika paljon tuota, kun ruiskukihan pitää tolla puhistaa.

Jaza

• S-joen vaapun takoja
    • Profiili
ja muista käyttää hengitys suojainta a2p3

vaaputin

• Profiili
    • Sähköposti
Jep ei niitä myrkkyjä kannata itseensä imeä!

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
Mistä näitä hengityssuojia saa hankittua? Koko ajan tulee lisää hankittavaa :-)

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>