Chat

Kirjoittaja Aihe: Keitele  (Luettu 35178 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

arska87

• Profiili
Keitele
« : Huhtikuu 14, 2003, 19:45:32 »
Kalastaako joku karttuselällä tai lavianselällä?

luolamies89

• Profiili
    • Sähköposti
Re:KEITELE
« Vastaus #1 : Syyskuu 16, 2003, 16:09:55 »
joo kartusista saa isoja ahvenia pilkillä talvella ja veto uistelemalla lohia

Tärppi

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Syyskuu 28, 2003, 12:02:40 »
Karttuselällä on taimenta ja lohta,mutta kelin täytyy olla kohdallaan..Keiteleellä on yllättävän hyvin lohta kallaa,esim Räihänselällä viime syksynä oli joka reissulla lohikaloja kiinni ja suurin lohi 2,9kg tuli marraskuun alussa!
Taidan itse lähteä kohta Ukonselälle uistinta uittamaan. :)

Mika69

• "Asento"-kala
    • MSN Messenger  - mika.lukkarinen@gmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Marraskuu 03, 2003, 09:40:35 »
Mitä tarkoitat kelillä??? jokin tietty tuulensuuntako?
Kalastus on parasta, mitä mies voi kokea housut jalassa!

Deseg

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Huhtikuu 09, 2004, 14:02:22 »
Onko kukaan koskaan saanut mitään/minkäänlaista kalaa keiteleestä, Sumiaisten läheisyydeltä?
Mökki on siinä Sumiaisten läheisyydessä, ja olen kalastanut aktiivisesti nyt ainakin 3 vuotta. On tullut vain muutama pieni ahven(joskus) ja sitten n. 1kg haukia(joskus).
Alkaa menemään jo usko, että järvessä voisi olla edes kalaa. Kertokaahan kokemuksia ja neuvoja, ettei usko kokonaan menisi ;) Monenmoista uistinta on testattu, niin vetouistelemalla kuin heittelemälläkin. Saaliit ovat kuitenkin olleet mitättömät.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #5 : Kesäkuu 17, 2004, 17:07:50 »
ite asun konneveellä mutta käyn sumiaisissa kalalla sillä äitee asuu siä. karttuselältä saa isoa ahventa ja haukea jos vain sää sallii. parhaimmillaan ahvenen syönti on pari tuntia auringonlaskua ennen ja sen jälkeen, myös aikaisin aamulla kannattaa kokeilla :) karttusaaren rannoilta voi iltaisin saada jopa kiloisia kyrmyjä jos on onnea ;) lohia en henkilö kohtaisesti tosin ole saanut mutta paljon ovat tutut kehuneet aluetta. kuhaakin saa joistakin paikoista

Tärppi

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Kesäkuu 18, 2004, 20:11:33 »
Karttuselän puolelta saatu noin viikko sitten 9,2 kg:n järväri!!
Eli, kyllä niitä isomuksia Keiteleessä vielä ui :D

Deseg

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Kesäkuu 23, 2004, 21:45:19 »
Huh, täytyy käydä karttuselällä testaamassa. Se ei olekkaan kaukana mökkistä.

ite asun konneveellä mutta käyn sumiaisissa kalalla sillä äitee asuu siä. karttuselältä saa isoa ahventa ja haukea jos vain sää sallii. parhaimmillaan ahvenen syönti on pari tuntia auringonlaskua ennen ja sen jälkeen, myös aikaisin aamulla kannattaa kokeilla :) karttusaaren rannoilta voi iltaisin saada jopa kiloisia kyrmyjä jos on onnea ;) lohia en henkilö kohtaisesti tosin ole saanut mutta paljon ovat tutut kehuneet aluetta. kuhaakin saa joistakin paikoista

Jos tulee Matilanniemeltä päin, niin kummalla kädellä niitä ahvenia kannattaa käydä narraamassa?
Tai kummalla kädellä se karttusaari on?

