Chat

Kirjoittaja Aihe: Hyviä vaappu/lusikka ehdotuksia turun saaristoon!  (Luettu 4283 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ohyeahiguess

• Jigit - paras ja nopein tapa saada appuraa kuhaa!
    • MSN Messenger  - ohyeahiguess@hotmail.com
    • Profiili
    • KalaMakasiini
    • Sähköposti
Hyviä vaappu/lusikka ehdotuksia turun saaristoon!
« : Heinäkuu 12, 2010, 23:44:52 »
En oikein tiedä millä värillä ja minkä kokoisella uistimella saa turun saaristosta haukea tai kuhaa.. muutaman hauen olen saanut, mutta kuha hakusessa?? Sitäkin olisi mukava saada näin kotivesiltä, kun kyllä mökkijärveltä sitä irtoaa ihan himona!

Lusikka kokoelmani, jotka omistan.. :

Saa ehdottaa hyviä uistimia noista ylhäältä hauel ja kuhal.. :)

Vaappu kokoelmani, jonka omistan.. :

¨
Noistki saa ehdottaa samaa.. :)

Luulisi nyt että mulla on ees joku hyvä uistin hauel/kuhal.. :=

Kiitos auttavia!!
Jotkut ovat parhaita kalastamaan, jotkut tekemään jigejä, jotkut pelamaan ProPilkkiä. Mutta mä en ole missään hyvä - pitäähän jonkun olla hyvä huonoudessakin.

pjk

• Vieras
Vs: Hyviä vaappu/lusikka ehdotuksia turun saaristoon!
« Vastaus #1 : Heinäkuu 13, 2010, 22:00:23 »
Eiköhän noilla kalan makuun pääse. Hauelle ovat ehkä kooltaan vähän alakanttiin, mutta näin kesällä ja peruskalalle varsinkin tuo lusikkaosasto on aivan käyttökelpoista tavaraa.

Kuhaa varten hommaisin pari kourallista toukka- ja kalajigejä kooltaan 4 – 5 tuumaa.

--pikeye

ohyeahiguess

• Profiili
    • KalaMakasiini
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Heinäkuu 14, 2010, 00:03:51 »
Eiköhän noilla kalan makuun pääse. Hauelle ovat ehkä kooltaan vähän alakanttiin, mutta näin kesällä ja peruskalalle varsinkin tuo lusikkaosasto on aivan käyttökelpoista tavaraa.

Kuhaa varten hommaisin pari kourallista toukka- ja kalajigejä kooltaan 4 – 5 tuumaa.

--pikeye

ok, kiitos vinkistä.. Tiedätkö mitä vaappuja, mitä merkkiä tai minkä mallisia kannattaa suosia.. Vetouistelen..
Jotkut ovat parhaita kalastamaan, jotkut tekemään jigejä, jotkut pelamaan ProPilkkiä. Mutta mä en ole missään hyvä - pitäähän jonkun olla hyvä huonoudessakin.

pjk

• Vieras
« Vastaus #3 : Heinäkuu 14, 2010, 01:57:01 »
Vetovaapuiksi hauelle ovat yleispäteviä noin 12 – 18 cm kelluvat kalikat. Uintilevyn mallilla on merkitystä silloin, jos on tarkoitus saada vaaput tiettyyn syvyyteen ilman apupainoja. Muutoinhan voi käyttää siimapainoa vieheen edessä.

Jos nyt pitäisi mainita (paikkoja tuntematta) jotain perusvarmoja vaappumerkkejä, niin 3 – 5 metriin sukeltavat Nils Master Invincible, Rapala Magnum (muovisella uintilevyllä, valmistus lopetettu mutta niitä löytää vielä helpolla) ja Karikko. Matalaan alle 3 m veteen sopii vaikkapa Bomber Long A.

Kuhaa tulee noilla samoilla vaapuilla, mutta vieheen keskikoko voisi olla hieman pienempi, esim. 10 – 15 cm. Varta vasten kuhavaapuiksi sopisivat hyvin vaikkapa Jesse, Rapala Shad Rap DR ja Original.

--pikeye  
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2010, 02:00:46 kirjoittanut pikeye »

ohyeahiguess

• Profiili
    • KalaMakasiini
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Heinäkuu 14, 2010, 15:47:41 »
ok, kiitos taas ohjeistuksesta. :) Tänään ostin juuri Rapala Jointed 14 cm vaapun ja karikko vaappu minulla onkin, punaisessa värityksessä.

*emppu*

• Profiili
« Vastaus #5 : Elokuu 03, 2010, 17:02:18 »
Samanlaisia vieheitä kun itselläkin. Mutta kyllä noista uittaisin noita lusikoita. 4 vasemmalta. Kroko, jak, proffa ja räsänen ja hyvät värit vielä.
Niillä ne kalat nousevat. Kireitä siimoja!!
Kireitä siimoja.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>