Chat

Kirjoittaja Aihe: Viehekotelo siistiksi!  (Luettu 9208 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ohyeahiguess

• Jigit - paras ja nopein tapa saada appuraa kuhaa!
    • MSN Messenger  - ohyeahiguess@hotmail.com
    • Profiili
    • KalaMakasiini
    • Sähköposti
Viehekotelo siistiksi!
« : Kesäkuu 28, 2010, 02:56:07 »
Ehkä vähän turhamainen mutta..

Jigit ja lipat sekaisin? Tässä hyviä ohjeita miten saa pakin järjestykseen..

1. Kaada koko pakin sisältö jollekkin alustalle missä voit käsitellä uistimia..

Eli heti ensiksi kannattaa selvitellä koukkuja toisistaan ja pätkiä ylimääräiset siimanpätkät pois kaatamalla kaikki uistimet mitä pakistasi löytyy jollekkin alustalle, esim lautapelen kannelle.

2. Tee pakkiisi selvä järjestys asettamalla välilevyjä halusi mukaan..

Seuraavaksi kannattaa laittaa pakin mukana tulleet välilevyt haluamiinsa väleihin. Itse laitan niin, että laitan ylimpään lokerikkoon vain yhden välilevyn keskelle. Jaan ne niin, että toiselle puolelle tulee jigitoukkia ja toiselle kalajigejä. Tosin tässäkin voi toimia miten haluaa.. Lajittelin myös alkuun Jigipäät omaan osastoonsa.

3. Seuraavaksi kuhinkin osastoon yksi kutakin..

Kannattaa tehdä tämä tilanne vähän omien uistimien mukaan.. Jos sinulla on eniten jigitoukkia, lippoja, tai lusikoita niin laita jokaiseen lokeroon alkuun yksi, niinkuin minä olen tehnyt tässä kuvassa jigitoukilleni. Alimmat lokerot ovat sitten niille, mitä minulla jigitoukkia vähemmän.

Tuosta alan laittamaan jokaiseen lokeroon missä on jigi yhden kerralla, kunnes kaikki jigit ovat paikoillaan ja alustassa mihin koko pakin sisältö on kipattu on vain lusikkoja ja lippoja..
Lopputulos omalta osaltani jigien puolesta on tälläinen..

4. Lusikat ja lipat paikoilleen..

Kun alustassa on vain lusikoita ja lippoja jäljellä, niin ne voi laittaa alimpaan osioon, jossa on laitettu 2 välilevyä, eli alimmassa osiossa on 3 lokerikkoa: 1 lusikoille, 1 lipoille ja 1 lukkoleikareille, koukuille, painoille jne.

Siinä on koko kokonaisuus valmiina.

Jos pakin pohjalla pyörii jigien lippoja, lukkoleikareita, koukkuja, painoja yms. pientä, niin kannattaa laittaa ne vaikkapa vanhaan pieneen ongenkoukkupussiin, josta ne eivät lähde karkaamaan..

Esimerkki..

ja siellä pysyy!

Kalapakkisi on taas järjestyksessä ja valmis uusiin kalareissuihin, joten eikun kalastamaan!!

Jotkut ovat parhaita kalastamaan, jotkut tekemään jigejä, jotkut pelamaan ProPilkkiä. Mutta mä en ole missään hyvä - pitäähän jonkun olla hyvä huonoudessakin.

Pike

• Profiili
Vs: Viehekotelo siistiksi!
« Vastaus #1 : Kesäkuu 28, 2010, 03:20:42 »
Tuossa jutussasi simään iski tuo, kun sinulla on jigit sikinsokin, kun yleensähän jokaiselle värille oma lokero.

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger  - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Viehekotelo siistiksi!
« Vastaus #2 : Kesäkuu 28, 2010, 08:06:29 »
Tuossa jutussasi simään iski tuo, kun sinulla on jigit sikinsokin, kun yleensähän jokaiselle värille oma lokero.

Tuossa on kyllä se pointti, että eriväriset jigit saattavat ottaa väriä toisistaan. Siksi suositellaankin laittamaan väri väriin. Mutta saattaahan tuossa käydä niinkin, että noin tulee mitä mielenkiintoisempia väriyhdistelmiä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2010, 08:08:37 kirjoittanut Kipster »

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>