Muikkukukko

• Vieras
KEITELE
« Vastaus #8 : Heinäkuu 27, 2004, 19:51:42 »
Karttuselällä parhaita ottipaikkoja järvilohelle ja taimenelle ovat syvät kuopat, joita löytyy esim. ison ja pienten karttusaarten kupeesta sekä ison mäntysaaren vierestä. Iso karttusaari on Pahitunsalmesta tultaessa oikealla edessä. Pienet Karttusaaret ja Iso Mäntysaari vasemmalla.

Osaisiko kukaan kertoa hyviä kuhapaikkoja Keiteleellä?

Tärppi

• Profiili
    • Sähköposti
KEITELE
« Vastaus #9 : Heinäkuu 30, 2004, 00:01:05 »
Kuhaa on Keiteleeseen istutettu vähän joka paikkaan ja saaliita tulee melkein selältä, kuin selältä!
Itse olen parhaat kuhasaaliit saanut Karttusilta, Koivuselältä ja Ukonselän pohjois osista.
Äänekosken lähistöllä on tulevaisuudessa erittäin hyvät mahdollisuudet tulla hyväksi kuha paikoiksi!
Ei voi oikein parasta kuhapaikkaa sanoa, kun tasaista kuhan tuloa on melkein missäpäin vaan :D

Pro Masa

• Profiili
KEITELE
« Vastaus #10 : Lokakuu 03, 2004, 21:37:18 »
Onko kukaan käyny uistinta vetämässä kokonselällä ja jos on ni onko tullu taimenia tai kuhia?

jarper

• Profiili
Keitele
« Vastaus #11 : Elokuu 02, 2008, 01:52:14 »
Onkos muita jotka uittaa siimojaan Keiteleessä, mites on kalaa tänä kesänä tullut? Itse uistelen pääasiassa akselilla Karttuselkä - Kokonselkä ja ei voi saaliilla kovin kehuskella; haukea ja ahventa nyt sen verran että jotakin pannuun saa mutta kuhat ja taimenet ovat loistaneet poissaololla yhtä kartun sattumataimenta lukuunottamatta.

Pere

• Varo perho, tiältä tullaan!
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Keitele
« Vastaus #12 : Elokuu 02, 2008, 09:00:50 »
Itse kalastelen mökillä Karttuselän alapuolella, Kertonselällä. Ei sitäkään saalista kehua, yksi yli 2 kiloinen hauki on suurin vapavälineillä ja katiskalla kaksi kolme kiloista. Ja pannuahvenia jonkun verran. Olen kuullut että Karttuselälle on istutettu nieriöitä, onkohan tämä totta?
Kaikkihan sen nyt tietää, että aikojen alussa ihminen oli kala.

...Jartsa...

• Profiili
« Vastaus #13 : Elokuu 03, 2008, 16:21:40 »
keitele
-Jari-

Toniski

• Profiili
« Vastaus #14 : Elokuu 03, 2008, 17:46:07 »
joo kyllä tuo on ihan totta, että karttuselälle niitä on istutettu, mutta pieniähän nuo ovat... minä uistelen pääasiassa koko alakeiteleen alueella ääneselältä aina matilanselälle asti, mutta kilpailuissa olen muutamia kertoja uistellut myös yläkeiteleen puolella. ainakin omien kokemuksien perusteella yläkeitele on parempi kuin alakeitele, jos saaliista puhutaan. haukea ja ahventa saa alakeiteleestä silloin tällöin kohtalaisesti, mutta joskus tuntuu että vaikka heittäisi 12 vavan haravan perään niin tiukassa on (riippuu paljon tietenkin päivästä) muutamia kuhia olen härkinselältä saanut tänä kesänä, mutta mitään suurempia ei ole kuhien osalta tullut.
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

lahana

• Profiili
Vs: KEITELE
« Vastaus #15 : Kesäkuu 18, 2009, 12:37:19 »
Oon kohta menossa käymään keiteleellä ekaa kertaa sumiaisten lähistölle.Oisko silläpäin mitään hyviä kuha ja taimenpaikkoja ja millä uistimilla kannaattaa kokeilla?

jarper

• Profiili
« Vastaus #16 : Elokuu 12, 2009, 21:18:35 »
Ihme syönti eilen ukkosen jälkeen päällä kartun ja kokonselän maisemissa. Useita isoja ahvenjörriköitä iski uistimiin ja klo kahdeksan jälkeen illalla alkoi punalihaista kiinnostaa minun vaaput. Kolme kirjolohta, painoltaan 1.8 ja 2.5 kilon välillä nostin ylös tunnin aikana - sitten oli lopetettava kun alkoi tuntumaan ryöstökalastukselta... Lieköhän tankkiauto käynyt rannassa vai muuten vain oli lohet saapuneet muikkusyvänteen päälle ruokailemaan..? Ihmetyttää vaan siinä mielessä kun siimoja olen hyvinkin ahkerasti keiteleessä uittanut tänä kesänä ilman isompia mainetekoja ja nyt sitten illassa tulee kalaa enemmän mitä kehtaa ylös ottaa...

kalasa

• MSN Messenger  - tunturi9@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #17 : Elokuu 12, 2009, 21:57:06 »
Ihme syönti eilen ukkosen jälkeen päällä kartun ja kokonselän maisemissa. Useita isoja ahvenjörriköitä iski uistimiin ja klo kahdeksan jälkeen illalla alkoi punalihaista kiinnostaa minun vaaput. Kolme kirjolohta, painoltaan 1.8 ja 2.5 kilon välillä nostin ylös tunnin aikana - sitten oli lopetettava kun alkoi tuntumaan ryöstökalastukselta... Lieköhän tankkiauto käynyt rannassa vai muuten vain oli lohet saapuneet muikkusyvänteen päälle ruokailemaan..? Ihmetyttää vaan siinä mielessä kun siimoja olen hyvinkin ahkerasti keiteleessä uittanut tänä kesänä ilman isompia mainetekoja ja nyt sitten illassa tulee kalaa enemmän mitä kehtaa ylös ottaa...

Kirjolohta keiteleestä :o, ei kovin yleistä? toissaviikolla suovanselältä 50 ja 55cm kuhanjöllikät, ei nekään liian yleisiä....
enhä minä..

jarper

• Profiili
« Vastaus #18 : Elokuu 12, 2009, 22:09:10 »
Kirjolohta keiteleestä :o, ei kovin yleistä?
Ei tosiaankaan ainakaan aikaisemmin ole ollut, sillä tässä ihmettelenkin.. Mieleen tulee että istutuspolitiikka on muuttunut tai sitten joltakin kassikasvattajalta  (onko näitä Keiteleessä?) on päässyt karkulaisia.

kalasa

• MSN Messenger  - tunturi9@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #19 : Elokuu 13, 2009, 23:21:16 »
Eipä riitä järki tajuumaan miks keiteleeseen kirjolohta laitettas esim. taimenen sijaan. luulis että karkulaisia jostain, sattuuhan noita.
enhä minä..

Rautuseppo

• Profiili
« Vastaus #20 : Lokakuu 15, 2009, 18:13:27 »
Kertokaas, minkälainen on tilanne keiteleellä? Olen lähdössä sinne tuulastamaan viikon päästä ja hieman askarruttaa että jokohan nuo jäät ehtivät sotkea suunnitelmani. Ovatko rantavedet lehdistä puhtaita ja miten veden lämpötila? Käsittääkseni ajan pitäisi olla suhteellisen otollinen atraimen uitolle, mutta ettei vaan olosuhteet pääse sotkemaan reissua...

Tonnimiäs

• Profiili
    • Tarvaisen vaappu ja vehje
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : Lokakuu 15, 2009, 18:31:51 »
Eip oo vielä ainakaan omalle kohalle osunu jäätyneitä vesiä Keiteleellä (Pohjois-Keiteleellä) vastaan. Tiiä sitten ensi viikosta mutta tuskinpa paljon enempää on kuin ohut riite. Rannatkin on vielä ihan puhtaita suurimmaks osaks mutta jotkin tyynet lahdet on täynnä lehteä mikä nyt ei kalastusta suuremmin haittaa...Tuuli pitää jäät poissa vielä pitkään vaikka yöpakkasia on jo kovasti eikä päivälläkään lämpö nouse pitkästikkään plussan puolelle.

Piähhän atrain työläänä.

Fisumees

• FISH
    • Profiili
Keitele
« Vastaus #22 : Marraskuu 14, 2010, 14:40:29 »
Elikkä tänne kaikenlaista asiaa keiteleestä. Esim reissuraportteja ja myös keiteleestä laskevien ja nousevien koskien saalista.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2010, 15:01:54 kirjoittanut Mikko_-Procyon- »
Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.
Minun blogini osoite: http://www.kalassa.net/fisumees/

perho-poika

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : Helmikuu 16, 2012, 20:51:36 »
Joko on foorumin väki käynyt Ylä-Keiteleellä pilkillä? Tuttu kertoi saaneensa Karttusista isoja ahvenia tuossa tammikuun lopulla, joten kalaa ilmeisesti olis tarjolla. Itse lähen vasta tuossa helmi-maaliskuun vaihteessa sinne ylemmäs ahvenen perään  :-)

File

• Han gillar att pimpla
  • Täytyyhän tästä jotakin nousta...
    • Profiili
« Vastaus #24 : Helmikuu 23, 2012, 15:28:14 »
26.2.2012 TAI 4.3.2012 LAINAN MUISTOKISA, YLEISET PILKKIKILPAILUT
Kilpailun järjestäjä: Ylä- Keiteleen Koukku ry
Kilpailupaikka: Viitasaari, ABC: ranta
Kilpailuaika: 10.00-14.00, siirtymät 30 min
Kilpailukala: Ahven
Sarjat: Miehet, Miesveteraanit 60v, Naiset, Naisveteraanit 60v, Nuoret alle 14v ja 18v
Tuollainen kisa olisi tarjolla ensi sunnuntaina. Toivoisin että tulisin nuorten sarjaan haastajia. Hieman tylsää tulee yksin vedellä, kun tietää että voittaa varmasti.

Survari

• Punainen surma
  • Kalassanet Ry jäsen
    • Profiili
« Vastaus #25 : Helmikuu 23, 2012, 18:19:19 »
Minä ainakin olen luultavasti tulossa tuonne kisoihin, ellei tule muuta menoa.

File

• Han gillar att pimpla
    • Profiili
« Vastaus #26 : Helmikuu 23, 2012, 21:11:00 »
Nyt vasta satuin huomaamaan sanan tai onkos se nyt tällä vai ensi viikolla

Survari

• Punainen surma
  • Kalassanet Ry jäsen
    • Profiili
« Vastaus #27 : Helmikuu 25, 2012, 20:16:57 »
Kyllä ne kisat huomenna on ja tulossa ollaan.

Survari

• Punainen surma
  • Kalassanet Ry jäsen
    • Profiili
« Vastaus #28 : Helmikuu 26, 2012, 14:54:17 »
Eipä noi kisat nyt oikeen putkeen mennyt. Kisapaikkakaan ei ole mitään suosikkipaikkojani, mut tulihan se lähettyä kuitenkin. Kymmenellä grammal hävisin ja voitto meni siinä, kun kaks tai kolme ahventa tippu takasin jo jään paremmalla puolella ja ihan avannon yläreunassa. Nekin ois voinu kädellä vielä napata, mut en ruvennu noukkimaan.

File

• Han gillar att pimpla
    • Profiili
« Vastaus #29 : Helmikuu 26, 2012, 16:19:16 »
Eipä tullu nuorimpien sarjaan haastajia. Särkiä oli ihan kaikkialla ja ahven hirveän pientä. Ekaa kertaa olin viitasaarella pilkillä.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>